Blok overleden of.....
Blok overleden of.....
Wat te doen.
Mijn blok een 440 uit 68 loopt op benzine en 6 cilinders.
Ik heb vervangen bougies,kabels,rotor,verdeelkap.
Compressie meting geeft geen duidelijkheid vond het zelfs wat aan de hoge kant.
Nu dacht ik dat het de 6e cilinder was als ik daar de kabel af pak geen verschil in het lopen van het blok.
Toen de rest geprobeerd het blok stopte gelijk behalve de 5e cilinder die werkt dus ook niet mee.
Behalve als ik wat gas bij geef loopt het prima en hoor ik verder niets geen gerammel of herrie.
Pas bij stationair draaien gaat de boel schudden en lijkt bij het weg rijden of hij bijna uitslaat.
Zo ver ik weet is alles origineel alleen een elektrische onsteking (oranje module tegen schutboard).
Verder heb ik van de winter de pakkingen vervangen van het blok de vally pan ,carburateur,uitlaat.
daarna heeft het blok even goed gelopen.
Verder de onstekings volgorde gecontroleerd andere bougies en kabels.
Ook de afstelling lijkt niet uit te maken ,de bougies vonken wel
Bij stationair draaien worden de bougies vettig dus krijgen ze wel benzine.
Verder heb ik ook de bobine vervangen deze begon te lekken na de beurt deze winter,nu valt het me wel op dat de nieuwe erg heet word hoort dat ? hij is speciaal voor de resistor type gekocht.
Iemand een idee tip oplossing bij voorbaat dank
Mijn blok een 440 uit 68 loopt op benzine en 6 cilinders.
Ik heb vervangen bougies,kabels,rotor,verdeelkap.
Compressie meting geeft geen duidelijkheid vond het zelfs wat aan de hoge kant.
Nu dacht ik dat het de 6e cilinder was als ik daar de kabel af pak geen verschil in het lopen van het blok.
Toen de rest geprobeerd het blok stopte gelijk behalve de 5e cilinder die werkt dus ook niet mee.
Behalve als ik wat gas bij geef loopt het prima en hoor ik verder niets geen gerammel of herrie.
Pas bij stationair draaien gaat de boel schudden en lijkt bij het weg rijden of hij bijna uitslaat.
Zo ver ik weet is alles origineel alleen een elektrische onsteking (oranje module tegen schutboard).
Verder heb ik van de winter de pakkingen vervangen van het blok de vally pan ,carburateur,uitlaat.
daarna heeft het blok even goed gelopen.
Verder de onstekings volgorde gecontroleerd andere bougies en kabels.
Ook de afstelling lijkt niet uit te maken ,de bougies vonken wel
Bij stationair draaien worden de bougies vettig dus krijgen ze wel benzine.
Verder heb ik ook de bobine vervangen deze begon te lekken na de beurt deze winter,nu valt het me wel op dat de nieuwe erg heet word hoort dat ? hij is speciaal voor de resistor type gekocht.
Iemand een idee tip oplossing bij voorbaat dank
Chrysler Newport convertible 1968
Re: Blok overleden of.....
Om te beginnen : een blok is pas overleden als er een drijfstang op je k member ligt.
Maar om een juiste diagnose te stellen , is je omschrijving iets te kort , ik zou zeggen : poor idle (carb schoonmaken) , of controlleer de ontstekingsvolgorde opnieuw , vooral 5 en 6 , wellicht is dit het probleem !
Wum.
Maar om een juiste diagnose te stellen , is je omschrijving iets te kort , ik zou zeggen : poor idle (carb schoonmaken) , of controlleer de ontstekingsvolgorde opnieuw , vooral 5 en 6 , wellicht is dit het probleem !
Wum.
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
-
- Posts: 640
- Joined: 04 Jul 2007, 11:26
Re: Blok overleden of.....
Wummoparwum wrote:Om te beginnen : een blok is pas overleden als er een drijfstang op je k member ligt.
