/6 identificeren
/6 identificeren
Hoe kan je er achter komen hoeveel CUI je /6 is..? Ik heb al gezocht naar nummers maar nog niet gevonden...
-
- Posts: 46
- Joined: 08 Jun 2007, 22:48
- Location: Soestdijk
Re: /6 identificeren
Wat ik weet (denk te weten) is dat 2800cc 170CUI is........en 3700cc is 225 CUI
Iedergeval staat in je kenteken je aantal CC's of bij de kenteken check op http://www.rdw.nl als het goed is...
Je hebt iedergeval 225 of 170 in je Valiant......
Iedergeval staat in je kenteken je aantal CC's of bij de kenteken check op http://www.rdw.nl als het goed is...
Je hebt iedergeval 225 of 170 in je Valiant......
Dikke achtervolging van 10min. met precies mijn type Mopar:
Re: /6 identificeren
Ik heb het over het motorblok, niet kenteken en dat soort onbetrouwbare informatie. Het blok is er later ingelepeld en wat ik er van weet is het een 198, dat wil ik echter zeker weten.
Re: /6 identificeren
Hee wilf ga je nog in op t Duitse aanbod??? engine swap???Wilf wrote:Ik heb het over het motorblok, niet kenteken en dat soort onbetrouwbare informatie. Het blok is er later ingelepeld en wat ik er van weet is het een 198, dat wil ik echter zeker weten.
Plymouth Duster,1972.{383/727/8 3/4 etc...}
Honda vtr sp 1....oh wacht kheb er 2
Beter rijk te leven dan rijk te sterven!!!.
Honda vtr sp 1....oh wacht kheb er 2
Beter rijk te leven dan rijk te sterven!!!.
Re: /6 identificeren
Kijk hier ff, beetje naar benden scrollen en huiverrrrrrrrrr
Fred.
http://www.imperialclub.com/Repair/Engi ... cation.htm
Fred.
http://www.imperialclub.com/Repair/Engi ... cation.htm
Dodge D100 Sweptline ( Utiline ) "71 HEMI powerd Dodge Dakota V8 5spd "88"
Duc M900S4
Puppy-Power.
Duc M900S4
Puppy-Power.
Re: /6 identificeren
Zit er over na te denken (moet het wel een 198 zijn)Caferacer wrote:Hee wilf ga je nog in op t Duitse aanbod??? engine swap???
@ Fred: Slik...
Volgens mij stond er wel een 2-iets nummer op, dus helaas geen 198
-
- Posts: 46
- Joined: 08 Jun 2007, 22:48
- Location: Soestdijk
Re: /6 identificeren
Kijk dat is info...... kenteken kan inderdaad wat vaag zijn qua info Wilf.............moparfrd wrote:Kijk hier ff, beetje naar benden scrollen en huiverrrrrrrrrr
Fred.
http://www.imperialclub.com/Repair/Engi ... cation.htm
Dikke achtervolging van 10min. met precies mijn type Mopar:
Re: /6 identificeren
Wat is er zo speciaal aan een 198? En waarom wil je die dan zo graag?
Toon
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: /6 identificeren
Er liep in Datteln een duitser en die wilde de motor uit Wilfs valiantje wel hebben als het een 198c.i. was. Hij zocht 198c.i. drijfstangen voor zijn slant-six turbo project. Ik weet niet meer precies waarom, maar ik dacht dat je 198 drijfstangen nodig hebt als je een 225 wilt stroken ofzo.
Daarom wilde die duitser Wilfs 198 wel ruilen voor een 225. Toch Wilf? Of heb ik dat verkeerd begrepen? (Ik spreek uberhaupt geen duits...)
Daarom wilde die duitser Wilfs 198 wel ruilen voor een 225. Toch Wilf? Of heb ik dat verkeerd begrepen? (Ik spreek uberhaupt geen duits...)
Kurt.
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
Re: /6 identificeren
7T Cuda wrote: (Ik spreek uberhaupt geen duits...)
Mmm Groosses bier verstond je wel heul snel.... ...
Filmpie van Datteln is leuk geworden komt tztz wel je kant op Kurt...
Plymouth Duster,1972.{383/727/8 3/4 etc...}
Honda vtr sp 1....oh wacht kheb er 2
Beter rijk te leven dan rijk te sterven!!!.
