auto spuiter

Mopar or No Car!
Post Reply
chrysler1694
Posts: 30
Joined: 15 Mar 2010, 19:23

auto spuiter

Post by chrysler1694 »

Hallo

Wij zijn opzoek naar een goeie :good: en betaalbare autospuiter voor onze chrysler ney poort uit 1964

Alvast bedankt :happy:
Groet Barry en Monique
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: auto spuiter

Post by BigBlockMopar »

Mopar.nl adverteerder "Autospuiterij Harteveld" in Wateringen is in ieder geval goed. Met de financiele kant heb ik geen ervaring weliswaar.
Maar of hij ook een "Ney poort" kan spuiten durf ik niet te zeggen... :hmmm:
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: auto spuiter

Post by Lowrida »

:roll: :D
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
mopar-freak
Posts: 93
Joined: 08 Jun 2007, 16:00
Location: Delft
Contact:

Re: auto spuiter

Post by mopar-freak »

http://www.autoschadeharteveld.nl/ niet goedkoop, maar wel goed!!

Gr Arjan
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: auto spuiter

Post by jvdwolde »

Barry,
Aan welke kant van Nederland woon je dan eigenlijk?
In Staphorst weet ik een goed spuiter voor niet teveel geld! :good:
Mijn MB staat er momenteel..
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
BarraRuben
Posts: 841
Joined: 11 Jun 2007, 16:16
Contact:

Re: auto spuiter

Post by BarraRuben »

Zeg Jack, ben je niet te groot voor een MB?
Honda_MB50.jpg
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: auto spuiter

Post by jvdwolde »

:lol: dat klopt...ik heb me een TAXI gekocht...niet zo'n MB...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
barry
Posts: 945
Joined: 08 Jun 2007, 13:20

Re: auto spuiter

Post by barry »

BarraRuben wrote:Zeg Jack, ben je niet te groot voor een MB?
Honda_MB50.jpg

Wel vettig toch.
Ik heb er volgens mij een stuk of tien van gehad.
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
chrysler1694
Posts: 30
Joined: 15 Mar 2010, 19:23

Re: auto spuiter

Post by chrysler1694 »

Hallo

Ik woon in Haarlem / Noord-Holland

alvast bedankt
Groet Barry en Monique
Sjarger
Posts: 293
Joined: 08 Jan 2009, 11:50

Re: auto spuiter

Post by Sjarger »

In de buurt van Haarlem
Uiteraard Reco in Haarlem
Ook zit er een turkse toko ter hoogte van vd Peijl in de Waarderpolder ( een schadebedrijf) die dat goed en betaalbaar kan doen (heeft C3 van moeders gerepareed en keurig gespoten)
En dan natuurlijk Custom Mike (op terrein Auto Magic) te Lisse

Maar afgelopen maandag was ik in Beverwijk en reed stom toevallig langs een bedrijf waar allemaal oldtimers stonden, Aad Koster aan zijkant Bazaar. Verderop gekeerd en langzaam langs gereden want vond het wel interessant en daar stonden binnen oldtimers klaar om te spuiten. Zag er goed uit. Stond een Porsche, Amazone, Jaquar, Triumph enz
383barracuda
Posts: 208
Joined: 05 Jun 2007, 23:21
Location: Sliedrecht
Contact:

Re: auto spuiter

Post by 383barracuda »

Je kan natuurlijk een C3 niet vergelijken met een Amerikaan. De vlakken die strak gemaakt moeten worden zijn vele malen groter en voorzien diverse lijnen in het plaatwerk.

Als je een klassieke auto willaten spuiten moet je niet alleen maar naar het geld kijken, je moet ook de kwaliteit bekijken.

Hier in de regio zitten ook diverse "spuitertjes" die je auto voor een kleine 1000,- euro spuiten, maar het uiteindelijke resultaat is schrikbarend.

Gewoon eens gaan kijken bij Harteveld of Classic Car Bodyshop. Dit zijn mensen die respect hebben voor Mopars(en ander klassiekers) en niet bij zo'n cheap ass spuiter om de hoek.
1970 Plymouth BarraCuda-GranCoupe 383cuiHP 4-speed pistol
1968 Plymouth Fury Fast Top Coupe 383cuiHP 727
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: auto spuiter

Post by blade »

383barracuda wrote:Gewoon eens gaan kijken bij Harteveld of Classic Car Bodyshop. Dit zijn mensen die respect hebben voor Mopars(en ander klassiekers) en niet bij zo'n cheap ass spuiter om de hoek.
Kwaliteit betaalt zichzelf terug omdat je er de komende 10 - 15 jaar niets aan hoeft te doen anders dan wassen/schoon houden en poetsen. Mocht je hem ooit verkopen krijg je er ook meer voor terug.
My vote goes to Harteveld Autoschade en Restauratie.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: auto spuiter

Post by Sjak Brak »

blade wrote:Mocht je hem ooit verkopen krijg je er ook meer voor terug.
Maar dan krijg je weer dat gehuilebalk dat het niet de matching numbers lak is :lol: of dat "er misschien wel een hele hoop ellende verborgen zit onder die verse glimmende laklaag" :P

Maar even serieus, je zal lang niet altijd een spuitbeurt van 5k of meer 1 op 1 terugzien bij een eventuele verkoop. Bv een Newport van pak m beet 6 mille wordt niet ineens 12+ waard, hoe goed hij ook gespoten is.

Het komt er dus vooral op aan hoeveel waarde je zelf hecht aan zaken zoals lak en kleur.

