904 gaat niet meer in versnelling

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
stock n roll
Posts: 4
Joined: 31 Jan 2011, 12:07

904 gaat niet meer in versnelling

Post by stock n roll »

Hallo mede moparfans
Afgelopen vrijdagavond wou ik mijn 72 scamp 318 van columnshifter ontdoen
Om der een cheetah floorshifter in te plaatsen, alles ging goed, naar de garage gereden, op de brug, beugel voor op de bump erop geschroefd, gat geboord enzovoorts, het hele zooitje gemonteerd, vanaf zijn 1 afgesteld.
Nu komt het probleem, de bak gaat niet meer in versnelling, de lever op de bak gaat heen
En weer van zijn 1 tot neutraal, niet in reverse en park, ik dacht ten eerste dAt ik het zooitje misschien verkeerd gemonteerd had,
Dus heb ik het losgehaald, blijkt dat de lever ook niet meer n of p wil, heb de auto neergezet en gaat niet meer voor of achteruit..
Gebroken remband? Lijkt me dat ie dan nog wel voor OF achteruit zou willen
Iemand een idee? Voordat ie de brug opging schakelde de bak perfect, olie mooi rood en op peil

Bij voorbaat veel dank voor eventuele reacties,

Ernst
User avatar
EDWIN
Posts: 830
Joined: 13 Jun 2007, 11:20
Location: Seutercity
Contact:

Re: 904 gaat niet meer in versnelling

Post by EDWIN »

Dodge B 250 Lowtop, Plymouth Scamp, HD Heritage, HD Ironhead, HD 1200S, Triumph Bonneville, Triumph chop, Kwalijkzaki hardtail.
Partsstore
Posts: 640
Joined: 04 Jul 2007, 11:26

Re: 904 gaat niet meer in versnelling

Post by Partsstore »

Raar verhaal.

Is in ieder geval geen remband. Zit hem in de valvebody. Ik zou je pan er eerst eens onderuit halen om te kijken of het pieletje van je schakel hevel nog wel in de manual valve valt. Kan zijn dat je met ietwat lomp monteren de lever inwendig uit de shift valve geschoten is maar dan moet je wel heel erg veel pech hebben. Dat zou kunnen verklaren waarom hij bv niet meer in R en P wil.
Pan eronderuit en kijken of je met de hand je shift valve kan bewegen.
SUcces
www.PartsStore.eu
Less Bullshit, More Horsepower

06-19856511 - info@partsstore.eu
Skype: Partsstore
stock n roll
Posts: 4
Joined: 31 Jan 2011, 12:07

Re: 904 gaat niet meer in versnelling

Post by stock n roll »

He JW,

Dankjewel voor de snelle reactie, ik ga vanavond de pan eraf trekken en eens goed bekijken
Mocht het pieletje eruit geschoten zijn is dat dan terug op zijn plek te zetten zonder heel de bak uit elkaar te moeten slopen?
Enige vordering laat ik weten, thanks

Mazzel!
Ernst
Partsstore
Posts: 640
Joined: 04 Jul 2007, 11:26

Re: 904 gaat niet meer in versnelling

Post by Partsstore »

Pan er af en de hevel bewegen, dan zie snel genoeg of hij er uit geschoten is of niet. Er beweegt een lange pen heen en weer. Aan het eind van deze pen valt de schakel hevel in de eerste uitsparing van deze pen. Je kan bovenop de bak de E-clip losmaken en de pen naar beneden laten zakken. Er zal dan wel een stalen kogeltje met een veertej naar beneden flikkeren. Deze valt in de hanenkam die aan de hevel en zorgt voor de exacte standen van de hevel.
www.PartsStore.eu
Less Bullshit, More Horsepower

06-19856511 - info@partsstore.eu
Skype: Partsstore
stock n roll
Posts: 4
Joined: 31 Jan 2011, 12:07

Re: 904 gaat niet meer in versnelling

Post by stock n roll »

Hey JW,
Je had woord voor woord helemaal gelijk, het palletje was inderdaad uit de uitsparing in de pen gesprongen en duwde
Er nu alleen maar tegenaan zonder de pen verder te bewegen, hoe het me is gelukt om da palletje eruit te krijgen dat weet ik niet
Maar krijg er nu in ieder geval geen beweging meer in en hij rijd weer prima, met shifter geinstalleerd.
Bedankt voor de deskundige hulp,
Mazzel!
Ernst
Partsstore
Posts: 640
Joined: 04 Jul 2007, 11:26

Re: 904 gaat niet meer in versnelling

Post by Partsstore »

Mooi.
www.PartsStore.eu
Less Bullshit, More Horsepower

06-19856511 - info@partsstore.eu
Skype: Partsstore
Post Reply