gepepte slant six
Re: gepepte slant six
Niet zo haastig broer.
Voordat je een turbo bij Rutten (een sloperij) gaat zoeken, eerst nog wat meer leesvoer doorwerken.
Er komt nogal wat laswerk bij kijken en ik heb geen zin op het een paar keer opnieuw te moeten lassen omdat de turbo toch niet de juiste was.
(Al het wel mijn las kunsten zou verbeterd. Trouwens wel jammer dat het TIG apparaat weg is.)
De ruimte onder het normale uitlaat spruitstuk is wel wat krapjes voor een turbo, bij een slant 6. Ik kan een buizen stelsel maken maar dan gaat de werkzaamheid van de turbo achteruit, omdat de uitlaatgassen te veel afkoelen. Korte headers moeten dan toch het gietijzeren uitlaat spruitstuk gaan vervangen (veel laswerk, ik neem aan dat Alain dat ook niet in een middagje af had).
Ik wil eerst onderdelen bijéén gaan sprokkelen. Weet er iemand nog een Bi-Turbo auto op een sloop te vinden? Ja ik wil stiekum twee turbo's :evil: , maar misschien is ééntje toch effectiever...
Iemand nog tips/ervaringen over het te gebruiken spuitstuk materiaal? Ik heb een MIG-MAG lasapparaat tot mijn beschikking. RVS is geen optie omdat dat te duur is voor een concept opstelling en ik kan er niet mee omgaan. Normale uitlaat pijp lijkt mij wat aan de dunne kant, of kan het wel als ik er wat haakse verstevigings ribben overheen las?
Komt 2 à 2,2 mm wanddikte pijp van de groothandel meer in aanmerking? (zaagt zo langzaam)
Alan
[Edit] Het gaat er op lijken dat een Supercharger minder laswerk vereist...
Voordat je een turbo bij Rutten (een sloperij) gaat zoeken, eerst nog wat meer leesvoer doorwerken.
Er komt nogal wat laswerk bij kijken en ik heb geen zin op het een paar keer opnieuw te moeten lassen omdat de turbo toch niet de juiste was.
(Al het wel mijn las kunsten zou verbeterd. Trouwens wel jammer dat het TIG apparaat weg is.)
De ruimte onder het normale uitlaat spruitstuk is wel wat krapjes voor een turbo, bij een slant 6. Ik kan een buizen stelsel maken maar dan gaat de werkzaamheid van de turbo achteruit, omdat de uitlaatgassen te veel afkoelen. Korte headers moeten dan toch het gietijzeren uitlaat spruitstuk gaan vervangen (veel laswerk, ik neem aan dat Alain dat ook niet in een middagje af had).
Ik wil eerst onderdelen bijéén gaan sprokkelen. Weet er iemand nog een Bi-Turbo auto op een sloop te vinden? Ja ik wil stiekum twee turbo's :evil: , maar misschien is ééntje toch effectiever...
Iemand nog tips/ervaringen over het te gebruiken spuitstuk materiaal? Ik heb een MIG-MAG lasapparaat tot mijn beschikking. RVS is geen optie omdat dat te duur is voor een concept opstelling en ik kan er niet mee omgaan. Normale uitlaat pijp lijkt mij wat aan de dunne kant, of kan het wel als ik er wat haakse verstevigings ribben overheen las?
Komt 2 à 2,2 mm wanddikte pijp van de groothandel meer in aanmerking? (zaagt zo langzaam)
Alan
[Edit] Het gaat er op lijken dat een Supercharger minder laswerk vereist...
Super Sixed Slant Six
Re: gepepte slant six
ja maar een supercharger vind je denk ik niet zo op de sloop en wordt een wat duur experimentje.
Toch zag de turbo van Charly S er simpel uit en het paste, alleen geen stuurbekrachtiging hebben.
Ander "probleem", je hebt een Carter BBD carb. en die lekken altijd overal bij de asjes van de gas/choke kleppen. Dit is niet fijn met een hoop turbodruk erop, verlies je de helft haha
Als dat niet niet zomaar op te lossen is, dan maar alleen op LPG rijden en alleen een gasklep erop, i.p.v. een carb.
Toch zag de turbo van Charly S er simpel uit en het paste, alleen geen stuurbekrachtiging hebben.