Maar om een juiste diagnose te stellen , is je omschrijving iets te kort , ik zou zeggen : poor idle (carb schoonmaken) , of controlleer de ontstekingsvolgorde opnieuw , vooral 5 en 6 , wellicht is dit het probleem !
Wum.
De onsteking volgorde heb ik al een paar keer goed bekeken.
En de carb die heb ik laatst helemaal schoon gemaakt misschien te goed.
En compressie heb ik gemeten maar wat is normaal voor dit blok ze zitten rond de 13 /14 bar ?
Dus dan maar even kijken waar ik een lek test kan doen (even gegoogelt wat het precies is)
Chrysler Newport convertible 1968
Re: Blok overleden of.....
Een "vettige" bougie betekend dat deze niet mee doet.
Wat je nog kan controleren zijn de lifters van 5 en 6 , anders lijkt het verdacht veel op een vacuum lek , dus controlleer alle vacuum aansluitingen op de carburateurvoet en het manyfold , biedt dit geen soelaas dan zou ik het
het manyfold eraf halen en vervlogens alle pasvlakken 120% reinigen vervolgens de valleypan en manyfold opnieuw monteren met een heel dun filmpje "loctite blue silicon" .
Mocht dit ook niet baten dan weet ik het ook niet !
Suc6,
Wum.
ps : heeft je imperial een remservo ? dop deze dan ook even af.
Wat je nog kan controleren zijn de lifters van 5 en 6 , anders lijkt het verdacht veel op een vacuum lek , dus controlleer alle vacuum aansluitingen op de carburateurvoet en het manyfold , biedt dit geen soelaas dan zou ik het
het manyfold eraf halen en vervlogens alle pasvlakken 120% reinigen vervolgens de valleypan en manyfold opnieuw monteren met een heel dun filmpje "loctite blue silicon" .
Mocht dit ook niet baten dan weet ik het ook niet !
Suc6,
Wum.
ps : heeft je imperial een remservo ? dop deze dan ook even af.
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
Re: Blok overleden of.....
In grote lijnen eens, 2 kleine aanvullingen als je deze weg bewandelt:moparwum wrote:het manyfold eraf halen en vervlogens alle pasvlakken 120% reinigen vervolgens de valleypan en manyfold opnieuw monteren met een heel dun filmpje "loctite blue silicon" .
Meteen nieuwe valleypan halen, zijn de kosten niet, en zit je niet te kijken met zon mogelijk erg roestig 40+ jaar oud ding, dat misschien al de oorzaak is van vac. lek
Op de pasvlakken zou ik eerder die bruine kleffe Locktite gebruiken ipv de blauwe kit (ben ff het nummer kwijt, iets van Locktite 8120?), en uiteraard kit op de voor- en achterranden bij het blok.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Blok overleden of.....
Bedankt voor het mee denken.
Ik heb deze winter alles vervangen nieuwe valley pan en carburateur pakking(beide waren aardig beschadigd)
Ook heb ik de valley pakking met extra blue silicon van loctite behandeld.
Maar denk dat ik inderdaad alles nog eens opnieuw moet doen helaas.
Morgen toch de compressie nog eens na meten.
Wat mag deze eigenlijk zijn en hoe lang blijf je starten als je aan het meeten bent.
Ik doe nu met vol gas alle bougies eruit bobine los en blijf dan 6 0f 7 tellen starten.
Ik heb deze winter alles vervangen nieuwe valley pan en carburateur pakking(beide waren aardig beschadigd)
Ook heb ik de valley pakking met extra blue silicon van loctite behandeld.
Maar denk dat ik inderdaad alles nog eens opnieuw moet doen helaas.
Morgen toch de compressie nog eens na meten.
Wat mag deze eigenlijk zijn en hoe lang blijf je starten als je aan het meeten bent.
Ik doe nu met vol gas alle bougies eruit bobine los en blijf dan 6 0f 7 tellen starten.
