BTW terug naar 6% bij invoer

Mopar or No Car!
camaro
Posts: 43
Joined: 18 Jul 2007, 21:41
Location: Zevenhuizen
Contact:

BTW terug naar 6% bij invoer

Post by camaro »

Er gaat al een geruime tijd het gerucht dat de import BTW verlaagd gaat worden van 19% naar 6% voor de Kunst en verzamelingen.
(onderdeel van KUNDUZ accoord)
Daar vielen voorheen ook de oldtimers in originele staat onder wanneer ze 30 jaar of ouder waren.

Maar het is een gerucht en niemand weet nog of dit doorgaat, maar als het doorgaat is dat per 01.07.2012.

Dus als je op het punt staat om een auto ten invoer aan te geven, is het misschien wijs om daar even mee te wachten en 1.07.2012 af te wachten om te kijken wat de heren in Den Haag beslissen

Roltrex Car handling
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by jvdwolde »

:good: Bedankt Henk..

Nog aanwezig in Drachten komend weekend?
Gr. Jack
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by spstrikwerda »

Eindelijk eens goed nieuws uit Den Haag! Bedankt voor de tip en nu maar hopen dat dit werkelijkheid wordt :)
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
User avatar
OBELIX
Posts: 609
Joined: 19 Jun 2007, 20:05
Location: limbabwe

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by OBELIX »

jA EN HET KEUREN 1 MAAL IN DE 2 JAAR WILLEN ZE WEER ELK JAAR INVOEREN,,,DANK ZIJ :kots: EUROPA,,HEBBEN WE ZELF NIET VEEL MEER OVER TE BESLISSEN. :boos:
love fried foods,barbeque,cold beer,gravies and sweet tea.
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by jvdwolde »

:? godverrrrdegodverrrrr.... :boos:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Lowrida »

Rijden jullie zulke gare bakken dan? :hammer:
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by jvdwolde »

Nee maar kost weer extra geld en ellende... :sucks:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Fury
Posts: 1219
Joined: 08 Jun 2007, 13:57

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Fury »

Uh.... :hmmm: hoe zeker is deze wetenschap ?? :?
NYer 4 drs htp 1974,Buick Electra 225 coupe 1968,Fury 1970,Imperial coupe 1973, Dodge RamVan 1979,NYer 4 drs sedan 1973,Chevrolet c10 stepside 1972,NYer 4 drs htp 1970&1972,Cordoba 1979,300 4drs htp 1970,Dodge D100 1975(<<EXen).300 coupe 1969.
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Texas »

We hebben aardig wat auto's onderweg, dus ben benieuwd en je kan rustig kopen nu, voor 1 Juli is de auto echt niet in Olanda ;)
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
User avatar
Fury
Posts: 1219
Joined: 08 Jun 2007, 13:57

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Fury »

Texas wrote:We hebben aardig wat auto's onderweg, dus ben benieuwd en je kan rustig kopen nu, voor 1 Juli is de auto echt niet in Olanda ;)
Ja dat wel alleen dan is enige zekerheid over de procenten toch prettig.. :sneaky:
NYer 4 drs htp 1974,Buick Electra 225 coupe 1968,Fury 1970,Imperial coupe 1973, Dodge RamVan 1979,NYer 4 drs sedan 1973,Chevrolet c10 stepside 1972,NYer 4 drs htp 1970&1972,Cordoba 1979,300 4drs htp 1970,Dodge D100 1975(<<EXen).300 coupe 1969.
User avatar
jefcharger
Posts: 455
Joined: 08 Jun 2007, 22:40
Location: Tilburg

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by jefcharger »

