euro erg hoog!!

Mopar or No Car!
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

euro erg hoog!!

Post by marcel1 »

euro is op het moment toch wel erg hoog!!
echter blijft als ik zo om mij heen kijk bij de part boys blijft de prijs hier gewoon gelijk.
wij worden er dus weinig wijzer van, je bent bijna geneigt om in het vliegtuig te stappen en zelf je onderdelen te regelen.
gemak als je hier koopt ok en ja prijs als he hier is met invoerrechten en btw maar ja dan scheelt het nog steeds een hoop vind ik?

er wordt zelfs gezegt dat het niet lang duurt voor hij op 1,60 staat

op het moment is duizend dollar 648 euro en dan krijg je ook nog eens bij besteding van duizend dollar of meer 5% korting bij een paar grote suppliers.
hmmmm zet je toch af en toe aan het denken!!
User avatar
rolec
Posts: 370
Joined: 08 Jun 2007, 23:10
Location: The south...
Contact:

Re: euro erg hoog!!

Post by rolec »

:yeah: :winner:
Greetz,
Robin.
------------------------------------------------------------------
Plymouth Duster '74. 360cui,904,3.23 ****under construction***
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: euro erg hoog!!

Post by charger 73 se »

mischien kunnen de partsboys nou ook leuke aanbiedingen doen :roll:
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: euro erg hoog!!

Post by BigBlockMopar »

Dat kunnen ze eigenlijk alleen maar doen als ze NU wat inkopen doen en dit gelijk weer kunnen verkopen.
De zooi op de plank is nog steeds 'duur' ingekocht, dus daar dikke kortingen op geven ivm een gedaalde dollarwaarde is winst weggooien, of soms zelfs verlies nemen.
Ik zie het bij mezelf ook, spullen die ik eind 2007 gekocht heb (en nog niet gemonteerd heb) kan ik nu al voor een stuk lagere prijs over laten komen.

Het is als partswinkel niet echt prettig om te zien denk ik hoe je voorraad op de planken met de dag minder waard wordt.
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: euro erg hoog!!

Post by marcel1 »

leuk dat je dat aan de orde brengt echter gaat die vlieger niet op.
de meeste heb weinig op voorraad, de gangbare spulletjes dat is het dan wel en zelfs die maar mondjes maat!!
het meeste gaat op bestelling en vooruit betalen!!

op de manier die je aanhaald zal er altijd allen voordeel zijn voor de verkopende partij?
hoelang moet hij blijven stijgen eer dat er voor ons een voordeel uitkomt??
Last edited by marcel1 on 08 Mar 2008, 21:49, edited 1 time in total.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: euro erg hoog!!

Post by BigBlockMopar »

Ben je ooit weleens binnen geweest bij bijv. SixPack, of C&P in Tegelen?
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: euro erg hoog!!

Post by charger 73 se »

ik doelde ook meer op een aanbieding wat niet op voorraad artikellen neerkwam.
zoiets als tti uitlaten of zoiets dergelijks.. of interieurdelen..

maar zo nu en dan zijn er al leuke aanbiedingen hoor :good:

ik heb niks te klagen over de parts supliers, altijd goede service en dat moet ook betaald worden :) en zo'n grote voorraad moet je ook huisvesten kost niet niks
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: euro erg hoog!!

Post by marcel1 »

yeb maar wat wil je duidelijk makken? dat het hun slecht uitkomt dat de dollar minder waard wordt?
komop zeg zolang hun de prijs niet aanpassen hebben hun alleen maar voordeel, of ze het nou duurder of goedkoper in hebben gekocht.
winst is meer of minder zo zit het!!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: euro erg hoog!!

Post by BigBlockMopar »

Ik wilde duidelijk maken dat daar wel misschien voor 100.000(en) euros aan voorraad ligt wat tot nu toe "hooguit" met een 1.3 dollar/eurokoers is ingekocht ooit. Uiteraard met een redelijke inkoop-korting natuurlijk.

