kan ik ongestraft een 360 AMC in mijn '74 charger lepelen? en dan met mijn eigen bak er achter.
momenteel zit er een 318/727 in.
de 360 komt uit een cherokee chief..
past dit blok?
Re: past dit blok?
Heeft waarschijnlijk een andere pasvorm voor de bak...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- moparfryslan
- Posts: 740
- Joined: 08 Jun 2007, 12:48
- Location: nij beets
Re: past dit blok?
ik had laatst onder de kap gekeken bij een jeep met een 360 maar die had de ontsteking voor en bovenop het blok? is dat wel een moparblok dan?
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
Re: past dit blok?
AMC blokken zijn wel degelijk anders, volgens mij past er niets van een Chrysler/Dodge etc. 360 op een AMC 360 en vice versa..
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: past dit blok?
In 87 heeft Chrysler AMC opgekocht, vooral voor het merk Jeep, en voor de bijzonder efficiente design-afdeling van AMC. Dus een AMC-360 is iets totaal anders dan een Mopar 360, inderdaad met de verdeler aan de goede kant van het blok (voorop). AMC heeft wel Torqueflites gebruikt op sommige wagens, maar volgens mij met een andere casing dan Mopar. Verder is het niet vanzelfsprekend of bv motorsteunen e.d. overeenkomen.
Laat dat AMC-blok maar liggen voor een Jeep- of AMC-liefhebber, zo moeilijk is het toch niet om een Chrysler-blok te vinden?
Laat dat AMC-blok maar liggen voor een Jeep- of AMC-liefhebber, zo moeilijk is het toch niet om een Chrysler-blok te vinden?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: past dit blok?
okee, dat zal ik doen.Sjak Brak wrote:Laat dat AMC-blok maar liggen voor een Jeep- of AMC-liefhebber, zo moeilijk is het toch niet om een Chrysler-blok te vinden?
zal nog wel even geduld moeten hebben. het liefst gooi ik er een 360 in.
maar hiervoor hen ik nog geen exemplaar gevonden.
Jouw auto is mijn kreukelzone.
Charger '74 - New Yorker '70
Charger '74 - New Yorker '70
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: past dit blok?
amc blokken zitten qua ontwerp dichter tegen buick blokken aan
hier een quote van 1 of andere 4x4 sites mbt de bakken enzo
hier een quote van 1 of andere 4x4 sites mbt de bakken enzo
Groeten lennardAs for the automatic transmissions that will bolt up to your engine, only an AMC th400, AMC TF727, and a Buick Nailhead TH400 was original equipment. The nailhead was used in the late 60s with a factory 1" adapter plate and 1" flexplate spacer. This is because AMC used Buick "Dauntless" 350ci engines in Jeeps during the 60s, so the nailhead bolt pattern worked. When AMC switched to the GEN II AMC V-8s, they had a proprietary bellhousing bolt pattern and it took GM (still their supplier for automatic transmissions) a few years to start manufacturing transmission cases to match the AMC pattern. If you put your AMC TH400 next to one out of a GM car or truck, you will see there is a BIG difference. The AMC bellhousing is nice and round, the GM is shaped like a house.
In 1980 AMC switched Jeeps over to the TF727, since they'd already been using the TF904 in their cars for nearly a decade, these transmissions also have the proprietary AMC bellhousing bolt pattern, and even thouugh they are a Chrysler product, they will not bolt to any Chrysler engine, and vise versa.
Re: past dit blok?
okee. bedankt allemaal.
ik heb inmiddels een ander blok gekocht, een 360 (Chrysler)
dit topic mag dus dicht.
ik heb nog wel een vraag over dit nieuwe blok, zie het volgende topic:http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=11781
ik heb inmiddels een ander blok gekocht, een 360 (Chrysler)
dit topic mag dus dicht.
ik heb nog wel een vraag over dit nieuwe blok, zie het volgende topic:http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=11781
Jouw auto is mijn kreukelzone.
Charger '74 - New Yorker '70
Charger '74 - New Yorker '70
-
- Posts: 252
- Joined: 17 Jun 2007, 14:24