Grote oldtimer belasting vrij actie

Mopar or No Car!
Post Reply
fury373
Posts: 6
Joined: 04 Nov 2012, 21:26

Grote oldtimer belasting vrij actie

Post by fury373 »

Beste allemaal!

Ook al ben ik nog een newby hier...wil ik iedereen hier graag oproepen!

Ik, als bezitter van diverse klassiekers/oldtimers/youngtimers (overigens geen van alle voor dagelijks gebruik), voel me zoals al die honderdduizenden in NL zo diep gepakt door het geplande en vrijwel zekere afschaffen van de wegenbelastingvrijheid.
Zo typisch met de botte bijl word voor vele mensen hun passie, hun hoofd hobby en voor velen ook hun baan afgepakt...
Iedereen weet dat dit niet de verwachte 150+ miljoen gaat opleveren..maar juist enorm veel miserie gaat kosten. De faillisementen die dit gaat opleveren... het verdriet en frustratie... en zo kan ik nog lang doorgaan..iedereen voelt hier wat ik voel!

Nu mijn gedachte.... kijk kleine acties leveren niks op..hier lacht men om.. een petitie leest men ff....en dan denkt men weer aan die 150+miljoen en roept men weer de grote groene leugen dat het zogezegd voor het milieu is....

Dus wil ik proberen om iedereen, maar dan ook iedere oldtimer liefhebber, op 1 dag en moment op de been te krijgen....
Afhankelijk van aantal en hoe anderen erover denken toch diverse mogelijkheden...
Van langzaam aan actie over alle rijbanen door de weeks naar den Haag....tot met vele duizenden wagens ....
Uiteindelijk zien we dagelijks wel oldtimers op de weg..maar het meerendeel staat droog binnen... als deze nu op 1 moment de baan komen..krijgen we (door ons georganiseerde ) chaos.... en halen we meer als enkel landelijke pers!

Hoe dan ook...is het van het grootse belang dat we mekaar koppelen aan mekaar..zodat we heel snel mekaar kunnen bereiken met een druk van de knop.

Graag aanmelden op de volgende facebook als vriend: zoeken op wegenbelastingvrijheid oldtimer of http://www.facebook.com/#!/wegenbelasti ... d.oldtimer
of emailen naar: wegenbelastingvrijheid@hotmail.com

Hoe denken jullie erover? We verwachten jullie:) Samen staan we sterk!!!

Greetz!
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Grote oldtimer belasting vrij actie

Post by ARLI »

Als we reageren gaan zo als nederlanders meestal doen dat veranderd er niets.
Meeste mensen in dit land doen niets tot weinig het geen ook een stuk oorzaak en gevolg is van de huidige situatie.

Er zal fors actie moeten worden gevoerd anders gaan we, oldtimereigenaren in nederland, niet alleen fors houderschapbelasting betalen maar we zitten ook met een waardedaling en dat de veel oldtimers onverkoopbaar worden.
Ik werk met plezier.
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: Grote oldtimer belasting vrij actie

Post by HemiMopar »

ARLI wrote:Als we reageren gaan zo als nederlanders meestal doen dat veranderd er niets.
Meeste mensen in dit land doen niets tot weinig het geen ook een stuk oorzaak en gevolg is van de huidige situatie.

Er zal fors actie moeten worden gevoerd anders gaan we, oldtimereigenaren in nederland, niet alleen fors houderschapbelasting betalen maar we zitten ook met een waardedaling en dat de veel oldtimers onverkoopbaar worden.
Dat laatste is heel erg :sucks: En het betalen ook natuurlijk. Het zou kunnen om zo actie te doen maar of het helpt? :hmmm:
Straks krijgen we nog meer regels er bij :?
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
Mr. 900
Posts: 222
Joined: 14 Aug 2009, 12:16

Re: Grote oldtimer belasting vrij actie

Post by Mr. 900 »

Mooi dat er mensen zijn die zich willen inzetten voor het behoud van de oldtimer hobby. :good:
Door het invoeren van de houderschapsbelasting zal deze hobby voor de grootste groep onbetaalbaar worden.

Het was natuurlijk wel te verwachten dat er iets zou gebeuren doordat er de laatste jaren steeds meer "misbruik" werdt gemaakt van een regeling die bedoeld was voor de liefhebber die een paar honderd kilometer per jaar rijdt met zijn klassieker.
Het voor dagelijks gebruik rijden met een 1980 - 1986 Mercedes-Benz , VW golf, Audi, enz. al dan niet met een stinkende diesel motor trekt uiteraard de aandacht en de import cijfers liegen er ook niet om. Kijk maar eens om je heen wie er allemaal dagelijk met zo'n "klassieker" rondrijdt.
Hetzelfde is gebeurt met de grijs kenteken regeling. Misbruik leidt tot afschaffen.... :hmmm:

Hoe dan ook vind ik echter ook dat het kabinet te ver gaat om de regeling zonder uitzondering voor alle oldtimers af te schaffen! :foei:
Ik denk ook dat dit probleem onder de aandacht van het grote publiek moet worden gebracht en dat de politiek overtuigd moet worden van hun ongelijk.

