A518 46RH

Bied hier je eigen Mopar auto's en/of onderdelen aan.
In dit forum is het niet mogelijk te reageren op de berichten.
Voor vragen contacteer de aanbieder per PM of Email.
Post Reply
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

A518 46RH

Post by Dickdale »

Interessepeiling: Omdat ik mijn versnellingsbak ga vervangen naar een NAG1 (moderne 5 speed) komt mijn 518 46RH te koop.

De bak heeft bij mij niet goed gefunctioneerd. De Overdrive en Lockup deden het niet. Daarnaast kwam de torque converter niet vrij bij een totale stop waardoor de motor afslaat. In de tweede versnelling kon ik wel gewoon stoppen en komt de torque convertor wel vrij. In de D slaat de motor af. Ik kan er mee rijden in de 2de versnelling en daarna door naar de D. Dan schakelt de bak ook over naar de 3de versnelling. Als ik dan voordat ik tot een stop kom terugschakel naar de tweede versnelling kan ik er gewoon mee rijden. Niet erg prettig maar het rijdt.
Ik verwacht zelf dat er iets in de valve body niet helemaal goed functioneert. Die zou de nieuwe eigenaar uit elkaar kunnen halen om te kijken of er misschien een veertje of een kogeltje niet goed zit. Daarnaast zou ik de convertor na laten kijken voordat je hem onder de auto monteert.

Mij is de bak destijds verkocht als goed en niet zo lang geleden gereviseerd. Daarom heb ik hem gewoon achter de Hemi gehangen. Helaas had ik, naast de auto, ook deze uit elkaar moeten halen en moeten controleren. :hmmm:

De versnellingsbak past achter elk small block en moderne Hemi. Deze hebben dezelfde small block bellhousing.

Er zitten bij:
- Torque convertor.
- 2 verstelbare vacuum switches voor het inschakelen van de Overdrive en Lockup. Eenvoudig in te stellen en zorgen er voor dat de OD en LU worden in en uitgeschakeld bij een bepaald vacuum.
- Een tussenas/cardan welke op maat is gemaakt voor een 68-70'er B-body. Gebalanceerd en vers gepoedercoat.
- Een transmissie bracket welke custom is gemaakt voor de bak. Vers gepoedercoat.
- Ministarter, 1,7kW welke goed functioneert.
- Flexplate, die geschikt is voor een moderne Hemi en small block torque convertor. ATI 915685 SFI Approved Flexplate.
- Inspection plate.
- Oil dipstick, 518 BLK Billet / SS Braid Locking Transmission Dipstick Firewall/Trans Mnt

Als optie heb ik nog een Hurst Pistol shifter, type 3162009 te koop.

De bak zit nog onder mijn auto, dus er kan nog mee gereden worden (als het een beetje mooi weer is) maar gaat er deze winter onder uit.

Als er iemand interesse heeft, graag een PB.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Post Reply