Ander "probleem", je hebt een Carter BBD carb. en die lekken altijd overal bij de asjes van de gas/choke kleppen. Dit is niet fijn met een hoop turbodruk erop, verlies je de helft haha
Als dat niet niet zomaar op te lossen is, dan maar alleen op LPG rijden en alleen een gasklep erop, i.p.v. een carb.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: gepepte slant six
Je wilt inderdaad absoluut geen lek in het systeem. Wat voor gasspul zit je aan te denken?mopar_Jo wrote:Ander "probleem", je hebt een Carter BBD carb. en die lekken altijd overal bij de asjes van de gas/choke kleppen. Dit is niet fijn met een hoop turbodruk erop, verlies je de helft haha
Als dat niet niet zomaar op te lossen is, dan maar alleen op LPG rijden en alleen een gasklep erop, i.p.v. een carb.
Daarnaast kan je beter resoluut voor 1 brandstof kiezen ivm de afstelling.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: gepepte slant six
Ik heb de buizen niet laten buigen. Ik heb een lengte RVS 304 buis gehaald en een paar pakken 90 graden bochten en ben creatief geweest met een slijptol en een lasapparaat.66 Fish wrote: Mooi laswerk Alain!!! (Waar heb je die buizen zo mooi laten buigen?)
66 Fish wrote: Zo kort mogelijk uitlaatspruitstuk, buizen even lang en het liefst van gietijzer voor de warmt overdracht.
Mijn W200 heeft een enkele turbo en de uitlaatgassen van de passagierskant komen uit het originele gietijzer spruitstuk, gaan vervolgens door een pijp naar voren, dan voor langs de motor (onder de krukaspoelie) en dan omhoog naar de turbo. Ze leggen een traject af van circa 1,5 meter en de pijp is op geen enkele manier geisoleerd. Het is standaard uitlaatpijp. Hij werkt prima, hoewel ik weet dat als je echt het optimum eruit wilt halen, je een beter systeem nodig hebt (zoals voor mijn Dart).
Ik meen dat het octaangetal ergens rond de 108-110 ligt, maar zeker weet ik het ook niet. Het octaangetal heeft echter niets met vermogen te maken. Het vermogen wordt bepaald door de energie inhoud van de brandstof. Benzine heeft meer kilojoules energie per kg dan LPG en levert daarom dus meer vermogen. Het octaangetal geeft aan hoe klopvast een brandstof is. Als je dus een brandstof hebt met een hoger octaangetal, dan betekend dat in wezen dat het moeilijker aan te steken is. De verbrandingssnelheid van LPG ligt een stuk lager dan van benzine, daardoor moet je dus ook je ontsteking vroeger zetten.66 Fish wrote: -Ook heb ik gelezen dat LPG in vergelijking met benzine een hoger octaan gehalte zou hebben, maar precieze cijfers vond ik niet. (Ik zag 105 en 150 langs komen...). Vind ik een beetje vaag omdat het ongeveer 10% minder vermogen als benzine levert, misschien zijn andere verschillende soorten LPG in omloop. Ze hebben het ook veel over propane, verwarrend.
66 Fish wrote: Waterinspuiting zorgt eveneens voor koeling.
Waterinjectie werkt uitstekend. Ik ben nog van plan om dat erop te bouwen. Op mijn Dart komt het ook zeker. Daar is ruimte beperkt voor intercoolers, en dit werkt eigenlijk veel beter (mits je de juiste verhouding hebt). Bij waterinjectie heb je een enorm koelend effect, waardoor je meer mengsel binnenkrijgt, het werkt als een ontstekingsvertraging (dus bijna geen last van pingelen) en bij circa 1150 graden celsius (en dat bereik je kortstondig in je cilinder wel) ontleed water in waterstof en zuurstof. Waterstof is een zeer brandbaar gas en draagt dus zeker bij in de vermogens winst.
Mijn installatie is met een splinternieuwe turbo vanaf Marktplaats en heeft in totaal (inclusief external wastegate van Ebay) circa € 500 gekost. Zoveel vermogens winst voor zo weinig geld vind je bijna niet.66 Fish wrote: Wel wil ik even zeggen dat ik allemaal enorm leuk vind, maar zelf ben ik opzoek naar een vermogen winst tegen lage kosten, tweedehands turbootje kwam in aanmerking. Injectie systemen gaat buiten mijn budget en kennis.
