Interesse in meeting in Almere?

Het forum voor Mopar Meetings in Nederland, België en omstreken.
Post Reply
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Interesse in meeting in Almere?

Post by Dickdale »

Iemand nog geinteresseerd in het organiseren van een meeting in Almere?

De eigenaar van de Gateway Diner in Almere vertelde dat hij zeer zeker geinteresseerd is in een meeting bij zijn diner. Hij heeft een mooi terrein rondom de diner waar genoeg plaats is om ca. 120 auto neer te zetten. Daarnaast heeft hij een sleutel om met de auto tot de diner te kunnen komen. Normaal gesproken staan er paaltjes op de paden, maar die mag hij verwijderen voor b.v. meetings. Een leuke bijkomstigheid is dat hij geen vergunning aan hoeft te vragen bij de gemeente, maar het wel moet melden.

Er zijn al meetings van diverse merken geweest in het verleden.

http://www.gatewaydiner.nl

Wie o wie?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by BigBlockMopar »

Doen! :)

Dan noemen we het de "AlMopar 2013"! :)
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by Crash »

Absoluut doen goede centrale plek in ieder geval
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by Gijs »

Heel neuk,
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by kingjoop »

de gemeente schijnt in Almere nog al moeilijk te doen... als ik mij goed herinner een jaar of 2 a 3 geleden? hadden we een forum lid die alles voor elkaar had tot aan de campings aan toe maar de gemeente moest niets van die US bakken weten :sucks:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by BigBlockMopar »

Dat krijg je als je alles volgens de regeltjes wil doen. Gewoon flyers maken en een leuke meeting van maken. :)
Zo heb zijn de Mopar-meetings in Leidschendam in Wateringen ook gewoon gedaan.
Stargazer
Posts: 690
Joined: 30 Aug 2011, 00:43

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by Stargazer »

Cool!
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by Dickdale »

kingjoop wrote:de gemeente schijnt in Almere nog al moeilijk te doen... als ik mij goed herinner een jaar of 2 a 3 geleden? hadden we een forum lid die alles voor elkaar had tot aan de campings aan toe maar de gemeente moest niets van die US bakken weten :sucks:
Volgens de eigenaar van de Gateway Diner niet en is er geen vergunning nodig. Alleen een melding is voldoende. Vorig jaar hebben is er een meeting geweest van de Corvetteclub met ca. 120 auto's, de Cadillac club uit België is geweest en de Studebaker club... Dus een Mopar club meeting moet geen probleem zijn...

Zelf heb ik niet de tijd om een meeting te organiseren, dus wie o wie???
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Henri
Posts: 616
Joined: 03 Jan 2012, 13:18
Location: Flevo Polder

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by Henri »

klinkt leuk, Mopars at the Gateway :good:

ff wat logo's samen smelten en klaar.
Image
Image

Image
Beware of Flying DRIVESHAFTS! :OO
User avatar
challenger 440
Posts: 145
Joined: 08 Jun 2007, 22:00

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by challenger 440 »

Ik zeg doen top idee maar wie neemt het initiatief
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by Rebel »

Aangezien ik dicht in de buurt van almere woon ( Huizen ) wil ik hier graag bij helpen.
Ik heb hier alleen geen ervaring mee. Dus als ik iemand kan helpen met het organiseren, ben ik erbij. :yeah:
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by Gijs »

Henri helpt je wel! :good:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by BigBlockMopar »

Stappenplan organisatie Mopar-meeting:
- Kijk op de meetingagenda van http://www.v8meetings.nl wat een mooie datum zou zijn zonder al te grote andere (Mopar) meetings in de buurt of buitenland.
- Contact de toko-eigenaar aldaar om deze datum te bespreken en vast te leggen. Wellicht is persoonlijk contact iets beter zodat hij een gezicht heeft gezien.
- Datumprikken gelukt? Dan digitaal flyertje maken en rondposten op Mopar-forums en doorsturen naar V8Meetings.nl
- Klaar! Afwachten wat er op af komt.

:)

De flyer kan ik zo maken desnoods.
Ik denk zelf dat de zondag voor of na de MopatNats in Duitsland meestal wel goed is, kwa weer e.d.
User avatar
Ed
Posts: 568
Joined: 06 Jun 2007, 20:01

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by Ed »

Weer zo'n verre meeting :hmmm:
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
78tradesman
Posts: 212
Joined: 21 Aug 2011, 20:46

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by 78tradesman »

En als je nog standhouders zoekt.........

Gr
Rene
User avatar
Henri
Posts: 616
Joined: 03 Jan 2012, 13:18
Location: Flevo Polder

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by Henri »

Gewoon de stappen van BigBlockMopar volgen, niet te moeilijk doen voor de eerste keer.

Dus een mooie datum prikken, ff burger eten bij de eigenaar en hem de datums voor leggen en jezelf en de club voor stellen.
Flyer maken en deze posten afwachten maar.

Geen stands etc etc, dit kan altijd nog in een volgende editie.