Het feit dat sommige bedrijven nu nog steeds ook met nieuw geimporteerde onderdelen 1.3 x de dollarprijs durven te rekenen, tja... daarmee drijven ze zelf alleen maar de mensen mee weg natuurlijk.
Ze houden dan alleen nog maar de mensen over die zelf niets kunnen/durven te bestellen en niet echt naar een eventuele concurrent gaan ofzo.
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: euro erg hoog!!

Post by marcel1 »

de meeste dingen die ik bestel komen niet van de plank, mijn pech :lol:
maar als het dan speciaal besteld wordt zouden ze daar zeker rekening mee kunnen houden qua prijs lijkt mij?
en niet alleen voor mij maar uiteraard geld dat voor alle amerikanen rijders onder ons die nog wel eens wat bestellen :lol:
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: euro erg hoog!!

Post by jvdwolde »

Ik snap niet dat je zo'n topic opent als je deze mening hebt, dan moet je niet lang nadenken en het gelijk zelf in de States bestellen... :?
Kleine moeite hoor!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: euro erg hoog!!

Post by 450dart »

je bent bijna geneigt om in het vliegtuig te stappen en zelf je onderdelen te regelen
Creditcard + internet = zelf bestellen, aankoopprijs + verzendkosten in euro + 25% invoerrechten en BTW is je kostprijs
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: euro erg hoog!!

Post by 450dart »

smidje wrote:+ risico of, en hoe je spul aankomt...
is bij hogere bedragen meestal (automatisch) verzekerd, weet niet hoeveel waarde je aan die verzekering moet hechten want heb gelukkig nog niet gehad dat iets niet aankwam of beschadigd was, en ik bestel gemiddeld elke maand wel wat de laatste 3 jaar :good:
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: euro erg hoog!!

Post by blade »

jvdwolde wrote:Ik snap niet dat je zo'n topic opent als je deze mening hebt, dan moet je niet lang nadenken en het gelijk zelf in de States bestellen... :?
:letop:
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: euro erg hoog!!

Post by Lennard »

tja alleen lastig dat er vanuit de usa niet meer verscheept word door de gewone post
dat maakt het dan ( helaas ) wel een stuk duurder

Groeten Lennard
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: euro erg hoog!!

Post by Texas »

Lennard wrote:tja alleen lastig dat er vanuit de usa niet meer verscheept word door de gewone post
dat maakt het dan ( helaas ) wel een stuk duurder

Groeten Lennard

he mannen, nooit van mijn service gehoord. Ik loop elke dag met pakketjes naar de post office of verstuur via zee- of luchtvracht en heb deze maand zeker 3 auto containers en daar past ook nog wel wat bij. Als ik spullen laad dan gooi ik een slot en zegel op de container en ben nog niks kwijt geraakt, meer info op http://www.usa2ned.com/ of mail me op info@2dutchies.com. Even een prijs, ik reken 15 Dollar per pakket handling, je kan zelf het spul bestellen en mij als verzendadres geebruiken en ik stuur je dure spullen door in overleg, verzekerd of niet, jij bepaalt dit. Dus, kom maar op, heb 10 hectare opslagruimte ;)
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: euro erg hoog!!

Post by Dickdale »

neem van mij aan dat de euro nog veel hoger gaat worden... 1.70 zal niet lang duren...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
B1runner
Posts: 84
Joined: 10 Jun 2007, 20:42

Re: euro erg hoog!!

Post by B1runner »

Wat marcel hier zegt over de Parts shops is zeker waar.
Maar het is mij in het verleden al opgevallen dat je hier weinig over mag zeggen op het forum :sucks:
Er zit soms meer dan 300euro verschil tussen voor de zelfde part bij diverse shops.
Ik haal mn spul tegenwoordig bij de partsstore scherpe en eerlijke prijzen en je onderdelen snel in huis.
Image
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: euro erg hoog!!

