Klaus Lendering alias David Kennedy

Mopar or No Car!
Post Reply
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by Dickdale »

Mensen laat dit een goede les zijn!!!

18 januari zag ik via craigslist de volgende auto te koop staan, in Ocala, Florida.
Image

Image

Image

Image

Ik weet craigslist zit vol scammers en frauds. Ik dacht laat ik eens een mailtje sturen met aantal vragen, bv. foto's en verdere info. Hij vroeg 8500 USD in december, die ad had ik via google terug gevonden en nu vroeg hij 7900 USD. Na wat heen en weer gebabbel wist ik er 6650 USD van te maken. Omdat dit de eerste keer is dat ik een auto uit de states haal, heb Peter Luiijf van Oyola Luiijf Inc gevraagd de betaling en het verschepen te regelen. Zo gezegd zo gedaan, had Peter het proces op gang gezet en de eigenaar om een aantal gegevens gevraagd.
Hij stuurde een kopie van het rijbewijs van zijn vrouw genaamd Petra M. Lendering en haar bankgegevens zodat we de auto via de bank konden betalen. Mijn vriendin was zo bijdehand om de swiftcode te checken, via swiftcode.com en deze klopte niet. Daarna heeft Peter met hem gemaild om de juiste code te achterhalen. Peter vertelde dat omdat Amerikanen ver achter lopen met betalingsverkeer, dit niet vreemd was. Oké, wie ben ik, dit is mijn eerste ervaring, prima.
Afgelopen vrijdag heeft Peter het geld overgemaakt, nadat Klaus alias David bij zijn bank had gechecked naar de juiste gegevens. Uiteindelijk kreeg Peter het geld dezelfde dag/hetzelfde uur terug omdat de gegevens niet klopten. Klaus, ALIAS David, had ons het verkeerde rekening nummer gegeven, wat uiteindelijk waarschijnlijk mijn redding is geworden.
Peter, die erg geduldig is, heeft wederom gevraagd of de gegevens klopten en gebeld met zijn eigen bank en the Bank of America. Ook mailde Peter met David en nu wilde David ineens alles via een cashiers check betaald hebben. Hij was overigens erg slecht telefonisch te bereiken.
Omdat er onder de auto versleten banden zaten, heb ik David gevraagd naar de kosten als hij deze in de USA zou vervangen, dit bleek erg interessant en ik gaf aan dat ik dat wel wilde doen. Hij bestelde de banden en ze zouden vandaag gemonteerd worden.
Omdat ik en Peter twijfelde, had hij David gisteren diverse malen aan de lijn en hem op de man af gevraagd of David Kennedy zijn echte naam was. Dit bevestigde hij en vertelde dat hij al jaren in de states woonde. Echter had de man in kwestie een Duits accent en was Kennedy een rare naam voor een Duitser.
Gisteravond heb ik Peter akkoord gegeven om vandaag met een check te betalen bij de bank dmv een Direct Deposit op de rekening van Petra Lendering
Vanochtend wilde ik eens kijken of ik via Paypal de banden kon betalen. Hiervoor moet je een emailadres invullen en Paypal kijkt dan wie de ontvanger is. Hieruit bleek dat de naam van de ontvanger Klaus Lendering is. Toen ben ik die naam Klaus Lendering gaan googlen en vondt allerlei verdachte berichten op allerlei Duitse forums over deze Klaus.

Image

Gelukkig lopen we hier in NL een paar uur voor op Amerika en kon ik Peter verzoeken de check niet te betalen. Dit had hij ook nog niet gedaan gelukkig.
Dat de man liegt over zijn identiteit was voor mij de druppel. Tevens heb ik hem gevraagd om een copy van zijn drivers license maar tot op heden heb ik deze niet van hem mogen ontvangen.
Omdat ik me erg verheugd had op het feit dat er hier binnen een maand een mopar voor de deur zou staan en het nu op deze manier afloopt is dit voor mij een wijze les geweest.
Peter Luiijf van Oyola Luiijf wil ik via deze weg bedanken voor de goede communicatie, adviezen en handelen! Niks dan lof!!!
Dus kom je in contact met David Kennedy of Klaus Lendering of zijn vrouw Petra Lendering, boneyardclassics@gmail.com, woonachtig in Ocala, Florida, telefoonnummer (001) 352-512-4033, bedenk je goed alvorens uberhaubt met die man in zee te gaan ! Zo ver als ik het kan bekijken kloppen er een aantal zaken niet nml !
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by BigBlockMopar »

