Charger '72

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
Crash
Posts: 702
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 21 Sep 2018, 11:24

Ja wrappen kon maar niet mijn gevoel erbij. Het idee dat het allemaal kaal staal is me alle imperfecties en schades overtijd geven de auto zo meer karakter.
Voorophanging eronderuit.

IMG_8904.JPG

En de QA1 kit erop aan het zetten, lekker werken zo alles past perfect
IMG_8906.JPG
IMG_8907.JPG
IMG_8909.JPG

En nog een deurtje kaal andere deur ook kaal zit helaas flink wat meer schade op qua gaatjes boren voor uitdeuken.
IMG_8913.JPG

Verders nu ff wat ophangings delen schoonmaken en ff zwart spuiten voordat ik alles er weer op monteer.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 702
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 24 Oct 2018, 09:43

Niet stil gezeten maar wel te druk gehad om dingen te updaten.

Ophanging helemaal afgerond
Spulletjes terug gehad van de poedercoater motorblokje is nu af wil nog 2 zwarte breathers erop zitten.
Bougiekabels die ik pas als de motor draait en dan op maat knippen.

IMG_9094.JPG

Achteras met sper gespoten en eronder en de remmerij overgezet.

IMG_9046.JPG
IMG_9060.JPG
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Dickdale
Posts: 3687
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale » 24 Oct 2018, 14:00

:good:
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Crash
Posts: 702
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 16 Apr 2019, 16:12

Zo word maar is tijd voor een update had ff geen zin om alles online te zetten maar absoluut niet stilgezeten.
Auto is helemaal kaalgeschuurd en in de olie, het is weer wat anders.
IMG_9183.JPG
JRGH1081.JPG
IMG_9176.JPG
Ondertussen weer all chrome bumpers erop nu nog de emblemen gowing en begin op z'n plek te vallen.

Verder lasapparaat aangeschaft wat advies gevolgd in het AAP forum iets wat ik veel eerder had moeten doen alles is zoveel makkelijker.
BKEB3860.JPG

Toen de firewall kaalgestript alles uitgetekend op kartonnen sjabloon en een flink stuk 1mm plaatstaal gehaald.

FRWL6454.JPG

Buurman heeft een plasma snijder dus dat was lekker soepeltjes alle bochtjes maken.
En alles zitten vastpunten en bewerken dit is foto halverwege vergeten foto maken hoe het nu eruitziet.
IMG_9599.JPG
Verders nieuwe lensjes gemonteerd van m'n knipperlichten, kleine dingetjes maken zo'n verschil.
IMG_9625.JPG
Daarna stuur kolom uit elkaar gehaald alles naar de poedercoater en daarna in elkaar. Zo das wel ff een gepuzzel halve dag alles uit elkaar
2 dagen voordat ik het weer in elkaar had. Veel foto's gemaakt en alle electra en lagertjes allemaal nieuw erin natuurlijk.
Nieuw contactslot welke dezelfde sleutel nu hebt als de deuren.
IMG_9394.JPG
IMG_9392.JPG
IMG_9803.JPG
Nog veel te doen wil nog meer panelen maken in de motorruimte om zo alles te "cleanen" en alle bedrading te verbergen etc
etc etc etc ga weer wat vaker posten
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
blade
Posts: 1025
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: Charger '72

Post by blade » 16 Apr 2019, 20:08

:good:
1968 Dodge Charger supercharged Hemi, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition

Dickdale
Posts: 3687
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale » 17 Apr 2019, 10:18

Mooi werk!

Heb je de oude firewall er uit geslepen of het nieuwe deel er over heen gelast? Kan het niet zo goed zien op de foto.

Als je slim bent koop dan ook meteen een 3m speedglas lashelm, type 9100. Ikzelf heb een lashelm gekocht voor 70 euro en heb er nu 1 van 3m, 100% beter! En een paar goede lashandschoenen.

