vincode

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Ronald
Posts: 7
Joined: 21 Oct 2011, 12:50

vincode

Post by Ronald »

hoi

Ben helemaal nieuw hier.

Ik heb uit de usa een dodge coronet 440 RT bj 70 gekocht.
Ben er helemaal blij mee alleen 1 punt.
Vandaag bij de rdw geweest voor kenteken en keuring,alles was perfect op 1 ding na.
Er is 20 jaar terug een ander dachbord ingegaan en hebben ze het vincode plaatje niet mee verwisseld maar ooit een andere gemaakt(althans dat zegt het RdW)
De auto is geheel origineel en de title klopt ook allemaal,heb al de eigenaren op papier staan.
Het RDW wil meer informatie over de coronet omdat ze mij op deze manier geen kenteken geven.

Weet iemand welke weg ik in moet slaan? of er ergens anders nog een nummer zou kunnen staan?

GR Ronald
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: vincode

Post by Sjak Brak »

In deze topic taat al eea beschreven:

http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10894

Als het nummer op het plaatje niet overeenkomt met het nummer op de papieren, dan zal jij moeten aantonen, dat het daadwerkelijk gaat om de wagen zoals omschreven in de papieren. Is er bv een fotoverslag van de dash-wissel?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Ronald
Posts: 7
Joined: 21 Oct 2011, 12:50

Re: vincode

Post by Ronald »

Sjak Brak wrote:In deze topic taat al eea beschreven:

http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10894

Als het nummer op het plaatje niet overeenkomt met het nummer op de papieren, dan zal jij moeten aantonen, dat het daadwerkelijk gaat om de wagen zoals omschreven in de papieren. Is er bv een fotoverslag van de dash-wissel?
Hoi

Nee was dat maar waar dat de vorige eigenaar dat nog heeft.

Ik heb hem gesproken maar hij heeft niets waar het duidelijk op staat.

In de usa is alleen de title maar belangrijk zegt hij.

Kan er niet op een andere plaats een nummer staan of iets dergelijks??
Peter Heesen
Posts: 124
Joined: 28 Sep 2011, 12:33
Contact:

Re: vincode

Post by Peter Heesen »

Waarschijnlijk een ingeslagen nummer bij de radiator grille of anders onder kofferbakrubber links ?
Peter Heesen
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: vincode

Post by BigBlockMopar »

Het nummer op het dashboard is anders ook nooit rechtsgeldig voor de RDW dus waarom zou het nu ineens wel zo zijn als het afwijkt.

Ik weet niet wanneer die 'NumbersMatching'-onzin precies is begonnen maar wellicht staat je VIN-nummer ook nabij de pan-rails op de motor en/of transmissie ingeslagen.
Ronald
Posts: 7
Joined: 21 Oct 2011, 12:50

Re: vincode

Post by Ronald »

BigBlockMopar wrote:Het nummer op het dashboard is anders ook nooit rechtsgeldig voor de RDW dus waarom zou het nu ineens wel zo zijn als het afwijkt.

Ik weet niet wanneer die 'NumbersMatching'-onzin precies is begonnen maar wellicht staat je VIN-nummer ook nabij de pan-rails op de motor en/of transmissie ingeslagen.
Dank je voor je bericht.

Ik ben druk aan het kijken maar zie tot nu toe nog geen nummer alleen op de bak zie ik dat het een 727 bak is.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: vincode

Post by Sjak Brak »

hier post Toon (The Deputy) nog een paar tips:

http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=11879
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Ronald
Posts: 7
Joined: 21 Oct 2011, 12:50

Re: vincode

Post by Ronald »

Sjak Brak wrote:hier post Toon (The Deputy) nog een paar tips:

http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=11879
dank je

Het enige wat ik kan vinden is bij de radiator de laatste 6 cijfers van de vincode en die kloppen wel met mijn title.

Het motorblok en versnellingsbak is er een keer nieuw in gegaan,dus daar staan ook geen nummers op
User avatar
panther-pink
Posts: 1058
Joined: 09 Jun 2007, 16:07
Location: nijverdal

Re: vincode

Post by panther-pink »

Zit de fendertag nog op,t linker binnenscherm ; metalen plaatje ong 4 bij 7 cm met allemaal cijfer/letter code,s .
De optielijst , is die er nog ? , kan achter je stoelen of achterbank zitten , staat de VIN ook op.
Ronald
Posts: 7
Joined: 21 Oct 2011, 12:50

Re: vincode

Post by Ronald »

panther-pink wrote:Zit de fendertag nog op,t linker binnenscherm ; metalen plaatje ong 4 bij 7 cm met allemaal cijfer/letter code,s .
De optielijst , is die er nog ? , kan achter je stoelen of achterbank zitten , staat de VIN ook op.
hey martin

Bedankt voor je berichtje

heb net alles eruit gehaald maar helaas helemaal niets gevonden,ook het plaatje op het linker binnenscherm is er niet,daar keken ze vanmorgen ook al naar bij het rdw.

