1965 Plymouth Valiant convertible V8
1965 Plymouth Valiant convertible V8
Hallo allemaal,
Op veler verzoek zal ik toch maar een project topic aanmaken van mijn laatste aanwinst: een heuse Valiant convertible V8 uit Texas.
Zo'n 10 jaar sleutel ik aan Valiants/Barracuda's uit de periode 1964 t/m 1966, maar nog nooit heb ik echt een project onder handen gehad.
Altijd deelrestauraties en APK werk. Maar deze wagen is in dusdanige staat dat je wel van een project kan spreken, hoewel de roest erg meevalt.
De auto heb ik onlangs gekocht van Kenneth uit België. Ik was al een paar jaar opzoek naar zo'n wagen, maar ze waren niet te vinden of exorbitant duur naar mijn mening. Daarom vorig jaar maar een Baron gekocht voor heel weinig voor een leuke vakantie.
Tot zo'n 2 maanden terug, toen keek ik weer eens bij toeval bij de "te koop" sectie en zag ik tot mijn verbazing de 3 dagen oude advertentie staan en reageerde direct, echter reactie bleef uit. Toen heb ik via de zoekfunctie Kenneth's nummer kunnen vinden en meteen een afspraak gemaakt. Hij had blijkbaar problemen met inloggen achteraf.
Zonder foto's gezien te hebben een busje met ambulance geregeld en naar Gent gereden.
Daar trof ik een echte "Barnfind". De auto was niet te herkennen doordat alles er af lag en alle onderdelen in de wagen lagen. Iedereen zou mij voor gek verklaren dit "wrak" te kopen, echter ben ik intussen door de wol geverfd en zag meteen dat de wagen keihard was. Ook op de verborgen plekken die normaal altijd rot zijn. Alleen 1 quarterpanel en wielrand was rot.
Technisch maakte het mij niets uit, want alles is vervangbaar en kost weinig en is leuk om te doen.
Echter zat er een 273 ci V8 in, zat ik niet op te wachten met mijn voorraden slant 6 onderdelen en ervaring, maar goed ook leuk.
Power hoef ik niet, ik wil toch alleen maar met 30 km/u langs de bollenvelden pruttelen. Nee hij is niet te koop, want de motor hoort bij deze wagen!
Verder zat vrijwel alles er bij, en wat miste had ik nog wel liggen van een sloper.
Inmiddels ben ik al heel ver, maar dat volgt in de komende reacties.
Op veler verzoek zal ik toch maar een project topic aanmaken van mijn laatste aanwinst: een heuse Valiant convertible V8 uit Texas.
Zo'n 10 jaar sleutel ik aan Valiants/Barracuda's uit de periode 1964 t/m 1966, maar nog nooit heb ik echt een project onder handen gehad.
Altijd deelrestauraties en APK werk. Maar deze wagen is in dusdanige staat dat je wel van een project kan spreken, hoewel de roest erg meevalt.
De auto heb ik onlangs gekocht van Kenneth uit België. Ik was al een paar jaar opzoek naar zo'n wagen, maar ze waren niet te vinden of exorbitant duur naar mijn mening. Daarom vorig jaar maar een Baron gekocht voor heel weinig voor een leuke vakantie.
Tot zo'n 2 maanden terug, toen keek ik weer eens bij toeval bij de "te koop" sectie en zag ik tot mijn verbazing de 3 dagen oude advertentie staan en reageerde direct, echter reactie bleef uit. Toen heb ik via de zoekfunctie Kenneth's nummer kunnen vinden en meteen een afspraak gemaakt. Hij had blijkbaar problemen met inloggen achteraf.
Zonder foto's gezien te hebben een busje met ambulance geregeld en naar Gent gereden.
Daar trof ik een echte "Barnfind". De auto was niet te herkennen doordat alles er af lag en alle onderdelen in de wagen lagen. Iedereen zou mij voor gek verklaren dit "wrak" te kopen, echter ben ik intussen door de wol geverfd en zag meteen dat de wagen keihard was. Ook op de verborgen plekken die normaal altijd rot zijn. Alleen 1 quarterpanel en wielrand was rot.
Technisch maakte het mij niets uit, want alles is vervangbaar en kost weinig en is leuk om te doen.
Echter zat er een 273 ci V8 in, zat ik niet op te wachten met mijn voorraden slant 6 onderdelen en ervaring, maar goed ook leuk.
