zwemmen in je auto.

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
harrie
Posts: 49
Joined: 29 May 2011, 23:17

zwemmen in je auto.

Post by harrie »

als het regent dan staat er binnen notime een laag water in mijn auto.
en dan met name links en recht onder de vloermatten,en niet een beetje maar zeker 2 cm hoog :OO:
je begrijpt dak daar nie blij mee ben,en wat nog erger is ik krijg de lek maar niet gevonden.
ik zie op geen een andere plek dat het nat is alleen bij de voeten.
als het bijvoorbeeld van bovenaf komt dan zou je ergens een waterstraal moeten zien lopen,toch?
weet iemand zo 1-2-3 waar het vandaan zou kunnen komen?
oja de auto is een newport uit 72.

mvgr erik.
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: zwemmen in je auto.

Post by jvdwolde »

Komt het niet bij je raam rubbers vandaan? achter je dashboard langs misschien? :hmmm:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
harrie
Posts: 49
Joined: 29 May 2011, 23:17

Re: zwemmen in je auto.

Post by harrie »

ja dat dacht ik ook,maar als ik er een emmer water op de voorruit gooi en ik ga snel in de auto kijken dan zie ik niks naar beneden komen,maar een tijdje later is het wel nat onder mijn voeten :?
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: zwemmen in je auto.

Post by BigBlockMopar »

Je moet ook eerst op het laagste (logische) punt beginnen met water gooien.
Zo heb ik ook in m'n Dart uitgevogeld dat de lasnaden van de 'cowl' en firewall niet meer waterdicht waren. De originele fabriekskit die er tussen zit is hard en poreus geworden waardoor er na verloop van tijd toch water naar binnen komt druppelen.
Dus maak alles droog onder je dash, en laat iemand langzaam een halve emmer water leeggooien in het grilletje onder de voorruit. Als het daar ergens lekt dan hoef je niet eerst de raamrubbers na te gaan lopen e.d.
User avatar
66sportfury.com
Posts: 644
Joined: 04 Jun 2007, 11:24
Location: Purmerend
Contact:

Re: zwemmen in je auto.

Post by 66sportfury.com »

Bij mij was er prut, blaadjes, takjes e.d. in het rooster gekomen in de loop der jaren. Hierdoor kon het water er niet meer uit stromen bij de firewall. Zie rondje op de foto. Water dat in het rooster valt, komt er daar weer uit. Als er een laagje water blijft staan omdat de uitgang verstopt zit, zoekt het na verloop van de tijd vanzelf een andere we.
Met langs stevige tiewraps alles door geprikt en gespoeld.

Image
harrie
Posts: 49
Joined: 29 May 2011, 23:17

Re: zwemmen in je auto.

Post by harrie »

oke thx voor de goede tips,ik zal morgen is beginnen te kijken naar de firewall.
ik laat het jullie weten.

gr erik.
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: zwemmen in je auto.

Post by Wilf »

Pareidolia-alert:
66sportfury.com wrote:Image
Het rooster kijkt wel ultiem vrolijk! :OO:

On topic: heeft je raam een chromen rand rondom? Mijn '71 Plymouth had ook lekkage, lang niet zo erg, maar af en toe een druppeltje. Dit was ook een kit/roestprobleem maar slecht te zien omdat daar die chromen strip overheen zat. Kijk ook eens heeeel goed tussen de onderkant van je raam en je dashboard of het daar niet heel erg roestig is; in dat geval komt het dus door de sponning.
harrie
Posts: 49
Joined: 29 May 2011, 23:17

Re: zwemmen in je auto.

Post by harrie »

nou het probleem is gevonden. :x
helaas had ik geen camera bij me anders had ik wel even een plaatje geschoten.
dit is het geval:links en rechts onderin de auto,zeg maar bij de linker voet van de bestuurder en de rechter voet van de bijrijder,daar zit een kap met wat ventilatie sleuven en daarachter hoort dan ook nog IETS te zitten :hmmm:
en dat IETS dat zit er niet meer :boos: :boos:
volgens mij had dat iets te maken met de toevoer van de lucht van buitenaf. :hmmm:
afijn,als er nu dus water door de ventilatiesleuven boven op de moterkap heen gaat dan komt dat rechtstreeks in de auto terecht omdat die DINGEN daar niet meer zitten,en dan hebben we het zeker over een gat van zo'n 20 bij 15 cm.
wat heeft de vorige eigennaar nou gedaan die had in dat gat maar wat kranten en doeken gestopt :foei: :foei:
hoe dom kun je zijn. :smack:
wie weet wat daar hoort te zitten?en is dat nog aan te komen?
bij de firewall werkte alles overigens nog perfect :good:

gr erik
daddycool
Posts: 155
Joined: 08 Jun 2007, 22:22
Location: haarlem

Re: zwemmen in je auto.

Post by daddycool »

Bekend probleem, zover ik weet zitten daar normaal gesproken ringen op gelast die nogal eens weg rotten.
Ik heb dit probleem al meer dan eens ondervonden met darts en volares.
Bij de ijzerhandel kun je alu flensen kopen van die maat en die er met een goeie universeel kit in lijmen werkt als een tiet.
harrie
Posts: 49
Joined: 29 May 2011, 23:17

Re: zwemmen in je auto.

Post by harrie »

66 sportfury,ik heb dat plaatje bij de firewall nog een goed bekeken en geprobeerd door te spoelen maar volgens mij zit ie pot dicht. :(
zou ik daar van onderen bij kunnen misschien? :hmmm:
nu is het geval dat daar het water overheen loopt en dan komt het op de felsnaden terecht en vandaaruit loopt het weer ergens de auto in. :sucks:
nu viel het mij ook op dat ik recht op dat plaatje kon kijken maar volgens mij hoort daar nog iets van een kapje overeen te zitten om het water netjes op te vangen toch? :hmmm:

gr erik.
Post Reply