Gelukkig voor je dat het alsnog afgeketst is, maar als iemand al 2x verkeerde gegevens doorgeeft dan rinkelen bij mij al allerlei bellen en ben ik er verder wel klaar mee. (Zeker als het om een relatief makkelijk te verkrijgen automodel gaat)
kustom
Posts: 456
Joined: 27 Apr 2009, 13:40

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by kustom »

Ik zoek nooit auto's in florida.
Maar al met al een vervelende zaak!
User avatar
OLEXPORT
Posts: 15
Joined: 09 Dec 2010, 23:42
Location: Plantation, Florida, USA
Contact:

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by OLEXPORT »

Graag gedaan Dickdale ! Inderdaad raar dat iemand 2x verkeerde gegevens doorgeeft maar dat gebeurd hier wel vaker. Mensen zijn erg nonchalant met gegevens doorgeven dikwijls, vandaar dat ik altijd alles telefonisch nog eens navraag alvorens geld over te maken.
Ook dat ie de bank rekening van zijn vrouw doorgaf was nog niet echt raar, omdat het vaker voorkomt en mensen als ze geen echte car dealer niet allerlei auto's op hun naam willen hebben omdat de belastingen (IRS) achter ze aankomt. Je mag bijv in Florida 3 auto's per jaar verkopen als particulier. Als je er meer verkoopt wordt je beschouwd als een dealer en heb je daar een Dealer License voor nodig. Dus kiest men dikwijls de weg om het via de partner te doen.
Neen de Naam Kennedy vondt ik wel verdacht vanaf het moment dat ik hem aan de lijn had gehad. De man had een nogal sterk Duits Accent en ik vroeg hem dan ook of zijn naam echt Kennedy was. Ja hoor dat was zijn echte naam.
Goed dat Dickdale zijn Paypal account checkte een dag later en vondt dat dat account op een Duitse naam stond en "toevallig" was die naam hetzelfde als zijn vrouw en de naam zoals die verscheen op allerlei posts op allerlei duitse Forums.
Pech maar ook geluk dat auto nog niet betaald was. Nu gewoon weer op zoek gaan naar een andere auto. Er staan er genoeg te koop en in bijna alle gevallen gaat het gewoon goed.
;)
Kom op de Koffie in Florida OF bezoek Onze website eens ?
User avatar
OLEXPORT
Posts: 15
Joined: 09 Dec 2010, 23:42
Location: Plantation, Florida, USA
Contact:

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by OLEXPORT »

Misschien moet je ook antwoorden of dit bericht posten op de Duitse Forums want daar wordt ook veel over hem geschreven nml

HIER BIJVOORBEELD
Kom op de Koffie in Florida OF bezoek Onze website eens ?
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by kingjoop »

het blijft gokken met die shit.. anyway.. mooi dat je er tijdig achterkomt dat het niet spik en span is..
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by Dickdale »

Deze kwam ik ook nog tegen na het zoeken op het net: http://www.ripoffreport.com/auto-dealer ... -d43d9.htm

De man schijnt gevlucht te zijn uit the States en is via een omweg weer illegaal Amerika terecht gekomen. Vandaar dat hij waarschijnlijk niet zijn ID vrij wil geven.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Arnoldsat
Posts: 91
Joined: 08 Dec 2008, 05:01
Location: vlakbij Utrèg
Contact:

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by Arnoldsat »

En zo ziet hij er uit:
http://www.slide.com/r/-jSl2APN3j8BtS4L ... ap=2&cy=ms
Ook Petra en de rest van de familie staan er op.
Er is zelfs een TV uitzending met deze man er in:
http://automagazin.tv/templates/show.ph ... /0719&th=3
I love classic US built V8 powered automobiles! Arnold's 1971 Newport on arnoldsat.com
~ Just because you know how to work on it doesn't mean you know how it works ~
~ Clean it, if it's Dirty. Oil it, if it Squeaks. But: Don't fix it, if it Works! ~
User avatar
nederlander in MO
Posts: 112
Joined: 02 Dec 2010, 20:36
Location: South West Missouri
Contact:

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by nederlander in MO »

Daarom is het vaak verstandig om mensen als Peter (florida), Hans(texas) en ikzelf, Mark(missouri) in te schakelen als je een auto wilt kopen.