Power hoef ik niet, ik wil toch alleen maar met 30 km/u langs de bollenvelden pruttelen. Nee hij is niet te koop, want de motor hoort bij deze wagen!
Verder zat vrijwel alles er bij, en wat miste had ik nog wel liggen van een sloper.
Inmiddels ben ik al heel ver, maar dat volgt in de komende reacties.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Ben erg benieuwd hoe hij gaat worden. Gelukkig dat iemand er weer wat van gaat maken!
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Daar ben ik weer, ik moet zeggen ik ben liever bezig met de wagen dan tekst typen en foto's selecteren.
Was net het contactslot aan het reviseren.
Er missen dus nogal wat foto's omdat ik dus liever door ga dan foto's neem en niet de intentie had een soort blog te maken, maar ik doe m'n best.
Hier nog wat foto's van de Barnfind:
Bij nadere inspectie bleek dat de auto vol water heeft gestaan door het lekkende schuurdak. Ook het dashboard had vol gestaan, want deze lag overdwars in de wagen.
Gevolgen: hele bodem verroest en op 1 plaats doorgerot. Dash was alleen oppervlakkig verroest.
Stoelen en bank waren perfect door de originele waterdichte stoelhoezen. Daaronder zit trouwens de normale stoelbekleding die nog nooit het daglicht heeft gezien
Was net het contactslot aan het reviseren.
Er missen dus nogal wat foto's omdat ik dus liever door ga dan foto's neem en niet de intentie had een soort blog te maken, maar ik doe m'n best.
Hier nog wat foto's van de Barnfind:
Bij nadere inspectie bleek dat de auto vol water heeft gestaan door het lekkende schuurdak. Ook het dashboard had vol gestaan, want deze lag overdwars in de wagen.
Gevolgen: hele bodem verroest en op 1 plaats doorgerot. Dash was alleen oppervlakkig verroest.
Stoelen en bank waren perfect door de originele waterdichte stoelhoezen. Daaronder zit trouwens de normale stoelbekleding die nog nooit het daglicht heeft gezien
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Hier nog een foto van de uitstalling:
Status en plan van aanpak:
Missende delen:
- shifter console
- sleutels van wat dan ook
- papieren
- convertible top en constructie!! (wel de hydroliek)
- motorkap sluiting
- veel parkers, bouten en moeren
- paar raamslingers
Kapotte delen:
- stuurwiel
- uitlaat
- waterpomp pulley
- veel rubbers van div. kogels
- koplampen (sealed beam)
- achterlicht glaasjes
Valt wel mee dus, maar alles moet nagezien worden. Heel veel ontroesten (vliegroest) en lakken. Alles weer gangbaar krijgen.
De auto heeft duidelijk heeeel lang niet gereden.
Nu de auto grotendeels uit elkaar ligt alle plaatdelen en andere delen waar je later niet bijkomt preventief een antiroest behandeling geven.
Zo snel mogelijk de bodem geprobeerd te ontroesten en later in de roestoplosser gezet. Na spoelen en drogen gaan er 3 lagen verf op. Eerst anti roest primer van Sikkens, dan grondlaag van Sikkens en als laatste de laklaag. Alles alvast een beetje in kleur laten mengen. Omdat dit toch allemaal onder het tapijt komt, gewoon met de kwast smeren.
Daarna is het de bedoeling de auto technisch in orde te maken om te kunnen rijden, dan kan ik de staat van de motor en bak bepalen en daarvoor weer eventueel onderdelen bestellen. Als dat allemaal onder controle is invoeren bij de RDW en daarna APK keuren.
Dan heb je een rijdende auto waar je al een hoop lol van hebt en leg ik er een gastank in, ik heb alles er voor liggen toevallig.
(er zullen nu wel een aantal mensen gruwelen bij het woord LPG, maar ik bouw het heeel netjes in hoor).
Als laatste rustig aan de hele buitenkant strakmaken en laten spuiten in de originele kleur. Metallic ocean blue.
De hele airco zooi laat ik er uit, zit alleen maar in de weg en gebruik je nooit.
