LPG-injectie afstellen
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
LPG-injectie afstellen
ik ben ook van plan om een megasquirt met dampgasinjectie in mijn charger te bouwen..ben nog aan het uitzoeken qua onderdelen en of het nog beetje betaalbaar is . die zou je dan ook kunnen mappen?
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
LPG-injectie afstellen
Voor de moderne 5.7L Hemi welke ik ook op dampgas-LPG wil laten lopen in m'n Dart heb ik onlangs een MegaSquirt3 gekocht met dampgas injectie-spul.
Heb nog weinig ervaring ermee maar weet wel dat je met een Megasquirt vrijwel alles kan aanpassen en afstellen.
Wellicht een interessant item voor een apart topic?
Heb nog weinig ervaring ermee maar weet wel dat je met een Megasquirt vrijwel alles kan aanpassen en afstellen.
Wellicht een interessant item voor een apart topic?
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
LPG-injectie afstellen
dat zou inderdaad wel intressant zijn herman! weet niet of er hier al mensen met een megasquirt/lpg rijden?
op de 5.7 hemi lijkt het me vrij eenvoudig. maar ik heb nog een oldskool v8 zonder sensoren dus moet alle sensoren erop bouwen..
op de 5.7 hemi lijkt het me vrij eenvoudig. maar ik heb nog een oldskool v8 zonder sensoren dus moet alle sensoren erop bouwen..
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
LPG-injectie afstellen
je kan toch ook bij de uitgebreidere megasquirts ook een dual fuel curve instellen ? Zou ideaal zijn voor auto's op LPG ook.
is overigens zeer interresant om je in te gfaan verdiepen, ben alleen bang dat het met het mappen enzo snel de mist in kan gaan als zijnde 'leek'
Groeten lennard
is overigens zeer interresant om je in te gfaan verdiepen, ben alleen bang dat het met het mappen enzo snel de mist in kan gaan als zijnde 'leek'
Groeten lennard
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
LPG-injectie afstellen
Met een oud-type V8 kan soms simpeler zijn aangezien je bij deze motoren de dingen ook stap-voor-stap kan opbouwen, ipv alles in 1 keer.
Je kan bijv. alleen je huidige ontsteking gebruiken als input-trigger voor de Megasquirt-box, en deze eerst alleen de inspuiting laten verzorgen bijvoorbeeld.
Je kan bijv. alleen je huidige ontsteking gebruiken als input-trigger voor de Megasquirt-box, en deze eerst alleen de inspuiting laten verzorgen bijvoorbeeld.
- LudwigPerformance
- Adverteerder
- Posts: 8
- Joined: 29 Jun 2012, 15:38
- Location: Hillegom
- Contact:
LPG-injectie afstellen
In een ander topic kwam de vraag of ik ook LPG-injectie kan afstellen, met bijvoorbeeld een MegaSquirt systeem. Dat is inderdaad mogelijk.
Ik werk samen met een bedrijf dat veel (oude) auto's ombouwt naar LPG injectie en deze worden dan bij mij op de bank afgesteld. Ik heb ze al benaderd en ze zijn zeker geïnteresseerd om samen dit op te pakken.
Hierboven de reacties die afgesplitst zijn van dat andere topic. (door de automatische schikking op datum is deze openingspost hier terecht gekomen)
Ik werk samen met een bedrijf dat veel (oude) auto's ombouwt naar LPG injectie en deze worden dan bij mij op de bank afgesteld. Ik heb ze al benaderd en ze zijn zeker geïnteresseerd om samen dit op te pakken.
Hierboven de reacties die afgesplitst zijn van dat andere topic. (door de automatische schikking op datum is deze openingspost hier terecht gekomen)
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: LPG-injectie afstellen
herman welk merk injectoren en verdampers heb jij? tot hoeveel kw gaan die?
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: LPG-injectie afstellen
Ik heb injectoren van 'Magic'.
Het was voor mij een twijfelgeval tussen het bekendere ValTek of Magic. Maar omdat de Magic's geheel van metaal zijn gaf dat de doorslag voor mij. Ik hou niet zo van plastic (uitziende) dingen op een motorblok
Heb ergens een tabelletje van wat deze injectoren leveren. De tips van deze injectoren zijn verwisselbaar met tips met een grotere doorlaat, dus meer vermogen.
Edit: hier zijn de specs van de injectoren:
http://www.hlpropan.cz/english/news_eng3.htm
Mocht een enkele set van 8 niet voldoende zijn dan zal er een extra set bij komen wellicht (of een paar extra injectoren ergens eerder in het inlaattraject mocht dat nodig en mogelijk zijn.)
Ook de single stage verdamper(s) zijn van Magic...
Het was voor mij een twijfelgeval tussen het bekendere ValTek of Magic. Maar omdat de Magic's geheel van metaal zijn gaf dat de doorslag voor mij. Ik hou niet zo van plastic (uitziende) dingen op een motorblok
Heb ergens een tabelletje van wat deze injectoren leveren. De tips van deze injectoren zijn verwisselbaar met tips met een grotere doorlaat, dus meer vermogen.
