Page 3 of 3

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 23 Feb 2012, 08:54
by TheDeputy
Om er een V8 in te hangen hoef je niet perse het K-member te wisselen. Je kan namelijk ook gewoon conversion motor mounts kopen om een V8 op een slant six K-member te hangen.
Deze zijn oa te koop bij schumacher engineering.
Een V8 K-member zal ook erg moeilijk te vinden zijn.

Toon

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 23 Feb 2012, 15:37
by Bidle
TheDeputy wrote:Om er een V8 in te hangen hoef je niet perse het K-member te wisselen. Je kan namelijk ook gewoon conversion motor mounts kopen om een V8 op een slant six K-member te hangen.
Deze zijn oa te koop bij schumacher engineering.
Een V8 K-member zal ook erg moeilijk te vinden zijn.

Toon
Hoi Toon,

Bedankt voor de tip, heb idd al een paar keer contact gehad met Schumacher. Komen over als mannen met kennis en betrouwbaar. Ga daar sowieso shoppen voor een aantal zaken. Zoals de peilstok, ruitenwisser kit, etc.
Zelf, zou ik toch liever een V8 K-member hebben. Ga binnenkort een hoop Amerikaanse slopen benaderen, ondertussen kijken we ook naar een alternatief waar ik ook veel vertrouwen in heb. Mede ook omdat je dan niet zit met het aanpassen van de olie-pan.

Gr,
Ard

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 29 Feb 2012, 22:51
by Bidle
28 februari 2012

Telefoon gehad van Martin! Auto is gestraald en ziet er niet al te verkeerd uit, iig geen bijkomende verassingen. Dergelijke acties kunnen ook eigenlijk alleen maar verkeerd uitpakken. Kortom was gelijk even opgelucht. Er zat links en rechts nog wat krabwerk door kit wat over het hoofd gezien is.

Gelijk met de camera in de aanslag en Ter&^g wat een verschil zeg!! Echt super, ben helemaal blij. Runner staat er prima bij.

Image



Martin blaast hem gelijk even schoon, zodat we gelijk aan de slag kunnen voor de laatste restjes:

Image



En idd het krabwerk is duidelijk zichtbaar, dus we weten precies waar we nog moeten zijn!

Image


Image



Kortom aan de slag maar weer, maar gelukkig niet al te veel werk. Uiteraard valt dat dan stiekem toch weer tegen, want de kit is hardnekkig en zit ook plekken waar je je handen blij van worden.

Image


Image


Image



Na het krabwerk neemt Martin ons nog mee naar een vriend van hem die me weer een stuk wijzer heeft kunnen maken. Wellicht dat hij me zelfs nog verder kan helpen. Kortom helemaal goed!! Dat maakt voor mij dit soort projecten leuk. Dat je door je project mensen tegen komt die dezelfde passie delen en je graag op weg helpen. :good:


Enfin, auto wordt nog even goed gestraald en vervolgens in een dun laagje epoxy gezet, zodat we volop aan de slag kunnen. Wellicht zaterdag al ophalen, maar gezien de drukte zal dat mogelijk iets langer kunnen duren. Ach, ik heb de tijd en Runner loopt niet weg. ;)


Image


Image

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 01 Mar 2012, 23:53
by Bidle
1 maart 2012

Toch sneller dan verwacht,..... telefoon. Kon hem gelijk ophalen en kwam voor Martin goed uit, want de hele zaak staat vol. Kortom even snel wat regelen en op weg naar Achterveld.

Uiteraard weer met de camera in de aanslag:

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Kortom opladen op de kar van Martin, want onze is te breed om overal tussendoor te krijgen en buiten met de heftruck overzetten op onze eigen kar. Alles goed vast gezet en op weg naar zijn onderkomen voor nog een lange periode.

Image


Voila eindelijk terug en nu kan het echte werk beginnen:

Image



Dit weekend eerst maar eens terugzetten op het onderstel wat we eerder gemaakt hebben. Daarna een aanvalsplan maken. We gaan het werk in ieder geval opdelen in sectoren en dan één voor één klaar maken enne we hebben alle tijd! ;)

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 02 Mar 2012, 09:09
by PostMan
Echt heel tof dit te volgen en nog toffer dat het een 4-deurs Valiant is! Goed bezig.

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 02 Mar 2012, 21:00
by MoparJW
Mooi schoon!, hij is er beter uitgekomen dan ik had verwacht :good: .
Hoe is het met de framerails?

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 02 Mar 2012, 23:25
by Streetrod
Mooi om te zien dat je het zo goed aanpakt :yeah: Die word weer als nieuw :good:

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 03 Mar 2012, 01:34
by Bidle
PostMan wrote:Echt heel tof dit te volgen en nog toffer dat het een 4-deurs Valiant is! Goed bezig.
Thx, vind juist 4d ook gaaf, echt een boekhouders auto!


