Hemi 'Cuda met onboard camera op Nürburgring

Mopar or No Car!
Post Reply
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Hemi 'Cuda met onboard camera op Nürburgring

Post by BigBlockMopar »

Hemi 'Cuda verbeterd eigen Best record uit 2012 met 26 seconden op Nürburgring door onder de 9 minuten een ronde te rijden.

Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Hemi 'Cuda met onboard camera op Nürburgring

Post by Dickdale »



Dit is een vette repost maar geluid is beter...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Hemi 'Cuda met onboard camera op Nürburgring

Post by ARLI »

heel mooi maar bij mij zou er een dikke bumper op de voorkant komen!!!!
Ik werk met plezier.
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: Hemi 'Cuda met onboard camera op Nürburgring

Post by Bean Bandit »

Staat helaas niet veel technische info bij. Er zit een hemi in met aluminium koppen. Welke generatie is niet bekend. Persoonlijk denk ik dat een hemi met een ijzeren onderblok veel te zwaar is voor straat racen. Wellicht dat een latere generatie hemi een stuk lichter is?

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: Hemi 'Cuda met onboard camera op Nürburgring

Post by Pedalfred »

Erg gaaf ding, ( beide videos zijn andere cudas btw ) al rijd die coureur er op nurburgring niet echt strak mee, 9 minuten is
niet direct echt wild daar. ( Heb er eens een chally 440RT er 8 min over zien doen in semi - stock race outfit ), maar
de man zal zn kostbare ride wel heelhuids over de finish willen hebben, en het is een hels moeilijk parcour.
Tis een ex 383 4 speed auto waar een barton Hemi in zit ( alu ) gekoppeld aan een 4 bak, hij staat nu te koop.

Mooi stukje ECHTE Hemi cuda history ook op :

In 70 tot 73 reden er enkele, behoorlijk succesvol ook onder de chrysler fabrieks naam in Frankrijk, ( plymouth :? was er niet bekend in die tijd)
er is er enkele jaren geleden 1 terug gevonden als een echte barn find in frankrijk ( de meest succesvolle van de 5 ), en terug gegaan
naar de US en gerestaureerd enz. ( pics en info online te vinden onder : Racing hemi cuda france. ). Deze 5 waren allen motorisch nagenoeg
stock ( street hemi met hydro cams) en versloegen veelal stangs 428's, 427 camaros alsook Porsches en BMW's welke ze levend opvraten :hammer: .

Prachtig spul : :good: , en uniek stukje M.car history.

[youtube]watch?v=zS5Os6RxzWk[/youtube]
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Post Reply