1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Great story as usual, Tony!
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:43, edited 1 time in total.
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:43, edited 1 time in total.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Ik was even bang dat je een normale situatie zou gaan beschrijven
Watbetreft die gasboer die is zeker erg vriendelijk.
Daar kun je altijd vinden wat je nodig hebt en is heel behulpzaam
Watbetreft die gasboer die is zeker erg vriendelijk.
Daar kun je altijd vinden wat je nodig hebt en is heel behulpzaam
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:44, edited 1 time in total.
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Dat reservoir is een voorraadpot.
Mocht je veel vermogen vragen heb je kans op een tekort aan gasaanvoer.
Dus zit dit tankje er om wat extra gas in op te slaan.
Maar ziet er weer super netjes uit.
Mocht je veel vermogen vragen heb je kans op een tekort aan gasaanvoer.
Dus zit dit tankje er om wat extra gas in op te slaan.
Maar ziet er weer super netjes uit.
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:44, edited 1 time in total.
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:44, edited 1 time in total.
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:44, edited 1 time in total.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Gelukkig ben je er uit eigen ervaring ook achter gekomen dat cherrybombs gewoon schijtpijpen zijn...
Ze klinken nog acceptabel bij stationair, maar gewoon ronduit kut bij gasgeven. Dan kan ook niet anders want ze zijn enorm restrictief in een uitlaat. Daarom gaan ze ook knetteren als je er veel uitlaatgassen doorheen probeert te proppen...
Ze klinken nog acceptabel bij stationair, maar gewoon ronduit kut bij gasgeven. Dan kan ook niet anders want ze zijn enorm restrictief in een uitlaat. Daarom gaan ze ook knetteren als je er veel uitlaatgassen doorheen probeert te proppen...
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:44, edited 1 time in total.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Uiteindelijk worden ze wel wat luider door de koolaanslag intern die de demping iets verminderd.Tony Mopar wrote: ↑03 Oct 2020, 17:51 Ik vind het wel wennen hoor, dat beschaafde geluid van mn nieuwe dempers...Er zit nog wel een mooie diepe roffel in maar dat ruige is weg.. Dus daar moet echt wat aan gedaan worden met de tijd. Ik lees heel veel over cut-outs en vooral ook hoe vaak de elektrische variant kapot gaat. Er is ook een vacuüm variant waarover men beter te spreken is.
Mijn Borla ST-mufflers waren bij stationair ook fluisterstil direct na montage. Nu hoor je ze best duidelijk inmiddels.
Stereo is mooierAls je nu een H pijp hebt, zou je dan ook een cut-out kunnen zetten in de tussenpijp? Dan heb je er maar 1 ipv 2...Zat ik zomaar ineens aan te denken.
Hang die dooie accu gewoon aan de lader samen met een andere, iedere keer als je in de garage bent. Laagste 'druppel-stand' van de lader.Mn Optima Red accu was overleden aan Corona... Slechts 2 maandjes oud!
Kleine kans dat de accu weer tot leven komt misschien.
Ik heb ook een Exide-gel accu zo maandenlang aan de lader gehad tussendoor, telkens als ik in de garage bezig was. Uiteindelijk bleef tie z'n spanning behouden en werkte hij weer goed.
Ehhh..... Nou ik ben wellicht wel bereid om te helpen door af en toe wat toezicht te houden op de gang van zaken...Als iemand zich geroepen voelt om mij en Dirk hiermee te helpen dan ben je van harte welkom!
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:45, edited 1 time in total.
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Eventueel een c-tek lader aanschaffen.
Die is erg goed om een accu in coditie te krijgen en te houden.
Anders mag je die van mij wel even lenen.
Kan ik hem daarna voor je testen.
Weet je precies welke capaciteit er nog daadwerkelijk geleverd wordt
Die is erg goed om een accu in coditie te krijgen en te houden.
Anders mag je die van mij wel even lenen.
Kan ik hem daarna voor je testen.
Weet je precies welke capaciteit er nog daadwerkelijk geleverd wordt
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
An Optima is an AGM battery, so the charger needs to have an AGM setting.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:45, edited 1 time in total.
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Dat is prima..
Maar zoals Blade al schreef heeft een optima een andere opbouw als een standaard accu.
Dus heb je wel een lader nodig die met de AGM technologie rekening houd
Succes
Maar zoals Blade al schreef heeft een optima een andere opbouw als een standaard accu.
Dus heb je wel een lader nodig die met de AGM technologie rekening houd
Succes
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Ik heb 'mechanische' cutouts met 4 bouten en een dik dekseltjeTony Mopar wrote: ↑03 Oct 2020, 17:51
Hebben jullie ervaringen met cut-outs? Dan hoor ik graag jullie bevindingen/merken.
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Werkt altijd!SuperFlyTNT wrote: ↑05 Oct 2020, 15:06 Ik heb 'mechanische' cutouts met 4 bouten en een dik dekseltje
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
ja..was van mij ,11 jaar geleden verkocht ,heb hem 14 jaar gehad ,kennis van mij had hem zelf gekocht in Texas
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:45, edited 1 time in total.