Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Andy
Posts: 137
Joined: 08 Jun 2010, 14:24
Location: Alkmaar

Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by Andy »

Zoals de titel al zegt, ik heb van de week eindelijk m'n cherrybomb er onder vandaan geslepen en er een Thrush welded 2 chamber demper onder gesleuteld. (Imitatie Flowmaster)
Misschien naief maar ik ging voor stil, meer richting 'fabrieks-stil', gewoon omdat dit veel lekkerder rijdt.
Helaas maakt de demper minstens zoveel lawaai als de volledig open cherrybomb deed :hmmm:

In het verleden heb ik onder mijn Impala een veel goedkopere Thrush Turbo gemonteerd welke wél als een stofzuiger klonk, maar volgens de verkoper gaat dat geen verschil opleveren.
Nu vroeg ik mij af, wat is wijsheid; andere demper eronder en zo ja wat voor een, of zijn er nog mogelijkheden een tussendemper te plaatsen of iets dergelijks?

Het gaat om een enkel uitlaatsysteem dat behalve de demper en hier en daar wat laswerk nog relatief origineel is.
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by BigBlockMopar »

Je had een 'absorbtie' demper moeten kiezen en geen 'reflectie' demper.
Al die Flowmatster-kopieën zijn reflectie dempers en zullen altijd hard klinken. ( Alhoewel de 3-kamer Flowmasters onder m'n '62 Stationwagon wel netjes zacht klinken. Maar dat zal eerder komen door de dikke roet aanslag aan de binnenkant denk ik :) )

Ik heb een set Walker Dynomax dempers onder m'n '60er Chrysler zitten en ondanks ze nog steeds wel iets harder klinken door de 500ci onder de kap, komen ze een stuk dichter in de buurt van het soort fabrieksgeluid. Zelf heb ik erachter nog 2 resonators geplaatst om het geluid nog iets verder te dempen.
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by MoparJW »

Ik heb er laatst een Simons ondergezet, compacte absorptie demper met een beschaafd diep geluid. (op een tamme 318 tenminste)
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
User avatar
billybob
Posts: 115
Joined: 30 Dec 2008, 14:17

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by billybob »

MoparJW wrote:Ik heb er laatst een Simons ondergezet, compacte absorptie demper met een beschaafd diep geluid. (op een tamme 318 tenminste)
ik heb er ook een paar Simons onder maar bij maken ze vlink herrie, ben er niet echt blij mee.
bij mij is het wel een 383 weet niet of dit veel uit maakt.
Grtz Paul
'70 plymouth sport fury 383

there is no substitute for cubic inches
fury 74
Posts: 102
Joined: 29 Feb 2008, 21:04
Location: Schijndel

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by fury 74 »

Hoi Andy kan je aan het eind nog een lichte absorptie demper plaatsen ?
Krijg je een veel minder blikkerig geluid.
Gr. Haico :)
bigfoot
Posts: 498
Joined: 22 Jun 2007, 19:11

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by bigfoot »

Dynomax VT dempers.
Mooi geluid. Betere flow en geen resonantie. :good:
You can only thrust yourself.
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by MoparJW »

billybob wrote:
ik heb er ook een paar Simons onder maar bij maken ze vlink herrie, ben er niet echt blij mee.
bij mij is het wel een 383 weet niet of dit veel uit maakt.
:hmmm: misschien.. ik heb trouwens maar een 2 inch enkele uitlaat en heb de zwaarste variant demper (big51), dat zal er ook mee te maken hebben denk ik.

Als ik in lage toeren rijdt bijv op de snelweg is hij superstil met deze demper, trap ik het gas verder komt er een mooie diepe klank uit.
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Andy
Posts: 137
Joined: 08 Jun 2010, 14:24
Location: Alkmaar

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by Andy »

Dank voor alle reacties, als ik het zo lees is misschien het meest wijze idee er een absorbsiedemper onder te hangen in plaats van een reflectiedemper.
Verder nog mensen hier met enige ervaring met Thrush glaspack of Thrush turbo dempers? Volgens mij zijn dit beide absorbsiedempers

@Fury 74 Ja daar heb ik nog wel aan gedacht, dat wordt alleen erg krap qua ruimte en opzich zou het met éen demper ook moeten kunnen.
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
jeroen.68coro
Posts: 445
Joined: 08 Jun 2007, 23:57

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by jeroen.68coro »

bigfoot wrote:Dynomax VT dempers.
Mooi geluid. Betere flow en geen resonantie. :good:

Yep, wat BigFoot al zegt, deze eronder, (zijn niet eens zo gek duur), al zijn die van mij wel 2e hands :D :D :D .

gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack


Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
bigfoot
Posts: 498
Joined: 22 Jun 2007, 19:11

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by bigfoot »

Yep, wat BigFoot al zegt, deze eronder, (zijn niet eens zo gek duur), al zijn die van mij wel 2e hands :D :D :D .

gr jeroen[/quote]


2e hands ?? Dan moest iemand er zeker vanaf. Zijn dus niet zo goed ??? :sneaky:
Er is altijd een sukkel die zoiets koopt.
You can only thrust yourself.
jeroen.68coro
Posts: 445
Joined: 08 Jun 2007, 23:57

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by jeroen.68coro »

bigfoot wrote:Yep, wat BigFoot al zegt, deze eronder, (zijn niet eens zo gek duur), al zijn die van mij wel 2e hands :D :D :D .

gr jeroen

2e hands ?? Dan moest iemand er zeker vanaf. Zijn dus niet zo goed ??? :sneaky:
Er is altijd een sukkel die zoiets koopt.[/quote]

Nee, ze zijn wel goed, :letop: , ik heb ze ff getest voor ik ze overnam, :D

die gast waar ze van geweest zijn, die vond ze kwa diameter te klein geloof ik, :lol: (komt zo'n klein he'mi(e)tje in geloof ik :D :D )
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack


Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
Andy
Posts: 137
Joined: 08 Jun 2010, 14:24
Location: Alkmaar

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by Andy »

Het probleem is opgelost, ik heb er een extra lange Thrush Turbo demper onder gezet (geen welded Flowmaster achtig ding, gewoon een huis en tuin demper van blik) en deze klinkt prachtig.
Mooi roffeltje als je een dot gas geeft maar op toeren lekker stil.

Image

Thanks voor de reacties nog
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Nieuwe uitlaatdemper, teringherrie

Post by ARLI »

ik zoek nog 2 dempers doorlaat 76 mm
mag gebruikt en of gedeukt zijn
Ik werk met plezier.
Post Reply