versnellingshandle 727 (bigblock versie) niet meer in P

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

versnellingshandle 727 (bigblock versie) niet meer in P

Post by moi427 »

Ineens krijg ik de 727 achter de 440 in mijn W200/D200 (hij is ooit nogal veranderd, beschreven in mijn intro verhaaltjes) niet meer vrijwillig goed in de P, dus krijg dan ook niet de sleutel uit het contact. De bak staat dan wel goed in P: ik kan de Dodge niet wegrollen.
De stangenstelsels wezen bekijken of er niet wat vast loopt, maar kan daar zo niets vreemds vinden/voelen.
Ik krijg de schakelpook aan het stuur wel in de P en de sleutel eruit als ik de pook naar achter trek en naar fors boven duw terwijl ik de sleutel terugdraai, forceren dus. Het lijkt of het ineens in de stuurkolom vastloopt o.i.d.
Geen vreemde toestand gehad waardoor dit kwam: gewoon lekker rijden en even parkeren om wat heerlijke haringen te halen en toen ineens was het niet mogelijk de sleutel eruit te halen. :hmmm:
Voor de rest rijdt de Dodge heerlijk, gewoon goed door alle versnellingen.
==> Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Ik had overigens het idee even bij TransM te informeren, maar die is helaas blijkbaar gestopt met zijn bedrijf?
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: versnellingshandle 727 (bigblock versie) niet meer in P

Post by Dickdale »

Het klinkt als een mechanisme in je stuurkolom.

TransM is overgenomen door Hammink uit Ommen.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: versnellingshandle 727 (bigblock versie) niet meer in P

Post by moi427 »

Qua stuurkolom had ik inderdaad ook dat idee, maar kan helaas geen goede afbeeldingen vinden waaraan ik duidelijk kan zien hoe of waarom (Haynes en Chilton al driftig doorzocht), maar speur gewoon verder. Moet tegenwoordig wat gerichter sleutelen omdat een arm niet meer ideaal werkt.

Ah, overgenomen door Hammink dus, merci. Daar kom ik nog weleens op hun opendagen enzo (als ex Cobra bouwer met nog altijd grote liefde daarvoor, naast alle USA V8's), altijd leuk. En regelmatig op de circuitdagen hier op het TT-circuit bij ze aan als ze daar zijn, even kijken als ze daar weer met hun Cobra rondboenderen.
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: versnellingshandle 727 (bigblock versie) niet meer in P

Post by moi427 »

Recent eindelijk dit probleem opgelost, want zeer druk geweest met ziek zijn (corona) en later een extra garage (laten) bouwen. Daarna eindelijk tijd om dit gebeuren uit te zoeken en wat bleek: de rubbers van de motorophanging waren compleet afgescheurd. Na monteren nieuwe rubbers is het probleem gelijk opgelost en schakelt alles weer zoals het hoort :yeah:
Overigens waren de rubbers die eraf kwamen weer typisch voor de enorme berg prutswerk wat men ooit aan deze Dodge heeft gedaan: de delen waren met schroeven bijeen gehouden :sucks: Wat een onwijs gebeuren dat men waarschijnlijk de reeds gescheurde rubbers op deze manier dacht te moeten gebruiken, want voor de kosten hoef je dat uiteraard niet te doen.
Nu dus weer heerlijk rijden met het 440 blok. Wil eigenlijk nog altijd een extra ringtank (heb nog een 2017 122 liter versie liggen) voor de lpg monteren en dan het huidige 70 liter tankje (da's echt niet veel...) naar voren monteren. Moet er uiteraard nog meer aangepast worden, maar of ik dit alles ga doen is mij nog altijd onduidelijk.
Afijn, de tijd gaat het weer leren :hmmm:
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: versnellingshandle 727 (bigblock versie) niet meer in P

Post by jelmoer »

Zo zie je maar dat het probleem soms ergens kan liggen.
Goed bezig.
Post Reply