plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
Floor
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2008, 23:43
Location: Nijmegen

plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Floor »

Hoi,

Al bijna een jaar ben ik bezig om mijn Plymouth valiant te restaureren. Het gaat hier om een Plymouth valiant signet 200V convertible. uit 1964 die al in juli '64 een Nederlands kenteken heeft gekregen (ik denk in Rotterdam).
Ik heb de auto in maart '08 in Someren gekocht (en alles was kapot :( ) het cabriodak was open en die was niet van plan om dicht te gaan. Maar met wat rommelen en menselijke kracht ging hij toch dicht, gelukkig omdat ik de auto die dag nog naar Nijmegen moest rijden en het met bakken uit de hemel kwam. Het dak dat was behoorlijk gaar, geen achterruit en heel wat gaten, maar we zaten gelukkig best droog (alleen de hele kofferbak stond vol water toen we in Nijmegen waren).
Onderweg hebben we nog wel een paar keer water in de radiator moeten gooien omdat alle slangen lek waren (in totaal een liter of 50). Ook hebben we een aardig spoor van olie achtergelaten in het centrum van Nijmegen :( .

Afgelopen jaar heb ik al heel wat aan de auto gedaan:
-Nieuw interieur voorbank en achterbank
-Carburateur gereviseerd (was helemaal op en de helft van de onderdelen waren ook weg).
-Nieuwe lucht en olie filter
-Nieuwe uitlaat, waterpomp, thermostaat en thermostaat-huis, v-snaar, distributie ketting en tandwielen maar ook alle rubberslangen en nieuwe sloten in de deuren.
-Een nieuw achterruit gemaakt voor de convertible.kap en alle scheuren dichtgemaakt en het geheel weer zwart geschilderd (best mooi geworden).
-Nieuwe fuseekogels en banden (gelukkig was het hele remsysteem al eens gereviseerd)
-Alle verlichting opnieuw aangesloten en de kap kan ook weer hydraulisch open en dicht.
-Nieuwe ontsteking, punten, kabels, enz, enz.

Twee weken geleden heb ik er mijn eerste proefronde gereden, alles werkt! en de motor loopt weer mooi :happy: .
Wat ik nog moet doen is, wat laswek aan de deur l.v. en een paar kleine gaatjes in de bodem en spuiten.
In feb. gaat de auto naar de keuring.
Attachments
ophalen auto
ophalen auto
ophalen auto
ophalen auto
restauratie
restauratie
restauratie
restauratie
Last edited by Floor on 31 Dec 2008, 12:32, edited 1 time in total.
Valiant signet 200V convertible '64
pitte
Posts: 304
Joined: 19 Jun 2008, 22:12
Location: brugge,belgische kust

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by pitte »

hihi dat doet deugd he dat eerste ritje

keep up the good work
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Pedalfred »

Een HELE leuke wagen ! :good: en !! een originele Nederlander nog wel EXTRA SUPER DUS :good:

Wees er zuinig op en maak er wat moois van ! ENJOY !
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by loki »

[quote="Floor"]Hoi,

het cabriodak was open en die was niet van plan om dicht te gaan.

Hoi Floor, succces!

Pas op met sommige woorden hier op het forum!
Ik kan het woord niet eens meer tikken, het wordt automatisch getransformeerd in iets anders :ohja:
User avatar
Floor
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2008, 23:43
Location: Nijmegen

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Floor »

Het was weer eens tijd om een update te geven over mijn Valiant project.
Afgelopen tijd heb ik niet stil gezeten, van de zomer heb ik het laswerk afgemaakt. Maar voor ik daar aan kon beginnen heb ik eerst even de binnen spatborden (achter) aan twee kanten weggehaald om dat ze verrot waren. Maar daar bleef het niet bij, ik kwam er al snel achter dat de hele auto onder de chroomlijst verrot was. Dus ik heb alles weg geslepen vanaf de voorkant van de deuren tot aan de achterbumper en alles er opnieuw in gelast. Zo heb ik voor de spatbordranden achter een nieuw overzetstuk gebruikt van een '68 Ford Transit (past super en was nog zo te koop). Ook zat er een achterbumper van een later model op, dus die heb ik weg gehaald en een passende gemonteerd. Toen bleek dat het hele "achterscherm"? weg was (het deel onder de bumper). Dus die heb ik naar eigen inzicht ook maar nieuw gemaakt net als de delen tussen de hoeken van de achterbumper en de achterkant van de spatbordranden. het model is wel iets anders geworden dan uit de fabriek maar ik had ook niet zo'n goede referentie op een paar plaatjes na (als je heel goed kijkt kan je het verschil zien, ik zie het nu wel :hmmm: ). Het zit wel heel goed en alles is mooi afgelast en geconserveerd.
Ik heb lang over het plamuren gedaan omdat het erg veel werk in ging zitten. Heb ook een hoop meer plamuur moeten gebruiken dan ik had gehoopt. En dan nog dat schuren, er kwam geen einde aan..... ( zie foto).
Maar! alle roest is weg geslepen, dus dat is voor de aankomende jaren ook weer een zorg minder.
Om de klus af te maken heb ik de delen gespoten in de kleur van de auto (heb de spuitlak iets matter laten maken om het verschil in glans gelijk te krijgen)

