revisie

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Post Reply
ENFORCER
Posts: 12
Joined: 29 Jun 2007, 14:19
Location: Wijnaldum

revisie

Post by ENFORCER »

ben aan het reviseren geslagen ,ze was een beetje overleden.Het loopt alleen een beetje uit geloof ik .Hoopelijk nog wel een proefritje en een meeting dit jaar ....... We zullen ZIEN!!!!!!!!!!???????
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: revisie

Post by Sjak Brak »

Vertel eens wat meer :) welke auto, blok, plannen? Foto's?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ENFORCER
Posts: 12
Joined: 29 Jun 2007, 14:19
Location: Wijnaldum

Re: revisie

Post by ENFORCER »

ben aan het uit zoeken hoe ik fotos op het forum krijg maar het lukt niet erg.
het gaat om een 1970 Challenger vanaf 1994 in mijn bezit dit jaar was het blok aan de beurt . misschien ken je hem wel Viper Blue Customnaam ENFORCER.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: revisie

Post by Sjak Brak »

Cool! Foto's kan je ook wel ff naar mij mailen, dan zet ik ze dr wel op. Of probeer dmv http://www.mopars.nl
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: revisie

Post by Sjak Brak »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ENFORCER
Posts: 12
Joined: 29 Jun 2007, 14:19
Location: Wijnaldum

Re: revisie

Post by ENFORCER »

bedankt voor het plaatsen moet het nu zelf nog uit vogelen!!!!!
het is een 383/400 en ik heb met te lage olie druk gereden een jaar of 6 ,(standaard olie pomp met verkeerde lagers of anders om) maar zo als je weet gaat een MOPAR niet zo maar kapot. er komt een nieuwe krukas , nokkenas (beetje scherper) nieuwe olie pomp in het kort wordt i helemaal nieuw van binnen.
User avatar
PedalTTmetal
Adverteerder
Posts: 164
Joined: 10 Jun 2007, 12:25

Re: revisie

Post by PedalTTmetal »

Gave chally , heb em dacht ik wel es op dr88 gezien...

Succes met je blok !, maak er wat diks van ;)
European headquarter B1 aluminum heads
& Koffels place hipo engines.
Revisie & bouw van V8 engines
Restauratie en spuiterij
Alles voor uw Muscle Mopar....

Click the banner for more info:

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: revisie

Post by BigBlockMopar »

Goed bezig. Zal ongetwijfeld weer netjes worden allemaal!

Enforcer,
Zijn de foto's van "voor" of "na" de aanschaf van nieuwe parts?
De timingchain-set lijkt me nieuw maar de zuigers niet naar mijn idee.
De motor lijkt me een 400cui-motor te zijn trouwens.

oh ja, een nieuw fotocameraatje zou ook geen overbodige luxe zijn :P :D
ENFORCER
Posts: 12
Joined: 29 Jun 2007, 14:19
Location: Wijnaldum

Re: revisie

Post by ENFORCER »

ja foto's van na het monteren met nieuwe parts,en het klopt de zuigers was niks mis mee dus schoon gemaakt en een nieuw setje veren erom en terug gemonteerd (het is al duur genoeg).
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: revisie

Post by BigBlockMopar »

Zuigers zijn meestal ook niet de items die slijten in een motor, het zijn meer inderdaad de veren en de cylinders zelf.
Let er bij de nieuwe krukas ook op dat je een bijbehorende balancer en stallconvertor neemt, anders zit je met een onbalans in je motor. (Er vanuitgaande dat je een nieuwe 'stalen' krukas koopt, ipv een gietijzeren.) Als de nieuwe krukas ook van gietijzer is dan is er niets aan de hand.
ENFORCER
Posts: 12
Joined: 29 Jun 2007, 14:19
Location: Wijnaldum

Re: revisie

Post by ENFORCER »

ja bedankt voor de info heb inderdaad ook nieuwe stallconvertor en balancer.zijn nu bezig met de koppen nieuwe kleppen (beetje grooter) en dubbele veren,alles ook gelijk aangepast om dat ik op gas rij.
User avatar
moparfryslan
Posts: 740
Joined: 08 Jun 2007, 12:48
Location: nij beets

Re: revisie

Post by moparfryslan »

zie dat je de challenger weer mooi maakt :good:
zal wel goed lopen binnenkort met dat nieuwe spul erop
keep up the good work :letop:
had nog een foto van je ride genomen in terherne :?

Image
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985


patrick bakker
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: revisie

Post by Wilf »

Very nice car! You're Dodge material :D
Post Reply