440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
CHGR73
Posts: 39
Joined: 10 Jun 2007, 22:01
Location: Lutjewinkel

440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Post by CHGR73 »

Wat zijn de voor en tegens van het afdraaien van een 440 krukas naar 400 mains?
Hoe goed zijn aftermaket krukassen voor in een straat motor en is er nog machine werk aan?

Indy heads heeft nu een mooie aanbieding voor een stroker kit hier kun je volgens mij niet tegen op met gebruikte spullen.

470” 400 Block ***NEW – Best Bargin – While Supplies Last**** Part # 400-R6-470A
Eagle 4340 Steel Crank (3.900” X 2.375”), Eagle H-Beam Rods (6.760” X .990” Pin), Forged Flat-Top Pistons (4.375” Bore), Rings, Rod & Main Bearings, 10.00 to 1 with 84cc & 12.20 to 1 with 65cc
...................................................................................................................................................................................................1,495.00

Graag hoor ik jullie meening hier over.
Last edited by CHGR73 on 17 Nov 2009, 00:00, edited 1 time in total.
1973 Dodge Charger SE Flinstone :D
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Post by BigBlockMopar »

Of ik mis iets of ik lees niet goed maar ik vind het niet echt zo'n super-aanbieding eerlijk gezegd.
Voor zo'n $600-700 MINDER koop je gewoon een kit bij 440source EN dan heb je tenminste nog een bruikbare compressie-verhouding, ipv van de 11.75:1 bij INDY.
Of je koopt de kit via SixPack die het 440source-spul voor hele scherpe prijzen aanbiedt hier.
User avatar
CHGR73
Posts: 39
Joined: 10 Jun 2007, 22:01
Location: Lutjewinkel

Re: 440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Post by CHGR73 »

Ik heb nu de juiste info er bij gezet denk dat je de prijslijst van 2007 heb gezien.
1973 Dodge Charger SE Flinstone :D
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Post by BigBlockMopar »

Ah, inderdaad. Ik zag eerst een prijs van $2650 staan. Die van $1500 is inderdaad niet snel te toppen.
Het enige wat er ontbreekt is het balanceren. Dat kost hier (bij DymoTrack) al gauw zo'n €250 geloof ik.

Lijkt me opzich geen slechte deal en kan een leuk motortje worden.
Al zou ik persoonlijk niet 'direct' zaken willen doen met Indy aangezien het nogal lompe boeren kunnen zijn heb ik zo op diverse plekken gelezen.
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: 440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Post by 7T Cuda »

Vraag eens aan Pascal SixPack. Die is officieel dealer van zowel 440 source als Indy.

Ik had de die kits van Indy ook gezien in Mopar muscle magazine. Dat is niet verkeerd, 1495 dollar bij Indy. Want ik weet niet of het jullie ook opvalt, maar 440 source word ook steeds duurder met zijn stroker kits. Ze zitten inmiddels op 1900 dollar. Incl balanceren, dat wel. Maar in die adv. van Indy staat dat balanceren 95 dollar kost.
Dus ben je evengoed bij Indy goedkoper uit als bij 440 source.
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
User avatar
CHGR73
Posts: 39
Joined: 10 Jun 2007, 22:01
Location: Lutjewinkel

Re: 440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Post by CHGR73 »

Herman wat bedoel je met lompe boeren het moet toch mogelijk zijn om normaal iets te bestellen daar?
En wat ballanceren betreft misschien beter om hier te doen het blok moet toch ook gedaan worden.
Zijn er nog ervaringen met eagle krukassen en drijfstangen? lijkt mij toch wel een redelijk merk voor een straat motor.
En Wiseco zuigers lijkt mij ook wel inorde.

Hey Kurt zal eens vragen aan pascal en nog ff informeren bij indy over dat ballanceren moet wel goed gebeuren weet niet precies wat hun er onder verstaan en ook niet wat voldoende is voor een straat motor ik dacht binnen de 2 gram.
1973 Dodge Charger SE Flinstone :D
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Post by BigBlockMopar »

Iets bestellen bij Indy is tot daaraan toe, maar je wilt ook nog een vraag gaan stellen aan ze over hoe zij hun werk doen? :? :foei:

:D

Even Googlen op "indy cylinderheads customerservice" en in de 1e link van YellowBullet zal je genoeg info moeten geven lijkt me.
Op Moparts.com slingeren ook de nodige klaagtopics rond over dat bedrijf.
Wees slim en doe zaken met iemand die Indy spul levert :)
SIX-PACK SPEEDSHOP
Posts: 748
Joined: 08 Jun 2007, 10:14

Re: 440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Post by SIX-PACK SPEEDSHOP »

Wanneer gaat de doorsnee klant nu is nadenken waarom ze in de states geen mails beantwoord krijgen op al hun vragen!!!

Heel de wereld die een internet aansluiting heeft zit iedere firma in states plat te mailen, met de gekste vragen, en prijzen, en dan nog een dit en een datje, en besluit uiteindelijk niet om te kopen daar het transport dan weer pokkeduur is naar hier toe. Zeg nou zelf, hou zou je zelf zijn mocht je zelf een bedrijf hebben, en belast worden met het zoveelste mailtje.

Probleem dat hiermee gecreeerd word is dat de firma's ook meer problemen krijgen, en ook niet altijd serieu genomen word, of het duurt ook allemaal langer dan normaal. Er zijn reeds verscheidene firma's die zelf geen mailadressen op hun website staan hebben, wat niet meer dan normaal is.

Dus think twice wanneer je nog eens een bedrijf mailt in de states :letop: :letop: :letop:
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: 440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Post by challenger72 »

kortom we moeten jouw gewoon gekmailen :lol:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Post by Sjak Brak »

Ik ben het daar niet mee eens. Als je verkoopt aan particulieren en een mailadres op je site zet moet je ook de service aan de particuliere afnemers geven en de mails beantwoorden. Lukt dat niet, dan is er m.i. toch iets niet goed.

Ik heb overigens zojuist een afgedraaide 440-krukas gekocht voor mijn 2e 383 :yeah:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: 440 krukas of aftermarket krukas voor stroker gebruiken

Post by 450dart »

CHGR73 wrote:Wat zijn de voor en tegens van het afdraaien van een 440 krukas naar 400 mains?
Eagle 4340 Steel Crank (3.900” X 2.375”)
Ik zou 100% voor een aftermarket krukas gaan als je met niets begint.

eerst moet je ergens een (40 jaar oude) forged 440 krukas vinden, die laat je dan op scheurtjes testen door MP en hopelijk zitten er geen scheurtjes in, dan moeten de hoofdlagertappen worden afgedraaid en geslepen voor een B-block, dan de drijfstangtappen uit het midden slijpen naar 3.9 stroke en 2.2 chevy pin, maar dat kan alleen als je een krukas hebt gevonden die nog nooit geslepen is.

Ik heb bovenstaande gedaan zo'n 6 jaar geleden, en dat heeft me een dikke 1100 euro gekost bij elkaar, helaas was 440-Source er toen nog niet met de strokercranks voor 600 dollar......
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
Post Reply