Page 2 of 2

Re: dodge charger 1969

Posted: 16 Jan 2014, 14:54
by Sjak Brak
JIj houdt de vaart er lekker in zeg!

Let goed op de afstelling van je kickdown-stang.

Zo te zien gebruik je geen carb die origineel op een Mopar zat, en ook geen adapterbeugel voor de juiste slag etc van de gaskabel/kickdown.

De 727 en 904-bakken zijn heel gevoelig voor de afstelling.

Re: dodge charger 1969

Posted: 17 Jan 2014, 07:49
by mikecharger69
sjak,

ik ben in het echt al even verder hoor maar af en toe post ik er even wat op. hij reed goed (de drie kilometer die ik gereden heb) en schakelde prima. ik heb hem niet op zijn staart getrapt toen, maar ik verwacht dat de kickdown goed staat. ik kan bijna vol gas geven en dan zit hij op het eind, en helemaal op de vloer schakelt hij de kickdownstang in. lijkt mij dat het zo werkt?

Re: dodge charger 1969

Posted: 17 Jan 2014, 08:41
by Sjak Brak
De kickdownstang is juist afgesteld als bij volgas de stang volledig ingedrukt is, dus dat je deze dan niet meer met de hand verder in kan duwen.

Als je de gashendel (met de hand) volledig opendrukt, en je houdt nog speling over op de kickdownstang, dan staat die te los.

Beter goed nakijken, want een torqueflite is soms na een paar honder km al naar de mallemoer bij verkeerde afstelling :hammer:

Re: dodge charger 1969

Posted: 18 Jan 2014, 19:16
by HemiMopar
Goed bezig gozer! Love that sound :yeah:

Re: dodge charger 1969

Posted: 22 Jan 2014, 18:16
by mikecharger69
de kofferbak. de kofferbak was niet meer in een goede conditie dus daar moest ik iets op verzinnen. ik dacht doe eens gek, plaats een advertentie op marktplaats van kofferbakplaten gezocht. en zo kreeg ik een reactie van iemand die twee chargers op wou knappen maar er al één had weg gedaan. zo kon ik het andere setje van hem overnemen. de originele platen eruit halen ging eigenlijk wel gemakkelijk. met een slijptol en een breekijzer kom je een heel eind. nu ik toch de platen eruit had, kon ik de binnenkant van de chassisbalken lekker insmeren met tectyl en kon ik de rest van het plaatwerk aan de spatborden ook meteen doen. nu moesten de vloerplaten er ook weer in en ik wou het niet op laten vallen. dus heb ik de puntlassen van toen nagebootst. dit deed ik door middel van gaten boren in de plaat. als ik dan de platen erop klem, kon ik de gaten weer vollassen en leek het net origineel. daarna heb ik de kofferbak lekker in de verf gezet en van een mooi fris kleurtje voorzien. ik wou niet zwart, want dan wordt het zo'n donker gat als je de achterklep opendoet. lichtgrijs ziet er mooi uit.

Re: dodge charger 1969

Posted: 22 Jan 2014, 18:24
by mikecharger69
nog meer fotootjes. goede foto's van dat het klaar is komt nog ;)

Re: dodge charger 1969

Posted: 29 Jan 2014, 19:25
by HemiMopar
Well done! Ziet er goed uit gozer :yeah: :yeah: :yeah:

Re: dodge charger 1969

Posted: 29 Jan 2014, 21:45
by PostMan
Lekker als je de tijd, vaardigheden en ruimte hebt om dit te doen! Laat ze maar komen die foto's!!!

Re: dodge charger 1969

Posted: 02 Apr 2014, 10:46
by ARLI
Ik ben gister even bij deze familie op het pad geweest. Ze hebben mooi werk. De charger is al weer wat verder gevorderd. Ik had geen fototoestel mee dus geen pic's
Ze zijn nu een soort Trekkertrek vrachtwagen in oude Amerikaanse style aan het bouwen waar een 2800 pk diesel in moet komen.

Re: dodge charger 1969

Posted: 13 May 2014, 22:23
by mikecharger69
zo heb er al een tijdje niks meer op gezet. ik ben zeer ver gevorderd. ik ga nu maar even in vogelvlucht vertellen wat ik allemaal eraan gedaan heb. na de achterbak ben ik technisch verder gegaan en heb hem een zeer grote beurt gegeven. dit betekent nieuwe olie, filters, bougiekabels, startmotorrevisie, dynamorevisie, alles aan de praat gekregen wat voor de keuring nodig is. dus dat betekent wind op je voorraam, ruitensproeiers, accubak gemaakt want die was compleet weg. eu goedgekeurde koplampen gemonteerd en de welbekende kleppen voor de koplampen aan de praat weten te krijgen. blok is geheel schoongemaakt. alle rubbers van mijn voortrein heb ik vervangen en alles meteen gecontroleerd op ruimte en even lekker doorgesmeerd. nieuwe banden voor, en tweedehands banden achter. ruimte uit mijn veerpakket achter gehaald, achterlichten en knipperlichten aan de praat gekregen en ga zo maar even door.
toen had ik vanwege dat ze met de wegenbelasting gingen klooien zo spoedig mogelijk een datum geprikt om hem eindelijk te registreren. toen moest ik nog even vaart maken met alles want er lagen complete stukken nog naast de auto (zoals de linkerachterhoek). omdat ik ook wist dat als hij op kenteken stond hij niet meer thuis kon staan, heb ik hem ook maar even goed in de verf gezet. het was simpelweg te druk in de schuur en de zaken gaan ook gewoon door. dus heb ik hem lekker in de verf gezet. eerst goede grondverf en erna weer een lichtblauwe toplaag. sommige mensen zullen mij vervloeken hierdoor, maar het is voor het behoud van de auto.
eenmaal op de keuring aangekomen achterop een kar ging alles prima. hij kwam in één keer door de keuring zonder problemen. helaas ging hij hierna linea recta naar de winterstalling. hier heeft hij twee jaar gestaan en heb hier dus helaas sindsdien niks meer aan kunnen doen.

Re: dodge charger 1969

Posted: 13 May 2014, 22:24
by mikecharger69
meer foto's komen zeer snel! ik rij er al namelijk een paar weken mee! maar dat volgende keer

Re: dodge charger 1969

Posted: 14 May 2014, 20:05
by Mr. Lee
Was dat bij de RDW in Groningen :hmmm:

Re: dodge charger 1969

Posted: 15 May 2014, 13:20
by mikecharger69
heerenveen :yeah: