reality check $$$ 1970 Cuda

Mopar or No Car!
Post Reply
smidje
Posts: 15
Joined: 03 Feb 2013, 08:42

reality check $$$ 1970 Cuda

Post by smidje »

na bijna 20 jaar dromen kocht ik in 2006 mijn cuda. Ik ben in 2007 begonnen aan de herbouw. Non #-matching BS23NOE, geen buildsheet ,geen fendertag. Mooie basis om wat te bouwen naar mijn eigen smaak, nooit de intentie gehad hem te verkopen, maar op dit moment is de realiteit dat ik door mijn krakende lijf over een paar maand zonder werk zit ,en er dan enkel nog naar kan gaan zitten kijken :sucks:
Aangezien ik nooit de intentie had om hem weg te doen, ben ik niet erg op de hoogte van prijzen, en veel vergelijkingsmateriaal zwerft er ook niet rond in Europa. Zijn er hier leden die zich daar mee bezig houden en er wat zinnigs over kunnen zeggen? Tis geen museumstuk van anderhalve ton, maar ik voel ook niet de drang om hem kado te doen...
Puristen mogen rustig weg zappen... :)

1970 440-4 barrel, / 727trans / 68 er B-body Dana 60 4.10 / stuurbekr. rembekr. disc/drum. / Alle bedrading- tellers - schakelaars vervangen / leidingen, remmerij, alle kogels, armen , rubbers enz. koni + edelbrock schokdempers.... blabla
M46 sidescoops in metaal , 1970 mid-body strobe stripes, 15" x 7 en 15"x 9 steelies met 235-60 en 275-60 banden.
auto was oorspronkelijk lemontwist yellow, nu een iets warmere non factory geel.
bvd voor de hulp

Image

Image

Image

Image
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by Dickdale »

Damn, zonde dat je hem weg moet/wil doen... Lijkt me een lastige kwestie. Welke prijsrange zit jezelf aan te denken, gezien op merking: "Tis geen museumstuk van anderhalve ton, maar ik voel ook niet de drang om hem kado te doen..."? Wat is voor jou gevoel cadeau doen?

De markt voor deze auto's is klein, misschien kan je het ook eens proberen op het Duitse forum... http://www.mopar-forum.eu hier kijken behalve Duitsters ook veel Oostenrijkers, Zwitsers, Scandinaviërs op...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
mr bean
Posts: 1013
Joined: 08 Jun 2007, 13:26
Location: Grootebroek

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by mr bean »

ik schat zelf tussen de 35 en 40 duizend euro. www.Mobile.de is een goede site om op te adverteren word door heel Europa in de gaten gehouden.
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by Frenkie »

Heb je hem niet laten taxeren?
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
User avatar
challenger 440
Posts: 145
Joined: 08 Jun 2007, 22:00

reality check $$$ 1970 Cuda

Post by challenger 440 »

E-body zijn zwaar in trek Smidje ook al is hij niet matching deze ben je zo kwijt gewoon de hoofdprijs voor vragen ik zou beginnen met 60 ruggen
Last edited by challenger 440 on 24 Sep 2014, 17:24, edited 1 time in total.
Stargazer
Posts: 690
Joined: 30 Aug 2011, 00:43

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by Stargazer »

Smidje wat zonde man! Dat je hem zou moeten verkopen. Is het niet mogelijk hem binnen te laten staan tot betere tijden?
Na zoveel tijd, geld en moeite...

Qua staat van de auto (perfect) zou ik ook hoog inzetten. Zakken kan altijd nog.
En inderdaad op de buitenlandse fora plaatsen.
Sterkte!
The Earth has provided the means to burn it down
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by jeffrey..... »

Jep jammer dat die weg moet... Succes met de verdere verkoop. Maar zet hem ook te koop op Nederlandse fora/site's zou ik zeggen. Hij zal waarschijnlijk niet in Nederland blijven maar je kunt het proberen!
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
jeroen.68coro
Posts: 445
Joined: 08 Jun 2007, 23:57

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by jeroen.68coro »

challenger 440 wrote:B-body zijn zwaar in trek Smidje ook al is hij niet matching deze ben je zo kwijt gewoon de hoofdprijs voor vragen ik zou beginnen met 60 ruggen
Een Cuda is een E-body,

Zonde om m te verkopen, ik zou m ,net wat stargasser zegt, lekker in de schuur laten staan.
En dan maar hopen op betere tijden. Als tie stil staat kost je cuda toch nie zoveel. Verzekering van een paar tientjes per jaar.
Ik denk dat als je m verkoop , je er heeeeel veel spijt van ga krijgen.

Gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack


Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by Sjak Brak »

Als er zoveel tijd en emotie in zit, dan zou ik sowieso goed beoordelen of verkoop noodzakelijk is.

En als de uitkomst toch is dat ie beter weg kan, dan geduldig wachten tot er een goede zak geld voor komt.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
smidje
Posts: 15
Joined: 03 Feb 2013, 08:42

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by smidje »

bedankt voor tips en wijsheden.
Het is niet zo dat ie weg "moet" ,maar ik kan met de opbrengst wel eens gaan kijken naar omscholing of misschien iets voor mezelf opzetten... Het was altijd een wens van me op eens een auto helemaal opnieuw op te bouwen, en dat heb ik nu gedaan. Als ik het zou kunnen betalen, trapte ik er dagelijks mee rond tot ie weer gaar was... maar dat wordt m niet :D en dus zit ik nu met een verwend glimmend wagentje waar veel te veel geld in zit. Ik kan me ook prima vermaken met iets waar hier en daar ducttape pure noodzaak is :) Tis wel wat wrang dat ik na jaren investeren in tijd en geld, slechts 1100 km op de klok heb staan... gevoel zegt niet doen, verstand zegt van wel.... :boos:
wat prijs betreft... perfectie is iets wat ik altijd heb nagestreefd ,maar nooit heb weten te bereiken. Deze auto is dus in mijn ogen ook lang niet perfect, maar misschien denkt een ander daar anders over. 60K lijkt wel leuk maar mocht ik besluiten om m te verkopen, wil ik er ook een keer vanaf en om dan in 2 jaar tijd van 60 naar 30 af te moeten zakken staat ook zo stom :P
ik heb nog wat uit te vechten met mezelf... :smack:
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by Dickdale »

Sold?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
smidje
Posts: 15
Joined: 03 Feb 2013, 08:42

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by smidje »

theoretisch... deal gemaakt en handen geschud, maar goed... hij is pas verkocht als ie hem ook heeft betaald ;)
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by Dickdale »

das mooi snel gegaan!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
smidje
Posts: 15
Joined: 03 Feb 2013, 08:42

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by smidje »

realistische prijs voor de kwaliteit van de auto. misschien had ik wel 10 of 15 meer kunnen krijgen maar hoe duurder hoe meer gezeur ( en terecht) en bovendien zou dat voor mijn gevoel niet kloppen... voor dat geld zou ik zelf wel wat anders kopen, en ik denk iemand anders dus ook. Meneer en zn zoon zijn er wild van en ze hebben een super goeie deal en ik heb er vrede mee. Ik kan weer verder met mn nieuwe toekomst. :good:
User avatar
Henri
Posts: 616
Joined: 03 Jan 2012, 13:18
Location: Flevo Polder

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by Henri »

En blijft ie in Nederland??
Beware of Flying DRIVESHAFTS! :OO
smidje
Posts: 15
Joined: 03 Feb 2013, 08:42

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by smidje »

nee
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: reality check $$$ 1970 Cuda

Post by Pedalfred »

Las net je item. ( al ff niet meer online geweest... :oops: )

Jammer gozer dat ie weg moest, schitterende ride en je hebt er een heel eigen "swung" aan gegeven, had em
nog niet af gezien. Hoop dat je ondanks dat besluit er wat happy uitspringt. ;) en je ooit later
weer eens een mopar kan bezitten.

Dikke ride, heel netjes gebouwd zo te zien en persoonlijke, maar gave style :good: :good:
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Post Reply