Ik denk echter dat je niet moet beginnen met publieks onvriendelijke acties zoals files veroorzaken en pleinen dichtzetten. :(
Ik denk dat je meer bereikt door publieksvriendelijk te beginnen en zo de mensen ervan bewust te maken dat er door het kunnen uitoefenen van deze hobby er historisch belangrijke voertuigen bewaard blijven waarmee ook leuke dingen gedaan kunnen worden.
Begin bijvoorbeeld eens met de grootste oldtimer meeting van Nederland of met rondritten voor schoolklassen of gehandicapten of iets dergelijks.
Overlast veroorzaken is mijns inziens een laatste wanhopige poging.

Het besluit moet nog in de kamer behandeld worden, en naar ik heb begrepen pas in de 2e helft van 2013.
Het is op het moment zo rumurig met de zorgkosten en de hypotheekrente aftrek enz. dat de oldtimer door het grote publiek niet als belangrijk gezien wordt. Men heeft wel iets anders aan zijn hoofd op het moment... :hmmm:

Tevens komt de winter eraan. Veel oldtimer bezitters willen niet door het zout rijden met hun geliefde troetelkindje.
Ik in ieder geval niet met de meesten van mijn auto's.
Als je dan een actie organiseert, wil je ook niet dat er alleen auto's komen opdagen die niet aantonen dat behoud van de klassieker hobby belangrijk is voor de historie en het nageslacht en iets moois is voor iedereen, ook voor de mensen die er alleen naar kunnen kijken en van dromen.
Met andere woorden, actie's vragen om mooie beelden en prachtige showauto's. Die krijg je in de winter niet bij elkaar denk ik.

Ik doe in ieder geval mee (zo gauw als ik weet hoe Smoelenboek werkt), maar liefst in het voorjaar en met een publieks vriendelijke actie.

Groeten Patrick
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Grote oldtimer belasting vrij actie

Post by jvdwolde »

:good: helemaal mee eens Patrick!

Ik heb dit jaar nog geen centimeter gereden met mijn 300...maar...dat gaat niet lang meer duren, de motor loopt weer en ik ben bijna klaar!
In het voorjaar een hele grote meeting, waar natuurlijk de Televisie uitgenodigd moet worden, is een goed idee en ik ben er dan ook bij!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Grote oldtimer belasting vrij actie

Post by Dickdale »

Ik ben het helemaal met je eens dat er wat moet gebeuren en dat de meeste Nederlanders alles maar pikken en slikken. Een mega meeting is een zeer goed initiatief. Zorg dat bv Hart van Nl er bij komt of journalisten van Autoweek.

Waar ik het niet helemaal eens mee ben is dat er gesproken wordt over misbruik maken van de regels. Ik zie het zo dat de overheid regels opstelt en achteraf de keutel in trek omdat ze geld mislopen. Logisch dat mensen een oudere auto kopen en geen wegenbelasting hoeven te betalen. We betalen al genoeg hier in dit land. Nederland is een van de weinige landen die wegenbelasting kent. Bij de meeste landen zit het in de brandstof verrekend. Nl heeft ook de hoogste accijns over brandstof. Waarom wordt dit niet volgens de EU-normen gevolgd?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
fury373
Posts: 6
Joined: 04 Nov 2012, 21:26

Re: Grote oldtimer belasting vrij actie

Post by fury373 »

Kijk een grote gezamenlijke actie meeting kan een leuk begin zijn....
heb ook al contact met meerdere mensen die acties willen gaan voeren... belangerijk dat we ons goed organiseren als 1 hele grote groep..samen staan we sterk..

En doet men nix met onze brave begin actie.....

Kijk nederlanders hebben altijd alles geslikt..we mopperen ff....en we gaan weer door en betalen de schade...
Nu staat ons het water aan de lippen... tijd om niet weer te bukken en het ongewenste te nemen...
In andere landen had men allang het land lamgelegd voor mindere dingen... Frankrijk..Spanje... en denk zelfs de Belgen nog wel.... En hier?...ach de staat weet toch dat we enkel mopperen en nix doen.... en zal toch eens duidelijk moeten worden dat de grens bereikt is. Sterker nog...dat deze fors overschreden is!

Hoe dan ook moeten we nu niet weer over ons laten lopen... dat is al te vaak gebeurt.
Niet bang zijn voor dreigementen... samen staan we sterkt... zorgen dat we internationale aandacht krijgen voor de belachelijke regels van NL...het anti klassieker beleid wat men nu wil voeren, de belachelijke brandstofprijzen, de extreme BPM die we altijd hebben moeten betalen, de belachelijk hoge wegenbelasting die normale auto's sowiezo al moeten betalen...en waardoor sommige mensen idd proberen een uitvlucht te zoeken in een youngtimer (hoewel velen dit na paar jaar al opgeven omdat men toch ziet dat het niet enkel besparing is..ook meer onderhoudskosten en verbruik enzo...)

Was ook geen smoelenboek fan.. maar in dit geval een mooie manier om wel met mekaar in contact te blijven... zie Haren ;)

Greetz
Post Reply