schijfremmen 66'charger

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
negelke
Posts: 28
Joined: 18 Dec 2011, 15:34

schijfremmen 66'charger

Post by negelke »

heren,

ben aan het overwegen om men trommel remmen te vervangen voor schijven, is dit veel werk? waar kan ik ze het beste aanschaffen? wat is een goed merk en goede kwaliteit?

hoor het graag

groet

negelke
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: schijfremmen 66'charger

Post by Dickdale »

Summitracing, wilwood... Er diverse mogelijkheden, afhankelijk van je budget...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: schijfremmen 66'charger

Post by Sjak Brak »

Wilwood hebben diverse mensen hier problemen mee gehad als ik me goed herinner :hmmm:

Een mogelijkheid is om te kijken wat van een sloper zou kunnen passen aan spindles, dan ben je goedkoper uit met je service parts dan met een duur aftermarket goedje.

SSBC en Baer heb ik ook wel eens sets van gezien, ziet er gelikt uit. Maar niet precies gratis.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: schijfremmen 66'charger

Post by jvdwolde »

:letop: of www.scarebird.com met gebruik van je eigen spindles...en Ford rotors...el cheapo! :yeah:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: schijfremmen 66'charger

Post by Sjak Brak »

Dat Scarebird ziet er inderdaad goed uit, en betaalbaar doordat je standaard OEM-parts gebruikt ipv aftermarket spul met kleine oplages.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
moparwum
Posts: 330
Joined: 29 Aug 2011, 16:15
Location: Texel

Re: schijfremmen 66'charger

Post by moparwum »

Sjak Brak wrote:Wilwood hebben diverse mensen hier problemen mee gehad als ik me goed herinner :hmmm:

Een mogelijkheid is om te kijken wat van een sloper zou kunnen passen aan spindles, dan ben je goedkoper uit met je service parts dan met een duur aftermarket goedje.

SSBC en Baer heb ik ook wel eens sets van gezien, ziet er gelikt uit. Maar niet precies gratis.
Wilwood is good stuff , de halve stockcarworld rijdt hiermee !
ARLI Geef antwoord please :letop:
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: schijfremmen 66'charger

Post by BigBlockMopar »

Mijn '57er heeft Wilwood remmetjes... als ik een nadeel moet noemen dan is het het feit dat na iedere flinke rit de voorwielen onder een zwart laagje stof zitten... :letop: :)

Maar vooralsnog is dat op dit moment mijn best remmende auto.

Heeft Arli remmen op z'n karretje dan? :? Wat een watje... :lol:
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: schijfremmen 66'charger

Post by TheDeputy »

MP brakes is rommel. Je kan er ook de remmen van een F-body op zetten.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: schijfremmen 66'charger

Post by Sjak Brak »

moparwum wrote:Wilwood is good stuff , de halve stockcarworld rijdt hiermee !
Nu ik Toon zn reactie lees, kan ook zijn dat het MP brakes was waar wat mensen hier problemen mee hadden, zoals gezegd weet ik het merk niet zeker. Wat ik me herinner is dat oa Bas en Leon een set hadden geinstalleerd maar niet goed afgesteld krgen :hmmm:

Als de heren zich eens willen melden :happy:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: schijfremmen 66'charger

Post by TheDeputy »

Dat was inderdaad een MP set. Wat een troep! Geen remvertraging uit te krijgen, en de "nieuwe set" was al aan geslepen voordat we het konden monteren.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: schijfremmen 66'charger

Post by Dickdale »

jvdwolde wrote::letop: of http://www.scarebird.com met gebruik van je eigen spindles...en Ford rotors...el cheapo! :yeah:
Het zal wel prima werken, maar ik vind dit er maar fragiel uitzien. Natuurlijk is een mooie goedkope manier om je trommels te vervangen voor schijven alleen, zou dit niet mijn eerste keus zijn...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: schijfremmen 66'charger

Post by Sjak Brak »

Voor de auto van deze topic zou dat deze zijn:
http://www.scarebird.com/index.php?id=31
Als het meer mag kosten:
http://www.ssbrakes.com/
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
barry
Posts: 945
Joined: 08 Jun 2007, 13:20

Re: schijfremmen 66'charger

Post by barry »

maar als je toch je trommels wilt houden....Ik heb nog complete trommelremmen liggen met spindels compleet gereviseerd!
Werkte prima maar ligt nu al weer een aantal jaren stof te happen. :D
Voor een zacht prijsje heb je het weer zgan.
Last edited by barry on 11 Jan 2012, 20:24, edited 1 time in total.
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: schijfremmen 66'charger

Post by kingjoop »

ik heb rondom http://www.ssbrakes.com en geen rembekrachtiger.. maar remmen als een gek (als die rijdt ja :happy: )

en MP is echt crap ja... :sucks:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: schijfremmen 66'charger

Post by PostMan »

Ik meld me: MP Brakes lekker bij MP laten liggen. Troep! Ik hoef ze niet meer...Nu heb ik er een A-body conversion onder zitten zonder gehandicapten-remmen en dat remt harder dan de MP Brakes mét gehandicapten ondersteuning...
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: schijfremmen 66'charger

