past dit blok?

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
garger
Posts: 352
Joined: 13 Oct 2007, 23:41

past dit blok?

Post by garger »

kan ik ongestraft een 360 AMC in mijn '74 charger lepelen? en dan met mijn eigen bak er achter.
momenteel zit er een 318/727 in.
de 360 komt uit een cherokee chief..
Jouw auto is mijn kreukelzone.

Charger '74 - New Yorker '70
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: past dit blok?

Post by Sjak Brak »

Heeft waarschijnlijk een andere pasvorm voor de bak...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
moparfryslan
Posts: 740
Joined: 08 Jun 2007, 12:48
Location: nij beets

Re: past dit blok?

Post by moparfryslan »

ik had laatst onder de kap gekeken bij een jeep met een 360 maar die had de ontsteking voor en bovenop het blok? :hmmm: is dat wel een moparblok dan?
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985


patrick bakker
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: past dit blok?

Post by jvdwolde »

AMC blokken zijn wel degelijk anders, volgens mij past er niets van een Chrysler/Dodge etc. 360 op een AMC 360 en vice versa.. :hmmm:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: past dit blok?

Post by Sjak Brak »

In 87 heeft Chrysler AMC opgekocht, vooral voor het merk Jeep, en voor de bijzonder efficiente design-afdeling van AMC. Dus een AMC-360 is iets totaal anders dan een Mopar 360, inderdaad met de verdeler aan de goede kant van het blok (voorop). AMC heeft wel Torqueflites gebruikt op sommige wagens, maar volgens mij met een andere casing dan Mopar. Verder is het niet vanzelfsprekend of bv motorsteunen e.d. overeenkomen.

Laat dat AMC-blok maar liggen voor een Jeep- of AMC-liefhebber, zo moeilijk is het toch niet om een Chrysler-blok te vinden?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
garger
Posts: 352
Joined: 13 Oct 2007, 23:41

Re: past dit blok?

Post by garger »

Sjak Brak wrote:Laat dat AMC-blok maar liggen voor een Jeep- of AMC-liefhebber, zo moeilijk is het toch niet om een Chrysler-blok te vinden?
okee, dat zal ik doen.
zal nog wel even geduld moeten hebben. het liefst gooi ik er een 360 in.
maar hiervoor hen ik nog geen exemplaar gevonden.
Jouw auto is mijn kreukelzone.

Charger '74 - New Yorker '70
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: past dit blok?

Post by challenger72 »

amc blokken zijn langeslag blokken en heel anders dan mopar la blokken
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: past dit blok?

Post by Lennard »

amc blokken zitten qua ontwerp dichter tegen buick blokken aan
hier een quote van 1 of andere 4x4 sites mbt de bakken enzo
As for the automatic transmissions that will bolt up to your engine, only an AMC th400, AMC TF727, and a Buick Nailhead TH400 was original equipment. The nailhead was used in the late 60s with a factory 1" adapter plate and 1" flexplate spacer. This is because AMC used Buick "Dauntless" 350ci engines in Jeeps during the 60s, so the nailhead bolt pattern worked. When AMC switched to the GEN II AMC V-8s, they had a proprietary bellhousing bolt pattern and it took GM (still their supplier for automatic transmissions) a few years to start manufacturing transmission cases to match the AMC pattern. If you put your AMC TH400 next to one out of a GM car or truck, you will see there is a BIG difference. The AMC bellhousing is nice and round, the GM is shaped like a house.

In 1980 AMC switched Jeeps over to the TF727, since they'd already been using the TF904 in their cars for nearly a decade, these transmissions also have the proprietary AMC bellhousing bolt pattern, and even thouugh they are a Chrysler product, they will not bolt to any Chrysler engine, and vise versa.
Groeten lennard
User avatar
garger
Posts: 352
Joined: 13 Oct 2007, 23:41

Re: past dit blok?

Post by garger »

okee. bedankt allemaal. :good:
ik heb inmiddels een ander blok gekocht, een 360 (Chrysler)
dit topic mag dus dicht.
ik heb nog wel een vraag over dit nieuwe blok, zie het volgende topic:http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=11781
Jouw auto is mijn kreukelzone.

Charger '74 - New Yorker '70
cudaherbie
Posts: 252
Joined: 17 Jun 2007, 14:24

Re: past dit blok?

Post by cudaherbie »

Ik heb wel interesse in die AMC motor,heb je die nog?
Post Reply