IMPCO 425 en OHG 450 afstellen

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Iwema
Posts: 50
Joined: 20 Jun 2007, 17:31
Contact:

IMPCO 425 en OHG 450 afstellen

Post by Iwema »

Wat kan ik afstellen aan een IMPCO 425 en OHG 450 mixer?
Kan ik de OHG 450 mixer combineren met een IMPCO E (EB) verdamper?
Hoe kan ik testen of de mengverhouding lucht/LPG goed is?
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: IMPCO 425 en OHG 450 afstellen

Post by SuperFlyTNT »

- Gastoevoer @ Idle speed en gastoevoer boven idle speed
- Ja, dan moet er een andere veer in de verdamper geplaatst worden (oranje; er zit standaard een blauwe of paarse in?)
- op zijn minst met een CO meter
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: IMPCO 425 en OHG 450 afstellen

Post by BigBlockMopar »

Een afr-meter kan ook het midden- en vollastbereik meten tijdens rijden.

Onmisbaar gereedschap om een motor echt correct af te stellen.
Heb standaard een AFR-meter in mijn dagelijksgebruikte Dodge Dart zitten.
User avatar
Iwema
Posts: 50
Joined: 20 Jun 2007, 17:31
Contact:

Re: IMPCO 425 en OHG 450 afstellen

Post by Iwema »

Klopt,

De OHG moet een andere veer in de IMPCO verdamper hebben.hebben.
De IMPCO 425 is makkelijk aftestellen d.m.v. de stationairschroef en de hoofdafstellschroef.
De OHG is veel moeilijker.
Hierbij heb je alleen een stationairschroef.
De hoofdafstelling kan door het vertellen van de busjes onder de gas-toevoer-rotjes.
Het probleem is dan wel dat de gas toevoer niet meer lineair is.
Om het goed te krijgen zul je de verdamperdruk dan moeten aanpassen.

Om te weten of de instellingen echt goed staan zul je met een CO tester of Lambda signaal meter moeten gaan rijden.
Je kijkt dan of de mengverhouding over het hele toeren bereik goed is.
Als de mengverhouding goed en stabiel is staat het LPGsysteem perfect afgeteld.
Extra verrijking zoals bij benzine hoeft niet bij LPG maar mag wel.
Tijdens rollenbank testen hebben wij dit meermaals vast gesteld.
Als het niet helemaal perfect is kun je een elektronische regeling de fouten laten corrigeren.

Een juiste instelling verlaagt het brandstofverbruik en verhoogt het motorvermogen.
Als je voor het laagste verbruik gaat moet je er voor zorgen dat het mengel net boven stationair iets lager is, maar bij vollast optimaal of iets rijker is.
Het maximale vermogen blijft dan gehandhaafd en je merkt er verder niets van.
Sommige elektronische regelingen zijn ook instaat dit te doen.
De besparing kan, afhankelijk van de motor en rijgedrag, wel 15% zijn t.o.v. een motor die constant Lambda 1 loopt.

Voor een perfecte werking van de gasinstallatie moet de verdamper wel met de gasslangaansluiting naar beneden staan.
De olie die altijd wel aanwezig is kan dan via de slang afgevoerd worden naar de motor.
Deze olie kan dan de verdamperdruk niet beïnvloeden.
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: IMPCO 425 en OHG 450 afstellen

Post by SuperFlyTNT »

@ Bigblockmopar; kan dit topic naar de rubriek "Retorische vragen" of " Product placement"?
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
Iwema
Posts: 50
Joined: 20 Jun 2007, 17:31
Contact:

Re: IMPCO 425 en OHG 450 afstellen

Post by Iwema »

Is er nog een een veer die een hogere druk geeft dan de oranje?
Bij wie kun je die halen?
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: IMPCO 425 en OHG 450 afstellen

Post by TheDeputy »

Wat wil je bereiken met deze vage vragen?
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
Iwema
Posts: 50
Joined: 20 Jun 2007, 17:31
Contact:

Re: IMPCO 425 en OHG 450 afstellen

Post by Iwema »

Ik heb een mixer maar ik krijg geen lineaire LPG afgifte.
Als ik de druk nog wat hoger krijg wordt hij lineair genoeg om het met een elektronische regeling goed te krijgen.
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
User avatar
Iwema
Posts: 50
Joined: 20 Jun 2007, 17:31
Contact:

Re: IMPCO 425 en OHG 450 afstellen

Post by Iwema »

Ik heb het probleem gevonden.
Een andere OHG 450 geplaatst en alles werkt nu wel met een oranje veer.

Bij nameten blijkt dat de doseer stiften een foutieve hoek hebben.
Het is waarschijnlijk geen LPG mixer maar aardgas mixer.

De elektronische lucht/brandstof regeling staat nu in de default stand ingesteld.
De motor loopt goed, maar soms blijft hij te lang arm of te lang rijk lopen.

Morgen de elektronische lucht/brandstof regeling nog instellen met de computer.
Dus proefrijden, dit om de diverse reactie parameters goed te krijgen.
Dit moet gedaan worden voor zowel de max. vermogen stand en de economie stand (dan zou hij ook nog zuinig moeten rijden).
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
Post Reply