lpg storing ?

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: lpg storing ?

Post by BigBlockMopar »

Ik zie het probleem niet zo met dat uploaden... :gaap :happy:
Attachments
upload.jpg
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: lpg storing ?

Post by loki »

geloof me, het lukt echt niet altijd..... en ik heb al zat plaatjes geplaatst hier :happy:
User avatar
Robin
Posts: 32
Joined: 14 Jun 2008, 20:05

Re: lpg storing ?

Post by Robin »

Image

Heb je dit al eens geprobeerd ? De lpg installatie reageert op een signaal van je ontsteking . Als hij geen goed signaal krijgt van je bogiekabels bv. doordat je hele dure kabels hebt die superontstorend zijn , dan pikt je gasinstallatie het signaal niet op en dan sluit ie je gas af ... Dus als je daar 1 draad om 1 kabel hebt , moet je die draad op 4 of meer kabels wikkelen ..
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: lpg storing ?

Post by loki »

:hmmm:


snap ik niet helemaal....

maar dit is ' m dan...
Attachments
DSCN0854.JPG
dart 1.jpg
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: lpg storing ?

Post by jvdwolde »

:lol: hééééél snel zwart rollen dat ding!!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: lpg storing ?

Post by Sjak Brak »

Robin heeft wel een goed punt volgens mij, het proberen waard.

Het LPG-veiligheids-relais krijgt een signaal van de ontsteking, vaak een spoeltje om een bougiekabel oid. Je kan hiervoor ook de bobinekabel gebruiken, of bv spoeltje over meerdere bougiekabels.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: lpg storing ?

Post by BigBlockMopar »

Zo'n kutsysteem had ik vroeger ook op m'n Newport.
Heb het eventjes werkend gehad voor de keuring en daarna snel eraf getrapt.
Die auto had al genoeg electrische ellende van zichzelf... :D
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: lpg storing ?

Post by loki »

jvdwolde wrote::lol: hééééél snel zwart rollen dat ding!!
:ohja: zwaailicht doet het toevallig wel....

maar, dit was de enige mopar die te ruilen was tegen mijn sjeffie diesel werkhok :lol:

dus, goeie keus of niet, mopar tegen een sjeffie :D

mensen maken zelfs foto's van me op de snelweg.... en ze lachen veel, weet niet of ze me uitlachen maar ik vermoed van wel... er zijn ook hele zieke mensen, die gaan trouwen (dan spoor je al niet)
en die willen dit hok als trouwauto :lol:

sjak en herman, ik weet nog steeds niet wat robin bedoelt.....
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: lpg storing ?

Post by Sjak Brak »

Bel me morgenmiddag even op :) ik kan nu een lang verhaal gaan neertikken maar daar ben ik nu veeeeeeeeeel te lui voor :lol:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: lpg storing ?

Post by loki »

heb je nog niet gebeld....

inmiddels heeft de dart me laten weten dat ik de pot op kan, hij staat al enkele dagen bij een benzinepomp...

contactpunten worden helemaal weggevreten, ik heb andere punten gehaald en erin gezet...

de ene keer krijg ik wel een vonk, de andere keer niet...
ik heb hem nog 2 x aan de praat gekregen, maar hij slaat af en nu start ie niet meer.

als ik meet heb ik soms geen massa op mijn bobine, ik heb inmiddels 3 bobines en het maakt niet uit welke bobine ik gebruik...
ook als ik zelf de bedrading bypass geen enkel resultaat...

dus vervangen;

bobine
verdeler
bougies
bougiekabels
weerstand
bedrading
contactpunten
condensator
rotor

als ie wel loopt en ik ontkoppel de dynamo dan maakt het ook geen verschil, dus ook de dynamo speelt geen rol..... er zit geen speling op de distributieketting, contactpunten worden geopend en gesloten door de nokken in de verdeler.

vandaag trek ik nog 1 dag uit om hem te fixen, lukt het niet dan mag de eerste die met 1500 euro komt hem ophalen.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: lpg storing ?

Post by BigBlockMopar »

Slechte massa aan het blok? Draadbreuk ergens?

Mijn ouwe Newport had ooit het probleem dat de knipperlichten het vaak niet deden omdat de voorbumper eigenlijk geen electrische massa meer maakte met de rest van de auto... :hmmm: :D

Zou door het schudden van het blok tijdens het lopen misschien de stroom/massa af en toe weg kunnen vallen?
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: lpg storing ?

