Schakelt niet mooi 318 met 727-a bak

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Polara69
Posts: 102
Joined: 03 Feb 2013, 17:00
Location: Egmond aan den hoef

Schakelt niet mooi 318 met 727-a bak

Post by Polara69 »

Hallo

ik heb mijn oude stukende 318 vervagen door een werkende 318 en nu loopt ie weer goed en kan weer rijden.

Alleen nu schakelt hij niet lekker.

hij schakeld pas over bij 25/30 miles per uur en pas naar ze 3 bij 60 miles per uur. en dan moet ik dus hoog in de toeren zitten voordat hij schakelt en kan dus niet rustig aan rijden en dat hij dan eerder overschakelt. klopt dus niet echt.

iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen?
Last edited by Polara69 on 02 Apr 2013, 14:08, edited 1 time in total.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Schakelt niet mooi 318 met 727-a bak

Post by Sjak Brak »

Denk t ook.

Volgas = kickdown vol ingedrukt. Makkelijkst is om met 2 man af te stellen (met motor uit)

Eerst kickdown link loshalen van carb, 1 geeft volgas op pedaal, controleer of dit inderdaad volgas is op de carb.

Als dat zo is, linkage terugzetten op pen van de gashendel. Controleer dan, of er bij volgas nog speling zit op de kickdownlink. Zo ja, dan moet deze strakker.

veer aan de voorkant van de stang haken is ook aan te raden, zodat de linkage zeker terugkomt als je gas loslaat.

Met verkeerd afgestelde kickdown kan je een Torqueflite soms al binnen een paar honder km naar de tering rijden.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Post Reply