Vraagje?

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
68dodgecharger
Posts: 787
Joined: 08 Jun 2007, 20:42

Vraagje?

Post by 68dodgecharger »

Nu rij ik niet veel met mijn auto en als ik dat doe zijn het maar kleine stukken.
Nu heb ik een beetje last van wit spul aan de peilstok,,,,,,,echt maar een beetje.
Wat is hier aan te doen.
Ik heb vandaag een flink stuk gereden en toen was het in het geheel weg.
Hebben jullie ook hier last van of maakt het niet zoveel uit een beetje?
1968-- 500 stroker charger--1968
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Vraagje?

Post by Sjak Brak »

Kleine stukken rijden vindt een wagen niet fijn ;)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Vraagje?

Post by PostMan »

Die witte zooi is eigenlijk een soort van condens. Dat krijg je als je motor niet warm genoeg wordt. Een keer lekker op de snelweg blazen is nooit verkeerd.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
muller
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2007, 15:27
Location: canada

Re: Vraagje?

Post by muller »

yep,overstappen naar een betere olie is ook soms een oplossing...ik heb er 'swinters ook last van,ik ben nu overgestapt naar moterfiets olie (20w50 harley davidson)....geen last meer van gehad...zelfs met de royal purple race olie had ik er last van,dus of meer rijden of betere olie (of betere ontluchting)
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Vraagje?

Post by Sjak Brak »

muller wrote:(of betere ontluchting)
ook een goed punt om na te kijken
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
muller
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2007, 15:27
Location: canada

Re: Vraagje?

Post by muller »

zodra je die witte melkbende in je motor hebt zitten dan zit je pvc valve als eerste verstopt....en dat maakt het probleem alleen erger.....dan moet je wel heel lang trappen om hem schoon te krijgen :hmmm:
User avatar
68dodgecharger
Posts: 787
Joined: 08 Jun 2007, 20:42

Re: Vraagje?

Post by 68dodgecharger »

Wat bedoel je met een betere ontluchting?
1968-- 500 stroker charger--1968
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Vraagje?

Post by Sjak Brak »

carterpanontluchting (PCV-klep)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
68dodgecharger
Posts: 787
Joined: 08 Jun 2007, 20:42

Re: Vraagje?

Post by 68dodgecharger »

waar vind ik die?
1968-- 500 stroker charger--1968
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Vraagje?

Post by Sjak Brak »

Die dingen op je kleppendeksels.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
68dodgecharger
Posts: 787
Joined: 08 Jun 2007, 20:42

Re: Vraagje?

Post by 68dodgecharger »

die doppen wat erop zitten?

die zijn nieuw,ze kunnen na 200 mijle toch niet dicht zitten>?
1968-- 500 stroker charger--1968
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Vraagje?

Post by Sjak Brak »

nee, maar als er eentje niet is aangesloten op de carburateur zal er niet veel ontluchting plaatsvinden, en dat pcv-klepje stelt niet veel voor, is zo dichtgeslibt hoor.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Vraagje?

Post by JWtje »

Witte smurrie in je olie betekent water in je olie. Of condens. Dat dampt er wel uit als ie warm is maar het is natuurlijk niet zo best. Kan ook een koppakking zijn die niet zo fris meer is.

Haal ook eens de originele carterontluchting van je motor af.

Origineel zit 1 van die slangen op direct vacuum wat eigenlijk gewoon valse lucht is. Knijp die slang maar eens dicht als je motor stationair loopt. Loopt ie beter, afdoppen die handel. Ik weet nog steeds niet waarom er verse buitenlucht een rondje door je motor moet maken om vervolgens al die olieprut te gaan verbranden.

Ik haal ze er altijd af en maak aan de vroegere inlaat van de lucht een slang en een resevoirtje. Die andere maak ik dicht.

Je zult ook merken dat je carb veel fijner af te stellen is. Je carb reageert veel beter op het stationaire circuit.
Post Reply