edelbrock koppen

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
janB
Posts: 123
Joined: 12 Jun 2007, 21:46

edelbrock koppen

Post by janB »

Wat is er nodig om een 440 goed aan het lopen te krijgen met Edelbrock Performer RPM koppen?
Dit zit er op:
Crane 643801 in 268°.450" ex 284°.465" overlap 46°
Holley 4160 750cfm
Mopar dual plane intake
TTI Headers 1 7/8"
Compressie 12:1 :foei: (compressie moet omlaag vanwege pingelen)
stalen 516 closed chamber koppen
zuigers weet ik niet (hypereutectic)

Zouden deze koppen bij mijn 440, met bovenstaande specifikaties, al een duidelijke vermogenswinst opleveren in vergelijking met gewone stalen open chamber koppen(902) en zo ja hoeveel?
Nu trekt ie op de dyno 341pk/4300rpm en 661Nm/2800rpm.
Ben benieuwd :)
Het beste bewijs voor buitenaardse intelligentie is het feit dat ze nog nooit geprobeerd hebben kontakt met ons op te nemen.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by BigBlockMopar »

Edelbrock koppen moeten zowieso altijd eerst worden nagekeken of de kleppen wel allemaal perfect afsluiten. De door Edelbrock gedane valve-job laat vaak nog wat te wensen over namelijk... lees: slecht afsluitende/lekkende kleppen.

Als je nu al 12:1 compressie hebt (ik neem aan dat dat ook echt gemeten is) dan zal je ongetwijfeld zuigers hebben met een 'kam' erop zodat deze boven het blokdeck uitkomen. OF de huidige koppen zijn zoveel gevlakt dat deze nog maar hele kleine verbrandingskamers hebben.

Normaal gesproken heeft een 440 met "0-deck" keithblack-zuigers en standaard ijzeren closed chamber-koppen rond de 11:1 compressie.
Dat is bijna 'net' iets teveel van het goede voor onze 98-benzine en er zal dus niet teveel vervroeging op de ontsteking gegeven moeten worden. Wel kan je zo zonder verdere aanpassingen 84cc Edelbrock koppen plaatsen. Aluminium geleidt de warmte beter weg uit de verbrandingskamer waardoor de motor "denkt" alsof deze een punt minder in compressie heeft, dus het pingelen wordt hiermee verholpen.
Heb je daarintegen echt zuigers die boven het motordeck uitkomen, dan zul je de 'openkamer' 88cc Edelbrock koppen moeten nemen en kijken hoe je daarmee uitkomt. In het ergste geval zal je wellicht ook dikkere koppakkingen moeten gebruiken.

Of de Edelbrock-koppen zelf al direct een verbetering zullen geven... ik denk persoonlijk dat je daarvoor een wat betere nokkenas moet monteren met meer valvelift. (Of 1.6 tuimelaars)
Ze geven de motor in ieder geval de 'gelegenheid' tot het maken van meer PK's.
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: edelbrock koppen

Post by 7T Cuda »

Om te beginnen is 12:1 een veel te hoge compressieverhouding voor op straat. Zeker met een zware auto (Charger meen ik?) en lange eindoverbrenging. Je zou er misschien nog mee weg komen als je een nokkenas had waarmee de inlaatklep zeer laat zou sluiten.Dat zou de dynamische compressie omlaag brengen, maar dan nog heb je een motor die alleen in de hoge toeren vermogen levert.
Als ik het zo vluchtig even bekijk dan is jouw cam een vrij milde, dus de dynamische compressieverhouding zal veel te hoog zijn. Naar mijn menig een totaal verkeerde cam choice t.o.v de compressie. Dat verklaart ook het pingelen.
De 516 closed chamber koppen zijn halverwege jaren '60 op de 383 motoren gemonteerd geweest en de inlaatklep is 2.08 en de uitlaatklep 1.60. Vanaf ik meen '68 kreeg je de 915 closed chamber koppen op de 440, en die hebben ook een 2.08 inlaat, maar een grotere 1.74 uitlaatklep. Beide koppen hebben een verbrandingskamer van +/- 78 cc.
Ik denk omdat de 516's een mindere flow hebben door de kleinere uitlaatkleppen, en daarbij dat je ontsteking weinig vervroeging kan hebben om het pingelen tegen te gaan, dat daarom je pk's blijven steken op 341 bij 'slechts' 4300 rpm.

De edelbrock koppen met closed chamber zijn 84cc met een 2.14 inlaat- en 1.81 uitlaatklep. Een hele verbetering in flow vergeleken met de 516 koppen dus. En omdat je van 78 naar 84cc gaat zal je compressie ook omlaag gaan.
Wel moet je eerst zeker weten wat voor zuigers er in je blok zitten om de compressie uit te kunnen rekenen. Pas als je dat weet kun je de ideale nokkenas bepalen.

Dus ik zeg dat jouw 440 een setje edelbrock koppen en een andere nokkenas nodig heeft. Daarmee kom je makkelijk op de 400 pk, en geen gepingel meer! :good:
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by BigBlockMopar »

7T Cuda wrote:Vanaf ik meen '68 kreeg je de 915 closed chamber koppen op de 440, en die hebben ook een 2.08 inlaat, maar een grotere 1.74 uitlaatklep.
'915' koppen = 1967, beter uitlaat poort-design dan voorgaande jaren, closed chamber. Kwamen nog wel met 2 klepmaten (1.60 en 1.74). Ik heb ze beide liggen.
'906' koppen = 1968, nog wat verbeterd poort-design en vanaf nu open chamber (scheelt ong. een half puntje in compressie). De 1.74" uitlaatklep werd standaard.
User avatar
janB
Posts: 123
Joined: 12 Jun 2007, 21:46

Re: edelbrock koppen

Post by janB »

Bedankt voor de verhelderende uitleg.Van je fouten leer je, zegt men.Ik heb vorig jaar die motor bij Oliver Zinn gekocht en door hem erin laten leggen.Die motor lag al gereed op de plank zeg maar, dus niet voor mijn auto samengesteld.Ik wist er toen nog veel minder van dan nou(weet nog steeds niet veel)en dacht 440 is altijd prima en dan nog een goed adres volgens de Duitse Moparrijders.
Zou Oliver Zinn dat nu zelf ook niet hebben kunnen bedenken, ben wel 5x teruggeweest vanwege koelingsproblemen(underdrive pulley) en pingelen wat maar niet op wilde houden(ontsteking steeds verder teruggezet dus motor weer warmer :sick: ).Valt me eerlijk gezegd wel zwaar tegen van hem.
Ik weet nu in elk geval waar ik ben en waar ik heen moet.
Het beste bewijs voor buitenaardse intelligentie is het feit dat ze nog nooit geprobeerd hebben kontakt met ons op te nemen.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by BigBlockMopar »

Het probleem met pingelen is dat het door meerdere situaties veroorzaakt kan worden.
Te hoge compressie is er 1 van, daarnaast is teveel warmte een 2e, (door) een te arm mengsel, warme luchtaanvoer in de motor, slechte verbrandingskamers of zuigers met teveel ruimte tot de kop op Top Dead Center kunnen ook pingelen of detonatie veroorzaken.

Bij alle motoren die ik opbouw zorg ik zowieso altijd dat de 'Heatriser crossover-port' afgesloten is in het inlaatmanifold. Met name als er headers gebruikt worden op de auto.
Dit zorgt ervoor dat het inlaatmanifold aanzienlijk koeler blijft en dus ook het brandstof-mengsel wat de motor ingaat. Bij sommige motoren kan dit net het verschil betekenen tussen wel of niet pingelen, zoals bij de 413 in mijn stationwagon bijvoorbeeld.
Maar zoals al gezegd een motor met 12 op 1 compressie en stalen koppen is 'belachelijk' om zomaar in een straatauto te gooien. Deze motor moet op z'n minst een hoger octaan/klopvastere race-benzine hebben om het pingelen tegen te gaan.
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: edelbrock koppen

Post by Thing »

heatriser kanalen dicht..

en een 1" multiplex spacer tussen de carb en intake is een hele verbetering.. ;)
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by Pedalfred »

Los van de al gemaakte opmerkingen :good: ....

Waarom wil je edelbrock heads monteren ? als je die stock out of the box monteert leveren ze nagenoeg niks meer op dan een setje 915's of je huidige koppen etc. ( even los van feit dat edels zoals BBM al meldt stock niet immer even correct zijn...( los van klepproblemen zijn er meer onjuistheden bekend...)

Als! dat pingelverhaal je reden is kun je bv beter een andere set pistons gaan monteren die je compressie omlaag halen
de kosten daarvan zijn ruim 3/4 minder en zelfs met de edelkoppen ben je wellicht nog steeds niet in de veilige zone qua
compressie en is ook je cam dan nog steeds niet de juiste keuze . Bij montage van lagere comp.pistons kan je event wel je cam beter benutten. Ook kun je ( bij andere pistons monteren) dan gelijk even je lagerschalen checken daar die vast ook niet blij zijn geweest met die hitte en dat gepingelpongel....