Post by kingjoop »

laat ze maar lekker oorlog voeren en meer schuld maken bij de federale bank.. alleen maar gunstig voor onze moparts aanschafprijzen :good:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
Mas
Posts: 82
Joined: 12 Jun 2007, 19:35
Location: koningrijk der jehova's

Re: euro erg hoog!!

Post by Mas »

Euro erg hoog? Hoezo hij wordt eind dit jaar op de 2 dollar verwacht, denken de experts. Nu de olie en goud prijs explodeert gaat de afrikaanse dollar zeker over de 2 euro. Helaas dat de chinezen geen euro gebruiken maar dollars. Wanneer die overstappen op de euro, dan is de dollar een echte afrikaanse dollar geworden.
Kopen wij spotgoedkoop in, en de wereld economie stort in, maar gelukkig zijn wij niet de wereld economie.
Ik hoop dat de clinton of oebama op deze wijze door blijft gaan, dan is dat land snel failliet en krijgen we geld toe van de yanken als we van hun kopen.
God blows america :lol:
Newport '69
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: euro erg hoog!!

Post by blade »

Image
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: euro erg hoog!!

Post by Sjak Brak »

@ Mas:

kleine bijkomstigheid is, dat als de dollar te ver klapt, dat ie dan waarschijnlijk de euro meetrekt in zn val. Ik denk persoonlijk dat het voor ons op de lange termijn beter is als de dollar niet meer veel verder zakt. Maar zolang de amerikaanse regering op dit vlak struisvogelpolitiek blijft voeren zal de situatie niet verbeteren.

Tuurlijk is het nu wel even grappig om voor een rochel een een snotbel je onderdelen in te slaan :D
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: euro erg hoog!!

Post by Wilf »

Straks hebben we een shitload aan onderdelen voor auto's die we wegens gebrek aan betaalbare brandstof niet meer kunnen rijden :lol:
Edje
Posts: 161
Joined: 12 Jul 2007, 17:41

Re: euro erg hoog!!

Post by Edje »

Ook zo mooi, de Fed heeft afgelopen weer ff 200miljard in de amerikaanse economie gepompt.

HOEZO ZEEPBEL !?!?!

:lol: :yeah:

Zeepbel is nu mooi langzaam aan het exploderen, ondanks de tevergeefse actie's van de Fed.
Geloof dat ze straks weer wat % punten eraf willen gaan halen.

Doen ze dan niet : Zullen de rotte appels gescheiden worden van de rest, en zal de economie weer gaan klimmen, na weer een kleine daling uiteraard.
Het zal niet lang duren.

Persoonlijk hoop ik dat de Fed nog 1x gaat snijden taxes en rente, dan zal het feest worden.
Daarna zullen ze zeggen : Oke, het hielp niet, het probleem moet zichzelf oplossen.
Er zullen dus een hoop bedrijven failiet gaan, de rotte appels dus.
Als dat achter de rug zie ik de dollar weer erg snel en sterk stijgen in waarde i.c.m. als de oorlog in Irak over is, of de troepen terug getrokken worden.

Dus trek je conclusie..

Je kan nog best ff wachten met dollars kopen.

Buy low, sell high :P
Ronzo
Posts: 164
Joined: 15 Oct 2007, 03:32
Contact:

Re: euro erg hoog!!

Post by Ronzo »

En hoeveel denken jullie dat bijv je dure Charger van `68 die je hier voor 35000€ hebt rijden nog waard, is als de us economy instort en iedereen zijn geld nog maar de helft waard is?
Nou, ik maak me daar toch wél wat zorgen over.
De prijzen zijn de laatste jaren als een raket gestegen, het kon maar niet op.
Maar het tij kan keren, ik hoop in elk geval dat het snel weer stabiliseert.
Beter redelijk dure onderdelen en leuke waarde voor je auto, dan goedkope onderdelen voor een auto die geen flikker meer waard is.

Mijn bescheiden opinie, groete Ron
Image
Post Reply