Protouring project
Re: Van 70'er Satellite naar Hammer
De brake kit is bijna klaar:
Tekening in Autocad:
Daarna eerst laten printen om te kijken hoe het past:
Daarna heb ik ze laten maken:
Montage:
Ben er blij mee...
Tekening in Autocad:
Daarna eerst laten printen om te kijken hoe het past:
Daarna heb ik ze laten maken:
Montage:
Ben er blij mee...
Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch
gaaf hoor netjes
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch
Na het opmeten van de backspacing met een Percy's Wheelrite tool heb ik vorige week mijn velgen besteld bij Bonspeed.
Type velgen Octane-X met Matt zwarte centers en centercaps, 18x9 voor en 19x10 achter.
Nu 10 weken wachten...
Type velgen Octane-X met Matt zwarte centers en centercaps, 18x9 voor en 19x10 achter.
Nu 10 weken wachten...
-
- Posts: 58
- Joined: 07 Aug 2016, 13:07
Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch
Wow... Wat een project, maar wel super netjes gedaan allemaal
Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch
Thx!Stuntman Mike wrote:Wow... Wat een project, maar wel super netjes gedaan allemaal
Op dit moment ben ik bezig met elektrische stuurbekrachtiging. Dit omdat het met 255 banden voor toch wel wat makkelijker is en daarnaast zal mijn vriendin ook wel eens in de auto rijden. Ik heb daarvoor een set Autometer meters, Mopar edition gekocht met een snelheidsmeter die wordt gevoed door een puls.
Deze puls kan ik dan ook weer gebruiken voor mijn stuurbekrachtiging. Hoe meer pulsen hij afgeeft, des te minder de elektrische stuurbekrachtiging zal doen. Ik wil van de originele column shifter naar een floorshifter.
Tevens zal deze puls mijn A518 bak aansturen zodat deze de overdrive en de lockup automatisch in gaat schakelen.
Daarnaast is het nog wachten op mijn Bonspeed velgen zodat ik de carrosserie verder af kan maken.
Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch
Effe een update. Heb mijn velgen ontvangen. Heeft uiteindelijk 18 weken geduurd maar ik ben er erg blij mee.
Daarnaast is de elektrische stuurbekrachtiging af.
Tevens gedurende een vakantie USA nog even wat onderdelen mee kunnen nemen.
Lekker lomp.
Volgende stap, banden monteren, velgen plaatsen en body aanpassen/lassen.
Daarnaast is de elektrische stuurbekrachtiging af.
Tevens gedurende een vakantie USA nog even wat onderdelen mee kunnen nemen.
Lekker lomp.
Volgende stap, banden monteren, velgen plaatsen en body aanpassen/lassen.
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: Van 70'er Satellite naar Hammerisch
Mooi hoor!
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Re: Protouring project
Thx! Is wel eens lastig, maar meetings en de kleinere projecten maken het erg leuk. Soms is het makkelijk om de zooi gewoon op marktplaats te zetten, maar uiteraard gaan we dat niet doen. Dat hoort gewoon bij een project als deze. De ups en de downs...
Re: Protouring project
Van de week mijn EPS gepast en rubbers op de velgen gelegd en de velgen onder auto gezet. Toch wel even spanned met velgen die op maat gemaakt zijn of het allemaal wel goed past.
Last edited by Dickdale on 31 Mar 2017, 08:37, edited 1 time in total.
Re: Protouring project
Staat netjes remschijven vullen hem mooi op
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Re: Protouring project
Thx! Voor is hij aardig vol idd. Achter heb ik met opzet een kleinere remschijf gebruikt. Dit zodat er nog een keer een 15/6 inch velg op past met een slick...
Re: Protouring project
Respect! Mooi Project! Wat een klus, gelukkig heb de ruimte!
Zijn de subframe connectors die je besteld hebt nu wel in de vorm van de floor pans?
Zijn de subframe connectors die je besteld hebt nu wel in de vorm van de floor pans?
Re: Protouring project
Thx!! De subframeconnectors zijn voorzien van een soort van floor pan shape. Maar... je zult ze toch moeten bij werken...
Re: Protouring project
Omdat de binnenspatborden van een Plymouth vrij smal zijn en een 295 band gaat aanlopen als de auto inveert, heb ik de outer wheel housing aangepakt.
Nu, de andere kant...
Nu, de andere kant...
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Protouring project
Krappe binnenspatborden zijn een probleem op vrijwel iedere Mopar waar je leuke banden onder wil zetten.
De wielkast ziet er in ieder geval mooi gevuld uit!
De wielkast ziet er in ieder geval mooi gevuld uit!
Re: Protouring project
Ik meende dat een charger wel ruime binnenspatborden heeft, maar heb er geen ervaring mee...BigBlockMopar wrote:Krappe binnenspatborden zijn een probleem op vrijwel iedere Mopar waar je leuke banden onder wil zetten.
De wielkast ziet er in ieder geval mooi gevuld uit!
Re: Protouring project
315/45-15 in stock wheel wells.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
- Roadrunner 440+6
- Posts: 314
- Joined: 07 Jun 2007, 20:12
- Location: Bovenkarspel
Re: Protouring project
Wellicht de 2020 editie...68reaper wrote:Nice! Ga je Mopar nationals redden?