Wat ik gehoord heb erover is dat Brussel Nederland wil verplichten om de APK weer jaarlijks te gaan doen. Dit ivm het hoge aantal ongevallen met oudere auto s. Het probleem is echter dat Brussel alleen kijkt naar het Europees gemiddelde hierin. Nederland heeft bezwaar gemaakt, omdat het kan aantonen dat er in NL nog minder dan een half procent van de ongelukken het een oldtimer betreft/betrokken is. Bovendien ligt het aantal ongelukken in NL ook nog eens veel en veel lager. De reden die Brussel opgeeft is namelijk de verkeersveiligheid. Uitgaande van dat argument, vindt NL dat het een sterk tegenargument heeft. In veel andere europese landen gebeuren er dus ongelukken met oude autos terwijl er daar het een en ander aan ontbreekt mbt het onderhoud. Dat is hier in NL eigenlijk geen issue. De meeste mensen hier zijn liefhebbers in tegenstelling tot het buitenland, waar de mensen vooral uit financieel oogpunt tot in den treure door blijft rijden met hun oude barrel. Bovendien is dat meestal hun enige auto. Terwijl het hier om hobbymatige autos gaat en dus meestal een tweede, derde of zelfs vierde auto betreft. ook het aantal kilometers wat er mee gereden wordt is daardoor sigificant lager. Waarschijnlijk maakt NL niet veel kans om het tegen te houden, omdat er het een en ander uitgeruild wordt tegen andere politieke ambities van Europa, waar NL NOG meer tegen is. Dus het zal wel opgeofferd worden, om ten opzichte van Brussel over een ander onderwerp wel zeggenschap te houden....
Ik hoorde een interview op radio 1 eergisteren waarin gezegd werd dat NL niet veel kans maakt om dit tegen te houden...
'69 Charger RT '71 Plymouth Duster

If you can't fix it, fuck it!


There's 2 kinda people: People that have a Mopar and people that want one..
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Texas »

Fury wrote:Ja dat wel alleen dan is enige zekerheid over de procenten toch prettig.. :sneaky:
Daar heb je gelijk in, maar de zekerheid is tegenwoordig vaak van korte duur in Europa ;)
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Dickdale »

BTW-tarief oldtimer import per 1 juli 2012 terug naar 6%
In het Begrotingsakkoord 2013 (Voorjaarsnota 2012) is door de overheid besloten om per 1 juli 2012 de podiumkunsten en (invoer van) kunstvoorwerpen weer onder het verlaagde BTW-tarief (6%) te laten vallen. Hiermee wordt het in december 2010 genomen besluit (nr. DV2010-537M) om het lage BTW-tarief te af te schaffen ingetrokken.

Dit betekent onder meer dat vanaf 1 juli 2012 de import van oldtimers (ouder dan 30 jaar) in Nederland weer als vanouds belast wordt met 6% BTW in plaats van het hogere tarief. Goed nieuws voor de oldtimer-liefhebber!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
jefcharger
Posts: 455
Joined: 08 Jun 2007, 22:40
Location: Tilburg

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by jefcharger »

Ja....had er al een mailtje over gehad....super! :yeah:
'69 Charger RT '71 Plymouth Duster

If you can't fix it, fuck it!


There's 2 kinda people: People that have a Mopar and people that want one..
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by jvdwolde »

:yeah: deze zeker?

Geachte jack van der Wolde,

Op 7-1-2011 heeft u op www.neetegendebtw.nl een petitie ondertekend tegen de verhoging van de BTW op de invoer van oldtimers en andere antieke goederen. Wij zijn verheugd u op de hoogte te kunnen brengen van het volgende nieuws:

BTW-tarief oldtimer import per 1 juli 2012 terug naar 6%
In het Begrotingsakkoord 2013 (Voorjaarsnota 2012) is door de overheid besloten om per 1 juli 2012 de podiumkunsten en (invoer van) kunstvoorwerpen weer onder het verlaagde BTW-tarief (6%) te laten vallen. Hiermee wordt het in december 2010 genomen besluit (nr. DV2010-537M) om het lage BTW-tarief te af te schaffen ingetrokken.

Dit betekent onder meer dat vanaf 1 juli 2012 de import van oldtimers (ouder dan 30 jaar) in Nederland weer als vanouds belast wordt met 6% BTW in plaats van het hogere tarief. Goed nieuws voor de oldtimer-liefhebber!

Als initiatiefnemer van de petitie op neetegendebtw.nl wil SCL Rotterdam (bezoek de website) u nogmaals hartelijk danken voor uw steun! Neem voor vragen of meer informatie gerust contact op via 010-427 77 20 of info@sclnl.nl.