Post by loki »

we hebben alles wat de ontsteking betreft op orde, vonk is sterk en alles klopt....

nu hebben we compressie gemeten, we hebben maar 3 bar per cilinder...

het zag er naar uit dat het blok met een spuitbus gereviseerd was, de man waar ik hem gekocht heb wil me niet spreken, maar ik vond in de kofferbak een 'te koop ' briefje met het telefoonnummer van de eigenaar daarvoor....
die vertelde me dat alleen het onderblok gereviseerd is, de kop niet..... en dat was volgens hem wel nodig, was ie niet aan toe gekomen... dus de verkoper is een paardelul.
ik weet niet wat ie gedaan heeft om de auto een tijdje probleemloos te laten lopen, ik vermoed dat ie alle kleppen strak heeft aangedraaid en er een spulletje of iets in heeft gegooid....

de auto staat inmiddels op transport, als ie straks hier is zal ik eerst een met de kleppen aan de gang gaan...

als er vrijwilligers zijn die voor een leuke ruilhandel een kop willen reviseren hoor ik het graag...
heb ik niet gedaan, dus kunnen we weer wat leren.... :kots:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: lpg storing ?

Post by BigBlockMopar »

Die motortjes met 2 cylinders te weinig moet je ook geen geld in stoppen door ze te reviseren maar gewoon wegpleuren :)

Je kan evt. een persluchtslang op de cylinders zetten en luisteren waar de meeste lucht uit ontsnapt; uitlaat, inlaat of carter.
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: lpg storing ?

Post by loki »

wel jammer dat de slant 6 uit m'n valiant verkocht heb, die was goed....

straks eerst de kleppen losdraaien en kijken wat er dan gebeurt..
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: lpg storing ?

Post by loki »

het ziet er naar uit dat de verkoper een grote oplichter is.....

koop in elk geval niet zomaar in wieringerwerf, er is iemand aktief op mp die dit soort dingen doet....

ik heb het e.e.a. nagevraagd, hij is niet te vertrouwen....

ach, ik kreeg de laatste tijd toch al zin om iemand aan te pakken en ik denk dat ik een slachtoffer gevonden heb :D
User avatar
Arnoldsat
Posts: 91
Joined: 08 Dec 2008, 05:01
Location: vlakbij Utrèg
Contact:

Re: lpg storing ?

Post by Arnoldsat »

Hey Loki,

Een vriend van me heeft eens een heel hardnekkig elektrisch probleem gehad met een Dart. De ene keer wilde hij wel vonken, de andere niet. Alles vervangen, en het bleef maar aan. Uiteindelijk was het een rot contactslot dat meestal wel maar af en toe geen spanning doorgaf. Zoiets kun je uitsluiten door de spanning naar de weerstand toe rechtstreeks van de accu te pakken, als hij dan nog niet vonkt is er echt iets stuk aan de ontsteking.

Verder kan een compressietest heel veel aantonen mbt je blok. Als alle cilinders (of de meeste) compressie hebben dan moet 'ie in ieder geval aan kunnen slaan.

Just my Image
I love classic US built V8 powered automobiles! Arnold's 1971 Newport on arnoldsat.com
~ Just because you know how to work on it doesn't mean you know how it works ~
~ Clean it, if it's Dirty. Oil it, if it Squeaks. But: Don't fix it, if it Works! ~
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: lpg storing ?

Post by loki »

hoi arnold,

dat is het nou juist, ik ben erg lang bezig geweest en heb alle electra en ontsteking, vacuum etc. aangepakt...

ik hem hem gekocht met een gereviseerd blok, dan ga je niet gelijk compressie meten... das het laatste waar je aan denkt.

maar na compressiemeten had ik ca. 3 bar per cilinder..... blok is met de spuitbus gereviseerd, alles ziet er wel mooi uit maar van binnen is er niet veel veranderd...

de paardelul die hem aan me verkocht heeft heb ik tot woensdag bedenktijd gegeven, hij kan kiezen tussen auto terug kopen, auto maken of een behoorlijk pak slaag en knaken neertikken...

ben benieuwd wat z'n keuze wordt..

ik heb het e.e.a. uitgezocht, hij licht veel mensen op...
op amerikaanse auto startpagina staat een waarschuwing m.b.t. deze kneus op het prikbord, met naam en toenaam... als je die naam weer googled kom je trieste verhalen tegen..

maar dit gaat niet goed komen voor 'm, mensen die me kennen weten dat ie een probleem heeft.
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: lpg storing ?

Post by loki »

:D

ik ben dus niet de enige waarbij hij een foutje mee gemaakt heeft....

kijk maar op het 'prikbord' van http://amerikaanse-auto.startpagina.nl/

:smack:
Post Reply