vraagje
ben bezig met het vervangen van lagers in mijn dif een 8 3/4 741
nu heb ik een preload op mijn pignon van 2.8 n/m is 24,78 inch / lbs
vind hem best wel zwaar draaien
lees op verschillende forems preload 20-25 inch / lbs met nieuwe lagers
Side bearing adjustment doe ik volges deze video
https://www.youtube.com/watch?v=zV-1-cGhNnQ
gaat dit goed ? heb hier namelijk geen ervaring mee
gr Johan
preload
Re: preload
Heb je de lagers gesmeerd met olie? Dat scheelt namelijk erg veel. Heb je een crush sleeve of een solid spacer? Bij de crush sleeve is ook het aanhaalmoment van de moer erg belangrijk.
De video doet het bij mij niet maar probeer te werken via de procedure n het werkplaatshandboek en dan moet het goed komen.
Antoon
De video doet het bij mij niet maar probeer te werken via de procedure n het werkplaatshandboek en dan moet het goed komen.
Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: preload
Antoon
heb geen crush sleeve er zit een solid spacer in (aanhaal moment is nu 70 n/m ).
heb nog geen olie kering gemonteerd en de lagers flink in de olie gezet
als ik een maat grotere shim gebruik dan heb ik haast geen preload meer
dus wat is beter te lichte peload of iets te zware preload ?
werkplaats handboek geeft 10-20 inch/pound preload op ik zit er iets boven
heb geen crush sleeve er zit een solid spacer in (aanhaal moment is nu 70 n/m ).
heb nog geen olie kering gemonteerd en de lagers flink in de olie gezet
als ik een maat grotere shim gebruik dan heb ik haast geen preload meer
dus wat is beter te lichte peload of iets te zware preload ?
werkplaats handboek geeft 10-20 inch/pound preload op ik zit er iets boven
Re: preload
Je aanhaalmoment is te laag. Moet uiteindelijk volgens mij rond de 230 Nm liggen. Preload is wel heel belangrijk dus zou ik toch de juiste shims zoeken. Maar het kan zijn dat ie met de dikkere shim op de juiste waarde komt.
Heb je de diepte van het pignon ook al gecontroleerd?
Heb je de diepte van het pignon ook al gecontroleerd?
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: preload
klopt Antoon aanhaalmoment moet zijn 240 f/pound = 325 n/m volgens werkplaats handboek bladz. 3-66 8 3/4 axle
dus op de juiste aanhaal momend gezet , toen ging hij nog zwaarder draaien
alles weer uit elkaar dikkere shim geplaatst en weer op het juiste aanhaal momend gezet kom uit op 30 inch-pounds
nu is het zo dat het werkplaats handboek de 9 3/4 beschrijft met een preload van 10-20 inch/pound
maar in de specifications van de 8 3/4 staat 20-30 preload bladz 3-64 dus het lijkt erop dat ik goed zit
diepte pignon staat goed mooi contact in het midden van de tanden ( met bijgeleverde kwasje en verf tanden geel geverft ).
de end play staat op 0.0203 = 0.008 inche
ik gaat het zo monteren volgens mijn zit ik goed zo
dus op de juiste aanhaal momend gezet , toen ging hij nog zwaarder draaien
alles weer uit elkaar dikkere shim geplaatst en weer op het juiste aanhaal momend gezet kom uit op 30 inch-pounds
nu is het zo dat het werkplaats handboek de 9 3/4 beschrijft met een preload van 10-20 inch/pound
maar in de specifications van de 8 3/4 staat 20-30 preload bladz 3-64 dus het lijkt erop dat ik goed zit
diepte pignon staat goed mooi contact in het midden van de tanden ( met bijgeleverde kwasje en verf tanden geel geverft ).
de end play staat op 0.0203 = 0.008 inche
ik gaat het zo monteren volgens mijn zit ik goed zo
Re: preload
Klinkt goed inderdaad. Met het werkplaatshandboek en wat technische kennis is dit best goed te doen.
Succes
Antoon
Succes
Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!