Honda vtr sp 1....oh wacht kheb er 2
Beter rijk te leven dan rijk te sterven!!!.
Re: /6 identificeren
Je verhaal klopt als een bus, Kurt! Hij was dus bereid om kostenlos (da's Duits voor gratis) een vers 225je in mijn auto te bouwen mits ik een 198 onder de kap had
Het is overigens een superaardige gozer, ik heb nog e-mail contact met hem. Hij heeft een aantal zeer leuke A-bodies (gehad).
Het is overigens een superaardige gozer, ik heb nog e-mail contact met hem. Hij heeft een aantal zeer leuke A-bodies (gehad).
Re: /6 identificeren
Hey Wilf,
Lijkt me wel een goeie deal zeg. Misschien kun je dan zonder nat wegdek en zonder hulp van derden zomaar vanzelf een BrandAus maken!
Lijkt me wel een goeie deal zeg. Misschien kun je dan zonder nat wegdek en zonder hulp van derden zomaar vanzelf een BrandAus maken!
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Re: /6 identificeren
Nee daar heb ik toch echt een 273 voor nodig, iemand nog mijn 225 kostenlos swappen voor een 273?
Re: /6 identificeren
heb je die andere duitser oopk al gemaild met al die onderdelen ?
misschien heeft hij nog wel een 273
Groeten Lennard
misschien heeft hij nog wel een 273
Groeten Lennard
Re: /6 identificeren
Hey Wilfred,
Er zit 100% zeker een 198 ci in je 65-er, staat gewoon op dat randje van het blok naast de dynamo, maar misschien door de nieuwe koppakking niet goed te zien. Hij is van (mopar) Ton uit Nijmegen geweest.
Ik heb 'm er zelf ingelepeld en dit eerst gecheckt voor de kop te monteren.
succes
Er zit 100% zeker een 198 ci in je 65-er, staat gewoon op dat randje van het blok naast de dynamo, maar misschien door de nieuwe koppakking niet goed te zien. Hij is van (mopar) Ton uit Nijmegen geweest.
Ik heb 'm er zelf ingelepeld en dit eerst gecheckt voor de kop te monteren.
succes
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: /6 identificeren
Wordt de 198 cui dan bepaald door de kop of door het onderblok? Want het onderblok heeft dus nummers die zeggen dat het een 225 is...
-
- Posts: 4
- Joined: 04 Aug 2007, 20:52
Re: /6 identificeren
http://www.slantsix.org/articles/articles.htm
misschien ken je hem al maar op deze site verschillende artikels over /6
misschien ken je hem al maar op deze site verschillende artikels over /6
Re: /6 identificeren
225? waar staan die nummers dan? Ik bedoel kleine ingeslagen nummers op het randje naast de dynamo op het vlakke blote stuk van het bovenblok, hier is de scheiding van blok en kop ( randje wat uitsteekt 5 x 50 mm en altijd vies door olie en stof)Wilf wrote:Wordt de 198 cui dan bepaald door de kop of door het onderblok? Want het onderblok heeft dus nummers die zeggen dat het een 225 is...
Daar staat een lange code welke begint met "198" .
198 ci wordt bepaald door onderblok, maar deze is hetzelfde als de 225, alleen een kortere slag krukas etc.
Alle koppen zijn uitwisselbaar tot 1981 o.i.d.
hoop dat het duidelijk wordt, fotootje eventueel? De nummers in het gietijzer van enkele cm's groot hebben niets met de inhoud te maken.
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: /6 identificeren
Hi folks,
198ci connecting rods are longer than 225 rods, so I can fit a shorter lighter forged piston from modern cars with similar bore size in the 225. This is cheaper than custom pistons and also gives superiour rod-stroke ratio with strong lightweight pistons. A stock forged crank 225 shortblock will take 300hp, but I´d like to push limits like this guy:
http://koti.mbnet.fi/trc/
Six kicks :-)
Chris
198ci connecting rods are longer than 225 rods, so I can fit a shorter lighter forged piston from modern cars with similar bore size in the 225. This is cheaper than custom pistons and also gives superiour rod-stroke ratio with strong lightweight pistons. A stock forged crank 225 shortblock will take 300hp, but I´d like to push limits like this guy:
http://koti.mbnet.fi/trc/
Six kicks :-)
Chris
Re: /6 identificeren
Dat lijstje op de link van Fred lijkt me niet helemaal juist, als ze daar al een 198 ci met 1965 er achter zetten, terwijl de 198 ci
pas in 1970 geleverd werd als vervanging van de 170 ci, klopt er iets niet.
