schijfremmen 66'charger
schijfremmen 66'charger
heren,
ben aan het overwegen om men trommel remmen te vervangen voor schijven, is dit veel werk? waar kan ik ze het beste aanschaffen? wat is een goed merk en goede kwaliteit?
hoor het graag
groet
negelke
ben aan het overwegen om men trommel remmen te vervangen voor schijven, is dit veel werk? waar kan ik ze het beste aanschaffen? wat is een goed merk en goede kwaliteit?
hoor het graag
groet
negelke
Re: schijfremmen 66'charger
Summitracing, wilwood... Er diverse mogelijkheden, afhankelijk van je budget...
Re: schijfremmen 66'charger
Wilwood hebben diverse mensen hier problemen mee gehad als ik me goed herinner
Een mogelijkheid is om te kijken wat van een sloper zou kunnen passen aan spindles, dan ben je goedkoper uit met je service parts dan met een duur aftermarket goedje.
SSBC en Baer heb ik ook wel eens sets van gezien, ziet er gelikt uit. Maar niet precies gratis.
Een mogelijkheid is om te kijken wat van een sloper zou kunnen passen aan spindles, dan ben je goedkoper uit met je service parts dan met een duur aftermarket goedje.
SSBC en Baer heb ik ook wel eens sets van gezien, ziet er gelikt uit. Maar niet precies gratis.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: schijfremmen 66'charger
of www.scarebird.com met gebruik van je eigen spindles...en Ford rotors...el cheapo!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: schijfremmen 66'charger
Dat Scarebird ziet er inderdaad goed uit, en betaalbaar doordat je standaard OEM-parts gebruikt ipv aftermarket spul met kleine oplages.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: schijfremmen 66'charger
Wilwood is good stuff , de halve stockcarworld rijdt hiermee !Sjak Brak wrote:Wilwood hebben diverse mensen hier problemen mee gehad als ik me goed herinner
Een mogelijkheid is om te kijken wat van een sloper zou kunnen passen aan spindles, dan ben je goedkoper uit met je service parts dan met een duur aftermarket goedje.
SSBC en Baer heb ik ook wel eens sets van gezien, ziet er gelikt uit. Maar niet precies gratis.
ARLI Geef antwoord please
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: schijfremmen 66'charger
Mijn '57er heeft Wilwood remmetjes... als ik een nadeel moet noemen dan is het het feit dat na iedere flinke rit de voorwielen onder een zwart laagje stof zitten...
Maar vooralsnog is dat op dit moment mijn best remmende auto.
Heeft Arli remmen op z'n karretje dan? Wat een watje...
Maar vooralsnog is dat op dit moment mijn best remmende auto.
Heeft Arli remmen op z'n karretje dan? Wat een watje...
Re: schijfremmen 66'charger
MP brakes is rommel. Je kan er ook de remmen van een F-body op zetten.
Toon
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: schijfremmen 66'charger
Nu ik Toon zn reactie lees, kan ook zijn dat het MP brakes was waar wat mensen hier problemen mee hadden, zoals gezegd weet ik het merk niet zeker. Wat ik me herinner is dat oa Bas en Leon een set hadden geinstalleerd maar niet goed afgesteld krgenmoparwum wrote:Wilwood is good stuff , de halve stockcarworld rijdt hiermee !
Als de heren zich eens willen melden
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: schijfremmen 66'charger
Dat was inderdaad een MP set. Wat een troep! Geen remvertraging uit te krijgen, en de "nieuwe set" was al aan geslepen voordat we het konden monteren.
Toon
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: schijfremmen 66'charger
Het zal wel prima werken, maar ik vind dit er maar fragiel uitzien. Natuurlijk is een mooie goedkope manier om je trommels te vervangen voor schijven alleen, zou dit niet mijn eerste keus zijn...jvdwolde wrote: of http://www.scarebird.com met gebruik van je eigen spindles...en Ford rotors...el cheapo!
