Page 1 of 1

727 Upgrade

Posted: 06 Mar 2013, 14:45
by Ralfcoronet67
Iemand ervaring met het upgraden van een 727 automaat?
Rij nu nog met redelijk standaard 318 maar hier komt verandering in en wil voor die tijd mijn bak klaar hebben, shiftkit etc.
Als iemand hier ervaring mee heb goede of slechte hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Ralf.

Re: 727 Upgrade

Posted: 06 Mar 2013, 15:49
by Sjak Brak
Leestip:

Image

Re: 727 Upgrade

Posted: 06 Mar 2013, 16:51
by Henri
Ik zag namelijk op Ebay van die upgrate kitje voor bij komen.

Is dit wat en wat zijn de voordelen.

Image

Re: 727 Upgrade

Posted: 06 Mar 2013, 17:47
by moparfrd
NEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!

Geen B&M shit

Neem TRANS-GO

http://transgoonline.com/products.php?c ... rent_id=29

Fred.

Re: 727 Upgrade

Posted: 06 Mar 2013, 20:16
by w200
werken die niet fred??

gr ed

Re: 727 Upgrade

Posted: 06 Mar 2013, 21:04
by Rebel
Ik zat er ook aan te denken om zo'n set te kopen. Is het verschil echt beter met orgineel? wie heeft hier ervaring mee?

Re: 727 Upgrade

Posted: 07 Mar 2013, 07:49
by Gijs
Dit werkt gewoon wel, afhankelijk van de kit en wat je wil. ik heb niet het idee dat er veel sneller wordt geschakeld wel harder en lomper. Ook kan je het overschakel punt hoger zetten bij een hoger RPM. Ook kan je met deze kits je bak handmatig zetten dan schakelt de bak alleen nog handmatig. Ook een optie die ik heb is terugschakelen bij elke snelheid. Let op je kan dan ook met een te hoog toerental terugschakelen wat bakschade geeft. voor aanpassingen en veranderingen moet wel elke keer de bak los soms is het ook permanent een gaatje boren of wat wegvijlen.


Als je handmatig wil dan zou ik een reverse pattern valve body kopen.

Re: 727 Upgrade

Posted: 07 Mar 2013, 09:44
by Sjak Brak
Gijs wrote:Dit werkt gewoon wel, afhankelijk van de kit en wat je wil. ik heb niet het idee dat er veel sneller wordt geschakeld wel harder en lomper.
De schakelmomenten zijn (bij een goede kit) wel korter, vooral omdat de overlap tussen de versnellingen korter is. Dit voelt afhankelijk van de kit dan wat schokkerig aan, en sommige kits zijn niet geschikt om comfortabel mee te cruisen omdat deellast-schakelmoment ook een klap geeft.

Sommige kits zorgen helemaal niet voor verbetering in schakelen maar geven alleen een klap bij overschakelen (B&M staat hierom bekend) voor het "high performance gevoel" :foei:

Re: 727 Upgrade

Posted: 07 Mar 2013, 13:35
by Ralfcoronet67
Heren,

Bedankt voor de reacties!
Ik ga voor de Transgo Tf-2 + dieper olie carter meer olie minder heet :letop:
En verder de nodige revisie + modificaties.

Re: 727 Upgrade

Posted: 07 Mar 2013, 20:31
by Sjak Brak
Let ook ff op welke materialen je gebruikt bij de revisie, scheelt niet zoveel in kostprijs of je standaard of verbeterd spul gebruikt. Verder is extern (extra) bakkoelerje aan te raden,

Re: 727 Upgrade

Posted: 08 Mar 2013, 16:26
by moparfrd
Goeie tips Jack!!!!

Fred

Re: 727 Upgrade

Posted: 15 Mar 2013, 11:52
by Ralfcoronet67
Nogmaals bedankt!

Dat gaat gebeuren en wat betref t de extra oliekoeler de carter (TCI 128000) geeft al extra koeling en de oliekoeler ga ik plaatsen zodra er ook extra pk's in komen. Nu nog een beetje overbodig met de 318 denk ik (al rubbert deze ook lekkere weg) :yeah:

De bak gaat morgen naar sixpack.