Zoals mijn leraar op de MTS vroegah zei, "zorg er voor dat je kleding aan hebt die tot je lashelm dicht is en niet zo'n overall waarbij je een driehoekje open hebt, want het pus komt er uit!"
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Crash
Posts: 702
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 17 Apr 2019, 13:35

Heb alles strak geslepen en het eroverheen gelast, buurman had nog een extra lashelm en dat werkt allemaal goed.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 702
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 29 Apr 2019, 14:54

Elektrische rembooster ingebouwd en afgesteld met de rempedaal en verders in karton aan het knippen en plakken geweest.
En dan is de dag alweer voorbij, wat een werk allemaal zeg.

Nu aan het dubben om alles glans zwart of mat zwart of ivoor wit te spuiten, alle kabels en leidingen worden verborgen aan de zijkanten.
Middelste paneel L+R krijgt een bolling erin heb rechts ruimte nodig voor me remleidingen.

Image
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 702
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 06 May 2019, 10:30

Tijdsrovend werk maar dagje aan het werk geweest en beide panelen gevouwen op een zelfgemaakt vouwtafel.
Rechtkant weer de rembooster losfrummelen plaat erin booster terug. laatste aanpassing tekenen, rembooster eruit etc etc tijdsroven werkje.

Volgende week hele week vrijgenomen of ff wat meters te maken

Image
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Dickdale
Posts: 3687
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale » 09 May 2019, 16:48

Crash wrote:
29 Apr 2019, 14:54
Elektrische rembooster ingebouwd en afgesteld met de rempedaal
Welk merk en type heb je gebruikt? Wist niet dat er ook elektrische rembekrachtigers waren. Heb me er eigenlijk ook nooit in verdiept.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Crash
Posts: 702
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 09 May 2019, 17:55

'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Dickdale
Posts: 3687
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale » 10 May 2019, 09:21

Crash wrote:
09 May 2019, 17:55
Here you go

http://www.abspowerbrake.com/ehpm.html
Thx! Waar ga je de accumulator wegwerken? Onder het dashboard? Wordt het niet een beetje krap met de nieuw gebogen plaat en de leidingwerk van de remmerij?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Crash
Posts: 702
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 10 May 2019, 10:11

Ga het aan de voorkant doen in de ruimte tussen de gril/ koplampen/ radiator. Daar komt toch een verwijderbare plaat overheen om het dicht te maken.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Dickdale
Posts: 3687
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale » 10 May 2019, 11:23

Vorige week was ik in Nashville en heb ik een car show bezocht van Good Guys Rod & Custom Association. Hier stond de Javelin AMC gemaakt door de Ring Brothers en de Plymouth Duster Kasper gemaakt door Goolsby Customs. Hierbij wat foto's ter inspiratie!
Attachments
8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Crash
Posts: 702
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 10 May 2019, 11:36

Damn nice dat is weer next level :D
Wel strak ingebouwd krijg je geen vinger tussen flink schroeven als je ergen een lekkagetje moet vinden
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 702
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 20 May 2019, 09:05

Zo weekje de middagen vrijgenomen en 's avonds doorgegaan is lekker opgeschoten.
Nieuwe spuitbussen geprobeerd me 2K verf erin en dat is echt top.
Foto's zeggen genoeg
Image
Image
Image
Stuurhuisje ff opnieuw gedaan
Image
Image

En dan alweer het motortje erin gehangen, dynamo zit alleen wel eng dicht bij de zijkant denk dat het nog probleempje gaat geven.
Image

Alweer dashboard erin geschroeft, automaat helemaal opgeschuurd en klaar om te spuiten.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

User avatar
Crash
Posts: 702
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash » 27 May 2019, 09:24

Gereedschapskarretje gekocht, telkens zoeken in koffer en oude kar schoot niet op.
Image

Halve dag zitten kloten om m'n nieuwe zijraam rein te krijgen en met het afstellen bleef ie uit z'n geleider vallen.
Blijkt er een klein verschil te zitten in de geleider die op het raam zit.
Alles er weer uit gehaald om omgedraaid, binnenkort nieuwe poging weer het erin te zetten.

Automaat en aandrijfas schoongemaakt en gespoten
Image
Image
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Post Reply