Page 1 of 1

LPG IGNITION TIMING DIAGRAM

Posted: 02 Nov 2013, 20:39
by GUNSLINGER
Vooronsteking afstellen met LPG als brandstof. Na wat gepingel met motor en het maken van testritjes, toch wat nummertjes genoteerd. Dus alles fijn in een tabelletje gegoten. LPG installatie is een 300 verdamper met 425 mixer op een 318 small block LA. Laat dit duidelijk zijn ik ben alles behalve een kenner. Een gewone dude met een hobby, die door deze topic een LPG lichtje wil werpen in de wirwar van allerhande grafieken. Graag hoor ik andere meningen en bedenkingen.
Have a nice day!

TABEL IS OPGEFIKT, KLOPTE VOOR GEEN METER, LEES NIEUW ATTACHMENT

Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM

Posted: 02 Nov 2013, 21:08
by Sjak Brak
Begin eens met ca 12-16 graden vooronsteking, en maximaal graadje of 30-32 dat al rond de 2500rpm bereikt is (dus niet verder toeneemt)

46 graden voor+mechanisch is veel te veel.

Pingelen kan ook (deels) gevolg zijn van arm mengsel (bv door verkeerde afstelling of valse lucht / vacuumlek)

PS: je verdamper is geen 300, Impco 300 is een mixer ;)

Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM

Posted: 02 Nov 2013, 21:45
by GUNSLINGER
Een EB verdamper dus en pingelen Sjak was maar een woordspeling, geen gepingel in mijn setup.

Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM

Posted: 02 Nov 2013, 21:58
by Sjak Brak
O ok sorry :)

Maar max ca 30 graden voor + mechanische vervroeging is goed beginpunt op gas.

Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM

Posted: 02 Nov 2013, 22:09
by GUNSLINGER
Zal een check up doen met de 3 bijgeleverde retard plaatjes elk van hen vertraagd 4 graden dus 12 graden in totaal, dan kom ik er wel. Thanks for the remark. Volgende week met lage ohm coil en grotere sparkplug opening.

Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM

Posted: 05 Nov 2013, 12:49
by GUNSLINGER
Volgers, en niet volgers lees nieuw attachment. Nogmaals dank aan Sjak

Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM

Posted: 05 Nov 2013, 13:05
by Sjak Brak
Kijk, dat zijn de betere berichten! Dit gaat je trouwens ook flink in verbruik schelen.

Je kan van hieruit wat gaan experimenteren met fijnafstellen, je hebt nu in ieder geval een punt om vanuit te gaan.