Maar met alleen een kop wissel ben je er niet.......,en stock edels monteren is geen PK middel, een goed setje wat
correct is bewerkt en past bij je pistons, cam , intake, header keuze etc.. leveren dat wel. ;)
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
71challenger
Posts: 351
Joined: 11 Jun 2007, 18:21

Re: edelbrock koppen

Post by 71challenger »

Thing wrote:heatriser kanalen dicht..

en een 1" multiplex spacer tussen de carb en intake is een hele verbetering.. ;)

Kan dat gewoon met multiplex??.

zoja , gaat ik er binnenkort een maken.
'85 Dodge Ramcharger 360 cui
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by Pedalfred »

Yeb no problem.... ;)
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: edelbrock koppen

Post by JWtje »

Over Edelbrock koppen. Mijn leverancier noemt ze nog steeds Edeljunk maar je kan er niet omheen. Prijstechnisch zijn het de beste koppen die je kan kopen. Wel raad ik aan om ze goed na te kijken op vlakheid en ook op dichtheid. Tijdje geleden een set gehad die, wanneer je ze tegen het licht hield je tussen klep en zitting door kon kijken. Ook had een van deze set koppen op een plek een verloop van 0.30 mm wat niet echt vlak te noemen is.
Het made in the USA verhaal is volgens mij redelijk vrij geintepreteerd. Als je iets in de VS in een doos stopt vind ik het nog niet terecht dat er made in de Unaaithet Steeds op staat. Voor zover ik weet staat de gieterij wel in de VS. De kleppen komen zeker uit China en zijn hoogst waarschijnlijk gemaakt van gereincarneerde fietsen, bierblikjes en winkelwagentjes. Daarentegen zijn de koppen waarschijnlijk van omgesmolten mountainbike's en honda civic motorblokken gemaakt, een stuk beter dus. Belast je de kleppen met meer dan 190 pond zittingsdruk dan ruk je de kop van de klep er af. Dat veroorzaakt natuurlijk een optreden van zwevende klepjes en een wel erg hoge lift over het hele toerengebied wat nooit langer dan een omwenteling kan duren. Niet dat je ooit zulke zware klepveren op je straatmotor zou monteren maar toch. Het is maar dat je het weet.
Ook ga je geen pk's winnen en misschien zelfs inleveren als je van 915 of 516 koppen overstapt naar de Edeljunks. De 915 en 516 koppen hebben een verbrandingskamer van 78cc. De Eddies zijn 84cc of 88cc en je levert dus compressie in en er gaat meer energie verloren in de koppen aangezien het aluminium meer warmte af kan voeren dan het pisbakkenstaal waar de koppen normaalgesproken van gemaakt zijn. Daarentegen flowen de Eddies wel weer beter dan de standaardexemplaren wat weer voordelig is natuurlijk.
Stap je echter over van 906, 452, 975, 346 of 213 koppen dan ga je er dik op vooruit. De verbrandingskamer van de Eddies is een stukje kleiner dan wat je had en daarbij neemt de flow drastisch toe.

Het verhaal van JanB is mij al bekend en hij komt woensdag even bij me langs. We gaan zijn compressie meten, want dan weten we exact wat we hebben en gaan dan kijken hoe we dit op kunnen lossen. Ik denk dat er niet veel anders opzit dan er andere koppen op te zetten wanneer de compressie boven de 11-11.5 : 1 zit. Tenzij hij het niet erg vind om op het vliegveld te gaan tanken. Zelf durf ik met stalen koppen niet verder te gaan dan 10.5 en met aluminium naar 11. Dit is echt de grens. Ook met het recurven van de stroomverdeler kunnen we nog wel wat speling creeren maar het blijft natuurlijk maar schipperen. Andere zuigers lijkt me geen optie voor Jan aangezien hij net een nieuw blok heeft gekocht en dan naast de aanschafprijs van een set nieuwe zuigers hij dus alles uit elkarr moet gooien en opnieuw moet laten balanceren. Dan is het sneller en verstandiger om er een set koppen met grotere verbrandingskamers op te zetten.