Verder zat er origineel een 170 ci motor in jouw Valiant, die is na 1978 vervangen door een 225 uit dat jaar of jonger (de kop hiervan zit nu op jou 198 ci, je hebt geen "sparkplug tubes" daardoor). Dit blok is toen ontploft, waarschijnlijk door een vorige eigenaar zonder olie te laten lopen al opweg naar de dood. Draadje van de oliedruk schakelaar was afgebroken toen Alan 'm kocht, toch nog 5000 km kunnen rijden. Toen het onderblok van een 198 erin gehangen met de kop van de 225 die nog in perfecte staat was (is) (Ton verkocht het blok met losse roestige kop), compressie op alle cilinders was vlak voor je 'm kocht nog 10 bar!
Na het inbouwen van de "nieuwe" motor merkten we het verschil in vermogen wel (zo'n 20 pk), was iets trager geworden.
Dit is alles wat ik ervan weet, verder kan ik je niet helpen, succes ermee
pas in 1970 geleverd werd als vervanging van de 170 ci, klopt er iets niet.
Verder zat er origineel een 170 ci motor in jouw Valiant, die is na 1978 vervangen door een 225 uit dat jaar of jonger (de kop hiervan zit nu op jou 198 ci, je hebt geen "sparkplug tubes" daardoor). Dit blok is toen ontploft, waarschijnlijk door een vorige eigenaar zonder olie te laten lopen al opweg naar de dood. Draadje van de oliedruk schakelaar was afgebroken toen Alan 'm kocht, toch nog 5000 km kunnen rijden. Toen het onderblok van een 198 erin gehangen met de kop van de 225 die nog in perfecte staat was (is) (Ton verkocht het blok met losse roestige kop), compressie op alle cilinders was vlak voor je 'm kocht nog 10 bar!
Na het inbouwen van de "nieuwe" motor merkten we het verschil in vermogen wel (zo'n 20 pk), was iets trager geworden.
Dit is alles wat ik ervan weet, verder kan ik je niet helpen, succes ermee
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
Re: /6 identificeren
Er gebeurt van alles als ik op vakantie ben zeg...
Als ex eigenaar van de auto kan ik het verhaal niet completer maken dan Jo doet. Wel weet in dat het 198 en wat andere nummers er lomp/scheef ingeslagen zijn wat de leesbaarheid niet bevorderd.
Wilf, je mag mij ook gewoon bellen hoor.
Over het stroken verhaal. Ik heb gelezen dat de 198 cui blok nokken as scherper is dan die in het 225 cui blok. Hierdoor zou de 225 agressiever worden. Aangezien het rete duur is om een nokkenas te laten maken is een totaal 198 cui blok donor een goedkopere optie.
Het rare wel is dat je op internet altijd tegenstrijdigheden tegenkomt, er zijn ook gevallen waar ze de 225 nokkenas in een 198 blok zetten. (Ik denk dat ze het doorelkaar halen, Sorry, geen bronvermelding omdat ik dat ooit tegenkwam tijdens surfen.)
Gr Alan
Als ex eigenaar van de auto kan ik het verhaal niet completer maken dan Jo doet. Wel weet in dat het 198 en wat andere nummers er lomp/scheef ingeslagen zijn wat de leesbaarheid niet bevorderd.
Wilf, je mag mij ook gewoon bellen hoor.
Over het stroken verhaal. Ik heb gelezen dat de 198 cui blok nokken as scherper is dan die in het 225 cui blok. Hierdoor zou de 225 agressiever worden. Aangezien het rete duur is om een nokkenas te laten maken is een totaal 198 cui blok donor een goedkopere optie.
Het rare wel is dat je op internet altijd tegenstrijdigheden tegenkomt, er zijn ook gevallen waar ze de 225 nokkenas in een 198 blok zetten. (Ik denk dat ze het doorelkaar halen, Sorry, geen bronvermelding omdat ik dat ooit tegenkwam tijdens surfen.)
Gr Alan
Super Sixed Slant Six