Chrysler Newport convertible 1968
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Blok overleden of.....
Aan je voorlaatste foto kan ik zien dat je motor zijn zuiger-blowby niet kwijt heeft kunnen raken.
Heb je ooit met 2 geheel afgesloten kleppendeksels rond gereden, dus zonder PCV-klep?
Heb je ooit met 2 geheel afgesloten kleppendeksels rond gereden, dus zonder PCV-klep?
Re: Blok overleden of.....
Nou ja ik vroeg me dus al af wat dat zou kunnen zijn.
Ik heb een wedstrijdje gehouden met iemand die me dwars zat op de snelweg.
Ging perfect maar thuis lichte olie lekkage en onregelmatig lopen.
Dus van de winter trof ik het zo aan.
Na dat ik alles heb vervangen klonk alles weer perfect maar na een rit ging het weer mis.
En inderdaad ik heb alleen een pcv dingetje er op zitten en deze rammelt ook aardig.
Ik heb vorige week een nieuwe besteld en gelijk een breather gekocht maar weer te laat denk ik.
Dus vanavond ga ik het manyfold lichten en kijken of dit weer het geval is.
Bedankt bas
Ik heb een wedstrijdje gehouden met iemand die me dwars zat op de snelweg.
Ging perfect maar thuis lichte olie lekkage en onregelmatig lopen.
Dus van de winter trof ik het zo aan.
Na dat ik alles heb vervangen klonk alles weer perfect maar na een rit ging het weer mis.
En inderdaad ik heb alleen een pcv dingetje er op zitten en deze rammelt ook aardig.
Ik heb vorige week een nieuwe besteld en gelijk een breather gekocht maar weer te laat denk ik.
Dus vanavond ga ik het manyfold lichten en kijken of dit weer het geval is.
Bedankt bas
Chrysler Newport convertible 1968
Re: Blok overleden of.....
Nou alles weer los gehad en kon niets vinden.
Kleppen openen brandstof aanwezig.
Als laatste de ontsteking bekeken en die stond weer helemaal van zijn tijd.
Weer goed gezet en nu loopt de auto weer een stuk beter ,maar ja zo ging het de vorige keer ook.
Dus we wachten weer af misschien een andere ontsteking erop.
Bedankt voor het mee denken.
Wat is trouwens de beste aftand van de bougie de auto rijd op benzine?
Kleppen openen brandstof aanwezig.
Als laatste de ontsteking bekeken en die stond weer helemaal van zijn tijd.
Weer goed gezet en nu loopt de auto weer een stuk beter ,maar ja zo ging het de vorige keer ook.
Dus we wachten weer af misschien een andere ontsteking erop.
Bedankt voor het mee denken.
Wat is trouwens de beste aftand van de bougie de auto rijd op benzine?
Chrysler Newport convertible 1968
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Blok overleden of.....
Hoe kan de ontsteking nu helemaal "weer" niet op tijd staan?
Draai je het boutje wel vast van de ontsteking na het stellen?
Draai je het boutje wel vast van de ontsteking na het stellen?
Re: Blok overleden of.....
Geen idee hij liep perfect na de vorige afstelling en bij thuis komst niet meer.
Moest de bout met een dop los draaien dus die zat echt wel vast.
Dacht misschien een verkeerde kabel genomen bij het afstellen,maar dan had hij nooit mooi kunnen lopen.
Ik heb niet de beste lamp zou dat het kunnen zijn.
Moest de bout met een dop los draaien dus die zat echt wel vast.
Dacht misschien een verkeerde kabel genomen bij het afstellen,maar dan had hij nooit mooi kunnen lopen.
Ik heb niet de beste lamp zou dat het kunnen zijn.
Chrysler Newport convertible 1968
-
- Posts: 351
- Joined: 11 Jun 2007, 18:21
Re: Blok overleden of.....
Hele slappe timingchain??
'85 Dodge Ramcharger 360 cui
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.