Nog ff verder over de Eddies. Dat de koppen niet helemaal fris uit de doos komen is niets vreemds. Alles waar "Power out of the box" of "bolt on performance" op de doos heeft staan moet je goed controleren. Zelfs Demon carbs trek ik altijd helemaal uit elkaar voordat ik ze installeer of verkoop. Je komt af en toe wel eens wat tegen wat een dronken Mexicaan waarschijnlijk niet opgevallen was. En als jij die vlamnieuwe Demon installeerd en je motor doet het niet naar verwachting trek je eerder je zelf gebouwde blok in twijfel dan je vlamnieuwe supercarburateur. Dus nakijken die hap.
Dit geld voor alles. Ook over B1 en Indy koppen heb ik al mensen gesproken die een stel maandagochtendkoppen te pakken hadden.

Ook zie je hierboven dat wanneer je een beetje nadenkt je zo probleemloos even snel een stukje voor het clubblad in elkaar tikt over de voors en tegens van verschillende cilinderkoppen en andere onderdelen. Wat heb jij meegemaakt. Overleg dit met iemand die er evenveel of meer van weet/denkt te weten en schrijf er even een conclusie over op. Jat wat plaatjes van het net en stuur ze in. Simpeler is het niet. Bang om voor lul te staan hoeft ook niet. Ik zal als ik ergens over twijfel even aan je vragen hoe het zit en kan ook nog andere kundige mensen inschakelen.

Ik lees het nog eens door en ben met dit hele stukje welgeteld een 35 minuten aan het tikken geweest en heb schijt aan sommige spelfouten en verkeerde zinsopbouw die er hier en daar gebruikt is en heb zo een clubbladwaardig stukje geproduceerd.

Dat kan JIJ dus ook.
User avatar
Fred ~ Moparstore
Posts: 202
Joined: 09 Jun 2007, 09:33
Location: Leopoldsburg, België

Re: edelbrock koppen

Post by Fred ~ Moparstore »

Pedalfred wrote:Los van de al gemaakte opmerkingen :good: ....

Waarom wil je edelbrock heads monteren ? als je die stock out of the box monteert leveren ze nagenoeg niks meer op dan een setje 915's of je huidige koppen etc. ( even los van feit dat edels zoals BBM al meldt stock niet immer even correct zijn...( los van klepproblemen zijn er meer onjuistheden bekend...)

Als! dat pingelverhaal je reden is kun je bv beter een andere set pistons gaan monteren die je compressie omlaag halen
de kosten daarvan zijn ruim 3/4 minder en zelfs met de edelkoppen ben je wellicht nog steeds niet in de veilige zone qua
compressie en is ook je cam dan nog steeds niet de juiste keuze . Bij montage van lagere comp.pistons kan je event wel je cam beter benutten. Ook kun je ( bij andere pistons monteren) dan gelijk even je lagerschalen checken daar die vast ook niet blij zijn geweest met die hitte en dat gepingelpongel....

Fred, je gaat even voorbij aan het feit dat de compressie niet alleen verlaagd wordt door de grote verbrandingsruimtes, maar doordat de koppen van alu zijn je ook ongeveer een punt extra compressie kunt gebruiken....
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by Pedalfred »

Fred ~ Moparstore wrote:

Fred, je gaat even voorbij aan het feit dat de compressie niet alleen verlaagd wordt door de grote verbrandingsruimtes, maar doordat de koppen van alu zijn je ook ongeveer een punt extra compressie kunt gebruiken....

Dat snap ik uiteraard fred ;) thanks , maar mijn advies is/was de pistons te vervangen ( en gelijk dus dan mooi alles even te kunnen nalopen, gezien de historie en onjuistheden in dat blok en de bouwer volgens zijn zeggen ....). Dus dan blijven de stalen er dan op bedoel ik.
Ikzelf zei de gek :) , zou dat de beste optie blijven vinden. Leuk die edelbrocks maar de motivatie & kosten om daarmee alleen ! de compressie te verlagen / verbeteren is mijns inziens niet geheel de juiste ze zullen ook niet veel vermogen toevoegen ( onbewerkt) en de kosten van heads / gaskets / stoters(soms) / rockers & shafts / tijd etc is zeker hoger als een nwe set pistons monteren. Het kan ook best zijn ( ik weet niet wat er nu voor pistons inzitten..) dat ze vermogen gaan
kosten... Bij een piston wijziging kan je ook de huidige cam beter benutten en zullen de kosten ( forged is niet nodig..) echt ook lager zijn....Ik zou dus dat blok idd uit elkaar trekken... Koppen wisselen is ook een flinke klus ;)