Verder heb ik er een nieuw interieur geplaatst uit een sloopwagen ( zonder scheuren of schimmel) en het dashboard in een bijpassende gespoten (zie foto). Ook heb ik nog een set mooie Mopar gordels weten te bemachtigen (zie foto)
En dan niet te vergeten een heeeeele hoop kleine dingen, zoals een nieuwe spruitstuk, nieuwe remmen met een gescheiden remsysteem (nieuwe hoofdremcilinder, zie foto)enz....... een hele lange lijst. Het kwam erop neer dat eigenlijk alles kapt was of bijna kapot.

Voor de zomer wil ik er nog een nieuw convertible-dak monteren en een nieuwe koppeling met drukgroep en druklager. Als dat gedaan is kan ik zeggen, " zo hij is af" ;)
Attachments
"en maar schuren!"
"en maar schuren!"
nieuwe hoofdremcilinder
nieuwe hoofdremcilinder
nieuwe achterkant aan de plymouth gelast
nieuwe achterkant aan de plymouth gelast
Mopar gordels
Mopar gordels
dashboard opgeknapt en nieuw interieur
dashboard opgeknapt en nieuw interieur
225ci
225ci
Valiant signet 200V convertible '64
User avatar
Floor
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2008, 23:43
Location: Nijmegen

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Floor »

Hier nog een paar foto's van de restauratie en van afgelopen zomer een beetje rond rijden (kon nog niet te ver omdat de auto nog wel wat mankeerde)
Attachments
zomer 2010
zomer 2010
zomer 2010
zomer 2010
zomer 2010
zomer 2010
zomer 2010
zomer 2010
winter 2009-10
winter 2009-10
winter 2009-10
winter 2009-10
spatbordranden, winter 2009-10
spatbordranden, winter 2009-10
nieuwe spatbordranden, winter 2009-10
nieuwe spatbordranden, winter 2009-10
Valiant signet 200V convertible '64
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by BigBlockMopar »

Goed bezig!
Er gaat niets boven dakloos cruisen :)
User avatar
CNY73
Posts: 267
Joined: 22 Oct 2010, 21:20
Location: Slachthuis

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by CNY73 »

lekker bezig idd! :good:
User avatar
Floor
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2008, 23:43
Location: Nijmegen

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Floor »

Een van de emblemen gerestaureerd, Signet 200V
Attachments
fotos logo Plymouth 001.jpg
fotos logo Plymouth 002.jpg
fotos logo Plymouth 003.jpg
fotos logo Plymouth 004.jpg
fotos logo Plymouth 005.jpg
fotos logo Plymouth 006.jpg
fotos logo Plymouth 007.jpg
Last edited by Floor on 12 Feb 2011, 11:54, edited 1 time in total.
Valiant signet 200V convertible '64
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by jvdwolde »

:? dat doe je leuk!

Heb ik nog nooit iemand zien doen hier...mooi hoor! :good:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by scamp »

:hmmm: epoxy goud wubber ???? :?
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
User avatar
Floor
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2008, 23:43
Location: Nijmegen

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Floor »

Het is een 2 comp. lijm (polymax of araldite, ik weet niet wat ik heb genomen, maar het ongeveer gelijk) daar heb ik een vulmiddel door gedaan en een cotton-vezel om het sterker te maken en wat kleur middel(in dit geval rood-bruin) Maar ik kan het ale kleuren van de regenboog geven (doorzichtig maken en/of mat maken in kleur). De mal is van giet rubber ook 2 comp. Je moet wel je object even goed inspuiten met los-lak, anders zit alles aan elkaar.
p.s.Ik werk op een kunstrestauratie-lab dus ik kan alles maken wat ik maar kan verzinnen van kunststof (zelf kunststof elektrolytisch vergulden of verzilveren).
Attachments
lab
lab
Valiant signet 200V convertible '64
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by jvdwolde »

Wie zijn schoonmoeder hangt daar aan de muur? :lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Floor
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2008, 23:43
Location: Nijmegen

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Floor »

haha, goed he! dat was voor een tentoonstelling "Schone schijn". het gaat om de gerestaureerde Romeinse oorbellen
Valiant signet 200V convertible '64
User avatar
Willard
Posts: 190
Joined: 28 Jun 2007, 21:22

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Willard »

Knap gedaan zeg, mooi werk! :good:
Nu nog verzilveren? :happy:
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by TheDeputy »

Kan je ook electrolitisch plastic verchromen?

Ziet er goed uit. Keep up the good work!

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
Floor
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2008, 23:43
Location: Nijmegen

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Floor »

verchromen kan niet, alleen verzilveren of vergulden.