Status en plan van aanpak:
Missende delen:
- shifter console
- sleutels van wat dan ook
- papieren
- convertible top en constructie!! (wel de hydroliek)
- motorkap sluiting
- veel parkers, bouten en moeren
- paar raamslingers
Kapotte delen:
- stuurwiel
- uitlaat
- waterpomp pulley
- veel rubbers van div. kogels
- koplampen (sealed beam)
- achterlicht glaasjes
Valt wel mee dus, maar alles moet nagezien worden. Heel veel ontroesten (vliegroest) en lakken. Alles weer gangbaar krijgen.
De auto heeft duidelijk heeeel lang niet gereden.
Nu de auto grotendeels uit elkaar ligt alle plaatdelen en andere delen waar je later niet bijkomt preventief een antiroest behandeling geven.
Zo snel mogelijk de bodem geprobeerd te ontroesten en later in de roestoplosser gezet. Na spoelen en drogen gaan er 3 lagen verf op. Eerst anti roest primer van Sikkens, dan grondlaag van Sikkens en als laatste de laklaag. Alles alvast een beetje in kleur laten mengen. Omdat dit toch allemaal onder het tapijt komt, gewoon met de kwast smeren.
Daarna is het de bedoeling de auto technisch in orde te maken om te kunnen rijden, dan kan ik de staat van de motor en bak bepalen en daarvoor weer eventueel onderdelen bestellen. Als dat allemaal onder controle is invoeren bij de RDW en daarna APK keuren.
Dan heb je een rijdende auto waar je al een hoop lol van hebt en leg ik er een gastank in, ik heb alles er voor liggen toevallig.
(er zullen nu wel een aantal mensen gruwelen bij het woord LPG, maar ik bouw het heeel netjes in hoor).
Als laatste rustig aan de hele buitenkant strakmaken en laten spuiten in de originele kleur. Metallic ocean blue.
De hele airco zooi laat ik er uit, zit alleen maar in de weg en gebruik je nooit.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
"tot-stand-kom-topics" vind ik altijd leuk om te volgen! Houd ons vooral op de hoogte met plaatjes.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Toch wel leuk dit, dus ik ga maar weer verder met uploaden....
Ojha, de motorruimte pak ik aan als de motor er uit moet, tot die tijd ziet het er niet uit.
Nu de eerste laag aan het drogen is (was) weer verder met de techniek.
Eerst de motor eens starten. Olie zat in het blok en de bak. Alleen geen koeling aanwezig, maar dat is geen probleem voor 20 seconden draaien.
Eerst een tijdje ronddraaien om de olie rond te pompen en dan de ontsteking aansluiten.
Daarbij bleek de carburateur er alleen benzine aan de buitenkant uit te gooien i.p.v. de binnenkant en het contactpuntje zat vas. Na deze vervangen te hebben was het starten lopen en bleek de bak ook nog te werken!
Nu de wagen kan rijden ook maar snel de remmen nakijken, want duwen is niet te doen.
Daarbij bleek dat de achter remmen vast zaten (cilinders vervangen). Remschoenen waren in zeer goede staat. De voorremmen waren als nieuw, de cupjes werkten perfect, maar alle cupjes preventief met remmenvet ingevet.
Op de teller staan 80.000 miles en ik krijg zeker de indruk dat het ook niet meer dan dat is, meestal bij convertible's.
Verder doe ik nog wat archeologische opgravingen in de auto:
En op de voorruit zitten nog allemaal papieren stickers uit Texas onder een laag stof. (geen foto ff)
Mede door het ontbreken van een chassisnummer, E-keur koplampen, papieren en witte richtingaanwijzers lijkt het er enorm op dat de wagen nog nooit in Europa op de weg geweest is!
Dus het is een geïmporteerd project en nooit afgemaakt. Ik hoop wel dat ik dan kentekenplaten krijg uit de oude serie?
Ojha, de motorruimte pak ik aan als de motor er uit moet, tot die tijd ziet het er niet uit.
Nu de eerste laag aan het drogen is (was) weer verder met de techniek.
Eerst de motor eens starten. Olie zat in het blok en de bak. Alleen geen koeling aanwezig, maar dat is geen probleem voor 20 seconden draaien.
Eerst een tijdje ronddraaien om de olie rond te pompen en dan de ontsteking aansluiten.
Daarbij bleek de carburateur er alleen benzine aan de buitenkant uit te gooien i.p.v. de binnenkant en het contactpuntje zat vas. Na deze vervangen te hebben was het starten lopen en bleek de bak ook nog te werken!
