invoerrechten

Mopar or No Car!
Post Reply
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

invoerrechten

Post by challenger72 »

ja hallo daar ben ik weer te zeuren.Kan iemand mij vertellen hoeveel procent invoerrechten er betaald moet worden om een kratmotor van us naar nl te laten komen?alvast bedankt,gr. niels
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: invoerrechten

Post by kingjoop »

ik meen 19% over de bill of sale & vervoerskosten :)
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: invoerrechten

Post by Sjak Brak »

Die 19% is invoer-BTW, daarnaast komen er nog een paar % invoerRECHTEN op.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Fred ~ Moparstore
Posts: 202
Joined: 09 Jun 2007, 09:33
Location: Leopoldsburg, België

Re: invoerrechten

Post by Fred ~ Moparstore »

:letop: Wat hij zegt....

Als je ff met de douane belt, kunnen die je ook precies zeggen hoeveel % invoerrechten je op een bepaald product betaald.Was het voor een motor geen 4,5 of 6 procent? :?
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: invoerrechten

Post by Sjak Brak »

Staat me inderdaad iets bij van circa 5% voor auto-onderdelen....
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Chrysler freak
Posts: 7
Joined: 09 Jun 2007, 07:33

Re: invoerrechten

Post by Chrysler freak »

Auto onderdelen is 6% invoerrechten .invoerrechten worden berekend over de factuurprijs en de vervoerskosten van het product. hierover moet dan nog 19% BTW betaald worden.
67' Newport custom
snapon
Posts: 49
Joined: 09 Jun 2007, 11:22

Re: invoerrechten

Post by snapon »

volgens mij zitten er op autoparts geen invoerrechten vanuit USA naar Nederland (tenminste de keren dat ik iets direct bij YearOne en Mancini Racing heb gekocht en op heb laten sturen stond er een grote douane stempel op "vrij van invoerrechten")
wel moet je altijd BTW afdragen
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: invoerrechten

Post by Robchally »

snapon wrote:volgens mij zitten er op autoparts geen invoerrechten vanuit USA naar Nederland (tenminste de keren dat ik iets direct bij YearOne en Mancini Racing heb gekocht en op heb laten sturen stond er een grote douane stempel op "vrij van invoerrechten")
wel moet je altijd BTW afdragen
Dan zit je onder een bepaald minimum bedrag. Boven dat bedrag is er een hele lijst met verschillende auto-onderdelen, allemaal met verschillende tarieven. Bij de belastingtelefoon kunnen ze je zo vertellen wat het kost: Ze weten verrekte goed het verschil tussen bijvoorbeeld een inlaatspruitstuk en electronische componenten.
In elk geval een procent of 5-9 over de faktuur plus vervoers-kosten, en dan nog 19 % over het bedrag.

En vergeet niet de spullen (als het veel geld is) tijdens transport te verzekeren, niet naar kiloprijs maar naar faktuurwaarde.
Post Reply