Geen idee waar ik nog moet zoeken

gr Ronald
User avatar
panther-pink
Posts: 1058
Joined: 09 Jun 2007, 16:07
Location: nijverdal

Re: vincode

Post by panther-pink »

Weet niet wat je er voor betaald hebt maar is het wel een originele R/T dan......?
De VIN staat op de Title en moet beginnen met WS23.........
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: vincode

Post by SuperFlyTNT »

Over het nummer achter je radiateur; behalve de zes cijfers van je VIN moeten er ook de code voor het modeljaar en de code voor de assemblagehal zijn ingeslagen. Bij je 70er Coronet R/T is dat de 0 van 1970 en de A, E of G voor de assemblagehal. Tezamen met de zes cijfers heb je al een unieke code te pakken, omdat er geen twee auto's uit hetzelfde modeljaar en dezelfde assemblagehal hetzelfde volgnummer kunnen hebben.

Ik neem aan dat de sticker op de deur ook al verdwenen is?

Het volgende is een 'long shot' en hoeft niet per se waarheid te zijn, maar heb je gekeken or er mss ergens onder de achterbankzitting/voorstoelen/in de achterbankleuning nog een broadcast sheet te vinden is? Ziet er zo uit (als ie nog heel is):
Monaco6.jpg
Die sheet is wss niet iets waar de RDW iets mee kan, omdat het niet vastzit aan de auto o.i.d., maar de complete VIN zou daar wel in moeten staan. Het kon echter wel eens voorkomen dat er tijdens assemblage net de verkeerde sheet in de auto terecht is gekomen en dat er dus vanaf begin nooit de goede broadcast sheet in heeft gezeten (of de bank/stoel is niet meer origineel).

Echter, als je een broadcast sheet vindt en de VIN is WS23U0A, WS23U0E of WS23U0G met daarachter de zes cijfers van je VIN, dan is de kans heeeeeel erg klein dat die broadcast sheet van een andere auto is. De dikgedrukte letters/cijfers kan je dan controleren met je radiateursupport (ik ga er even gemakshalve van uit dat het geen 440 sixpack of hemi auto is, anders was de U een V of R geweest - meer motoropties waren er niet voor de R/T)

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
Ronald
Posts: 7
Joined: 21 Oct 2011, 12:50

Re: vincode

Post by Ronald »

panther-pink wrote:Weet niet wat je er voor betaald hebt maar is het wel een originele R/T dan......?
De VIN staat op de Title en moet beginnen met WS23.........
ja het is een originele RT,het begint inderdaad bij WS23
Ronald
Posts: 7
Joined: 21 Oct 2011, 12:50

Re: vincode

Post by Ronald »

SuperFlyTNT wrote:Over het nummer achter je radiateur; behalve de zes cijfers van je VIN moeten er ook de code voor het modeljaar en de code voor de assemblagehal zijn ingeslagen. Bij je 70er Coronet R/T is dat de 0 van 1970 en de A, E of G voor de assemblagehal. Tezamen met de zes cijfers heb je al een unieke code te pakken, omdat er geen twee auto's uit hetzelfde modeljaar en dezelfde assemblagehal hetzelfde volgnummer kunnen hebben.

Ik neem aan dat de sticker op de deur ook al verdwenen is?

Het volgende is een 'long shot' en hoeft niet per se waarheid te zijn, maar heb je gekeken or er mss ergens onder de achterbankzitting/voorstoelen/in de achterbankleuning nog een broadcast sheet te vinden is? Ziet er zo uit (als ie nog heel is):
Monaco6.jpg
Die sheet is wss niet iets waar de RDW iets mee kan, omdat het niet vastzit aan de auto o.i.d., maar de complete VIN zou daar wel in moeten staan. Het kon echter wel eens voorkomen dat er tijdens assemblage net de verkeerde sheet in de auto terecht is gekomen en dat er dus vanaf begin nooit de goede broadcast sheet in heeft gezeten (of de bank/stoel is niet meer origineel).

Echter, als je een broadcast sheet vindt en de VIN is WS23U0A, WS23U0E of WS23U0G met daarachter de zes cijfers van je VIN, dan is de kans heeeeeel erg klein dat die broadcast sheet van een andere auto is. De dikgedrukte letters/cijfers kan je dan controleren met je radiateursupport (ik ga er even gemakshalve van uit dat het geen 440 sixpack of hemi auto is, anders was de U een V of R geweest - meer motoropties waren er niet voor de R/T)

SuperFly TNT
hoi

De stickers zijn inderdaad verdwenen,de coronet is van binnen en motorisch compleet opgeknapt.
mijn vincode begint met WS23U0G. voor mijn radiator staan de laatste 6 cijfers achter elkaar en daarvoor staat een 0 en iets daarvoor staat een a.
ik heb de vorige eigenaar gesproken en 18 jaar terug is er een ander dachbord ingegaan en het plaatje van de vincode is toen niet omgewisseld(in de usa is dat ook niet belangrijk) er heeft een vincode ingestaan van een plymouth.
Hij heeft er later een ander plaatje gemaakt van de juiste vincode maar dat is niet origineel.
Dus de RWD valt daar over.

Ik heb bijna de gehele geschiedenis van de auto mee gekregen van de vorige eigenaar

gr Ronald
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: vincode

Post by Sjak Brak »

Neem in ieder geval die geschiedenis ook mee naar de RDW, icm met de uitleg over de nummer op de radiatorsteun.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
moparwum
Posts: 330
Joined: 29 Aug 2011, 16:15
Location: Texel

Re: vincode

Post by moparwum »

Misschien een late reactie , en weet ook niet of het probleem al is opgelost , zo niet dan biedt deze link misschien uitkomst : http://www.gvgovier.com/

Suc6
Wum.
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
Post Reply