revisie
Re: revisie
Vertel eens wat meer welke auto, blok, plannen? Foto's?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: revisie
ben aan het uit zoeken hoe ik fotos op het forum krijg maar het lukt niet erg.
het gaat om een 1970 Challenger vanaf 1994 in mijn bezit dit jaar was het blok aan de beurt . misschien ken je hem wel Viper Blue Customnaam ENFORCER.
het gaat om een 1970 Challenger vanaf 1994 in mijn bezit dit jaar was het blok aan de beurt . misschien ken je hem wel Viper Blue Customnaam ENFORCER.
Re: revisie
Cool! Foto's kan je ook wel ff naar mij mailen, dan zet ik ze dr wel op. Of probeer dmv http://www.mopars.nl
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: revisie
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: revisie
bedankt voor het plaatsen moet het nu zelf nog uit vogelen!!!!!
het is een 383/400 en ik heb met te lage olie druk gereden een jaar of 6 ,(standaard olie pomp met verkeerde lagers of anders om) maar zo als je weet gaat een MOPAR niet zo maar kapot. er komt een nieuwe krukas , nokkenas (beetje scherper) nieuwe olie pomp in het kort wordt i helemaal nieuw van binnen.
het is een 383/400 en ik heb met te lage olie druk gereden een jaar of 6 ,(standaard olie pomp met verkeerde lagers of anders om) maar zo als je weet gaat een MOPAR niet zo maar kapot. er komt een nieuwe krukas , nokkenas (beetje scherper) nieuwe olie pomp in het kort wordt i helemaal nieuw van binnen.
- PedalTTmetal
- Adverteerder
- Posts: 164
- Joined: 10 Jun 2007, 12:25
Re: revisie
Gave chally , heb em dacht ik wel es op dr88 gezien...
Succes met je blok !, maak er wat diks van
Succes met je blok !, maak er wat diks van
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: revisie
Goed bezig. Zal ongetwijfeld weer netjes worden allemaal!
Enforcer,
Zijn de foto's van "voor" of "na" de aanschaf van nieuwe parts?
De timingchain-set lijkt me nieuw maar de zuigers niet naar mijn idee.
De motor lijkt me een 400cui-motor te zijn trouwens.
oh ja, een nieuw fotocameraatje zou ook geen overbodige luxe zijn
Enforcer,
Zijn de foto's van "voor" of "na" de aanschaf van nieuwe parts?
De timingchain-set lijkt me nieuw maar de zuigers niet naar mijn idee.
De motor lijkt me een 400cui-motor te zijn trouwens.
oh ja, een nieuw fotocameraatje zou ook geen overbodige luxe zijn
Re: revisie
ja foto's van na het monteren met nieuwe parts,en het klopt de zuigers was niks mis mee dus schoon gemaakt en een nieuw setje veren erom en terug gemonteerd (het is al duur genoeg).
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: revisie
Zuigers zijn meestal ook niet de items die slijten in een motor, het zijn meer inderdaad de veren en de cylinders zelf.
Let er bij de nieuwe krukas ook op dat je een bijbehorende balancer en stallconvertor neemt, anders zit je met een onbalans in je motor. (Er vanuitgaande dat je een nieuwe 'stalen' krukas koopt, ipv een gietijzeren.) Als de nieuwe krukas ook van gietijzer is dan is er niets aan de hand.
Let er bij de nieuwe krukas ook op dat je een bijbehorende balancer en stallconvertor neemt, anders zit je met een onbalans in je motor. (Er vanuitgaande dat je een nieuwe 'stalen' krukas koopt, ipv een gietijzeren.) Als de nieuwe krukas ook van gietijzer is dan is er niets aan de hand.
Re: revisie
ja bedankt voor de info heb inderdaad ook nieuwe stallconvertor en balancer.zijn nu bezig met de koppen nieuwe kleppen (beetje grooter) en dubbele veren,alles ook gelijk aangepast om dat ik op gas rij.
- moparfryslan
- Posts: 740
- Joined: 08 Jun 2007, 12:48
- Location: nij beets
Re: revisie
zie dat je de challenger weer mooi maakt
zal wel goed lopen binnenkort met dat nieuwe spul erop
keep up the good work
had nog een foto van je ride genomen in terherne
zal wel goed lopen binnenkort met dat nieuwe spul erop
keep up the good work
had nog een foto van je ride genomen in terherne
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker