Protouring project
Re: Protouring project
Thx voor de tip, Herman. Het probleem met de bestuurderskant is dat er van alles in de weg zit.
Ze zijn alleen nog maar gehecht dus ik kan ze nog verlengen. Ik zal eens googelen.
Ze zijn alleen nog maar gehecht dus ik kan ze nog verlengen. Ik zal eens googelen.
Re: Protouring project
Update!
De uitlaat zit gehecht onder de auto. Als de auto gedemonteerd gaat worden gaat de uitlaat er onderuit en wordt deze afgelast met Vermeer gas zodat ie aan de binnenkant net zo glad is als aan de buitenkant.
Daarnaast ben ik bezig geweest met de middenconsole en de overgang naar het dashboard. Wat een kut klus was dat zeg. Na een paar keer eindelijk naar mijn zin. De delen moeten nog worden afgelast.
De metalen delen worden later nog bekleed oid.
Ook maar even de grotere oil pan geïnstalleerd.
Tevens ook de pcm en bcm onder het dashboard geplaatst.
De uitlaat zit gehecht onder de auto. Als de auto gedemonteerd gaat worden gaat de uitlaat er onderuit en wordt deze afgelast met Vermeer gas zodat ie aan de binnenkant net zo glad is als aan de buitenkant.
Daarnaast ben ik bezig geweest met de middenconsole en de overgang naar het dashboard. Wat een kut klus was dat zeg. Na een paar keer eindelijk naar mijn zin. De delen moeten nog worden afgelast.
De metalen delen worden later nog bekleed oid.
Ook maar even de grotere oil pan geïnstalleerd.
Tevens ook de pcm en bcm onder het dashboard geplaatst.
Last edited by Dickdale on 18 May 2020, 20:47, edited 2 times in total.
Re: Protouring project
Exhaust system looks great. 3 inch?
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: Protouring project
Laatste foto =
Ziet er top uit zeg! Ik heb een soortgelijke middenconsole die ik ook graag wil gaan bevestigen aan het dashboard dus deze foto's komen goed van pas! Supergaaf zo die shifter erin.
Ik wil ook een floorshifter!!
Ziet er top uit zeg! Ik heb een soortgelijke middenconsole die ik ook graag wil gaan bevestigen aan het dashboard dus deze foto's komen goed van pas! Supergaaf zo die shifter erin.
Ik wil ook een floorshifter!!
Re: Protouring project
Thx!
Mijn auto had een column shifter maar dat vond ik niet mooi. Originaliteit vind sowieso niks. Het is mijn auto dus maak hem zoals ik hem mooi vind. Daarnaast heb ik elektrische stuurbekrachtiging tussen de stuurkolom geplaatst.
Om deze middenconsole te kunnen monteren heb ik een deel van een de tunnel van een Chrysler 300C gebruikt. Die hebben webinar een ochtend uit een sloop auto geslepen.
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: Protouring project
Ik heb ook een colomn shifter en ik vind het ook bah dus snap ut helemaal. Met name ook dat stukje over originaliteit.
Ik heb op dit moment stoelen en een console uit een 300ZX en deze bevallen me uitstekend! Maar wil de console ook iets naar achteren hebben, B&M megashifter - lekker old skool - ervoor gemonteerd op 2 vierkante alu pijp die ik met het dashboard ga verbinden.
En je moet zeker doen wat je zelf mooi vindt! Zo wil ik altijd nog zo'n hele grote voet als gaspedaal Vind ik echt helemaal te gek - iedereen verklaart me voor gek - maar is iets uit mn jeugd. Toen ik een jaar of 12 was, woonde er bij ons in de straat echt een heel lekker wijf waar ik altijd naar liep te gluren. Die reed in een AMC pacer met zo'n voet gaspedaal.
Haar ben ik allang vergeten maar dat gaspedaal...
AMC Pacer vind ik trouwens ook gaaf! Ding is zo lelijk dat ie gewoon weer tof is...
Maar back on topic:
Jij hebt standaard ook geen stuurbekrachtiging? Ik was echt in de veronderstelling dat echt elke Amerikaan stuurbekrachtiging had, maar ik ontmoet op fora - en in real life - steeds meer rides die juist geen stuurbekrachtiging hebben. Wist ik dus niet. Elke yank die ik had, daar zat het standaard in.
Ik moet er ook niet aan denken om die met die boot van mij te sturen zonder stuurbekrachtiging trouwens...
Ik heb op dit moment stoelen en een console uit een 300ZX en deze bevallen me uitstekend! Maar wil de console ook iets naar achteren hebben, B&M megashifter - lekker old skool - ervoor gemonteerd op 2 vierkante alu pijp die ik met het dashboard ga verbinden.
En je moet zeker doen wat je zelf mooi vindt! Zo wil ik altijd nog zo'n hele grote voet als gaspedaal Vind ik echt helemaal te gek - iedereen verklaart me voor gek - maar is iets uit mn jeugd. Toen ik een jaar of 12 was, woonde er bij ons in de straat echt een heel lekker wijf waar ik altijd naar liep te gluren. Die reed in een AMC pacer met zo'n voet gaspedaal.