Dan wordt de auto cash betaald, bekeken en het papierwerk overhandigd.
Zo koop je in ieder geval niet een auto die niet bestaat.
auto's, onderdelen en andere goederen rechtstreeks uit de USA?
http://www.weship-it.com
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by Rebel »

Wat een geluk! Mijn auto is ook opgehaald en bekenen. Ik zou het risico nooit nemen, al moet ik er zelf heen.
Dan maar iets meer betalen om de risico's af te dekken want je hoort het steeds vaker dat mensen op zulke manieren genaaid worden.
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
Road runner
Posts: 1039
Joined: 09 Jun 2007, 23:57
Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by Road runner »

Dude, ff wat anders.... Die auto is echt :sucks: Het model is super, maar dit exemplaar is (naar mijn mening) echt een vies ding. Als je een populair model zoals deze zoekt, in deze prijsklasse, dan zou ik eerder gaan voor een ongespoten exemplaar zodat je kunt zien wat je koopt, en niet voor een met een door een mexicaan met omgebouwde stofzuiger gespoten paintjob waar met een beetje pech kilo's plamuur en andere vieze dingen onder schuilen. Florida is een risico staat vanwege het zee klimaat. Heb je een auto uit het binnenland van Florida dan gaat het wel, maar langs de kust.... oppassen. Ik heb eens een mustang gehad uit florida welke er op het eerste gezicht redelijk uitzag, maar in het echt een heel hoog OEI OEI OEI.. gehalte had.

Mijn tip is dus.... Be aware ! er is een hele hoop JUNK te koop in de USA voor dit type auto in deze prijsklasse.

Just my two cents..

Ray
Je kan altijd nog met je poes in de Playboy....

- Sweetbird Member - http://www.sweetbird69.nl
User avatar
mr bean
Posts: 1013
Joined: 08 Jun 2007, 13:26
Location: Grootebroek

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by mr bean »

Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
User avatar
nederlander in MO
Posts: 112
Joined: 02 Dec 2010, 20:36
Location: South West Missouri
Contact:

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by nederlander in MO »

ja die ziet er wel erg krokant uit ja :lol:

De grootste risico's op krokante auto's loop je als je er een in de saltbelt koopt, of te wel waar 'swinters veel gestrooid wordt.
Echter dat is ook geen garantie want ook deze auto's trekken door het hele land.
Wat de eerste 10 jaar in Michigan heeft rondgereden kan nu wel in californie te koop staan (volledig verrot)
auto's, onderdelen en andere goederen rechtstreeks uit de USA?
http://www.weship-it.com
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by spstrikwerda »

6600 USD voor die bak? Dat vind ik gelijk al verdacht... ben zelf ook eens achter een te mooie Charger voor veel te weinig geld aan gegaan, en dat bleek ook regelrechte oplichting te zijn!

Be warned!
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
plumcrazy
Posts: 866
Joined: 13 Jun 2007, 00:18

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by plumcrazy »

Road runner wrote:Dude, ff wat anders.... Die auto is echt :sucks: Het model is super, maar dit exemplaar is (naar mijn mening) echt een vies ding. Als je een populair model zoals deze zoekt, in deze prijsklasse, dan zou ik eerder gaan voor een ongespoten exemplaar zodat je kunt zien wat je koopt, en niet voor een met een door een mexicaan met omgebouwde stofzuiger gespoten paintjob waar met een beetje pech kilo's plamuur en andere vieze dingen onder schuilen. Florida is een risico staat vanwege het zee klimaat. Heb je een auto uit het binnenland van Florida dan gaat het wel, maar langs de kust.... oppassen. Ik heb eens een mustang gehad uit florida welke er op het eerste gezicht redelijk uitzag, maar in het echt een heel hoog OEI OEI OEI.. gehalte had.

Mijn tip is dus.... Be aware ! er is een hele hoop JUNK te koop in de USA voor dit type auto in deze prijsklasse.

Just my two cents..

Ray
well said !
Florida doesn't have salt on the road but in the air, at least in the southern part as well as near the coast. And this car is crying "run Forest, run"

Carsten
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by Dickdale »

1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by Sjak Brak »

spstrikwerda wrote:6600 USD voor die bak? Dat vind ik gelijk al verdacht...
Is inderdaad verdacht duur voor een smallblock-gebakje met een slechte paintjob, ondergeblubberd chroomwek en verder weinig boeiende accessoires.

In ieder geval positief dat je de scam op tijd doorhad, anders was het een dure les geweest!
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
nederlander in MO
Posts: 112
Joined: 02 Dec 2010, 20:36
Location: South West Missouri
Contact:

Re: Klaus Lendering alias David Kennedy

Post by nederlander in MO »

Ik heb hem maar aangegeven bij ebay
auto's, onderdelen en andere goederen rechtstreeks uit de USA?
http://www.weship-it.com
Post Reply