Dodge dart 270

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Post Reply
User avatar
spooky
Posts: 33
Joined: 03 Jul 2007, 14:05
Location: Lochem

Dodge dart 270

Post by spooky »

ben bezig om mijn dodge dart op de ned. weg te krijgen,
zover ik nu nog weet moeten er maar een par kleine dingen gebeuren zoals:
* rem cylinder rechts voor
* contactslot vervangen
* linker buitenspiegel moet erop
* laswerk mooi weg en afwerken
* accu klem maken
* 4 nieuwe bandjes
* een benzineslangetje vervangen.

gelukkig valt het tot nu toe (nog) mee.. misschien kom ik in die tijd nog wel verborgen gebreken tegen zo niet,
dan keuren maar!!!
:letop:
dit is mijn eerste keer dus tips zijn welkom!! :yeah:
'65 dart 270
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: Dodge dart 270

Post by 7T Cuda »

Als de Dart is ingevoerd uit een EEG land (Belgie in jouw geval toch?) en hij heeft in dat land op kenteken gestaan dan hoeft tegenwoordig de auto niet meer bij de RDW gekeurd te worden.
Je moet wel met de auto plus papieren bij de RDW langs voor identificatie en chassisnummer controle.
Dan krijg je een NL kenteken en kun je bij de plaatselijke apk-boer een apk keuring laten doen.
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
User avatar
spooky
Posts: 33
Joined: 03 Jul 2007, 14:05
Location: Lochem

Re: Dodge dart 270

Post by spooky »

wat zeg je??
dat zou wel heel mooi zijn...
dus in princiepe zou hij in deze staat er heen kunnen? of begrijp ik dit nu verkeerd...
hij heeft inderdaad op kenteken gestaan maar is geloof ik al een paar jaar geschorst weet niet of dit uit maakt?
nadat de 1e eigenaar is overleden is hij niet meer gekeurd en of verzekerd geweest.
'65 dart 270
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Dodge dart 270

Post by Sjak Brak »

Als je nog een kenteken hebt, dan moet je de auto alleen apk-klaar maken.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
spooky
Posts: 33
Joined: 03 Jul 2007, 14:05
Location: Lochem

Re: Dodge dart 270

Post by spooky »

dus eerst apk klaar maken en dan naar de rdw?
dan ga ik daar eens mee bezig...
denkt dat het nu dan wel wat sneller gaat..
bedankt voor de info
'65 dart 270
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Dodge dart 270

Post by Sjak Brak »

Waarom wil je zo graag naar de RDW als de wagen al een kenteken heeft?

Wagen APK-keuren bij een keuringsstation en daarna de schorsing opheffen (daarvoor ga je met het geschorste kenteken naar het postkantoor). O zorg ook dat de auto minimaal WA-verzekerd is als je er de weg mee opgaat (geschorst of niet). Met een geschorste auto mag je in principe niet rijden, behalve van- en naar de APK, maar moet dan wel verzekerd zijn.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
spooky
Posts: 33
Joined: 03 Jul 2007, 14:05
Location: Lochem

Re: Dodge dart 270

Post by spooky »

Sjak Brak wrote:Waarom wil je zo graag naar de RDW als de wagen al een kenteken heeft?

Wagen APK-keuren bij een keuringsstation en daarna de schorsing opheffen (daarvoor ga je met het geschorste kenteken naar het postkantoor). O zorg ook dat de auto minimaal WA-verzekerd is als je er de weg mee opgaat (geschorst of niet). Met een geschorste auto mag je in principe niet rijden, behalve van- en naar de APK, maar moet dan wel verzekerd zijn.
de wagen heeft 1 belgiesch kenteken aan de voorkant,
hij is al meer dan 10 jaar geschorst op dat kenteken,
dus naar mijn weten moet ik dan naar de rdw om hem te laten kentekeren en dacht dus ook een rdw-keuring zodat hij ingevoerd kon worden in nederland.
en als ik dan mijn nederlandse platen erop zet naar de apk station.
'65 dart 270
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Dodge dart 270

Post by Sjak Brak »

O, ik had ff gemist dat t een belgische wagen was :oops:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: Dodge dart 270

Post by 7T Cuda »

Volgens mij hoeft de auto niet apk-klaar te zijn als je naar de rdw gaat voor je kenteken.
Ik zou gewoon eerst met de auto en belgische papieren naar de rdw gaan.
Hier een link naar de site van de rdw, wat je moet doen:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... import.htm
En hier:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... voeren.htm

Als je belt voor een afspraak dan kun je meteen een eendags kenteken aanvragen voor die dag. Dan kan je rijdend met de Dart naar de rdw. Eendags kenteken sturen ze naar je op en de witte kentekenplaten mag je ook zelf maken met een stuk karton en een zwarte stift.
Info eendagskenteken:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... nteken.htm

Je kunt de apk meteen bij de rdw laten doen, maar dat is natuurlijk niet echt aan te raden. Die etters kijken veel te krap met keuren.
Zoek een garage in de buurt die geen hekel heeft aan oldtimers. Want er zijn zat garages waar normaal alleen nieuwe auto's binnen komen, en daar hebben ze meestal een gruwelijke hekel aan 'die ouwe zooi '. Een keurmeester die zelf ook een beetje liefhebber is van oldtimers snapt jouw hobby tenmiste. En die weet bijvoorbeeld ook dat het normaal is bij een amerikaan dat er vet uit de stuurkogelhoezen komt.

Ikzelf maak de auto meestal ook niet van tevoren apk-klaar. Spreek met de garage af dat je binnen bijvoorbeeld 2 weken terug mag komen voor een herkeuring. Dan laat je gewoon eerst de auto keuren, en krijg je keurig een lijst mee met de afkeurpunten.
Dan hoef jij je ook alleen maar op deze punten te concentreren. Je hebt nu 2 weken de tijd om de reparaties te doen, en als je klaar bent dan controleert de keurmeester deze punten en als dit goed is dan heb je je apk!

Succes er mee!
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
User avatar
spooky
Posts: 33
Joined: 03 Jul 2007, 14:05
Location: Lochem

Re: Dodge dart 270

Post by spooky »

haha maakt niet uit hoor sjak ;)
en kurt bedankt voor je info ik denk dat ik nu een heel eind op weg ben geholpen...
laat het weten waneer ik naar de apk ga en of ik een kenteken heb gekregen.
groetjes
'65 dart 270
Post Reply