Gewoon gezellig met wat mopars een middagje gezellig bij 1 komen, drankje doen en een hamburger eten. :good:
Beware of Flying DRIVESHAFTS! :OO
78tradesman
Posts: 212
Joined: 21 Aug 2011, 20:46

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by 78tradesman »

Altijd stands anders ben je zo uitgekeken en het is veel gezelliger.

Gr
Rene
plumcrazy
Posts: 866
Joined: 13 Jun 2007, 00:18

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by plumcrazy »

Hi,

it is important to find a sunday without to many other meetings.
German Mopar Nats are saturday 3rd of august, on the sunday most are to tired to drive anywhere :-))
Sunday the 4th is also the big meeting american stars on wheels in antwerp.

Sunday 11 august is King Cruise (now in Amsterdam). Maybe Sunday the 18th August?

Greetz
Carsten
dubversion
Posts: 126
Joined: 14 Jul 2010, 16:53

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by dubversion »

Ik probeerde mijn custom turbo meeting in Almere centrum te organiseren vorig jaar, omdat dat een waanzinnig mooie locatie is. Ik kreeg uiteindelijk wel alles rond, maar de gemeente vroeg toen EUR 417. Dranghekken en schoonmaken moest ik zelf regelen/kopen en als er burnouts op het evenemententerrein strepen zouden achterlaten, werd ik geacht eventueel voor nieuw asfalt aansprakelijk te zijn. Maar voor de rest was ik welkom.

Ik heb ze bedankt, vooral om me zo welkom te laten voelen en ben naar Zevenaar gegaan. Die zorgen voor alles, en vergunning is slechts een schijntje !

Anyways, dit is waarschijnlijk allemaal niet nodig voor het evenement dat jullie willen organiseren. Is dit een prive terrein ? In dat geval is het al helemaal geen probleem. Horeca heeft het recht een aantal keren per jaar een evenement te organiseren met muziek, overlast,etc. Daar kan niemand bezwaar tegen maken, zolang het op eigen terrein is.

Wel kan de gemeente bepaalde eisen stellen:

- EHBO (ik heb EHBO toen benaderd, die vroegen, afhankelijk van tijdstip en uren zo'n EUR 50 per persoon per 4 uur en je moest voor eten zorgen.
- Vergunning zou ik via de dining regelen, omdat zij daar recht op hebben
- Geluidsinstallatie kan ik regelen als daar interesse voor is (met muziek) voor een kleine prijs, PM me als dat interessant is.


Destijds heb ik een paar gesprekken gehad met politie en brandweer om te zorgen dat de vergunningen perfect geregeld is.
De personen die me vorig jaar geholpen hadden (en waarbij ik WEL welkom was, want zij hebben me prima geholpen):

- M. Balster (vergunningverlener)
- Thomas Obrien-Coker (Senior Medewerker APV en bijzondere wetten/Evenementenregisseur
(036) 527 78 59

Laat me weten of je nog meer info nodig hebt.

groetjes,
Jeroen
User avatar
Dots
Posts: 55
Joined: 19 Jun 2012, 06:44

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by Dots »

Dat ze in Almere moeilijk doen is logies als je een burgemeester hebt die op een Trabant lijkt, of is het meer een fiat multipla? :oops:
Dodge Challenger 1973
Corvette C3 Crossfire 1982
Seat Leon 2001
Ford KA 2002
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: Interesse in meeting in Almere?

Post by loki »

long time no see everybody...

maar ik wil me er toch ff mee bemoeien;

we hebben in 2009 geprobeerd groot uit te pakken in Almere.

we hadden vergevorderde plannen om op het libelle zomerweek terrein een grote meeting te houden, met dragrace, 4x4, camping en alles erop en eraan. nadat alles geregeld was heeft de gemeente de stekker er zomaar uitgetrokken met als argument dat het terrein eigenlijk geen evenementen terrein is. we hebben alles verplaatst naar bouw en infrapark harderwijk, zonder dragrace maar met 4x4 en erg veel bands. ook daar werd 4 dagen van te voren de stekker eruit getrokken zonder echte reden. er stonden mensen met caravan en al aan de poort op de dag dat het gehouden werd.
je wil niet weten hoeveel geld dit gekost heeft.
als je teveel wil en het grootschalig aan pakt dan is het erg moeilijk om zoiets voor elkaar te krijgen.
we hebben in 2009 wel een mopar meeting georganiseerd bij destijds Route 66, wat nu een arabische club is.
deze meeting mocht wel, maar met zeer strenge eisen. er moest beveiliging zijn, ehbo, vergunningen voor live muziek etc.

er kwamen ca. 10 mopars, de andere 120 bezoekers waren mensen van lincoln, big city rollers etc.

de meeting heeft ons ruim 2500 euro gekost incl. boete omdat we de band bad backbones buiten hadden laten spelen en hiermee de geluidsnormen waren overschreden.

als je iets organiseert doe het dan simpel en kleinschalig, en probeer dat stiekem uit te breiden.
zoals herman al zegt, gewoon zonder vergunningen beginnen.

succes.
Post Reply