mopar 360 magnum
mopar 360 magnum
Moi
Zelf maar even een nieuw topic gemaakt.
Na verdere inspectie zag ik dat 1 cilinder roest en putjes heeft (rechts voor)
Omdat ik geen pickup hoef om te gummen wou ik eigenlijk alleen in die cilinder een nieuwe bus laten zetten en weer terug laten kotteren naar maat van bestaande zuigers.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik vind het nog al een hoop geld om alle 8 te laten doen en dan ook nog nieuwe zuigers er in.
klaas
Zelf maar even een nieuw topic gemaakt.
Na verdere inspectie zag ik dat 1 cilinder roest en putjes heeft (rechts voor)
Omdat ik geen pickup hoef om te gummen wou ik eigenlijk alleen in die cilinder een nieuwe bus laten zetten en weer terug laten kotteren naar maat van bestaande zuigers.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik vind het nog al een hoop geld om alle 8 te laten doen en dan ook nog nieuwe zuigers er in.
klaas
Re: mopar 360 magnum
Moi
Nou ik hou er mee op om hier te posten.
Zeker niet interessant genoeg ofzo
Dacht dat het leuk en mooi was om iets te delen.
Blijkbaar niet
Klaas
Nou ik hou er mee op om hier te posten.
Zeker niet interessant genoeg ofzo
Dacht dat het leuk en mooi was om iets te delen.
Blijkbaar niet
Klaas
Re: mopar 360 magnum
Sodeju Klaas,
Klein pikkie?
Er komt binnen 3 dagen geen reactie en meneer is over de zeik??
Zelf geen ervaring met het vervangen van een bus, maar wat ik begrijp is dat het goed te doen is.
Klein pikkie?
Er komt binnen 3 dagen geen reactie en meneer is over de zeik??
Zelf geen ervaring met het vervangen van een bus, maar wat ik begrijp is dat het goed te doen is.
Re: mopar 360 magnum
Is bij mijn blok ook een nieuwe sleeve ingekomen.
Super ziet geen verschil
Super ziet geen verschil
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Re: mopar 360 magnum
Moi crash
Onderblok ligt nu bij eggens in Assen. 1 nieuwe bus en de ander 7 honen
Klaas
Onderblok ligt nu bij eggens in Assen. 1 nieuwe bus en de ander 7 honen
Klaas
Re: mopar 360 magnum
Moi
Lang geleden alweer zag ik
Motor weer thuis en in elkaar op koppen na.
Is een Comp cams extreme energie nokkenas ingekomen
En dubbele klepveren van mopar performance.
Koppen nog niet helemaal klaar helaas. Was me niet vertelt dat de originele retainers niet passen (te klein). Nu zelf besteld bij summit.
Dus even wachten weer helaas.
Kan intussen gewoon weer verder met de cabine van de Dodge.
En dickdale. Nee hoor geen klein pikkie. Gewoon slechte ervaring met forums denk ik. ( en soms wat ongeduldig)
Klaas
Lang geleden alweer zag ik
Motor weer thuis en in elkaar op koppen na.
Is een Comp cams extreme energie nokkenas ingekomen
En dubbele klepveren van mopar performance.
Koppen nog niet helemaal klaar helaas. Was me niet vertelt dat de originele retainers niet passen (te klein). Nu zelf besteld bij summit.
Dus even wachten weer helaas.
Kan intussen gewoon weer verder met de cabine van de Dodge.
En dickdale. Nee hoor geen klein pikkie. Gewoon slechte ervaring met forums denk ik. ( en soms wat ongeduldig)
Klaas
Re: mopar 360 magnum
Het forum is door Facebook niet meer zo actief. Gewoon posten en kijken wat voor reacties je krijgt.
Altijd leuk om progressie te horen en te zien!
Altijd leuk om progressie te horen en te zien!
Re: mopar 360 magnum
Klopt helemaal Dickdale. Helaas wel. Zelfs dtbweb heeft stekker er uitgetrokken. Gelukkig overgenomen onder andere naam
Eindelijk de retainers binnen van de week.
Waren meerdere bedrijven die ik had gevraagd maar de prijzen waren niet normaal.
Er was er een die vroeg €35.70 per ring.
Dus na weken mailen en wachten op antwoord zelf maar besteld bij summit.
Komende dagen de koppen er op en verder opbouwen
Klaas
Eindelijk de retainers binnen van de week.
Waren meerdere bedrijven die ik had gevraagd maar de prijzen waren niet normaal.
Er was er een die vroeg €35.70 per ring.
Dus na weken mailen en wachten op antwoord zelf maar besteld bij summit.
Komende dagen de koppen er op en verder opbouwen
Klaas
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: mopar 360 magnum
Ik heb nooit gezien dat sterkere klepveren groter worden in diameter. Vrijwel altijd is alleen de veerdraad dikker. Weet je zeker dat je de juiste hebt?
Passen ze wel netjes in de gefreesde zetel van de kop?
Raakt de tuimelaar niet de rand van de klepveer of retainer nu?
Het is trouwens zo te zien een enkele veer met een damper intern. Geen dubbele klepveer.
Als het een dubbele was dan zou je beter ook de nokkenas met alleen de buitenste klepveer moeten laten inlopen, om invreten van de nokkenas/lifters te voorkomen.
Passen ze wel netjes in de gefreesde zetel van de kop?
Raakt de tuimelaar niet de rand van de klepveer of retainer nu?
Het is trouwens zo te zien een enkele veer met een damper intern. Geen dubbele klepveer.
Als het een dubbele was dan zou je beter ook de nokkenas met alleen de buitenste klepveer moeten laten inlopen, om invreten van de nokkenas/lifters te voorkomen.
Re: mopar 360 magnum
Moi bigblockmopar
Ik heb de nokkenas en veren besteld op advies van iemand die heel veel heeft gedaan met de 360 magnum.
Dus ik ga er van uit dat het klopt
Als het goed is heb ik straks meer vermogen.
Ze passen trouwens perfect de bestaande uitsparing is al gemaakt voor deze grotere veren.
https://www.moparmagazine.com/2015/12/t ... ve-spring/
En hier worden ze ook beschreven.
Ik wou het eerst zelf doen maar werd me toch een beetje te gek.
Je bent toch wel allemaal speciaal gereedschap nodig wat ik niet heb. Onderblok laten doen en de rest doe ik zelf.
Gr
Klaas
Ik heb de nokkenas en veren besteld op advies van iemand die heel veel heeft gedaan met de 360 magnum.
Dus ik ga er van uit dat het klopt
Als het goed is heb ik straks meer vermogen.
Ze passen trouwens perfect de bestaande uitsparing is al gemaakt voor deze grotere veren.
https://www.moparmagazine.com/2015/12/t ... ve-spring/
En hier worden ze ook beschreven.
Ik wou het eerst zelf doen maar werd me toch een beetje te gek.
Je bent toch wel allemaal speciaal gereedschap nodig wat ik niet heb. Onderblok laten doen en de rest doe ik zelf.
Gr
Klaas
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: mopar 360 magnum
als het een 360 magnum is zitten er rollerlifters in die hoeven niet ingedraaid te worden
of is het een la 360?
of is het een la 360?
Re: mopar 360 magnum
Moi
Wie heeft of weet hoe de bout of busje er uit ziet voor deze geleide rol. Zit onder dynamo
Klaas
Wie heeft of weet hoe de bout of busje er uit ziet voor deze geleide rol. Zit onder dynamo
Klaas
Re: mopar 360 magnum
Ik heb laatst onderdeelnummer mopar 6509487AA besteld maar dat was voor een hemi uit 2014. Wellicht kan je er iets mee.
Re: mopar 360 magnum
Hoi
Arli. Weet ik niet. Heb alleen de rol zelf.
En er moet ook wat aan de achterkant volgens mij.
Dickdale. Dankje. Weet alleen niet of die er bij hoort.
Misschien moet ik zelf busje draaien, gewone bout heb ik wel.
Gr
Klaas.
Arli. Weet ik niet. Heb alleen de rol zelf.
En er moet ook wat aan de achterkant volgens mij.
Dickdale. Dankje. Weet alleen niet of die er bij hoort.
Misschien moet ik zelf busje draaien, gewone bout heb ik wel.
Gr
Klaas.
Re: mopar 360 magnum
Hoi
Probleem opgelost. Heb zelf busje gedraaid.
Nu zoek ik nog steunen zo dat hij in de w200 past.
Als deze al bestaan.
Probleem opgelost. Heb zelf busje gedraaid.
Nu zoek ik nog steunen zo dat hij in de w200 past.
Als deze al bestaan.
Re: mopar 360 magnum
Passen de originele steunen niet Klaas?
'77 W200, 360, D60 Front&Rear, no deadline...
Re: mopar 360 magnum
Moi dikkiedik
Nee helaas niet. Die zijn te smal.
Deze motor komt uit een bus.
Boyanka Met wat voor steunen dan?
Klaas
Nee helaas niet. Die zijn te smal.
Deze motor komt uit een bus.
Boyanka Met wat voor steunen dan?
Klaas