Page 4 of 9
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 30 Sep 2014, 20:51
by Roadrunner 440+6
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 11 Oct 2014, 10:19
by Ary
Zo dan, erg goed bezig
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 11 Oct 2014, 12:07
by Dickdale
Thx!
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 11 Oct 2014, 14:31
by Stargazer
Wat een werk man, petje af!
Die kleine kachel unit is een mooie oplossing.
Mijn originele kachel unit ligt nog op zolder te wachten.
Denk dat hij daar nog lang kan wachten ;-)
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 25 Oct 2014, 22:38
by Dickdale
Na het vervangen van een aantal kleine delen heb ik de inner wheelhousing en de extension geplaatst.
Hierna heb ik de kofferbakbodem op maat geslepen en vastgeschroefd.
Daarna de quarter skin.
Vervolgens heb de tailpanel uitgelijnd met beide quarters.
Het begint weer een beetje op een complete auto te lijken. Nog een aantal kleine dingen uitlijnen en dan is het plaatwerk bijna klaar.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 30 Oct 2014, 22:14
by Summerboy
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 31 Oct 2014, 06:28
by Dickdale
Deze had ik al gezien Summerboy. Ze hebben zeker iets alleen wil ik velgen die meer op de kinesis K18/K19 velgen lijken. Bonspeed maakt ze alleen zijn ze erg prijzig.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 26 Feb 2015, 11:41
by Dickdale
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 19 Mar 2015, 09:13
by Mr4Speed
Dik!
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 19 Mar 2015, 10:20
by Dickdale
Thx! Vandaag lekker vrij en maar even wat onderdelen uitzoeken om te laten poedercoaten...
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 23 May 2015, 15:28
by Dickdale
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 23 May 2015, 16:57
by I.D.K.
Nice!!
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 24 May 2015, 09:53
by Crash
Netjes hoor
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 17 Jun 2015, 13:41
by Dickdale
Het is een beetje de omgekeerde volgorde, maar ik ga nu de achteras en vooras weer onder de auto plaatsen om deze te ondersteunen alsof de auto weer op zijn wielen staat. Daarna wil ik de subframeconnectors en torqueboxen er onder lassen. Dat had eigenlijk gemoeten toen de auto nog in elkaar was, maarja... aldoende leer je...
Achteras onder de auto met Hotchkiss bladveren:
NIeuwe bushings in de bovenste draagarmen:
Daarna het k-member weer opgebouwd met allemaal Polyurethane rubbers van Energy Suspension:
Old vs new:
Ook ben ik bezig geweest met het vervangen van de draadeinden van de achterassen (waarvan ze vroeger dachten dat de moeren los zou draaien en daarom maar met de klok mee moesten draaien aan de enne kant van de auto en tegen de klok in aan de andere kant van de auto):
Toch wel handig zo'n 20 tons werkplaatspers!
Daarna stralen en in de lak. Daarna het oude lager met retainer er af en nieuwe lager er op.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 08 Oct 2015, 16:59
by 68reaper
nice! nog updates?
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 08 Oct 2015, 20:22
by Dickdale
Zeker. Binnenkort zal ik weer even een update plaatsen!
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 22 Nov 2015, 19:50
by Dickdale
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 22 Nov 2015, 19:59
by TheDeputy
Ziet er allemaal netjes uit hoor! Knap werk.
Wel een opmerking over de pignon seal. Nu je de yoke hebt verwijderd is de voorspanning van de lagers weg. Je mag de moer daarna niet meer zo vast zetten als ie van nieuw af aan hoort te staan. Het gevaar bestaat dat je de lagers kapot rijdt en daardoor ook je gears.
Het beste is dan ook om er nieuwe lagers in te zetten. Een rebuild kit kost rond de 100 dollar.
Toon
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 22 Nov 2015, 21:00
by BigBlockMopar
De 3rd member lijkt op een 489 behuizing. Daar zit standaard een crush sleeve in die je eigenlijk wil vervangen voor een solid spacer zodat deze nooit kan inklappen en de lagervoorspanning ook laten verdwijnen.
Lekker bezig in ieder geval. Leuk project.
Wat de bucketseats betreft, ik zou persoonlijk bij een auto met de focus op 'handling' de stoelen toch vervangen voor betere/modernere bucket-seats; Het type waar je niet vanaf glijdt als je scherp een bocht in gaat.