Re: schijfremmen 66'charger
Voor de auto van deze topic zou dat deze zijn:
http://www.scarebird.com/index.php?id=31
Als het meer mag kosten:
http://www.ssbrakes.com/
http://www.scarebird.com/index.php?id=31
Als het meer mag kosten:
http://www.ssbrakes.com/
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: schijfremmen 66'charger
maar als je toch je trommels wilt houden....Ik heb nog complete trommelremmen liggen met spindels compleet gereviseerd!
Werkte prima maar ligt nu al weer een aantal jaren stof te happen.
Voor een zacht prijsje heb je het weer zgan.
Werkte prima maar ligt nu al weer een aantal jaren stof te happen.
Voor een zacht prijsje heb je het weer zgan.
Last edited by barry on 11 Jan 2012, 20:24, edited 1 time in total.
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
Re: schijfremmen 66'charger
ik heb rondom http://www.ssbrakes.com en geen rembekrachtiger.. maar remmen als een gek (als die rijdt ja )
en MP is echt crap ja...
en MP is echt crap ja...
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Only milk comes in 2 liters
Re: schijfremmen 66'charger
Ik meld me: MP Brakes lekker bij MP laten liggen. Troep! Ik hoef ze niet meer...Nu heb ik er een A-body conversion onder zitten zonder gehandicapten-remmen en dat remt harder dan de MP Brakes mét gehandicapten ondersteuning...
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Re: schijfremmen 66'charger
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: schijfremmen 66'charger
Baer, is duur, erg duur. Maar ik hoor wel dat het goed is.
Ik zelf heb een SSBC set. Het is een complete kit om trommels, aan de voorzijde, te vervangen, met behoud van je spindles. In mijn geval met bekrachtiger, HRC, schijven, klauwen, slangen, leidinkjes en een prop valve. Het is een erg goed verzorgde set, alles keurig verpakt en gesorteerd. Alles is gegalvaniseerd. Ik heb de set nog niet geinstalleerd, dus kan helaas nog niet zeggen hoe dat gaat. Maar ik heb er wel vertrouwen in, er zit een goede bouwbeschrijving bij.
Oh ja, ik heb de set bij Summit besteld. Je kan wellicht via Step-a-Side (http://www.stepaside.nl/) bestellen. Dat scheelt misschien in transport kosten?
Of bij Jegs (http://www.jegs.com/), is 'ie een paar dollar duurder, maar zijn de verzendkosten lager.
Groeten, Remco
p.s. 1, Ik wilde eigenlijk voor Wilwood gaan, maar die hadden geen complete set. Dus moest ik zelf gaan uitzoeken wat bijelkaar past. Welke bore de HRC moest hebben, hoe groot moet de bekrachtiger zijn etc. Daar had ik geen zin in, het zijn wel je remmen, hè.
p.s. 2, plaatje van de set welke ik heb, A156-1:
Plaatje bij Summit gejat, hier staan meer onderdelen op.
Ik zelf heb een SSBC set. Het is een complete kit om trommels, aan de voorzijde, te vervangen, met behoud van je spindles. In mijn geval met bekrachtiger, HRC, schijven, klauwen, slangen, leidinkjes en een prop valve. Het is een erg goed verzorgde set, alles keurig verpakt en gesorteerd. Alles is gegalvaniseerd. Ik heb de set nog niet geinstalleerd, dus kan helaas nog niet zeggen hoe dat gaat. Maar ik heb er wel vertrouwen in, er zit een goede bouwbeschrijving bij.
Oh ja, ik heb de set bij Summit besteld. Je kan wellicht via Step-a-Side (http://www.stepaside.nl/) bestellen. Dat scheelt misschien in transport kosten?
Of bij Jegs (http://www.jegs.com/), is 'ie een paar dollar duurder, maar zijn de verzendkosten lager.