Post by PostMan »

http://www.baer.com/

Schijnt wel goed te zijn?
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: schijfremmen 66'charger

Post by Bean Bandit »

Baer, is duur, erg duur. Maar ik hoor wel dat het goed is.
Ik zelf heb een SSBC set. Het is een complete kit om trommels, aan de voorzijde, te vervangen, met behoud van je spindles. In mijn geval met bekrachtiger, HRC, schijven, klauwen, slangen, leidinkjes en een prop valve. Het is een erg goed verzorgde set, alles keurig verpakt en gesorteerd. Alles is gegalvaniseerd. Ik heb de set nog niet geinstalleerd, dus kan helaas nog niet zeggen hoe dat gaat. Maar ik heb er wel vertrouwen in, er zit een goede bouwbeschrijving bij.

Oh ja, ik heb de set bij Summit besteld. Je kan wellicht via Step-a-Side (http://www.stepaside.nl/) bestellen. Dat scheelt misschien in transport kosten?
Of bij Jegs (http://www.jegs.com/), is 'ie een paar dollar duurder, maar zijn de verzendkosten lager.

Groeten, Remco
p.s. 1, Ik wilde eigenlijk voor Wilwood gaan, maar die hadden geen complete set. Dus moest ik zelf gaan uitzoeken wat bijelkaar past. Welke bore de HRC moest hebben, hoe groot moet de bekrachtiger zijn etc. Daar had ik geen zin in, het zijn wel je remmen, hè.

p.s. 2, plaatje van de set welke ik heb, A156-1:
Image
Plaatje bij Summit gejat, hier staan meer onderdelen op.
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
negelke
Posts: 28
Joined: 18 Dec 2011, 15:34

Re: schijfremmen 66'charger

Post by negelke »

heren mijn dank is weer groot ik denk dat ik toch eens ga kijken bij ssbc!

groeten

negelke
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: schijfremmen 66'charger

Post by Pedalfred »

Elke set heeft zo zijn voor en nadelen en iedereen heeft verschillende ervaringen, jedoch wilwood is
voor de racerij maar eigenlijk niet voor de straat, 2 regenbuitjes en de sheis corrodeerd als de pest.

MP is prima spul hoor, alleen het inbouwen en vooral het afstellen van de booster en piston en ontluchten is wat latsiger. Wij hebben inmiddels zeker 10 sets ingebouwd ( zowel voor als achter) en an zich niks op aan te merken verder. Qua montage vrij simpel en compleet en betaalbaar... Ga je met 800 pk rondrijden.. dan zijn er wel betere
keuzes. ;)
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: schijfremmen 66'charger

Post by scamp »

Ik heb nog een complete schijfrem set van ssbc incl booster nieuw in doos.Ooit besteld bij summit voor een plymouth scamp van 71.Ik weet alleen niet of het op een 66charger past!
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
negelke
Posts: 28
Joined: 18 Dec 2011, 15:34

Re: schijfremmen 66'charger

Post by negelke »

als dit past wil ik ze best overkopen staat er nog wat op de doos welk type remset het is? ik hoor het wel!
negelke
Posts: 28
Joined: 18 Dec 2011, 15:34

Re: schijfremmen 66'charger

Post by negelke »

heren,

nog even een vraag als ik voor schijven erop zet kan ik dan gewoon men oude rembekrachtiger gebruiken of moet ik daar ook een nieuwe grotere aanschaffen en men trommels achter kan ik dan ook op de nieuwe rembekrachtiger zetten?? alvast bedankt

groeten

negelke
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: schijfremmen 66'charger

Post by jvdwolde »

Je hebt een nieuwe rem bekrachtiger nodig, en je moet een rem druk verdeler plaatsen..
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
moparwum
Posts: 330
Joined: 29 Aug 2011, 16:15
Location: Texel

Re: schijfremmen 66'charger

Post by moparwum »

negelke wrote:heren,

nog even een vraag als ik voor schijven erop zet kan ik dan gewoon men oude rembekrachtiger gebruiken of moet ik daar ook een nieuwe grotere aanschaffen en men trommels achter kan ik dan ook op de nieuwe rembekrachtiger zetten?? alvast bedankt

groeten

negelke
Je rembekrachtiger (booster) kan je gewoon laten zitten , met je hoofdremcilinder moet je naar een kleinere diameter gaan
(diskbrakes vereisen een wat hogere remdruk) , en de remdrukverdeler zit er als het goed is normaal gesproken tussen (is remdruk naar de achteras)

Wum.
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: schijfremmen 66'charger

Post by BigBlockMopar »

Discbrake-calipers hebben meer vloeistof-verplaatsing nodig dus zeker geen kleinere HRC gebruiken :)
Buitendat kan je sowieso je drumbrake-HRC niet voor discbrakes gebruiken daar de remblokken anders constant blijven aanlopen.
Post Reply