benzine afstellen op een holly

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
otissportfury73
Posts: 45
Joined: 10 Sep 2008, 17:24
Location: houten

benzine afstellen op een holly

Post by otissportfury73 »

ik ben bezig mijn benzine af ste stellen maar mij auto blijft bij laag toerental vreemd reageren als ik rij, als hij niet in de versnelling staat heb ik nergens last van ,
ook heb ik vlammen in mij carb. gehad hoe kan ik dit t best oplossen met deze carb.
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: benzine afstellen op een holly

Post by 450dart »

zet eerst je ontsteking maar goed op tijd en dan pas met de carburateur aan de gang
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
otissportfury73
Posts: 45
Joined: 10 Sep 2008, 17:24
Location: houten

Re: benzine afstellen op een holly

Post by otissportfury73 »

ontsteking staat goed ( op gas loopt hij perfect )
User avatar
chryslert
Posts: 260
Joined: 22 Feb 2009, 12:57
Location: ermelo

Re: benzine afstellen op een holly

Post by chryslert »

is het een nieuwe holly of een kats versleten holly ? en op gas loopt een motor altijd mooier dan op benzine zelfs met slechte ontsteking. goeie bougies en kabels en een verdelerkap wil ook helpen.

volgens mij gaat hij in de carburateur knallen als je ontsteking verkeerd staat(slecht is) of als hij te weinig vreten krijgt. en als jij zegt dattie onbelast niet knalt en belast wel lijkt mij dat hij te weinig benzine krijgt. mss staan de stelschroeven voor de co voorop tever open ivm de apk ofzo? vinden veel garages leuk om anders te zetten.... :hammer:
maak het af, voordat het jou afmaakt
Partsstore
Posts: 640
Joined: 04 Jul 2007, 11:26

Re: benzine afstellen op een holly

Post by Partsstore »

Hij staat te arm op zijn stationaire circuit. Daardoor slaat hij af zodra je hem in zijn versnelling zet. En als je wat meer gas geeft en hem dan in zijn versnelling zet dan ploft hij uit de carb. Klopt dat? Draai dan de idle mixture schroefjes eens wat naar buiten.
Kan ook zijn dat de motor ergens valse lucht aanzuigt overigens. Spuit eens wat remmenreiniger op je luchtfilter terwijl de motor loopt. Gaat het toerental omhoog dan staat hij te arm.

Succes
www.PartsStore.eu
Less Bullshit, More Horsepower

06-19856511 - info@partsstore.eu
Skype: Partsstore
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: benzine afstellen op een holly

Post by Sjak Brak »

otissportfury73 wrote:ontsteking staat goed ( op gas loopt hij perfect )
dat zegt niks, gas en benzine hebben verschillende optimale afstelling voor ontsteking.

Ik kan niet raden wat voor motor, ontsteking, gas-spul en holley je hebt, en ook niet wat je bedoeling is, is benzine de thuiskomer en moet de wagen max presteren op gas, of andersom?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Post Reply