Edit: hier zijn de specs van de injectoren:
http://www.hlpropan.cz/english/news_eng3.htm
Mocht een enkele set van 8 niet voldoende zijn dan zal er een extra set bij komen wellicht (of een paar extra injectoren ergens eerder in het inlaattraject mocht dat nodig en mogelijk zijn.)
Ook de single stage verdamper(s) zijn van Magic...
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: LPG-injectie afstellen
ik kwam i.d.d ook al op valtek uit die gingen tot 180 kw per cilinderrij.
zijn er trouwens ook pasklare bdp senors te koop voor een mopar sb ?
dan moet ik ook ff zoeken naar een gaskleppositie sensor zal waarschijnlijk wel complete throttle body worden..
zijn er trouwens ook pasklare bdp senors te koop voor een mopar sb ?
dan moet ik ook ff zoeken naar een gaskleppositie sensor zal waarschijnlijk wel complete throttle body worden..
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
Re: LPG-injectie afstellen
Bij het 'mengstuk-systeem' begrijp ik dat je voor de beste prestaties beter kan gaan voor een single fuel systeem (om met Sjak zijn woorden te spreken: eruit rotten die benzine-zooi )
Geldt dit ook voor een injectie-systeem zoals hierboven beschreven?
Geldt dit ook voor een injectie-systeem zoals hierboven beschreven?
Current: /6 225 Plymouth Fury I Wagon - 1967
Past: 383 Dodge Charger - 1968
Past: 383 Dodge Charger - 1968
Re: LPG-injectie afstellen
BigBlockMopar wrote:Voor de moderne 5.7L Hemi welke ik ook op dampgas-LPG wil laten lopen in m'n Dart heb ik onlangs een MegaSquirt3 gekocht met dampgas injectie-spul.
Heb nog weinig ervaring ermee maar weet wel dat je met een Megasquirt vrijwel alles kan aanpassen en afstellen.
Wellicht een interessant item voor een apart topic?
Succes dan, eventueel kan ik je wel de maps zenden om je te starten, dit is dan waar mijn Hmi nu op draait.
ik moet alleen even uitzoeken of ik de waarden in MS kan omzetten zodat je ze kan omrekenen. Ontsteking heb ik ook kan wel 2-3 graden vroeger op gas.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: LPG-injectie afstellen
Thanks, dat zou wel handig zijn.
Wat bedoel je met omrekenen?
Ik wil de Hemi eerst op een motorstand proberen goed lopend krijgen om de downtime van m'n daily te minimaliseren.
De inbouw van de motor zelf in de kleine motorruimte van de Dart zal ook nog wel de nodige kopzorgen geven hier en daar verwacht ik.
Wat bedoel je met omrekenen?
Ik wil de Hemi eerst op een motorstand proberen goed lopend krijgen om de downtime van m'n daily te minimaliseren.
De inbouw van de motor zelf in de kleine motorruimte van de Dart zal ook nog wel de nodige kopzorgen geven hier en daar verwacht ik.
Re: LPG-injectie afstellen
Als ik een waarde heb in milliseconden dan moet je kijken wat dit betekend in brandstof. Een injector staat een tijd open. De benzinedruk en CC/min van de injector bepaald dan hoeveel brandstof in de motor gaat. Deze moet je matchen met je huidige injectors, waarbij je ook nog x 1.15 tot 1.2 moet compenseren voor benzine naar gas? Dit kan vrij gemakkelijk in Excel, ik wil dit ook wel doen, moet ik wel de opbrengst weten van je injector.
Daarbij is dit niet helemaal te berekenen, zaken zoals de tijd die het duurt om de injector te sturen en de hoe de injector opent zijn zaken waarvoor je moet compenseren. Voor nu is het belangrijk dat hij start en redelijk loopt zodat je met een wideband kan inregelen.
Daarbij is dit niet helemaal te berekenen, zaken zoals de tijd die het duurt om de injector te sturen en de hoe de injector opent zijn zaken waarvoor je moet compenseren. Voor nu is het belangrijk dat hij start en redelijk loopt zodat je met een wideband kan inregelen.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: LPG-injectie afstellen
Ah ok, dat deel van de tuning had ik wel verwacht om zelf te moeten doen.
Ik dacht dat je iets anders wilde omrekenen.
Ik weet nog niet echt veel van de injectoren af behalve dan wat op de specsheet staat. Wel denk ik dat er grotere nozzles in moeten komen waarschijnlijk.
De max. doorlaat van de injector is 52 cc/m bij een werkdruk van 1 bar. Maar er staat niet bij met welke nozzle diameter dat is.
Heb de specs van de injectors als PDF bij de reply gevoegd.
Ik dacht dat je iets anders wilde omrekenen.
Ik weet nog niet echt veel van de injectoren af behalve dan wat op de specsheet staat. Wel denk ik dat er grotere nozzles in moeten komen waarschijnlijk.
De max. doorlaat van de injector is 52 cc/m bij een werkdruk van 1 bar. Maar er staat niet bij met welke nozzle diameter dat is.
Heb de specs van de injectors als PDF bij de reply gevoegd.
- Attachments
-
- Magic_Jet_tech_spec.pdf
- (53.23 KiB) Downloaded 262 times