Nu de wagen kan rijden ook maar snel de remmen nakijken, want duwen is niet te doen.
Daarbij bleek dat de achter remmen vast zaten (cilinders vervangen). Remschoenen waren in zeer goede staat. De voorremmen waren als nieuw, de cupjes werkten perfect, maar alle cupjes preventief met remmenvet ingevet.
Op de teller staan 80.000 miles en ik krijg zeker de indruk dat het ook niet meer dan dat is, meestal bij convertible's.
Verder doe ik nog wat archeologische opgravingen in de auto:
En op de voorruit zitten nog allemaal papieren stickers uit Texas onder een laag stof. (geen foto ff)
Mede door het ontbreken van een chassisnummer, E-keur koplampen, papieren en witte richtingaanwijzers lijkt het er enorm op dat de wagen nog nooit in Europa op de weg geweest is!
Dus het is een geïmporteerd project en nooit afgemaakt. Ik hoop wel dat ik dan kentekenplaten krijg uit de oude serie?
Last edited by mopar_Jo on 26 Apr 2014, 00:37, edited 1 time in total.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Het wordt steeds duidelijker dat alles goed geconserveerd is gebleven (behalve de bodem binnen dan).
Door schade en schande wijs geworden dat deze wagens slecht tegen het Nederlandse klimaat kunnen, zeker als ze een jaar buiten hebben gestaan
Dus door die angst voor roest behandel ik elk deel van de auto, alle holle ruimtes met daarvoor geschikte middelen en alle plaatdelen met menie en kwast tectyl aan de binnenkanten, ook al zal ik er nooit mee door de pekel rijden.
Door schade en schande wijs geworden dat deze wagens slecht tegen het Nederlandse klimaat kunnen, zeker als ze een jaar buiten hebben gestaan
Dus door die angst voor roest behandel ik elk deel van de auto, alle holle ruimtes met daarvoor geschikte middelen en alle plaatdelen met menie en kwast tectyl aan de binnenkanten, ook al zal ik er nooit mee door de pekel rijden.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Nu kan ik eindelijk het smoel van de Valiant opbouwen en lijkt het weer wat te worden:
Toch nog een paar tegenvallers:
Bij inspectie van de freezeplugs prikte ik zo door 4 heen en stroomde het water er uit.
Gelukkig is het dezelfde maar als bij de /6 en die had ik nog liggen. Ze liggen nu alvast in de vriezer tot ik de wagen op de brug zet voor de uitlaat. Dan kan ik er makkelijker bij.
Wel meteen het blok goed uit kunnen spoelen, wat een prut kwam er uit!
Verder ligt er een plasje motor en bak olie onder de auto nadat deze even gelopen heeft.
Toch keerringen vervangen, toch blok er uit? Op de brug de oorzaak goed opsporen over een tijdje. Of met een luier naar de RDW?
Nog even de stoelen ontroesten (stonden ook in 6 cm water) en lakken:
Nog zo'n klein tussendoor projectje: Het stuur. Deze was compleet vergaan, maar ik had nog zo'n zelfde liggen. Echter moest er nog een dikke laag oude slechte verf af en heb ik de scheuren in het midden opgevuld met polyester plamuur.
Toch nog een paar tegenvallers:
Bij inspectie van de freezeplugs prikte ik zo door 4 heen en stroomde het water er uit.
Gelukkig is het dezelfde maar als bij de /6 en die had ik nog liggen. Ze liggen nu alvast in de vriezer tot ik de wagen op de brug zet voor de uitlaat. Dan kan ik er makkelijker bij.
Wel meteen het blok goed uit kunnen spoelen, wat een prut kwam er uit!
Verder ligt er een plasje motor en bak olie onder de auto nadat deze even gelopen heeft.
Toch keerringen vervangen, toch blok er uit? Op de brug de oorzaak goed opsporen over een tijdje. Of met een luier naar de RDW?
Nog even de stoelen ontroesten (stonden ook in 6 cm water) en lakken:
Nog zo'n klein tussendoor projectje: Het stuur. Deze was compleet vergaan, maar ik had nog zo'n zelfde liggen. Echter moest er nog een dikke laag oude slechte verf af en heb ik de scheuren in het midden opgevuld met polyester plamuur.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Mooi man! Dit vind ik de interessantse projecten, waarbij zoveel mogelijk alles zelf wordt gedaan, indien mogelijk met het materiaal dat voorhanden is.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Leuk om te horen, over improviseren gesproken: Er komt nog veel meer, maar ik loop een beetje achter nog nu.