Haar ben ik allang vergeten maar dat gaspedaal...
AMC Pacer vind ik trouwens ook gaaf! Ding is zo lelijk dat ie gewoon weer tof is...
Maar back on topic:
Jij hebt standaard ook geen stuurbekrachtiging? Ik was echt in de veronderstelling dat echt elke Amerikaan stuurbekrachtiging had, maar ik ontmoet op fora - en in real life - steeds meer rides die juist geen stuurbekrachtiging hebben. Wist ik dus niet. Elke yank die ik had, daar zat het standaard in.
Ik moet er ook niet aan denken om die met die boot van mij te sturen zonder stuurbekrachtiging trouwens...
Re: Protouring project
Tijd voor een update!
Nadat ik de auto weer helemaal in elkaar heb gezet om te zien of alles past, heb ik hem weer uit elkaar gehaald, in de kantelbrug gehangen, er zijn nog wat gaten dichtgelast en de bodem laten stralen/schooperen/2k primer/bodyschutz/kleur en blanke lak.
Ook heb ik mijn motor laten boren en honen door Post en Dros. Ze hebben tevens de motor en beide koppen gevlakt.
Met het opbouwen van de motor kan ik weer even voor uit.
Tevens ga ik nu de auto schoonmaken, weer in elkaar zetten en naar de spuiter brengen.
Nadat ik de auto weer helemaal in elkaar heb gezet om te zien of alles past, heb ik hem weer uit elkaar gehaald, in de kantelbrug gehangen, er zijn nog wat gaten dichtgelast en de bodem laten stralen/schooperen/2k primer/bodyschutz/kleur en blanke lak.
Ook heb ik mijn motor laten boren en honen door Post en Dros. Ze hebben tevens de motor en beide koppen gevlakt.
Met het opbouwen van de motor kan ik weer even voor uit.
Tevens ga ik nu de auto schoonmaken, weer in elkaar zetten en naar de spuiter brengen.
Last edited by Dickdale on 26 Jan 2021, 13:20, edited 2 times in total.
-
- Posts: 124
- Joined: 28 Sep 2011, 12:33
- Contact:
Re: Protouring project
Dat ziet er superstrak uit
Vraag, heb je je onderblok gestraald en gespoten? heb jij evt een kleurcode? heb mijn 440 Magnum nu ook uit elkaar en die moet naturrlijk ook weer als nieuw worden
Vraag, heb je je onderblok gestraald en gespoten? heb jij evt een kleurcode? heb mijn 440 Magnum nu ook uit elkaar en die moet naturrlijk ook weer als nieuw worden
Peter Heesen
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle
Re: Protouring project
Hoi Peter, mijn motorblok heb ik alleen laten bewerken. Omdat hij uit 2014 is, is de lak nog goed.
Wel heb ik een VHT lak besteld om hem opnieuw te spuiten via Crop Non Paint gekocht: https://www.nonpaints.com/nl/vht-engine ... vht%20hemi&
Wellicht spuit ik hem opnieuw.
Wel heb ik een VHT lak besteld om hem opnieuw te spuiten via Crop Non Paint gekocht: https://www.nonpaints.com/nl/vht-engine ... vht%20hemi&
Wellicht spuit ik hem opnieuw.
-
- Posts: 124
- Joined: 28 Sep 2011, 12:33
- Contact:
Re: Protouring project
Kijk aan, goed om te weten dat er speciale spuitbussen te verkrijgen zijn, SP120 Hemi Orange gaat het worden dan
Zit alleen te twijfelen om het onderblok te stralen, wel het mooiste resultaat denk ik, maar vraag me af hoeveel zand er ondanks het afplakken toch nog binnenin de motor gaat komen? heeft iemand hier ervaringen mee? of wellicht alleen even met de staalborstel bewerken?
Zit alleen te twijfelen om het onderblok te stralen, wel het mooiste resultaat denk ik, maar vraag me af hoeveel zand er ondanks het afplakken toch nog binnenin de motor gaat komen? heeft iemand hier ervaringen mee? of wellicht alleen even met de staalborstel bewerken?
Peter Heesen
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle
Re: Protouring project
Stralen met grit/zand/corund oid zou ik niet zo snel doen. Dat spul komt echt overal. Stralen met ijs of met een laser er overheen gaan kan wel (laser is duur).
Re: Protouring project
So it should be running and driving this summer.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Re: Protouring project
De auto weggebracht naar Marck Harteveld voor paint.
En op de terugweg nog even een kratje HJ gescoord.
En op de terugweg nog even een kratje HJ gescoord.
Re: Protouring project
5 juni heb ik mijn auto opgehaald bij Marck Harteveld. Het resultaat is erg mooi geworden.
Re: Protouring project
die wordt dik!
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Protouring project
Netjes hoor
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears