1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
15" looks the best, and has the tallest side walls... which is what you need when you drive onto curbs like you said that you do.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Ik ben ook voorstander van 15 inch steelies.
Maar ik denk dat je gewoon een andere look zoekt voor de achteras door de vorm van het achterscherm lijken je voorwielen groter en dat voelt vreemd.
Misschien de achterste velgen verbreden en dan een brede en iets hogere achterband monteren en dan ben je weer gelukkig.
Misschien trekken de spinners teveel je aandacht waardoor het wiel wegvalt.
Maar ik denk dat je gewoon een andere look zoekt voor de achteras door de vorm van het achterscherm lijken je voorwielen groter en dat voelt vreemd.
Misschien de achterste velgen verbreden en dan een brede en iets hogere achterband monteren en dan ben je weer gelukkig.
Misschien trekken de spinners teveel je aandacht waardoor het wiel wegvalt.
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Hey Joe, leuk om je verhalen te lezen zo. Doe Ferry maar de groeten van me (=Wishnu). Misschien komen we elkaar nog eens tegen op een post-Corona German Mopar Nationals meeting ofzo.
In Amerika wordt altijd hard geroepen dat de motor naar de passagierskant zit om ruimte te geven aan de stuurinrichting, maar in rechtsgestuurde Mopars (lees: Australie) zit de motor ook gewoon offset naar de passagierskant. En de stuurinrichting zit daar dus aan de 'krappe' zijde. Ach, de mensen in 'Murca' kijken niet verder dan hun eigen landsgrenzen.. Anyway, ik hou niet zo van stigmatiseren; dat doen die Rotterdammerts ook altijd
Bijkomend voordeel met de offset van de motor en bak in linksgestuurde auto's is dat de auto in rolrichting (van links naar rechts en weer terug) redelijk gebalanceerd, omdat de bestuurder aan de (verrassing) bestuurderskant zit.
SuperFly TNT
In de achteras zit het kroonwiel precies (inclusief Amerikaanse tolerantie) in het midden van de auto. De pignon die het kroonwiel aandrijft, loopt naast het kroonwiel (vertanding zit aan de zijkant en niet op de omtrek). Omdat de pignon uit het midden zit (in dit geval naar de passagierskant toe, omdat de krukas tegen de klok in draait als je achter het stuur in de auto zit en de pignon vanwege het type vertanding - hypoïde - onder de hartlijn van de achteras kan = lager zwaartepunt), zitten de aandrijfas, versnellingsbak en motor ook uit het midden naar de passagierskant toe. Als de motor en bak wel in het midden zouden zitten, dan zou de aandrijfas ook nog onder een horizontale hoek weglopen naar de achteras(= bij constant hogere toeren niet gunstig voor balans, trillingen, slijtage aan kruiskoppelingen etc).Joe67 wrote: ↑07 Jun 2020, 17:09
Wat me trouwens opviel met het inmeten van het frame, is dat de ruimte voor de bestuurder vanaf de dorpel tot middenop de tunnel 5cm breder is dan die van de bijrijderskant. Dus die tunnel waar je bak en aandrijfas onderdoor loopt, ligt niet exact in het midden van de auto. Ook raar...
In Amerika wordt altijd hard geroepen dat de motor naar de passagierskant zit om ruimte te geven aan de stuurinrichting, maar in rechtsgestuurde Mopars (lees: Australie) zit de motor ook gewoon offset naar de passagierskant. En de stuurinrichting zit daar dus aan de 'krappe' zijde. Ach, de mensen in 'Murca' kijken niet verder dan hun eigen landsgrenzen.. Anyway, ik hou niet zo van stigmatiseren; dat doen die Rotterdammerts ook altijd
Bijkomend voordeel met de offset van de motor en bak in linksgestuurde auto's is dat de auto in rolrichting (van links naar rechts en weer terug) redelijk gebalanceerd, omdat de bestuurder aan de (verrassing) bestuurderskant zit.
SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:47, edited 1 time in total.
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Great story, as always!
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Daarnaast ook een goede lashelm kopen! En daar is er maar 1 van 3m Speedglas. Geloof me ik heb er 1 gekocht van 60 euro die automatisch dimt, je ziet sterren voor je ogen en daardoor leg je nog steeds een las als Stevie Wonder. Een vriend van mij is gecertificeerd lasser en had nog een Speedglas in de hoek liggen en ik mocht deze hebben. Wat een verbetering! Met deze helm kan ik tenminste zien wat ik doe.