Back on-topic: Meef (hier ook op t forum) kan ook heel goed je auto spuiten :good:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: auto spuiter

Post by Wilf »

Zelf geen persoonlijke ervaring met Harteveld, wel met 3 verschillende auto's op meetings meegemaakt dat ik een compliment gaf over de mooie lak en vroeg oftie onlangs gespoten was en dat al meer dan 10 jaar geleden was, alledrie bij Harteveld...
Dat waren overigens twee Mopars en een Ford Ranchero (die dieprode ja ;)).
User avatar
Robchopper
Posts: 74
Joined: 01 Nov 2009, 20:37

Re: auto spuiter

Post by Robchopper »

Kijk eens in de Gonnetstraat bij Danny's autoschade. Twee jonge jongens die veel spuiten voor de dealers in de omgeving.
(da's een rare zin :hmmm: ) Groeten van de gele Dart.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: auto spuiter

Post by Sjak Brak »

Wilf wrote:en een Ford Ranchero (die dieprode ja ;)).
Louis had zn hooiwagen toch zelf gespoten?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
jeroen.68coro
Posts: 445
Joined: 08 Jun 2007, 23:57

Re: auto spuiter

Post by jeroen.68coro »

gewoon zelf doen,heb ik ook gedaan. mn dick landy coronet zit best in de verf zo. lekkere laag blanke lak erop en dan polijsten, scheelde mij een dikke 6000 eurie's. en voor 6000 euro minder mag er van mij best wat in de lak zitten. maak ik me niet zo druk op de snelweg ook, met al die steentjes die van de zoab afkomen

gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack


Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: auto spuiter

Post by Wilf »

Sjak Brak wrote:Louis had zn hooiwagen toch zelf gespoten?
Ok :? dan heb ik het verkeerd begrepen destijds (is ook alweer 6 jaar geleden dat ik het vroeg, op de SNC). In dat geval is Louis ook een super-aanrader, want die bak is ook superstrak gespoten 8)
User avatar
robbee
Posts: 425
Joined: 16 Nov 2007, 17:59
Location: Dordt

Re: auto spuiter

Post by robbee »

Louis is een hele goeie plaatwerker , voorbewerker maar spuit zelf niet .
gr Rob
dodge coronet superbee
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: auto spuiter

Post by Sjak Brak »

OK is ook alweer tijdje terug dat ik m sprak over die hooiwagen...

@ Jeroen: respect, ik zou er geen zin in hebben in heel dat gedoe, dan maar een afbladderende verflaag :lol:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
meefpartyrat
Posts: 1035
Joined: 07 Jun 2007, 21:57
Location: sevenum

Re: auto spuiter

Post by meefpartyrat »

jeroen.68coro wrote:gewoon zelf doen,heb ik ook gedaan. mn dick landy coronet zit best in de verf zo. lekkere laag blanke lak erop en dan polijsten, scheelde mij een dikke 6000 eurie's. en voor 6000 euro minder mag er van mij best wat in de lak zitten. maak ik me niet zo druk op de snelweg ook, met al die steentjes die van de zoab afkomen

gr jeroen

knap bedrijf waar ze dik € 6000 vragen om een auto af te lakken......, dan hebben ze toch al gauw zo'n 75 % teveel gevraagd....

die prijs zal normaal gesproken mét kaal schuren, uitdeuken en/of wat laswerk, strakmaken, grondlak spuiten/schuren en aflakken zijn...

just my 2 drops of paint
barracuda 440 - '74
satellite 318 - '73
le baron 2dr 440- '69 green
le baron 2dr 440- '69 red
chevy camper 97

het leven is één groot feest dus gedraag je daar ook naar !!
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: auto spuiter

Post by Lowrida »

Dat denk ik ook ja..
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
Mr. Lee
Posts: 326
Joined: 11 Jun 2007, 16:44
Location: Winkel

Re: auto spuiter

Post by Mr. Lee »

Ik zeg breng hem naar Chrit Heynen in Voorburg. Een vakmannetje die al jaren lang nix anders doet dan Amerikanen strak maken en spuiten, en als ik zeg strak betekend dat ook strak. Verder is hij echt een kei in het afstellen van deuren, spatborden etc, en het maken van keurige strakke naatjes.

Hij heeft de blauwe limo van Direct gedaan, en ook mijn Charger heeft hij gedaan, en iedereen is super positief, ook Mark Harteveld. In overleg is vreselijk veel mogelijk en de prijs/kwaliteit is echt goed :good: Je kunt hem bellen op 06-54958899

Image

Image
jeroen.68coro
Posts: 445
Joined: 08 Jun 2007, 23:57

Re: auto spuiter

Post by jeroen.68coro »

knap bedrijf waar ze dik € 6000 vragen om een auto af te lakken......, dan hebben ze toch al gauw zo'n 75 % teveel gevraagd....

die prijs zal normaal gesproken mét kaal schuren, uitdeuken en/of wat laswerk, strakmaken, grondlak spuiten/schuren en aflakken zijn...

just my 2 drops of paint[/quote].

mijn dodge is in dick landy gespoten, dat zijn 3 kleuren spuiten. eerst helemaal zilver. zijkanten rood met blauwe bies. op de motorkap 2 brede banen blauw met rode bane en blauwe bies. dak ook en kofferbak deksel ook,. dus veel uren voor t afplakken.
heb er hier op t forum wel eens 1 gelezen waar t spuitwerk een aardige 12.000 euro heb gekost, dacht een 71 RR.

gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack


Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
Post Reply