Achterwiellager Dodge Dart '72

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Let's go Dodge
Posts: 39
Joined: 05 Jul 2007, 19:19
Location: Roosendaal

Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by Let's go Dodge »

Omdat ik lekker A-technisch ben zal ik hier toch regelmatig vragen gaan droppen.... de technische kennis zal dan wel met de jaren komen :) . Achterwiellager van mijn Dodge is net vervangen maar het probleem is niet opgelost. Volgens mijn monteur zit er niet veel anders op dan de gehele achteras te vervangen. Hebben jullie nog een ander idee en zo niet waar ga ik zo'n achteras vinden (liefst tweedehands)?? Wederom bedankt voor het meedenken. Handboek voor mijn auto zo op zich ook wel handig zijn... als toevallig iemand nog een boek heeft liggen en dit wil verkopen.... Grtz. Lilian
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by Sjak Brak »

Complete achteras vervangen lijkt me erg rigoureus. Wat is het probleem, dat met het vervangen van het lager niet kon worden opgelost?

Werkplaatshandboek kan ik trouwens wel voor je regelen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Gert
Posts: 6
Joined: 25 Jun 2007, 17:30
Location: Hellgium

Re: Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by Gert »

Ik heb nog een 7 1/4 achteras liggen voor een klein prijsje ...
User avatar
muller
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2007, 15:27
Location: canada

Re: Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by muller »

ik gok dat een offset lager je probleem kan oplossen (als het probleen is dat de steekas is ingelopen)
Let's go Dodge
Posts: 39
Joined: 05 Jul 2007, 19:19
Location: Roosendaal

Re: Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by Let's go Dodge »

Ik zal vrijdag even precies vragen wat het probleem is en dan kom ik er zeker op terug. Grtz. Lilian
Let's go Dodge
Posts: 39
Joined: 05 Jul 2007, 19:19
Location: Roosendaal

Re: Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by Let's go Dodge »

Hallo allemaal, het is dus de lager in het diffentieel die niet goed is... wat is wijsheid in deze? Grtz. Lilian
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by BigBlockMopar »

Ik zou een andere monteur zoeken en de as gewoon in 1 keer goed laten maken.
Dat had hij ook de eerste keer al moeten kunnen zeggen dat er ook andere lagers stuk of slecht waren naar mijn idee.
Nu heb je er al 1 nieuw lager inzitten à zoveel kosten, en nu zou dus de as nog een keer uit elkaar moeten voor een reparatie van een ander lager.

'Financieel gezien' had een andere achteras in eerste instantie misschien beter geweest.
Maar omdat je er nu al geld in hebt zitten van dat ene nieuwe lager, moet je eigenlijk de andere lagers ook repareren, anders 'gooi' je het geld weg van het nieuwe lager.

my 2 cents.
Let's go Dodge
Posts: 39
Joined: 05 Jul 2007, 19:19
Location: Roosendaal

Re: Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by Let's go Dodge »

Op zich heb ik alle vertrouwen in mijn monteur dus die ga ik houden. Weet nu al dat hij praktisch niets gaat rekenen voor de uren want hij baalt er zelf ook stevig van. Weet nog niet wat wij er aan gaan doen.... wacht sowieso even het bestelde werkhandboek af...... Grtz. Lilian
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by PostMan »

Denk dat je met een diff revisie goedkoper uit bent dat met een compleet nieuwe achteras...Bij Pascal hebben ze revisie setjes "op stock" zoals ie dat altijd zo mooi zegt. Even ontdekken wat voor achteras je hebt en wat voor casing.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
Let's go Dodge
Posts: 39
Joined: 05 Jul 2007, 19:19
Location: Roosendaal

Re: Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by Let's go Dodge »

@Postman Euh wie is Pascal en hoe kom ik er achter wat voor achteras en casing ik heb :hmmm: ?? Ik heb het al eerder gezegd he, ben nu nog A-technisch.....

Grtz. Lilian
User avatar
meefpartyrat
Posts: 1035
Joined: 07 Jun 2007, 21:57
Location: sevenum

Re: Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by meefpartyrat »

pascal is de eigenaar van sixpackspeedshop in lommel ,leverancier van onderdelen van de moparclub .
even bij de sponsors op deze site kijken voor hun internetadres , en als je de nummers doorgeeft die op je achteras staan , kom je al een heel eind.
sterkte.
cuda 019.jpg
barracuda 440 - '74
satellite 318 - '73
le baron 2dr 440- '69 green
le baron 2dr 440- '69 red
chevy camper 97

het leven is één groot feest dus gedraag je daar ook naar !!
Let's go Dodge
Posts: 39
Joined: 05 Jul 2007, 19:19
Location: Roosendaal

Re: Achterwiellager Dodge Dart '72

Post by Let's go Dodge »

@meefpartyrat: Bedankt voor tips en foto :yeah: Ga zeker een keer bij Pascal shoppen. Grtz. Lilian
Post Reply