Ik weet niet welk merk/type je hebt gekocht en hoe hij af te stellen is, maar hij moet inderdaad lekker knetteren.
Ik weet niet welk merk/type je hebt gekocht en hoe hij af te stellen is, maar hij moet inderdaad lekker knetteren.
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:48, edited 1 time in total.
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Klopt is duur maar goed gereedschap is het halve werk en je verdient het uiteindelijk wel weer terug.
Ray Charles mag ook
Ray Charles mag ook
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:48, edited 1 time in total.
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:48, edited 1 time in total.
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Ken u mijn iets ff duidelijk uitleggeh?
Iedereen kompt barbieknoeien en toetseneren.
Maar ze zijn allemaal te ziek zwak en misselijk om je nieuwe aanwinst naar boven te sjouwen?
Of lees ik het verkeerd?
En watbetreft het andere deel.
Je wilt een daily mopar zodat je de fury meer vermogen kunt geven.
Klinkt bijna alsof je de fury beter kunt inzetten als daily en een tweede dikke mopar convertible met bigblock kunt aanschaffen om te racen met mooi weer tegen Suske&Wiske in hun snelle A team bussie
Iedereen kompt barbieknoeien en toetseneren.
Maar ze zijn allemaal te ziek zwak en misselijk om je nieuwe aanwinst naar boven te sjouwen?
Of lees ik het verkeerd?
En watbetreft het andere deel.
Je wilt een daily mopar zodat je de fury meer vermogen kunt geven.
Klinkt bijna alsof je de fury beter kunt inzetten als daily en een tweede dikke mopar convertible met bigblock kunt aanschaffen om te racen met mooi weer tegen Suske&Wiske in hun snelle A team bussie
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:48, edited 1 time in total.
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Volgens mij is deze nog niet verkocht.
viewtopic.php?f=24&t=17237
viewtopic.php?f=24&t=17237
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:48, edited 1 time in total.
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Altijd fijn om pakketjes te ontleden.
Hoe staat het ondertussen met je lpg ombouw van 6 naar 8mm?
Hoe staat het ondertussen met je lpg ombouw van 6 naar 8mm?
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Ik ben benieuwd hoeveel werk het uiteindelijk is, om de shifter te monteren. En werkend te krijgen. Zoiets staat ook op mijn lijst.
Verder respect voor het werk.
Verder respect voor het werk.
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:49, edited 1 time in total.
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Jeetje ik dacht dat je af en toe voor de lol een upgrade deed.
Blijkt het ineens een ik vervang alles wat ik tegenkom boekwerk te worden.
En nu ook nog een daily voor als deze niet meer rijdt.
Of gewoon een weekendje bbq'en en meteen even een blokje in en uit lepelen.
Ik blijf je volgen
Blijkt het ineens een ik vervang alles wat ik tegenkom boekwerk te worden.
En nu ook nog een daily voor als deze niet meer rijdt.
Of gewoon een weekendje bbq'en en meteen even een blokje in en uit lepelen.
Ik blijf je volgen
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Two engine stands and a cherry picker! Things are getting serious!
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
-
- Posts: 19
- Joined: 11 Jul 2020, 08:44
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Ben nu eindelijk ook lid geworden en nog steeds mee aan het lezen hier.
Hou ons op de hoogte aub, prima leesvoer en inspiratie!
Heb die HBM motorsteun en takel zelf ook werken prima.
Fik jezelf niet af met dat lassen he haha.
Groeten Tim.
Hou ons op de hoogte aub, prima leesvoer en inspiratie!
Heb die HBM motorsteun en takel zelf ook werken prima.
Fik jezelf niet af met dat lassen he haha.
Groeten Tim.
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:49, edited 1 time in total.
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
Funny stories, as always. Engine and transmission look great! Congratulations with your purchase.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
-
- Posts: 230
- Joined: 21 Sep 2019, 22:50
- Location: Rotterdam
Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven
-
Last edited by Tony Mopar on 10 Feb 2021, 04:49, edited 1 time in total.