66 Fish wrote: ……..(veel laswerk, ik neem aan dat Alain dat ook niet in een middagje af had).
Ik had de headers voor mijn Dart zeker niet in een middagje af. Ik ben circa 15 uur per kant bezig geweest. Ik heb wel rekening gehouden met ontstekingsvolgorde naar de turbine, dat ik ook mijn bougies eenvoudig kan wisselen zonder van alles weg te hoeven halen en ze gaan er van bovenaf zo tussen zonder dat ik de motor los hoef te halen e.d.
66 Fish wrote: Het gaat er op lijken dat een Supercharger minder laswerk vereist...
Ja, maar verder geen gezeik met andere poelies en uitlijning, het vreet geen vermogen zoals een supercharger (door de toename in uitlaatdruk kost dit je circa 0,5% van je vermogen in vergelijking tot 5% voor een supercharger met dezelfde vermogenswinst) en hij doet niet altijd mee, dus kost het geen extra brandstofverbruik. Wanneer je de Loud pedal intrapt, dan spoolen ze pas op en ga je als een raket. Bij normaal cryuisen merk je niet dat ze er zijn, dus brandstofverbruik blijft zoals het standaard was.
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Re: gepepte slant six
Zeven maal dank Alain!
Bedankt voor het delen van jullie kennis.
Hier kan ik wat mee, zal het zeker gebruiken en mijn ervaringen delen.
Over het lekken van mijn carberateur. Ik heb ook gelezen dat de assen inderdaad vaak versleten zijn.
Ik heb er nog niet naar gekeken omdat het elke keer nacht is als ik rij en de stalling niet veel licht heeft.
Wel heb ik het idee dat de ontstekking nog iets vroeger mag.
De oplossing van alleen een lucht klep ipv een carberateur lijkt mij een goede oplossing. Geen gekloot met te hoge carberateurs en deuken in motorkappen. Een soort Ram Air intake met een turbo er achter zie ik wel zitten.
Supercharger zullen inderdaad schaars zijn. Het leuke van een turbo is natuurlijk de vermogenwinst en de Dumpvalve, dat vind ik zo een 'geil' geluid geven. Een vriend van mij heeft een Renault 5 GT Turbo met Dumpvalve, maak de hele auto cool. (Dan nog te zwijgen over de head turning factor.)
Alan
Bedankt voor het delen van jullie kennis.
Hier kan ik wat mee, zal het zeker gebruiken en mijn ervaringen delen.
Over het lekken van mijn carberateur. Ik heb ook gelezen dat de assen inderdaad vaak versleten zijn.
Ik heb er nog niet naar gekeken omdat het elke keer nacht is als ik rij en de stalling niet veel licht heeft.
Wel heb ik het idee dat de ontstekking nog iets vroeger mag.
De oplossing van alleen een lucht klep ipv een carberateur lijkt mij een goede oplossing. Geen gekloot met te hoge carberateurs en deuken in motorkappen. Een soort Ram Air intake met een turbo er achter zie ik wel zitten.
Supercharger zullen inderdaad schaars zijn. Het leuke van een turbo is natuurlijk de vermogenwinst en de Dumpvalve, dat vind ik zo een 'geil' geluid geven. Een vriend van mij heeft een Renault 5 GT Turbo met Dumpvalve, maak de hele auto cool. (Dan nog te zwijgen over de head turning factor.)
Alan
Super Sixed Slant Six
Re: gepepte slant six
en een andere curve voor optimaal rijgenot, wat steiler en die bij ca 2-2500rpm al maximale vervroeging geeft.66 Fish wrote:Wel heb ik het idee dat de ontstekking nog iets vroeger mag.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: gepepte slant six
Curve?Sjak Brak wrote:en een andere curve voor optimaal rijgenot, wat steiler en die bij ca 2-2500rpm al maximale vervroeging geeft.
Ik rij nog met contactpuntjes....
Super Sixed Slant Six
Re: gepepte slant six
Ik bedoel de mechanische vervroegingscurve van de verdeler, dat heeft niks te maken met puntjes of electronische ontsteking.
Overigens zou ik die puntjes meteen wegmieteren en vervangen door een dikke electronische ontsteking als je serieus met gas bezig wilt gaan. Of soort tussenvorm, bv een MSD kast eraan lussen en een dikke bobine, maar dan kan je wel ieder maand nieuwe puntjes erin zetten
Overigens zou ik die puntjes meteen wegmieteren en vervangen door een dikke electronische ontsteking als je serieus met gas bezig wilt gaan. Of soort tussenvorm, bv een MSD kast eraan lussen en een dikke bobine, maar dan kan je wel ieder maand nieuwe puntjes erin zetten
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: gepepte slant six
Ow, nu val ik door de mand...Sjak Brak wrote:Ik bedoel de mechanische vervroegingscurve van de verdeler, dat heeft niks te maken met puntjes of electronische ontsteking.
