MRB

Mopar or No Car!
Post Reply
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

MRB

Post by Robchally »

Sixtyeight
Posts: 356
Joined: 08 Jun 2007, 13:23
Location: Ja
Contact:

Re: MRB

Post by Sixtyeight »

Top!

Jeroen.
Image..CHARGER REGISTRATION OF THE NETHERLANDS
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger
NY69
Posts: 191
Joined: 12 Feb 2009, 13:51

Re: MRB

Post by NY69 »

ik wacht nog even met juichen...
there's no substitute for inches
live first, downsize later
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: MRB

Post by jvdwolde »

:hmmm: je leest er steeds iets over, maar duidelijkheid is er nog steeds niet!
De bedrijven die "klassieke" auto's verkopen staan vanaf dag 1 van het regeer akkoord al op NUL denk ik..
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: MRB

Post by Dickdale »

NY69 wrote:ik wacht nog even met juichen...
My 2 cents...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: MRB

Post by challenger72 »

ik vernam van de rdw dat er nog snel even een hele hoop mb's ed op kenteken worden gezet nu
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: MRB

Post by jvdwolde »

Die waren waarschijnlijk al aangekocht... :lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
rvanderende
Posts: 128
Joined: 11 Oct 2010, 20:47
Location: terneuzen

Re: MRB

Post by rvanderende »

KvK 40506048
ABN-AMRO 55 02 32 443
ING 3712300






Op 21 november 2012 vond een zeer druk bezochte Algemene Ledenvergadering van de FEHAC plaats bij Innovam te Nieuwegein.
Tijdens de bijeenkomst brachten RDW en FEHAC de primeur dat import(keuring) van oldtimers vanaf 1 februari 2013 exclusief bij vijf gespecialiseerde keuringsstations uitgevoerd zal worden. De keurmeesters op deze stations worden extra getraind, zodat de kwaliteit van de keuring omhoog gaat. Zie het persbericht.
fehac_en_rdw_persbericht_keuringsstations_22nov201

Tijdens de vergadering werd de nieuwe contributiestructuur aangenomen. Merkenclubs hoeven dan niet meer het volle bedrag voor leden te betalen, die geen oldtimer hebben. Leden met een youngtimer (15-25 jaar) betalen de helft. Leden met jongere voertuigen betalen niets. Het bestuur hoopt de achterban te versterken met merkenclubs, die nu vanwege de kosten geen lid worden. Dit zal geen effect hebben op de totale contributie-inkomsten. De belangenbehartiging van de FEHAC blijft gericht op oldtimers (voertuigen ouder dan 25 jaar).
Het secretariaat wordt uitgebreid met een ½ FTE. Henk Boons ondersteunt het secretariaat en zorgt voor beleidsvoorbereiding en bestuurondersteuning. Er is financiële ruimte binnen de begroting zonder dat een contributieverhoging noodzakelijk is.
Vanaf volgend jaar is het mogelijk dat bedrijven de FEHAC financieel kunnen steunen als vrienden van de FEHAC. Dit zal veel goedkoper zijn dan het huidige business partner programma, maar ook veel minder rechten kennen dan dit programma.
Een belangrijk deel van de vergadering vormde het regeerakkoord en de daarin opgenomen afschaffing van de vrijstelling MRB voor oldtimers. Achter de schermen is FEHAC al lang bezig met dit probleem.
Samen met KNAC is een petitie opgesteld, die door ruim 60.000 liefhebbers ondertekend is. Deze wordt binnenkort op gepaste wijze aangeboden aan de Tweede Kamer.
Daags voor de ALV heeft de Tweede Kamer twee moties aangenomen die de regering verzoeken de echte liefhebbers te ontzien. Het dagelijks gebruik van oldtimers moet ontmoedigd worden.
FEHAC stemt hier volledig mee in. Het dagelijks gebruik van oldtimers vormt een milieuprobleem en staat haaks op het behoud van het mobiel erfgoed.
FEHAC is samen met KNAC, BOVAG, ANWB, RAI en andere partijen in overleg om een goede maatregel op te stellen. Een maatregel, die de liefhebber ontziet, maar de dagelijkse rijder treft.
Tijdens de ALV worden de FEHAC Aktiedag(en) aangekondigd. Het is de bedoeling om in het weekend van 20 en 21 april overal in Nederland oldtimers te laten zien aan het publiek. Alle clubs en liefhebbers worden opgeroepen om hieraan mee te werken en locaties in de eigen gemeente aan te dragen. Per gemeente kan de zaterdag of de zondag gekozen worden. Van 12:00 tot 17:00 uur kan het publiek zien, wat er, als de plannen met de MRB doorgaan, straks niet meer te zien is. Als U hieraan mee wil werken, geef dan uw locatie op aan het secretariaat.
De Amerikaanse Auto Club heeft het idee om op vrijdag 1 maart een groot concours d’elegance te organiseren in Den Haag onder de naam “Good Vibrations”.
Voor alle akties geldt dat de sympathie van het publiek behouden moet blijven.
FEHAC heeft er bewust voor gekozen om nu de emoties zo hoog zijn, geen publieke aktie te ondernemen. Als we de goodwill van het publiek verspelen, dan zijn we verder van huis.
FEHAC zet zich in voor de hobby Oldtimer.
het secretariaat.
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: MRB

Post by PostMan »

Klinkt als een goed initiatief. Op zich zou ik er wel wat voor voelen zoiets lokaal te organiseren maar ja...tijd...
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: MRB

Post by Dickdale »

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... er___.html

'Duizenden banen weg door belasting oldtimer' door Guus Hoevenaars
DEN HAAG - De oldtimerbranche verenigt zich in de strijd tegen de nieuwe plannen voor oude auto's in het regeerakkoord. De nieuwe Stichting Oldtimerbranche Nederland wil zich hard maken voor de bedrijven in deze sector. “We schuwen juridische stappen niet.”


