Bore Size

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Sixtyeight
Posts: 356
Joined: 08 Jun 2007, 13:23
Location: Ja
Contact:

Bore Size

Post by Sixtyeight »

Hoi,

Omdat ik mijn Charger met wilwood schijven niet overtuigend genoeg vind remmen, is het wellicht nodig ook een master cylinder van wilwood te plaatsen. Dit zal beter matchen. Nu de vraag. Welke bore size zal het best overeenkomen met mijn setup? (4 piston Wilwood front kit, power brake booster Mopar).
Iemand ervaringen mee?

Jeroen.
Image..CHARGER REGISTRATION OF THE NETHERLANDS
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Bore Size

Post by challenger72 »

zijn er niet remblokken te koop met een andere voeringsamenstelling?Krijg je ook betere vertraging van,voor motoren zijn ze wel te koop.
Moparsweed
Posts: 95
Joined: 06 Jun 2008, 21:42

Re: Bore Size

Post by Moparsweed »

Hydroboost Jeroen :good: That will be the setup in my next project, I'm tired of bad brakeperformance.

Per
1968 Dodge Charger R/T 500 cui Stroker
1970 Dodge Challenger Convertible Hemi Tribute
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Bore Size

Post by BigBlockMopar »

Wat vind je nu nog schorten aan je remsysteem?
Kan je de voorwielen niet blokkeren?
Te hard pedaal?
Te zacht/diep pedaal?
Of gewoon te weinig remvertraging?

Ik heb Wilwood discs met calipers op m'n 57er Chrysler en die remt als niets anders wat ik heb.
Standaard dual-system HRC. Weet alleen de diameter niet ervan.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Bore Size

Post by ARLI »

blokken wisselen

3/4"
Ik werk met plezier.
Sixtyeight
Posts: 356
Joined: 08 Jun 2007, 13:23
Location: Ja
Contact:

Re: Bore Size

Post by Sixtyeight »

BigBlockMopar wrote:Wat vind je nu nog schorten aan je remsysteem?
Kan je de voorwielen niet blokkeren?
Te hard pedaal?
Te zacht/diep pedaal?
Of gewoon te weinig remvertraging?

Ik heb Wilwood discs met calipers op m'n 57er Chrysler en die remt als niets anders wat ik heb.
Standaard dual-system HRC. Weet alleen de diameter niet ervan.
Hij maakt geluid tijdens het remmen, wat je bij een streekvervoerbus wel eens hoort. Klinkt alsof hij erg veel moeite moet doen tot stilstand te komen. Dat wekt al geen vertrouwen.
Pedaal is licht sponzig, maar al keer op keer ontlucht.
En inderdaad veel minder remvertraging als mijn andere auto's.

Jeroen.
Image..CHARGER REGISTRATION OF THE NETHERLANDS
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Bore Size

Post by BigBlockMopar »

In mijn herinnering maken bussen alleen maar piepende remgeluiden, maar het is dan ook zo'n 20 jaar geleden dat ik in zo'n alternatief vervoersding heb gezeten. :)

Met een grotere diameter HRC krijg je een harder, en hoger pakkend rempedaal.
Maken de remvoeringen wel mooi goed en egaal contact met de schijf?

Je zou kunnen proberen de remslang op de achteras eens dicht te knijpen met een griptang met een doek ertussen.
Zo kan je wellicht achterhalen of het sponzige van de voorkant of achterkant van het remsysteem komt.

Je hebt nu een standaard HRC erop zitten? Een nieuwe, geschikt voor het bouwjaar van de auto, of een universele HRC (GM/Corvette oid)?
HRC's voor nieuwere modellen kunnen weleens geen Residual Pressure Valves in de HRC hebben zitten, die wat restdruk op het systeem houden. Als je een ontluchter opendraait, komt er dan 'direct' wat remvloeistof uit, of duurt dat eventjes? Achteraan zou dat meer moeten zijn dan vooraan.
Sixtyeight
Posts: 356
Joined: 08 Jun 2007, 13:23
Location: Ja
Contact:

Re: Bore Size

Post by Sixtyeight »

Wat ik nog vergat te antwoorden; blokkeren kan ie wel.