Overigens zou ik die puntjes meteen wegmieteren en vervangen door een dikke electronische ontsteking als je serieus met gas bezig wilt gaan. Of soort tussenvorm, bv een MSD kast eraan lussen en een dikke bobine, maar dan kan je wel ieder maand nieuwe puntjes erin zetten
De afdeling electronica laat ik aan mijn broer over.
Maar het plan was om een ´moderne´ slant 6 electrische ontsteking te monteren en wat andere sloperij onderdelen. Werk perfect bij Mopar_Jo en het kost geen ruk.
Super Sixed Slant Six
Re: gepepte slant six
Zon latere electronische ontsteking is al een verbetering, deze kan je later alsnog upgraden met wat extra componenten mocht dat nodig blijken. Wel zou ik alvast investeren in een set echt goede bougiekabels, dit zul je zeker merken.
Maar op LPG en zeker als je ook nog een turbo erbij wilt, dan luistert de vervroegingscurve heel nauw. Zeker bij wat meer boost moet je echt oppassen voor detonatie.
Mijn eigen ontsteking riekt misschien een beetje naar overkill maar heb wel een moddervette vonk, en de curve heb ik ook specifiek uitgezocht voor het rijden op LPG. Hij pakt nu veel feller op, echt een verbetering.
Ander vraagje, wat voor verdamper/mixer combinatie heb je? En had je een blow-through of een draw-tghrough combinatie in gedachten?
Maar op LPG en zeker als je ook nog een turbo erbij wilt, dan luistert de vervroegingscurve heel nauw. Zeker bij wat meer boost moet je echt oppassen voor detonatie.
Mijn eigen ontsteking riekt misschien een beetje naar overkill maar heb wel een moddervette vonk, en de curve heb ik ook specifiek uitgezocht voor het rijden op LPG. Hij pakt nu veel feller op, echt een verbetering.
Ander vraagje, wat voor verdamper/mixer combinatie heb je? En had je een blow-through of een draw-tghrough combinatie in gedachten?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: gepepte slant six
Inderdaad. Als je bij een Naturally Aspirated motor onderweg last van pingelen hebt, dan rij je rustig naar huis en dan ga je de onsteking nastellen. Bij een turbo of supercharged motor sleep je de auto naar huis en ga je een block repareren. Het gaat echt zo snel, ja.Sjak Brak wrote:........Zeker bij wat meer boost moet je echt oppassen voor detonatie.
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Re: gepepte slant six
Een Blow-Through systeem lijkt mij vanzelf sprekender, zeker wanneer ik een dumpvalve gebruik. Anders spuit ik mijn lucht/brandstof mix de lucht in.Sjak Brak wrote:En had je een blow-through of een draw-through combinatie in gedachten?
Daarnaast lijkt een Blow-Through systeem veiliger.
Ik hou de optie toch wel een beetje open, ik weet ook nog niet wat ik op de sloop tegen kom en of elke turbo Blow-Through en Draw-Through aan kan. Ik zal er opletten bij aanschaf, weer een goede tip.
Hoe dieper je er verzeilt raakt, hoe meer vragen er opkomen. Zoals hoeveel turbodruk mag er in de stock /6 en hoelang houden mijn alu zuigers het vol?
Interkoeler of waterinjectie? Of voorlopig even weg laten.
Ik ga het allemaal uitzoeken. Maar zoals ik al eerder zei, niet te veel € spenderen.
Eerst wat testen. Niet te veel vermogen er uit proberen te halen in eerste instantie, de aandrijfassen hoeven niet meteen om mijn oren te vliegen. Alhoewel... :evil:
Super Sixed Slant Six
Re: gepepte slant six
Bij blow-through moet je goed letten op de keuze van de verdamper, deze moet een balans-aansluting hebben, omdat je anders brandstof terug in de verdamper gaat persen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: gepepte slant six
Goed punt inderdaad!
Eventuele injectoren aan de cilinder moeten ook zo iets hebben, (E)FI / water.
Er zit een splinter nieuwe OMVL verdamper op, type R90.
500 tot 6000 cc zou die aankunnen.
