wie o wie kan mij vertellen hoe ik het best de upper en lowerball joint kan demonteren.
zit nu al de halve dag te maar het slaagt voor geen meter
alvast bedankt
upper en lower ball joint
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: upper en lower ball joint
zijn het geschroefde ball joints?
ff goed heet maken met de lasbrander dan draai je ze zo los
ff goed heet maken met de lasbrander dan draai je ze zo los
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: upper en lower ball joint
Gisteren nog een paar fusee-kogels losgedraaid, met m'n zelf gemaakte gereedschapje...
Het juiste gereedschap scheelt veel ge-etter. En inderdaad zal warm stoken (alleen de draagarm, niet de kogel) ook wel helpen. Bij mij was een ijzeren pijp van een meter voldoende...
Het juiste gereedschap scheelt veel ge-etter. En inderdaad zal warm stoken (alleen de draagarm, niet de kogel) ook wel helpen. Bij mij was een ijzeren pijp van een meter voldoende...
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: upper en lower ball joint
draagarm in bankschroef en met een grote bahco lukt het wel.....Btw:stook nooit een fuseekogel warm zonder eerst de smeernippel te demonteren,en als die er niet inzit,eerst een gaatje erin te boren zodat druk wegkan,die ontstaat door gassend inwendig vet.Ik heb weleens een ontploffende fuseekogel door een dik houten gereedschapbord zien vliegen......dus als die je raakt.......
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: upper en lower ball joint
Een Bahco werkt niet op alle soorten draag-armen.
Op de onderste draagarmen van mijn auto's kan je dus niets anders opkrijgen dan het juiste tooltje.
Op de onderste draagarmen van mijn auto's kan je dus niets anders opkrijgen dan het juiste tooltje.
Re: upper en lower ball joint
Ik draaide de bovenste fusee kogels er zo uit met een bahco Van een meter warm stoken of de draagarm demonteren is helemaal niet nodig.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: upper en lower ball joint
Helaas slijten de onderste fuseekogels sneller dan de bovenste meestal.
Zie hier maar eens een Bahcootje op te krijgen...
De rand van de LCA zit op dezelfde hoogte als de fuseekogel.
Zie hier maar eens een Bahcootje op te krijgen...
De rand van de LCA zit op dezelfde hoogte als de fuseekogel.
-
- Posts: 64
- Joined: 17 Jun 2007, 07:55
- Location: west vlaanderen(belgie)
Re: upper en lower ball joint
kheb ook zo'n tool zelf gemaakt,plaat van +- 6mm laten laseren zoals het model op de foto van herman,dit op een stuk buis lassen,gat doorboren,een as erdoor en je hebt een goed stuk gereedschap.je draagarm wat opwarmen helpt ind,kheb eenmaal zonder warmen en dan wel en het scheelt een pak.
bij monteren een beetje vet tegen het griperen en tegen roest.
bij monteren een beetje vet tegen het griperen en tegen roest.