MoparJW wrote:Mooi schoon!, hij is er beter uitgekomen dan ik had verwacht :good: .
Hoe is het met de framerails?
Valt me ook nog mee, maar er zit wel bijna overal werk. Je zou voor de grap eens op sommige foto's kunnen klikken. Dan kun je ze in mega resolutie bekijken, dan zie je dat er stiekem veel werk aan zit.
De framerails valt gelukkig mee, maar rechtsvoor is wel erg slecht en linksvoor hebben ze een keer gewoon een stuk er tegenaan gelast en is dus ook niet echt meer super.




Streetrod wrote:Mooi om te zien dat je het zo goed aanpakt :yeah: Die word weer als nieuw :good:
Dat zou wel super zijn; Thanks!

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 03 Mar 2012, 01:37
by Bidle
2 maart 2012

Had vandaag even tijd en hulp, dus gelijk maar even weer terug op z'n onderstel gezet en een fotootje van de onderkant:

Image

Image

Image


Ga nu binnenkort een Dana60 kopen, enkel moet ik me even verdiepen in alle verhoudingen/overbrengingen/etc. Heb er nu namelijk de balen verstand van, dus mocht iemand een tip voor hebben voor een Dummy-boekje; Graag!!

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 03 Mar 2012, 07:40
by TheDeputy
Dan koop alsjeblieft geen dana. Kost je een hoop geld, en met een 8 3/4 ben je al meer dan tevreden, en die rijdt je ook echt niet kapot.

Verder wel echt supergoed bezig!!! Keep up the good work.

Toon

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 03 Mar 2012, 18:16
by Bidle
TheDeputy wrote:Dan koop alsjeblieft geen dana. Kost je een hoop geld, en met een 8 3/4 ben je al meer dan tevreden, en die rijdt je ook echt niet kapot.

Verder wel echt supergoed bezig!!! Keep up the good work.

Toon
Blok moet uiteindelijk een 550-575pk eruit gaan persen, dus ze hadden mij een Dana aangeraden. Niet nodig of wel verstandig? Ik heb zelf het idee dat ik er dan gewoon weer iets langer over doe,... maar ook al gehoord dat dit moet kunnen met een 3/4. Echter als ik later nog eens echt gek (in hoeverre ik dat al niet ben) wil doen ben ik er wel zeker van dat ik de juiste as heb. Al die keuzes ook. ;)

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 03 Mar 2012, 19:13
by TheDeputy
Een 8 3/4 met een 742 casing of een 489 casing kan dit met gemak aan. D'r zijn genoeg voorbeelden van mensen die een 440 stroker hebben met een standaard 8 3/4 erachter. Das echt geen probleem. Dat kan het pas worden als je met flinke slicks en ladder bars de strip op gaat, en zelfs dan gaat het nog niet zomaar kapot.

Toon

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 03 Mar 2012, 19:23
by Bidle
TheDeputy wrote:Een 8 3/4 met een 742 casing of een 489 casing kan dit met gemak aan. D'r zijn genoeg voorbeelden van mensen die een 440 stroker hebben met een standaard 8 3/4 erachter. Das echt geen probleem. Dat kan het pas worden als je met flinke slicks en ladder bars de strip op gaat, en zelfs dan gaat het nog niet zomaar kapot.

Toon
Thx Toon,

Zal er nog eens goed over nadenken en alvast een beetje gaan zoeken!

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 03 Mar 2012, 19:57
by TheDeputy
Volgens mij staat er op het engelse ebay de laatste tijd 1 te koop, in ieder geval de housing voor met de A-body maat, en ook al steunen eraan voor eventuele ladderbars. Check it out!

Toon

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 03 Mar 2012, 20:14
by Bidle
TheDeputy wrote:Volgens mij staat er op het engelse ebay de laatste tijd 1 te koop, in ieder geval de housing voor met de A-body maat, en ook al steunen eraan voor eventuele ladderbars. Check it out!

Toon
Thx, ga gelijk even zoeken. Ga overigens de bladveren eraf gooien.

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 10 Mar 2012, 21:56
by Bidle
10 maart 2012

Ondanks de drukte vandaag maar eens een begin gemaakt. Besloten om te beginnen met de dorpels om vervolgens door te gaan met alle andere aanpassingen.

Eerst maar eens kijken hoe het in de dorpels eruit ziet. Even een lijntje erop en slijpen maar.

Image

Image


Alle stukken even apart leggen, want die zijn later weer nodig bij het maken van de nieuwe dorpels.

Image


Aan de binnenkant is er plaat gelast. Aangezien de andere platen op de auto tegen het oude materiaal aan gelast zijn en niet al te netjes, gaan we er maar even achter kijken. Wil er zeker van zijn dat het straks lekker lang mee gaat. ;)

Image


Et voila, weg plaatje. Overigens nog best veel gepruts om het plaatje netjes weg te halen.

Image


Eerste dorpel eruit en volgende week weer verder.

Image

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 10 Mar 2012, 22:06
by Bidle
Gelijk nog een vraag. Ben natuurlijk ook veel aan het lezen en aan het speuren op internet. Dat maakt het allemaal juist zo leuk.

Vraag staat ook in mijn "Valiant topic", maar daar zal niet iedereen kijken.

Nu is me van veel kanten aangeraden om minimaal 12" schijfremmen te nemen en wel. Dit mede omdat minder te weinig zou zijn. Ik kan dit maar moeilijk voorstellen, dus gooi het hier graag even in de groep.

achter: 12.19" 4-Piston Rear Kit With Parking Brake - Dana/8.75 Axle
voor: Wilwood 12.19" 4-piston Kit

Het grootste probleem wat ik heb met deze aanbeveling is dat ze bijna enkel icm 17" velgen kunnen. Nu wil ik toch wel erg graag 15" velgen, want grote velgen is voor mij een no-go. Sommige 15" velgen zouden overigens, volgens Wilwood, wel kunnen, maar tja..... hoe kom je daar dan weer achter?

Voor voor zou ik dan uitkomen op: Wilwood 11" 4-piston Kit
Echter voor achter kan ik 1,2,3... niks vinden icm "parking brake".


Dus lang verhaal kort: Heb ik gelijk m.b.t. dat die 12" schijven noodzakelijk zijn een broodje aap is? Heeft iemand een alternatief voor op een 8.75/dana60 as.

Alvast bedankt!!


edit:

Auto zal straks rond de 575pk hebben en zal met name sportief op straat gebruikt worden. Dus goede rijeigenschappen is wel een belangrijk. Zou het daarnaast leuk vinden om hem een keer uit te laten op een strip, maar daar zijn de remmen niet heel belangrijk...... op het eind natuurlijk wel handig. ;)

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 11 Mar 2012, 20:28
by leon m
ziet er allemaal netjes uit zoals het gedaan word

keep up the good work
is dat nog prijzig om je body te laten stralen ?

aangezien m`n dodge ook nog genoeg werk heeft
en we hem toch geheel uit elkaar trekken
misschien wel handig om het ook te doen

Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 11 Mar 2012, 22:44
by Bidle
Thx!

Prijzen verschillen, maar kwaliteit des te meer! Dus zou zeker even rondkijken.
Zelf goed het voorwerk doen scheelt aanzienlijk in de portomonee!

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 23 Jan 2014, 09:18
by Dickdale
Mooi project! Wat is de status nu?

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 24 Jun 2016, 22:25
by Boerharm
Hallo ik plaats een bericht in de naam van bidle, ivm privé omstandigheden krijgt hij het niet over zijn hart om deze stap te nemen. Het mooie project Plymouth Valiant Signet is kan helaas niet afgemaakt worden, en de lokatie waar deze auto en onderdelen staan moet opgeruimd worden. Nou weet ik dat hier een heleboel mensen zijn die met passie aan dit soort projecten willen werken, op de foto's in dit forum kun je zien wat de status is van de auto en hoe hij tot nu toe behandeld is. Omdat de loods waar deze auto en onderdelen staan leeg moet bied ik bij deze de auto en onderdelen te koop aan. Mocht er interesse zijn kun je mij een pb sturen naar t_schoof@hotmail.com. het zou zonde zijn als dit allemaal naar de sloop moet, dat heeft deze auto niet verdiend

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 24 Jun 2016, 23:13
by Streetrod
Nee dat ga je niet menen, jammer genoeg heb ik ook nog veel te veel werk staan anders had ik hem graag terug gehad. Leuke tijd mee gehad.

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 25 Jun 2016, 18:17
by Boerharm
Ik weet zeker dat bidle hem ook erg graag weer in mekaar had willen bouwen, maar door privé omstandigheden krijgt hij het gewoon niet meer voor mekaar, laat staan afscheid ervan nemen hij heeft mij niet voor niets gevraagd om hem weg te doen.

Re: Plymouth Valiant Signet 4-deurs (1968)

Posted: 28 Jun 2016, 14:25
by Valiant440
Welke reserve onderdelen heeft hij er allemaal bij?
Ik zoek namelijk nog van alles voor mijn 1968 valiant 2 deurs