Met vriendelijke groet,
Het team van NEEtegendeBTW.nl
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
OBELIX
Posts: 609
Joined: 19 Jun 2007, 20:05
Location: limbabwe

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by OBELIX »

Goed dat ik dit toch ook weer ondertekend heb,,je weet nooit dat zie je maar.
love fried foods,barbeque,cold beer,gravies and sweet tea.
User avatar
jefcharger
Posts: 455
Joined: 08 Jun 2007, 22:40
Location: Tilburg

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by jefcharger »

Ja, dat mailtje kreeg ik ook, een bedankje dat het nut had...goed dat het weer terugverandert..
'69 Charger RT '71 Plymouth Duster

If you can't fix it, fuck it!


There's 2 kinda people: People that have a Mopar and people that want one..
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Texas »

Goed nieuws :yeah:
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
User avatar
jefcharger
Posts: 455
Joined: 08 Jun 2007, 22:40
Location: Tilburg

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by jefcharger »

Ja, voor jullie ook denk ik, anders zou het vast gevolgen hebben voor het aantal auto's wat deze kant op komt.... :happy:
Last edited by jefcharger on 26 Jun 2012, 22:37, edited 1 time in total.
'69 Charger RT '71 Plymouth Duster

If you can't fix it, fuck it!


There's 2 kinda people: People that have a Mopar and people that want one..
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Texas »

jefcharger wrote:Ja, voor jullie ook denk ik, anders zou het vast gevolgen hebben voor het aantal auto's wat deze komt op komt.... :happy:

Denk dat de zwakke Euro erger is, want jullie in Europa maken er een mooie puinzooi van, neem een voorbeeld aan ons, wij drukken gewoon meer en lenen van China, probleem opgelost ;)
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
User avatar
jefcharger
Posts: 455
Joined: 08 Jun 2007, 22:40
Location: Tilburg

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by jefcharger »

Wij doen niks......behalve verplicht geld afdragen aan griekenland en Brussel, tja, dan blijft er niet veel meer over...... :hmmm: :hmmm:
'69 Charger RT '71 Plymouth Duster

If you can't fix it, fuck it!


There's 2 kinda people: People that have a Mopar and people that want one..
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Lowrida »

En binnekort Spanje...
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Dickdale »

En Cyprus... Nog even Hans en je mag een cursus Chinees gaan doen...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Miel »

Hier heb ik dus ook nog een vraagje over: zoals jullie weten heb ik dus al een tijd de RR maar weet ik nog steeds niet of ik nog invoerbelasting hierover moet betalen. op mijn vervoersbonnen staat wel (het eerste kopje) BTW wat over het vervoerskosten gaat, maar onderaan staat: Let op: BTW 0 tarief is van toepassing.

betekend dit dat ik nadat hij gekeurd is nog belasting over de auto moet betalen en is dat dan alleen van toepassing op de auto zelf of het totaal bedrag (auto+verzenden)? zou leuk zijn, betaal je belasting over belasting :sucks:

ok het zijn meerdere vragen, maar alvast bedankt.

Greets Miel
Image
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: BTW terug naar 6% bij invoer

Post by Texas »

Miel wrote:Hier heb ik dus ook nog een vraagje over: zoals jullie weten heb ik dus al een tijd de RR maar weet ik nog steeds niet of ik nog invoerbelasting hierover moet betalen. op mijn vervoersbonnen staat wel (het eerste kopje) BTW wat over het vervoerskosten gaat, maar onderaan staat: Let op: BTW 0 tarief is van toepassing.

betekend dit dat ik nadat hij gekeurd is nog belasting over de auto moet betalen en is dat dan alleen van toepassing op de auto zelf of het totaal bedrag (auto+verzenden)? zou leuk zijn, betaal je belasting over belasting :sucks:

ok het zijn meerdere vragen, maar alvast bedankt.

Greets Miel
Invoer en BTW word betaald als de auto het land binnenkomt en je betaald maar één keer en niet bij het keuren, want om te keuren moet de auto ingevoerd zijn en dan zijn dus de Belastingen al betaald.
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
Post Reply