Of, de schuimpadding en bekleding in deze stoelen zodanig aanpassen dat je meer een bucket krijgt met betere zijdelingse steun.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 22 Nov 2015, 21:32
by Dickdale
TheDeputy wrote:Ziet er allemaal netjes uit hoor! Knap werk.
Wel een opmerking over de pignon seal. Nu je de yoke hebt verwijderd is de voorspanning van de lagers weg. Je mag de moer daarna niet meer zo vast zetten als ie van nieuw af aan hoort te staan. Het gevaar bestaat dat je de lagers kapot rijdt en daardoor ook je gears.
Het beste is dan ook om er nieuwe lagers in te zetten. Een rebuild kit kost rond de 100 dollar.
Toon
Thx voor de tip, Toon!
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 22 Nov 2015, 21:34
by Dickdale
BigBlockMopar wrote:De 3rd member lijkt op een 489 behuizing. Daar zit standaard een crush sleeve in die je eigenlijk wil vervangen voor een solid spacer zodat deze nooit kan inklappen en de lagervoorspanning ook laten verdwijnen.
Lekker bezig in ieder geval. Leuk project.
Wat de bucketseats betreft, ik zou persoonlijk bij een auto met de focus op 'handling' de stoelen toch vervangen voor betere/modernere bucket-seats; Het type waar je niet vanaf glijdt als je scherp een bocht in gaat.
Of, de schuimpadding en bekleding in deze stoelen zodanig aanpassen dat je meer een bucket krijgt met betere zijdelingse steun.
Is idd een 489. Bedoel je met solid sleeve die van drdiff?
http://www.doctordiff.com/8-3-4-489-cas ... nator.html
Thx! Vwb de buckets. Het is idd de bedoeling om deze zo te bekleden dat ze meer steun bieden dat je meer steun.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 11 Jan 2016, 16:19
by Dickdale
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 11 Jan 2016, 16:40
by ARLI
Dickdale wrote:Update, update...
Acht
Is lang geleden dat ik met Autocad heb gewerkt, maar ook wel weer leuk om te doen. Ik wil, als de rendering klaar is, de adapter 3D laten printen in kunststof en als deze goed is gaat hij gefreesd worden.
Die ophanging van de remklauwen kan relatief eenvoudig.
Gewoon strip 12 dik en dan uitsparing er in maken voor de klauw en dan andere kant op maat maken door te passen op de poms. ( wat is eigenlijk de echte naam waar je voorwielnaven op zitten ?)
ik doe er dan altijd een ring tussen ( tussen strip en klauw)
Dan dunnen plaatjes tussen schijf en klauw en druk em er op bijvoorbeeld met 1 mm plaatje of dikker als het nodig is. Zorg dat die een beetje klem zit als je gaat echten, en dan in de midden van de schijf gecentreerd.
Dan stripen hechten aan poms.
nog even een keer klauwen monteren om te checken en dan aflassen.
Heb dit al een aantal keren gedaan en dat gaat prima.
Adapters maken is mooi zeker maar ook tijdroven.
mijn manier is op 1 avond te doen.
mvg Arjan
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 11 Jan 2016, 16:53
by Dickdale
ARLI wrote:
Die ophanging van de remklauwen kan relatief eenvoudig.
Gewoon strip 12 dik en dan uitsparing er in maken voor de klauw en dan andere kant op maat maken door te passen op de poms. ( wat is eigenlijk de echte naam waar je voorwielnaven op zitten ?)
ik doe er dan altijd een ring tussen ( tussen strip en klauw)
Dan dunnen plaatjes tussen schijf en klauw en druk em er op bijvoorbeeld met 1 mm plaatje of dikker als het nodig is. Zorg dat die een beetje klem zit als je gaat echten, en dan in de midden van de schijf gecentreerd.
Dan stripen hechten aan poms.
nog even een keer klauwen monteren om te checken en dan aflassen.
Heb dit al een aantal keren gedaan en dat gaat prima.
Adapters maken is mooi zeker maar ook tijdroven.
mijn manier is op 1 avond te doen.
mvg Arjan
Thx voor het meedenken, Arjan!
12 mm gaat niet passen. Ik heb max 9mm ruimte tussen de spindle en de remschijf. De voorwielnaven heten Hubs.
Ik weet dat het misschien omslachtig is, maar goed... dat is het hele project... zucht...
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
Posted: 13 Jan 2016, 13:38
by ARLI
12 mm had ik van wege vlees voor schroefdraad
als je ruimte voor moeren er achter heb kan je de plaatjes ook wel 5 mm dik maken
blijft echt heel!