Het 'gaspitje' (mixer) zit tussen de carburateur opgenomen, speciaal passend voor de Carter 2-bbl.
Verder weet ik het fijne er (nog) niet van.
(Kwam ik nog tegen: Headers + turbo
Zo zijn er uiteraard wel meer te vinden op het web.)
Eventuele injectoren aan de cilinder moeten ook zo iets hebben, (E)FI / water.
Er zit een splinter nieuwe OMVL verdamper op, type R90.
500 tot 6000 cc zou die aankunnen.
Het 'gaspitje' (mixer) zit tussen de carburateur opgenomen, speciaal passend voor de Carter 2-bbl.
Verder weet ik het fijne er (nog) niet van.
(Kwam ik nog tegen: Headers + turbo
Zo zijn er uiteraard wel meer te vinden op het web.)
Super Sixed Slant Six
Re: gepepte slant six
Op mn renault vierpitter heb ik ook zon R90 zitten, ben er niet echt van onder de indruk eerlijk gezegd, vanaf de 155-160 gaat ie al inhouden.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: gepepte slant six
Mijn Barracuda, 225cui, gaat ook niet veel harder dan 160 km/h.
Of dat nu door de R90 of komt door de nog niet afgestelde ontsteking of een valse lucht zuigende carb.
Omdat de R90 een overkill van 2,3 liter heeft, hoop ik die voorlopig het voordeel van de twijfel te kunnen geven.
Of dat nu door de R90 of komt door de nog niet afgestelde ontsteking of een valse lucht zuigende carb.
Omdat de R90 een overkill van 2,3 liter heeft, hoop ik die voorlopig het voordeel van de twijfel te kunnen geven.
Super Sixed Slant Six
Re: gepepte slant six
Als je met benzine drawthrough gaat doen, dan moet je een turbo hebben met Carbon Seals. De meeste turbo's hebben deze seals standaard niet en gaan kapot.66 Fish wrote:....... ik weet ook nog niet wat ik op de sloop tegen kom en of elke turbo Blow-Through en Draw-Through aan kan.
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Re: gepepte slant six
Sowiezo word het een LPG systeem, waarschijnlijk zal dat minder de seals aan tasten.
Ik las dat bij sommige systeem geen eens pakkingen worden gebruikt tussen de spruitstuk en turbo flensen. Soms wel, maar gebruik geen vloeibare, werd afgeraden. Denk dat ik mijn melkpak dan ook maar achterwegen laat
Ik las dat bij sommige systeem geen eens pakkingen worden gebruikt tussen de spruitstuk en turbo flensen. Soms wel, maar gebruik geen vloeibare, werd afgeraden. Denk dat ik mijn melkpak dan ook maar achterwegen laat
Super Sixed Slant Six
Re: gepepte slant six
Ik heb tussen mijn uitlaat en de turboflens een flinterdun laagje badkamerkit gedaan. Vooral gewoon aan de buitenrand van de flens, daar je zeker niet wilt dat er kit aan de binnenkant tussenuit wordt geknepen. Dit komt dan in je turbine terecht en dan is het al snel gebeurd.
Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Re: gepepte slant six
Terug van weggeweest...
Afgelopen tijd ben ik wel bezig geweest met turbo ideeen, maar geen stappen ondernomen.
Wel heb ik zeer dikke audio ingebouwd (en ben ik op vakantie geweest).
Ik heb nog geen scherpe foto`s van mijn audio maar ik zal ze zeker een keer posten. (Vakantie foto`s zal ik achterwegen laten.)
Mijn Barracuda heeft de 3000 km in twee weken goed afgelegd. Overigens trek de motor vele malen beter de auto door de bergen heen op benzine.
Een rondje door de bergen zonder uitlaatdemper was zeer aangenaam.
Alan
Afgelopen tijd ben ik wel bezig geweest met turbo ideeen, maar geen stappen ondernomen.
Wel heb ik zeer dikke audio ingebouwd (en ben ik op vakantie geweest).
Ik heb nog geen scherpe foto`s van mijn audio maar ik zal ze zeker een keer posten. (Vakantie foto`s zal ik achterwegen laten.)
Mijn Barracuda heeft de 3000 km in twee weken goed afgelegd. Overigens trek de motor vele malen beter de auto door de bergen heen op benzine.
Een rondje door de bergen zonder uitlaatdemper was zeer aangenaam.
Alan
Super Sixed Slant Six