Maar Uteraard... mt Jan zelf weten wat hij wil & zal JW ongetwijfeld! :good: zorgen dat het allemaal in orde komt. Advies is advies en keuzes maken moet eenieder zelf maar doen ;) Rome heeft idd vele wegen....
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: edelbrock koppen

Post by JWtje »

Ik denk dat als je een setje 906's monteerd je van je gepingel afbent en nog steeds dik meer pk's op straat streept dan nodig.
Iemand hier wel eens met een standaard 440 gereden die in goede staat verkeerd. Dan roken de banden ook nog in z'n 4.
met een opgevoerde 440 heb je nog meer vermogen dat je niet kwijt kan op de weg. Het is daarentegen wel leuk.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by ARLI »

whoeaaawhoea 440 440 , 440 :winner:

Iets zinnigers had ik niet te melden en was al een paar dagen niet op forum geweest.
Aangezien jwtje zinnige dingen voor 2 had gepubliceerd mag ik wel even het gemiddelde nut van berichten in dit topic naar beneden halen.
Ik heb vorige week nog een 440 aangeboden gekregen voor 600 euro en ik heb 500 geboden.
Ik denk wel dat als ik even tijd heb dat ik em ophaal.
Ik werk met plezier.
User avatar
janB
Posts: 123
Joined: 12 Jun 2007, 21:46

Re: edelbrock koppen

Post by janB »

Wat doe je met al die blokken Arli?
Het beste bewijs voor buitenaardse intelligentie is het feit dat ze nog nooit geprobeerd hebben kontakt met ons op te nemen.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by ARLI »

janB wrote:Wat doe je met al die blokken Arli?

ik rook ze op tot oliedruk 0,5 is bij stationair en dan verkoop ik ze of leg ik ze in de hoek of breng ik ze naar revisiebedrijven die erg sloom werken.
Ik werk met plezier.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by ARLI »

ik dacht dat ik ergens een notitie had hoe ik de koppen moet vast trekken en op welk koppel maar ik ben aantekening kwijt

Wie kan helpen ?
Ik werk met plezier.
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: edelbrock koppen

Post by TheDeputy »

Beginnen bij de middelste, en dan cirkel's gewijs (oftewel rechtsom draaiend) alle bouten aandraaien in drie stappen. 40, 55 en als laatste 70 ft/lbs

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by ARLI »

ik ben in de midden begonnen cirkels gewijs

eerst hand vast
toen 60 nm
toen 80
toen 90
toen 100 en volgens mij is dat vast zat????

maar 110 zou ook kunnen, wie kan er zeggen wat poundfeetlbsunchquartermminch vergelijking is?
Ik werk met plezier.
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by Pedalfred »

110 ?????, geen ft.lbs toch hoop ik ?

Maximum Ftlbs torq op eddys is absoluut 70 / 75 ft lbs..... en idd in de al genoemde stappen.

Daarna!! motor warm draaien , af laten koelen en natrekken op hetzelfde moment..

Zeker als je studs gebruikt.....

Ga je hoger torquen dan riskeer je zeker scheuren in je koppen of een verneukte koppaking met alle problems
vandien....

Greetsss
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by ARLI »

jw belde me ook net en zei ook niet boven de 70 nm
Ik werk met plezier.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: edelbrock koppen

Post by ARLI »

ik zag net dat er dubbele schaal verdeling op mijn moment sleutel zat
70 ft/lbs = 95 nm

dus ik denk dat het niet fout gegaan is

zal em warm draaien en dan nog een keer natrekken
er was gisteravond hier ook een monteur en die zei 11 kg en toen dacht ik , ik zet em eerst wel op 100 nm en als het vaster moet dan kan dat morgen ook nog
achteraf gezien hoeft die dus niet veel vaster
ik heb druk op internet gezocht maar niets te vinden
bij edelbrock staat ; kijk bij studs manufactor specifications en in arp boek staat kijk bij manufactor specifications
dus als het fout is wijzen ze naar elkaar
overal staan er installation dit en dat verhalen en foto en schoonmaken zus en zo maar nergens staan er concreete duidelijk torq opbouw verhalen met volgornde en momenten

uiteraard zal er nu wel iemand reageren met ; kijk daar eens , of zo
Ik werk met plezier.
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: edelbrock koppen

Post by charger 73 se »

bij mij op het briefje van edelbrock(bij de koppen) staat 95 ft/lb (small block) lijkt me wel erg vast :hmmm:
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: edelbrock koppen

Post by 7T Cuda »

Dat klopt wel voor smallblock, die 95 foot-pound.
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
Post Reply