Ja hoi,
Nou heb ik vandaag mijn stuurhuis gereviseerd (dolle pret), alleen nu werk sinds dien mijn toeter alleen als ik het stuur niet in de stand rechtdoor heb staan...
Heeft het één wat met het ander te maken of is dit stom toeval?
En hoe gaat ik dat oplossen?
Ow ja, gaat om een Fury 3 uit 1971
toetert...
Re: toetert...
zit er niet ergens een kabel klem tussen het stuursysteem rondom het stuurhuis?
misschien een kabel onder het dashboard vast bij de stuurstang oid?
anders even het sleepcontact van het stuurwiel even nakijken.
de mijne heb ik ook al eens vervangen.
begon vanzelf te toeteren
misschien een kabel onder het dashboard vast bij de stuurstang oid?
anders even het sleepcontact van het stuurwiel even nakijken.
de mijne heb ik ook al eens vervangen.
begon vanzelf te toeteren
Jouw auto is mijn kreukelzone.
Charger '74 - New Yorker '70
Charger '74 - New Yorker '70
Re: toetert...
Ok....
Het is iets anders dan in de eerste posting omschreven.
Contact uit = wel toeteren
Sleutel in standje onbekend(tussen uit en contact in) = niet toeteren
Contact = niet toeteren
Motor draaien = niet toeteren
Contact op acc. (helemaal naar je toe) is wel toeteren.....
Dafuq?
Het is iets anders dan in de eerste posting omschreven.
Contact uit = wel toeteren
Sleutel in standje onbekend(tussen uit en contact in) = niet toeteren
Contact = niet toeteren
Motor draaien = niet toeteren
Contact op acc. (helemaal naar je toe) is wel toeteren.....
Dafuq?
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: toetert...
Standje onbekend = geen stuurslot.
Voor als je je auto moet duwen enzo. Soort van 'Ford'-stand...
En voor je stuurhuisrevisie werkte het wel nog zoals verwacht?
Voor als je je auto moet duwen enzo. Soort van 'Ford'-stand...
En voor je stuurhuisrevisie werkte het wel nog zoals verwacht?
Re: toetert...
Ah ok:)BigBlockMopar wrote:Standje onbekend = geen stuurslot.
Voor als je je auto moet duwen enzo. Soort van 'Ford'-stand...
En voor je stuurhuisrevisie werkte het wel nog zoals verwacht?
Ja...
En vreemde is, ik heb de stuurkolom niet los gehad ofzo. Alleen die rubber koppeling. stuurhuis er uit gevrot. Nieuwe keerringen etc er in. Terug gebouwd. Het enige dat waarschijnlijk gebeurd is is dat het stuur wellicht een paar keer rond geweest is,
Als ik in het werkplaatshandboek loer zie ik dat contactslot ook helemaal niet in de bekabeling voor de claxon voor komen. Is gewoon een gezekerde draad met een vaste spanning.
Aangezien de boel wel werkt verwacht ik geen draadbreuk. Een kortsluiting zou een zekering moeten laten springen, dat gebeurt ook niet. Plus, dan zou het überhaupt niet werken, contact of geen contact.
Re: toetert...
Nu al loopt te denken om een nieuwe draadboom te trekken ;-)
Maar goed, dat is ook weer twee dagen werk en helemaal niet grappig.
Maar goed, dat is ook weer twee dagen werk en helemaal niet grappig.
Re: toetert...
Ik denk dat de oplossing in het stuurslot zit.
Met het stuurslot geactiveerd maakt hij wel massa en zonder niet...
OID.
Straks ff een touwtje gooien naar een massapunt...
Met het stuurslot geactiveerd maakt hij wel massa en zonder niet...
OID.
Straks ff een touwtje gooien naar een massapunt...
Re: toetert...
Zat er geen massakabeltje over de rubber koppeling heen, die je niet hebt teruggezet????Ja...
En vreemde is, ik heb de stuurkolom niet los gehad ofzo. Alleen die rubber koppeling. stuurhuis er uit gevrot. Nieuwe keerringen etc er in. Terug gebouwd. Het enige dat waarschijnlijk gebeurd is is dat het stuur wellicht een paar keer rond geweest is,
Of... zet er eens een op.....
Re: toetert...
Die zat er niet op...Mr. 900 wrote:
Zat er geen massakabeltje over de rubber koppeling heen, die je niet hebt teruggezet????
Of... zet er eens een op.....
Maar die ga ik er wel op zetten denk ik
Want jawel, het is gewoon een massa probleem. Net ff gecheked met een touwtje.
Nu scheelt het dat mijn stuuur ook niet echt lekker vast zit, moet even een ring onder ofzo, dus ik haal morgen de boel even los en dan check ik even hoe het allemaal zit.
BTW, hoe kom ik bij de lampjes in het dashbord? Als in die van FUEL en BRAKES e.d.?
Kan ik daar zoals bij alle oude meuk "gewoon" van onderaf bij? Of moet je daar het een en ander voor demonteren?
Re: toetert...
Had ook een probleem met den toeter. Wat iets binnenin afgebroken. Uren aan bezig geweest zonder resultaat, moet ook een massaprobleem geweest zijn
Heb gewoon een schakelaar op het dashboard gezet en toeter dus met deze schakelaar ipv met het stuur.
Heb gewoon een schakelaar op het dashboard gezet en toeter dus met deze schakelaar ipv met het stuur.
Coronet68 2dr,Valiant69 2dr,68Chrysler300 2dr,AMC Matador 73,62Dart2dr330, 89+91LeBaronconv,68 Satellite 4dr
PARTING OUT:67 NY 2dr,70Valiant 4dr,73 Dart 4dr,74 Dart Swinger 2dr,90 Baron V6,66 2dr DART GT,73Charger,62 Newport,some 65imperialparts
PARTING OUT:67 NY 2dr,70Valiant 4dr,73 Dart 4dr,74 Dart Swinger 2dr,90 Baron V6,66 2dr DART GT,73Charger,62 Newport,some 65imperialparts
- twinsnorkler
- Posts: 64
- Joined: 06 Apr 2010, 17:57
Re: toetert...
Heb ik ook gehad, gewoon een kabeltje van de ene naar de andere kant van het rubber gezet, dan werkt hij weer zoals het hoort:)
Go for the max of fullsize C-body's: the '66 Chrysler Town and Country