Zelf doen geeft altijd veel voldoening (en het is goedkoop als je geen blunders maakt).
Word vervolgt!
Zelf doen geeft altijd veel voldoening (en het is goedkoop als je geen blunders maakt).
Word vervolgt!
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Nu gaan we weer aan een deelrestauratie beginnen, namelijk het dashboard.
Hier heeft water in gestaan en moet daarom behandeld worden. Ook de lak aan de buitenkant is aangedaan. Dan kunnen meteen alle knoppen (schakelaars), radio, speaker en meters nagezien worden.
Hier heeft water in gestaan en moet daarom behandeld worden. Ook de lak aan de buitenkant is aangedaan. Dan kunnen meteen alle knoppen (schakelaars), radio, speaker en meters nagezien worden.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Dan volgen nu sub-sub restauraties.
Eerst de radio weer aan de praat gekregen door 2 combi-elko's te vervangen, helaas vergeten foto's te nemen van de binnenkant.
Tanden + knoppen gepoetst en frontje gespoten en die glimt je weer tegemoet.
Alleen de speaker deed niets meer, deze kan je gewoon vervangen door een andere 6x9" ovale speaker. Echter vond ik dit een leuke uitdaging deze zo ver mogelijk weer aan de praat te krijgen.
Eerst de radio weer aan de praat gekregen door 2 combi-elko's te vervangen, helaas vergeten foto's te nemen van de binnenkant.
Tanden + knoppen gepoetst en frontje gespoten en die glimt je weer tegemoet.
Alleen de speaker deed niets meer, deze kan je gewoon vervangen door een andere 6x9" ovale speaker. Echter vond ik dit een leuke uitdaging deze zo ver mogelijk weer aan de praat te krijgen.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
De volgende sub-sub restau. is de lightswitch. De potmeter van de dashboard dimmer is stuk, maar ik had nog een goede liggen.
Nu kosten deze complete schakelaars geen drol in de aftermarket, maar ik probeer zoveel mogelijk origineel te houden als het niet te veel werk is of extra kost.
Om het teller paneel te spuiten moet alles uit elkaar:
Nu kosten deze complete schakelaars geen drol in de aftermarket, maar ik probeer zoveel mogelijk origineel te houden als het niet te veel werk is of extra kost.
Om het teller paneel te spuiten moet alles uit elkaar:
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Vervolg dashboard:
Ik ben nu bijna up to date, rest komt later.
Ik ben nu bijna up to date, rest komt later.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Ziet er top uit!! en mooi dat de auto niet super rot was. Heb zelf een 1964 valiant signet 200v convertible die wel een sukje slechter was.......
als je nog een goed adres zoekt voor een convertible top moet je even op de site kijken van http://convertibletopguys.com/ daar heb ik hem ook gekocht voor niet al te veel met alles er op en er aan, lijm, rubbers enz........ ik heb zelf een rood/oranje dak daar gekocht met een soort rubber laagje er op.... makkelijk schoon te maken als er weer eens een vogel op
Ga door met veel foto's plaatsen, kijker er naar uit.........
floris
als je nog een goed adres zoekt voor een convertible top moet je even op de site kijken van http://convertibletopguys.com/ daar heb ik hem ook gekocht voor niet al te veel met alles er op en er aan, lijm, rubbers enz........ ik heb zelf een rood/oranje dak daar gekocht met een soort rubber laagje er op.... makkelijk schoon te maken als er weer eens een vogel op
Ga door met veel foto's plaatsen, kijker er naar uit.........
floris
Valiant signet 200V convertible '64
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
He Floris,
Ja jij hebt die witte toch? Ja ken dat adres, kom je al snel op terecht met Googelen, haha.
Mag ik jou vragen om een paar foto's van de kap sluiting bij het raam. Die hele zooi is bij mij ook weg helaas. Geen idee hoe dat er uit moet zien.
Groet, Jonathan
Ja jij hebt die witte toch? Ja ken dat adres, kom je al snel op terecht met Googelen, haha.
Mag ik jou vragen om een paar foto's van de kap sluiting bij het raam. Die hele zooi is bij mij ook weg helaas. Geen idee hoe dat er uit moet zien.