Wat je ook kan doen met die kunststof is nieuwe glazen maken voor achterlichten. Mijn achterlichten waren gebroken toen ik de auto kocht, dus ik heb ze er uitgehaald en de stukken weer met lijm aan elkaar gezet en daarna afgegoten in nieuw rood doorschijnend kunststof, er is veel mogelijk.
Valiant signet 200V convertible '64
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by scamp »

Goed man! Sucses met de opbouw en maar hopen op een mooie zomer! :good:
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
User avatar
Floor
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2008, 23:43
Location: Nijmegen

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Floor »

Afgelopen maanden heb ik een nieuw dak op de Valiant gezet, het was een lastige klus maar het dak zit er gelukkig goed op. Het convertible dak (Original Haartz Pinpoint Vinyl Top with Zippered Plastic Rear Window)
is vaal-rood geworden ipv zwart. Het is nu de zelfde kleur als de banken in de auto. het dak heb ik met alles er bij kunnen bestellen bij een bedrijf in the US, Convertible top guys echt super! voor niet al te veel geld,met verzendkosten 300 euro (en echt alles zit er dan bij van de lijm tot de nietjes, het was wel een aanbieding). Verder ben ik wel zes dagen bezig geweest het dak er goed op te zetten en de dak-constructie van een nieuwe laag verf te voorzien. Ik heb afeglopen tijd al een paar regenbuien over de auto gehad en het is binnen dan gelukkig kurk droog.....
De eerste foto's van de klus, de rest van de foto's komen nog.
Attachments
convertible roof 001.jpg
convertible roof 002.jpg
convertible roof 004.jpg
convertible roof 007.jpg
convertible roof 008.jpg
convertible roof 010.jpg
convertible roof 013.jpg
convertible roof 015.jpg
convertible roof 016.jpg
Valiant signet 200V convertible '64
User avatar
Bidle
Posts: 180
Joined: 21 Jul 2011, 18:23

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Bidle »

Had je topic al eens gevonden en ziet er goed uit!! Ben benieuwd naar de foto's. :yeah:
User avatar
Floor
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2008, 23:43
Location: Nijmegen

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Floor »

Hier een paar foto's van het nieuwe convertible dak! Het was nog een moeilijke klus om het er strak op te krijgen (alleen) maar met een hoop rust en nadenken zit het er goed en strak op. Ik heb gekozen voor de kleur omdat die bijna gelijk is aan de kleur van de banken in de auto. (ik heb het dak bij convertibletopguys.com besteld! echt super, alles zit er bij en het past nog ook...... ;) )

Nu naar de volgende klus, een nieuw blad plaatsen tussen de bladveren. (bedankt Toon, voor een set extra bladveren die ik uit elkaar kan halen) De eerste set heb ik al klaar en kan er weer onder(van 5 blads naar 6 blads veerpakket) Ook direct nieuwe koni schokbrekers er onder, de oude waren helemaal op na, misschien wel, 48 jaar.
Attachments
new convertible roof, color: Firethorn
new convertible roof, color: Firethorn
new convertible roof
new convertible roof
convertible roof, color: Firethorn
convertible roof, color: Firethorn
Valiant signet 200V convertible '64
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by BigBlockMopar »

Netjes!
Zo'n stukje vinyl is niets om bang voor te zijn :D
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by TheDeputy »

Ziet er netjes uit Floris!!

Ik zie je volgende week wel weer :good:

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
Floor
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2008, 23:43
Location: Nijmegen

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by Floor »

Nog even een paar foto's, van 5 naar 6 blad-veren gegaan, dit maakt het een stuk stugger en de auto zakt niet zo ver meer in ( toch maar geen high-jackers er onder, kan me niet voorstellen dat dat goed is voor de bevestigingspunten van de schokbrekers, zo stevig is dat nu ook weer niet, als ik daar zo naar kijk). Wat ook handig is voor mijn nieuwe set banden, de oude waren veel te klein en de auto hing te laag, dus elke drempel was een probleem. maar dat is nu wel over....... bedankt Toon voor de oude bladveren en de set banden , velgen en wieldoppen (van 13" 80x155 naar 14" 70x205 gegaan, nu ziet het er niet meer uit als een auto op rolschaatsen :yeah: )
Attachments
twee oude setje bladveren uit elkaar gehaald voor en extra blad.
twee oude setje bladveren uit elkaar gehaald voor en extra blad.
veer-bladen schoongemaakt en lekker in de tectyl.....
veer-bladen schoongemaakt en lekker in de tectyl.....
ander setje koni schokbrekers er onder, die niet weg geroest zijn.....
ander setje koni schokbrekers er onder, die niet weg geroest zijn.....
van 5 naar 6 veer-bladen
van 5 naar 6 veer-bladen
alles weer in elkaar zetten
alles weer in elkaar zetten
de handel zit er weer onder......
de handel zit er weer onder......
nieuwe banden van 13" 155 naar 14" 205
nieuwe banden van 13" 155 naar 14" 205
nieuwe banden, bedankt Toon!
nieuwe banden, bedankt Toon!
Valiant signet 200V convertible '64
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: plymouth valiant signet 200V convertible. uit jan.'64

Post by TheDeputy »

Yoo No problem!! Ik ben wel benieud naar z'n nieuwe stance!

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Post Reply