Snijden in het personeel
Er wordt door de Tweede Kamer nog steeds gediscussieerd over de wegenbelasting voor oldtimers, maar de oprichter van de stichting, Wim van Giersbergen, meent dat alleen al de kreet in het regeerakkoord “moordend” is voor de branche. “Sinds het regeerakkoord komen klanten niet meer kijken in de showrooms. Er is geen interesse.” Ook kan de onzekerheid over de toekomstige kosten voor een oldtimer nu al banen kosten. “Tientallen bedrijven moeten snijden in het personeel.”

Vrezen voor de toekomst
Autobedrijf HCS uit Bemmel heeft veel auto's van 25 jaar en ouder te koop staan en erkent de afwachtende houding van klanten. “Er komt bijna niemand meer”, verklaart eigenaar Harold Hoogheim. Toch zegt hij niet te vrezen voor de toekomst van zijn bedrijf, omdat hij zich al enkele jaren terug heeft gespecialiseerd in meer inkomstenbronnen, zoals APK-keuringen en onderhoud.

Alternatieven
De branche lijdt onder de onzekerheid en daarom hield de stichting Oldtimerbranche onlangs zijn eerste besloten vergadering, waar meer dan honderd mensen uit de branche aanwezig waren. Volgens Van Giersbergen zijn er bij de stichting al meer dan honderd aanmeldingen van bedrijven. Hij wil met de stichting de oldtimerbranche organiseren en neemt de strijd tegen de kabinetsplannen heel serieus. “We schuwen bijvoorbeeld juridische acties tegen de overheid niet.” Toch wil de stichting niet alleen klagen over de huidige plannen, maar ook alternatieven aandragen. “Ik wil voorstellen om als de huidige regel voor motorrijtuigenbelasting op 31 december 2013 afloopt alle auto's die op dat moment dertig jaar of ouder zijn vrij te houden van wegenbelasting”, legt hij uit. Momenteel zijn alle auto's ouder dan 25 jaar belastingvrij en daardoor ligt de grens nu op auto's uit 1987 of ouder. Met het voorstel van Van Giersbergen zou die grens op 31 december 1983 komen te liggen en niet meer per jaar verschuiven. “Auto's van eind jaren tachtig, begin jaren negentig zijn oude auto's, maar geen oldtimers.”

Vuile diesels
De regering probeert met de nieuwe maatregelen de groep automobilisten te ontmoedigen die een zeer vervuilende auto rijden van net iets ouder dan 25 jaar voor dagelijks gebruik en dat alleen vanwege het voordeel doen. Van Giersbergen begrijpt dat de overheid dit vanuit milieuoogpunt wil aanpakken, maar is fel tegen de manier waarop dit nu gebeurt. “We moeten dan wel de vuile diesels aanpakken en niet de hele branche de nek omdraaien.”
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: MRB

Post by Sjak Brak »

Met het voorstel van Van Giersbergen zou die grens op 31 december 1983 komen te liggen en niet meer per jaar verschuiven. “Auto's van eind jaren tachtig, begin jaren negentig zijn oude auto's, maar geen oldtimers.”
Echt slim is ie niet, of hij vertegenwoordigt niet het belang dat hij beweert...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: MRB

Post by boyanka »

:sucks: eind jaren tachtig is dat '83???. wat een lul zeg.
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: MRB

Post by ARLI »

ik ben er nog niet gerust op
Ik werk met plezier.
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: MRB

Post by jeffrey..... »

Ben ik idd wel nog steeds de lul met m'n 85er ram :sucks:
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: MRB

Post by jvdwolde »

Yep!
En mijn Jeep kan ook naar de sloop.
Maar eerst maar eens afwachten wat ze gaan doen.
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: MRB

Post by jeffrey..... »

Ja k wacht het gewoon af. Tegen die tijd zie k wel weer
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
moparfryslan
Posts: 740
Joined: 08 Jun 2007, 12:48
Location: nij beets

Re: MRB

Post by moparfryslan »

dan zit ik dus nog met 2 busjes die van 85 zijn :(
gelukkig kan de rest allemaal blijven
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985


patrick bakker
Mr. 900
Posts: 222
Joined: 14 Aug 2009, 12:16

Re: MRB

Post by Mr. 900 »

Heb net weer een mail van het KNAC gehad met de vraag om een enquete in te vullen over een mogelijke oplossing.

Hier de link er naartoe: http://www.knac.nl/enquete-klassieker/
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: MRB

Post by boyanka »

:letop: er is maar 1 oplossing, gewoon alles laten zoals het is
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: MRB

Post by jvdwolde »

Wat een KUT Enquete...als dat alles is wat ik kan invullen laat ik het liever achterwege :boos:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
4horsemen68
Posts: 753
Joined: 20 Jun 2007, 22:43
Location: Hasselt country

Re: MRB

Post by 4horsemen68 »

Idd dikke onzin enquete vul hem ook niet in, mede omdat ze onderscheid (voorkeur) willen maken in benzine en diesel, oldtimer is oldtimer toch.
Plymouth Fury , 4 door hardtop 1960 poly 318
Post Reply