Het geluid is geen piepen maar een laag zoemend afremmend geluid wat met het verminderen van de snelheid mee lager wordt, moeilijk zo te beschrijven. De MC is te zien op http://www.charger.nl/powerplant.htm meteen de eerste foto's ... Nieuw en 2 boringen geprobeerd, 2e ook nieuw met als enig verschil het moment van aangrijpen.

Jeroen.
Image..CHARGER REGISTRATION OF THE NETHERLANDS
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Bore Size

Post by BigBlockMopar »

Ik denk wel dat ik me kan voorstellen wat je bedoeld met zoemen. Volgens hoor/voel ik dat ook een beetje bij m'n 57er.

Dan rijst toch de vraag of je wel de goeie remblokken hebt?
Ik weet niet wat ikzelf heb aangezien ze al op de auto zaten bij de aankoop, maar ik weet wel dat ik na iedere rit een laagje zwart remmenstof op m'n velgen heb zitten.

Heb je wel ook 11.75" rotors eigenlijk?
Sixtyeight
Posts: 356
Joined: 08 Jun 2007, 13:23
Location: Ja
Contact:

Re: Bore Size

Post by Sixtyeight »

Heb destijds een compleet set gekocht, geen idee dus of het de juiste blokken zijn...Dacht dat de schijven 12.19 waren, maar moet ik ff checken.
Image..CHARGER REGISTRATION OF THE NETHERLANDS
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Bore Size

Post by ARLI »

BigBlockMopar wrote:I
Met een grotere diameter HRC krijg je een harder, en hoger pakkend rempedaal.
.
met groter hrc krijg je kortere slag en om de benodigde remkracht te krijgen moet je harder trappen.
wiellager spelling ook controleren
fusee's in vetten
Ik werk met plezier.
Sixtyeight
Posts: 356
Joined: 08 Jun 2007, 13:23
Location: Ja
Contact:

Re: Bore Size

Post by Sixtyeight »

BigBlockMopar wrote:Ik denk wel dat ik me kan voorstellen wat je bedoeld met zoemen. Volgens hoor/voel ik dat ook een beetje bij m'n 57er.

Dan rijst toch de vraag of je wel de goeie remblokken hebt?
Ik weet niet wat ikzelf heb aangezien ze al op de auto zaten bij de aankoop, maar ik weet wel dat ik na iedere rit een laagje zwart remmenstof op m'n velgen heb zitten.

Heb je wel ook 11.75" rotors eigenlijk?
Hoi,

Weet je waar ik terechtkan voor remblokken met een andere samenstelling? Lokaal en bij 6-Pack zijn ze niet bekend.

jeroen
Image..CHARGER REGISTRATION OF THE NETHERLANDS
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Bore Size

Post by Sjak Brak »

Zijn de remblokken (qua pasvorm) uitwisselbaar met een ander type wagen/remsysteem? Zo ja, welk?

Let ook op dat je geen race-only blokken neemt. Deze werken alleen goed als ze goed opgewamrd zijn, dus op een circuit werkt t mooi, maar op de openbare weg een stuk minder.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: Bore Size

Post by TheDeputy »

Het komt wel eens voor dat het ontluchtingsnippel op de brake calipers niet helemaal het bovenste punt is van de calipers wanneer ze gemonteerd zijn. Controleer dit goed. En desnoods de calipers demonteren, maar de leiding uiteraard vast laten zitten, nippel omhoog, en dan nogmaals ontluchten. Dit kan het sponzige gevoel wegnemen.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
jac426w
Posts: 86
Joined: 24 Jun 2007, 21:05

Re: Bore Size

Post by jac426w »

hoi ook ik heb probleemen gehad met mijn wilwood schijrem set er zaten origineele wilwood blokken in
na een paar keer goed remmen had ik last van rem fading. probleem aangepakt door te zorgen voor koel lucht
door middel van wind geleiders op mijn stabilisator stang lijkt wel een race wagen mijn 66 c body :happy: :happy:
dit bracht niet het gewenste resultaat daarna mijn remblokken vervangen voor ebc red stuff blokken
probleem opgelost lijkt wel een porsche nu allen kwa optrekken niet natuurlijk.
het zoemende geluid zal je hier waarschijnlijk niet mee oplossen volgens mijn wordt dat veroorzaakt door de groeven/gaten in de remschijf

hoop dat je hier wat aan hebt groet jacco
Post Reply