Groet, Jonathan
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Sub-project waterpomp pulley:
Helaas geen reactie gehad van iemand met een pulley. Aangezien ik een berg pulleys had van een de /6 en deze overeenkomen, behalve de diepte. Heb ik deze maar 18 mm opgevuld met een stuk pijp.
Op de draaibank alles "losgesneden" en weer gecentreerd terug geplakt, om daarna te lassen.
Hier de reportage:
Helaas geen reactie gehad van iemand met een pulley. Aangezien ik een berg pulleys had van een de /6 en deze overeenkomen, behalve de diepte. Heb ik deze maar 18 mm opgevuld met een stuk pijp.
Op de draaibank alles "losgesneden" en weer gecentreerd terug geplakt, om daarna te lassen.
Hier de reportage:
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Sub-project uitlaat.
Ook wel essentieel voor de keuring/invoer: een gasdichte uitlaat van voor tot achter.
De voorpijp is nog OK, zoals zo vaak, echter was er daarna niets over, alleen nog een goede cherrie-bomb. Maar dat geluid vind ik te hard en vind een normale knalpot mooier staan.
Dus wat bochten en een stuk pijp gekocht, nieuwe dempers had ik nog liggen. Gewoon een middendemper van een Audi 100 o.i.d. ziet er goed uit en is de juiste maat.
Ook wel essentieel voor de keuring/invoer: een gasdichte uitlaat van voor tot achter.
De voorpijp is nog OK, zoals zo vaak, echter was er daarna niets over, alleen nog een goede cherrie-bomb. Maar dat geluid vind ik te hard en vind een normale knalpot mooier staan.
Dus wat bochten en een stuk pijp gekocht, nieuwe dempers had ik nog liggen. Gewoon een middendemper van een Audi 100 o.i.d. ziet er goed uit en is de juiste maat.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Zo daar zijn we weer, veel gebeurd maar geen tijd voor de laptop gehad.
Inmiddels heeft de auto de weg gezien en heb ik wat kleine tegenslagen gehad. Hier het vervolg van de serie.
Doel is nu echt eerst een kenteken met APK er op, dan verder met body strak maken en spuiten dan details, en interieur.
Inmiddels heeft de auto de weg gezien en heb ik wat kleine tegenslagen gehad. Hier het vervolg van de serie.
Doel is nu echt eerst een kenteken met APK er op, dan verder met body strak maken en spuiten dan details, en interieur.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Weer een uitdaging: De nieuwe freezeplugs zijn echt niet te installeren zonder het hele blok er uit te halen.
Daar heb ik iets anders op gevonden tot het blok er wel een keer uit gaat, namelijk expanderende rubber doppen: Principe bestaat wel, maar niet te krijgen in NL, dus zelf maar gemaakt van Silentblocks, deze zijn 40 mm dik dus perfect. Aan 1 kant draad in getapt en het boutje trekt de boel samen.
Komt geen druppel langs, na 2 slagen al niet meer.
Helaas is de radiator niet origineel, dus een beetje Crea Bea moeten doen met alle slangen. Daarna alles met water gevuld om te flushen, maar er kwam niet veel roest mee. Terwijl dat wel in het blok zat.
Daar heb ik iets anders op gevonden tot het blok er wel een keer uit gaat, namelijk expanderende rubber doppen: Principe bestaat wel, maar niet te krijgen in NL, dus zelf maar gemaakt van Silentblocks, deze zijn 40 mm dik dus perfect. Aan 1 kant draad in getapt en het boutje trekt de boel samen.
Komt geen druppel langs, na 2 slagen al niet meer.
Helaas is de radiator niet origineel, dus een beetje Crea Bea moeten doen met alle slangen. Daarna alles met water gevuld om te flushen, maar er kwam niet veel roest mee. Terwijl dat wel in het blok zat.
Last edited by mopar_Jo on 22 Jun 2014, 13:05, edited 1 time in total.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
wat heb je met die aftermarket airco gedaan??
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Ga zo door! Ziet er goed uit allemaal!
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: 1965 Plymouth Valiant convertible V8
Interesse dan?jvdwolde wrote: wat heb je met die aftermarket airco gedaan??
Die wil m'n broertje misschien in z'n Barracuda bouwen. Maar mocht dat niets worden laat ik het wel weten aan je.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969