Manuel steering box

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
kev86
Posts: 12
Joined: 08 Dec 2012, 21:52

Manuel steering box

Post by kev86 »

Hoi allemaal,

Kent er iemand toevallig een bedrijfje of persoon die een manuel steering box kan reviseren? En wat voor prijskaartje hangt daaraan vast?

Ik ben namelijk een roadrunner aan het restoreren,en zou graag de manuel steering willen gebruiken.

Op mijn charger heb ik power steering en dat is opzicht wel leuk om te cruisen..maar een tijdje geleden mocht ik een rit doen met een 70er coronet met manuel steering en was direct verkocht...je voelt de wagen zoveel beter op de baan. :yeah:

Alvast bedankt! Gr kevin
Attachments
20210531_190738.jpg
20210531_190749.jpg
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Manuel steering box

Post by Dickdale »

Persoonlijk ken ik niemand die dat doet, maar ik zelf heb een Satellite waar ik een manual steering box in ga gebruiken icm electrische stuurbekrachtiging. Ik denk dat je goedkoper uit bent met het kopen van een nieuwe.

Ik heb een nieuwe steering box fast ratio 16:1 gekocht via Rockauto.com. Hierdoor hoef je minder vaak het stuur om te draaien. Wellicht is dat nog iets om over na te denken. Onderdeelnummer LARES 18831
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: Manuel steering box

Post by TheDeputy »

Ik heb de mijne zelf gereviseerd. Is niet heel moeilijk en goed te doen mits je het werkplaatshandboek volgt. Onderdelen zijn wat lastig te krijgen. Onbekrachtigd een 16:1 stuurhuis rijden vraagt behoorlijk wat spierkracht en rijdt dus niet echt relaxed. Ideaal is een 20:1 maar die zijn superzeldzaam en dus duur.
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Manuel steering box

Post by Dickdale »

TheDeputy wrote: 02 Jun 2021, 21:25 Ik heb de mijne zelf gereviseerd. Is niet heel moeilijk en goed te doen mits je het werkplaatshandboek volgt. Onderdelen zijn wat lastig te krijgen. Onbekrachtigd een 16:1 stuurhuis rijden vraagt behoorlijk wat spierkracht en rijdt dus niet echt relaxed. Ideaal is een 20:1 maar die zijn superzeldzaam en dus duur.
Daarom sport ik ook 3x in de week, Antoon! :yeah: :OO:
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: Manuel steering box

Post by TheDeputy »

Dat ja daar nog tijd voor hebt :D
Maar je hebt em toch ook omgebouwd naar elektrische stuurbekrachtiging?

@kevin, je kunt de mopar power steering redelijk eenvoudig meer gevoel geven. Allereerst natuurlijk alle speling eruit halen en vervolgens de druk verlagen door shims te plaatsen in de pressure valve van de stuurpomp. Scheelt enorm veel.
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Manuel steering box

Post by Dickdale »

TheDeputy wrote: 03 Jun 2021, 22:38 Dat ja daar nog tijd voor hebt :D
Maar je hebt em toch ook omgebouwd naar elektrische stuurbekrachtiging?

@kevin, je kunt de mopar power steering redelijk eenvoudig meer gevoel geven. Allereerst natuurlijk alle speling eruit halen en vervolgens de druk verlagen door shims te plaatsen in de pressure valve van de stuurpomp. Scheelt enorm veel.
Yes. Zodat mijn vriendin er in kan rijden.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
kev86
Posts: 12
Joined: 08 Dec 2012, 21:52

Re: Manuel steering box

Post by kev86 »

Bedankt voor de nuttige info!
Ik zal het eens bekijken.
Post Reply