Groeten, Remco
p.s. 1, Ik wilde eigenlijk voor Wilwood gaan, maar die hadden geen complete set. Dus moest ik zelf gaan uitzoeken wat bijelkaar past. Welke bore de HRC moest hebben, hoe groot moet de bekrachtiger zijn etc. Daar had ik geen zin in, het zijn wel je remmen, hè.
p.s. 2, plaatje van de set welke ik heb, A156-1:
Plaatje bij Summit gejat, hier staan meer onderdelen op.
Re: schijfremmen 66'charger
heren mijn dank is weer groot ik denk dat ik toch eens ga kijken bij ssbc!
groeten
negelke
groeten
negelke
Re: schijfremmen 66'charger
Elke set heeft zo zijn voor en nadelen en iedereen heeft verschillende ervaringen, jedoch wilwood is
voor de racerij maar eigenlijk niet voor de straat, 2 regenbuitjes en de sheis corrodeerd als de pest.
MP is prima spul hoor, alleen het inbouwen en vooral het afstellen van de booster en piston en ontluchten is wat latsiger. Wij hebben inmiddels zeker 10 sets ingebouwd ( zowel voor als achter) en an zich niks op aan te merken verder. Qua montage vrij simpel en compleet en betaalbaar... Ga je met 800 pk rondrijden.. dan zijn er wel betere
keuzes.
voor de racerij maar eigenlijk niet voor de straat, 2 regenbuitjes en de sheis corrodeerd als de pest.
MP is prima spul hoor, alleen het inbouwen en vooral het afstellen van de booster en piston en ontluchten is wat latsiger. Wij hebben inmiddels zeker 10 sets ingebouwd ( zowel voor als achter) en an zich niks op aan te merken verder. Qua montage vrij simpel en compleet en betaalbaar... Ga je met 800 pk rondrijden.. dan zijn er wel betere
keuzes.
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Re: schijfremmen 66'charger
Ik heb nog een complete schijfrem set van ssbc incl booster nieuw in doos.Ooit besteld bij summit voor een plymouth scamp van 71.Ik weet alleen niet of het op een 66charger past!
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
Re: schijfremmen 66'charger
als dit past wil ik ze best overkopen staat er nog wat op de doos welk type remset het is? ik hoor het wel!
Re: schijfremmen 66'charger
heren,
nog even een vraag als ik voor schijven erop zet kan ik dan gewoon men oude rembekrachtiger gebruiken of moet ik daar ook een nieuwe grotere aanschaffen en men trommels achter kan ik dan ook op de nieuwe rembekrachtiger zetten?? alvast bedankt
groeten
negelke
nog even een vraag als ik voor schijven erop zet kan ik dan gewoon men oude rembekrachtiger gebruiken of moet ik daar ook een nieuwe grotere aanschaffen en men trommels achter kan ik dan ook op de nieuwe rembekrachtiger zetten?? alvast bedankt
groeten
negelke
Re: schijfremmen 66'charger
Je hebt een nieuwe rem bekrachtiger nodig, en je moet een rem druk verdeler plaatsen..
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: schijfremmen 66'charger
Je rembekrachtiger (booster) kan je gewoon laten zitten , met je hoofdremcilinder moet je naar een kleinere diameter gaannegelke wrote:heren,
nog even een vraag als ik voor schijven erop zet kan ik dan gewoon men oude rembekrachtiger gebruiken of moet ik daar ook een nieuwe grotere aanschaffen en men trommels achter kan ik dan ook op de nieuwe rembekrachtiger zetten?? alvast bedankt
groeten
negelke
(diskbrakes vereisen een wat hogere remdruk) , en de remdrukverdeler zit er als het goed is normaal gesproken tussen (is remdruk naar de achteras)
Wum.
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: schijfremmen 66'charger
Discbrake-calipers hebben meer vloeistof-verplaatsing nodig dus zeker geen kleinere HRC gebruiken
Buitendat kan je sowieso je drumbrake-HRC niet voor discbrakes gebruiken daar de remblokken anders constant blijven aanlopen.
Buitendat kan je sowieso je drumbrake-HRC niet voor discbrakes gebruiken daar de remblokken anders constant blijven aanlopen.